Gazeta Sporturilor, octombrie 1946 (nr. 224-248)

1946-10-14 / nr. 235

IRUL XXVI Nr. 2354 pagini 500 LEITV ca poștală plătită In numerar conform aprobării Dir. Gen. P.T.T. cu Nr. 84.146/1948 Amânat pentru azi după amiază Matchul România-Albania decide soarta „Cupei Balcanice Azi după amiază, pe stadinul din Tirana ,se dispută matchul România — Albania. Din motive lesne de înțeles, organizatorii Balcaniadei au hotărât amânarea acestei întâlnri, care singură asigură prestigiul unui veritabil cap de afiș. El s’a desfășurat doar disputa dintre Iugoslavia și Bulgaria, terminată, după cum se știe, în favoarea primei. Matchul de azi, este inutil sa mai subliniem, are o importanță covârșitoare pentru foot-ballul românesc. ia! Suntem în pragul unei consacrări supreme, aproape de cucerirea unui titlu cu adânci rezonanțe în footballul continental întâlnirea de azi va decide. Desigur că după impresionanta și neașteptata biruință asupra prietenilor noștri iugoslavi, rvendicările noastre apar juste și legitime. An adversar redutabil Nu trebue, însă să uităm că Albania este un adversar extrem de periculos învingători ai Bulgarilor — de o manieră destul de categorică — învinșii glorioși ai iugoslavilor, albanezii posedă o echipă rapidă și voluntară, posesoarea, unui avantaj imens: acela de a juca pe teren propriu în mijlocul unui public entuziast. Rerpetăm, misiunea României este foarte grea. In cazul când ies învingători, jucătorii noștri vor aduce țării mult invidiatul titlu de campioni balcanici. In caz de joc egal—nu mai vorbim de înfrângere — trofeul va fii cucerit de Iugoslavia. Protocolul încheiat la Sofia prevede că în caz de egalitate de puncte, primul joc va reveni echipei cu cele mai multe victorii. Or, — în cazul acesta — România, cu o victorie și două matchuri unle (ipoteze, desigur..) va trebui să cedeze pasul Iugoslaviei, care numără două victorii. Să sperăm, însă că socotelile noastre se vor dovedi inutile și că această ecuație footballistică va fi rezolvată în chip fericit, azi după amiază, pentru suceerul românesc. Din informațiile pe care le deținem, Albania va prezenta următoarea formație: Tiberi, CSlasa, Späheni, Demoni, Cîcmfoi, Facla, Pa» iiipeni, Besilion, Mutei BîcaiS, Mataseh, U<r România Lăzăreaâ TWj Astres*, Ne» ga^eseu, Smate Meseros, Băcani, Fs.-hiasî, SpieâiFrani Ierrfache Reuleti* (Pet* schowsy), Toth, SPIELMAN Jugoslavia s-a reabilitat învingând Bulgaria 2-1 (1-0) Victorioșii au aliniat o formație remaniată și au jucat m mult mai âne.Sandîci ( ) și Lascoff au marcat cele trei goluri.  TIRANA 12 (Serviciul nostru special). — întâlnirea dintre Iugoslavia și Bulgaria, disputat astăzi pa stadionul Romul Stola, a suscitat acelag enorm interes în rândurile sportivilor albanezi. Și de data aceasta au asistat sportivi mulți, circa 25.000 spectatori, care au avut de urmărit un spectacol tehnic, de factură ridicata, datorită mai ales echipei iugoslave. Aceasta s-a reabilitați complect de pe urma înfrângerii suferite ori din partea României, printr’un joc tehnic și spectaculos care a smuls aplauze asistentului ca rezultat s’a reabilitat Iugoslavia, pentru că astăzi a învins cu 2-1 pe bulgari, după o repriză în care a condus cu 1-0 și după un joc superior. Modificări în echipe Jugoslavii au aliniat o formație din care au fost scoși Woelfi, Bobek și Lejen, iar bulgarii au renunțat la Radoeff și Milleff. Formațiile aliniate arbitrului Dervis (Albania) au fost următoarele: JUGOSLAVIA: Sostarici; Brozovici, pefrovici; Ceaikowski, Horvath, Smonovski; Rupnik, Matosici, Sandici, Atanațkovici, Mihailovici. BULGARIA: Costoff; Ormandgieff, Dimceff; Petroff, Neadelkoff Petkoff; Gheorghieff, Boscoff, Spa soff, Stankoff. Superioritatea învingătorilor Iugoslavia a meritat să câștige, astăzi dar a învins la un scor care o nedreptățește. Rezultatul de 2-1 (1-0) nu reprezintă fidel aspectul jocului și superioritatea tehnică a iugoslavilor. Aceștia au jucat mai bine decât în ajuns nu s-au resimțit de pe urma oboselii și și-au impus jocul a cărei inițiativă au păstrat-o cu mici excepții, tot timpul matchului. In special în repriza doua când au dominat teritorial aproape trei sferturi din joc. Partea cea mai bună a echipei a fost linia de mijlocași, unde Simonovski — trebut de circumstanță mijlocaș — și Horvath au făcut un joc excelent. Iar aripa dreaptă Matoșiei Rupnik a oroiat cele mai multe situații. Sandici a fost un realizator ideal, iar fundașii Brozovici-Petrovici un zid greu de trecut. Bulgarii au jucat specific, iute și cu acțiuni purtate — prin surprindere — pe aripi. Dar agresivitatea lor ca și jocul dur nu a intimidat pe iugoslavi. Cei mai buni au fost: Ormandgroff, Costoff, Petroff, Boscof și Lasoof. Samifici se remarcă . Jocul inceput rapid, se lecalizeaza un timp, la centrul terenului,, pentru ca imediat să se desfășoare cu aceeași iuțeală de la o poartă la alta. Jugoslavii reușesc să pună stăpânire pe inițiativă dar bulgarii nu descurajează și atacă sau contrte-atacă viguros. In min. 35 însă, apărarea bulgarilor cedează. Un schimb pe aripa Rupniii- Mirroefoi aduce mingea la Sandici care deschide scorul imputabil, 1-0 pentru Iugoslavia. Ultimii © minute se scurg într-un tempo rapid și nu este întrerupt decât de avpariția echipei iugoslave de marș, prima sosită în marșul Partizanilor. Ca reluare, iugoslavii, după o scurtă perioadă de acțiuni ofensive bulgare, preiau conducerea jocului și pe măsură ce timpul se scurge superioritatea lor devine mai evidentă și victorii este mai sigură și mai conturată. Bulgarii au acțiuni rapide și viguroase dar lipsite de hotărîre. Totuși, periclitează poarta lui Sostarici. In min. 70 însă, pedează pentru a doua oară. Din nou o acțiune iugoslavă pe aripa stângă. Matoshi lansează pe Rupnik care centrează. Costoff sare r* •*■***•£ ii s- (Urmare în pag. 3-a) i -»ev xt-fri. •» CLASAMENTUL Jugoslavia 3 2 0 1 6:5 4 România 2 110 4:3 3 Albasnia 3 10 1 5:4 2 Bulgaria 3 0 I 2 4:7 9 Drawul realizat de Sparta la Londra nu este socotit drept o mare performanță pentru cehi. Toți criticii brtanici sunt de acord în a sublinia că oaspeții n’au făcut mare impresie. Pe de altă parte, figura făcută de Arsenal este socotită extrem de mediocră ,faimoasa echipă londoneză nefiind decât o umbră». Jocul Spartei a fost mai fin și mai tehnic, însă lipsit de acțiunea marilor echipe de clasă . Sparte va întâlni teamuri mai puternice decât Arsenal, in afară de Birmingham și Derby Country cu care a jucat deja, cehii vor lupta mâine cu Clasgow Rougers iar pe 16 cu Hibernians. Presa britanică precizează că dacă oaspeții nu și vor ameliora cadența ei vor trebui — în cada calităților lor— să se încline in fața acestor echipe , înainte de a se reîntoarce în Cehoslovacia Sparta a solicitat să mai joace un match suplimentar cu Chelsea, la Stamford Bridge,în ziua de Octombrie. LA WMD Rik Sparta n’a făcut nici o impresie deși Arsenal a fost o umbră... Matchul de tennis București-Zagreb amânat la primăvară ! Potrivit unei versiuni — neconfirmată încă — matchul de tennis dintre reprezentativele Bucureștilor și Zagrebului care urma să aibă loc în Capitală între 18—20 Octombrie a fost amânat pentru la primăvară. Această amânare ar fi fost solicitată de iugoslavi. Astăzi la „Venus 9” Orele 10 dimineața Ion Chiriac și Ilie dispută campionatul categoriei pană Pițu -Costel Stănescu atacă centura lui Brătescu— Arena din Splaiu adăpostește astăzi — începând de la ora 10 dimineața precis — o reuniune pugilistică al cărui succes este asigurat de compoziția programului. Organele regisoare ale F. R. Box au izbutit să-și apropie concursul unor elemente cu excepționale state de serviciu și de a ceda reuniunea se situiază pe planul marilor manifestări die acest gen. Având în frunte două matchuri de campionat afișul întrunirii se prezintă cum nu se poate mai bine și nu credem că greșim afirmând că astăzi se va face o bunăă propagandă sportului cu mănuși. Titlul categoriei pană [și vs cunoaște defin?ătc(s*aaĭ Rămas timp îndelungat fără tituls“". campionatul României la categoria pasă va înscri un nou rumi3 pe ivoruul respctiv. Dublul campion național Ion Chiriac, vrea să egalese isprava reușită acumi1l ani de Aurel Toma și să cucească un al treilea titlu. Acestei dorința îi vă face opoziție Die Pițu și matehal hotărît pentru 12 reprize a 8 minute va da la iveală pe noul campion al categoriei pană. Deși Pițu a cedat lui Chiriac in pre timp ce Pițu a făcut — deja o zi la accedentele matchuri disputate de ei, pita — progrese evidente. In ciuda faptu ti căcirea de astăzi este departe de a corui că hârtia este categoric favorabilă lui Chiriac, noi nu neglijăm șansa lui Ion Pițu care prezintă avantajul omului care vine și care este capabil de performanța nesperat de bune. Dat fiindcă decizia de egalitate nu poate fi pronunțată credem că Ion Chirac va suferi astăzi prima înfrângere din carieră. Va deveni Costel Stănescu campion național? Al doilea titlu național — cel al categoriei ușoară — va fi disputat de dețiătorul Petre Brătescu și pretendentul Costel Stănescu, cari se vor întâlniîntr’un match sorocit pentru 12 reprize a 3 minute. Dat fiindcă intr-o precedentă întâlnire Stănescu a învins la puncte pe campion, revanșa va lua — fără îndoială — aspectul unei dispute de zile mari. Campionul va face tot să infirme singura înfrângere posibilul din carieră, iar Stănescu va lupta din răsputeri să confirme victoria trecută și (Continuare în Pag 3a) ILIE PIȚU respunde unei întreceri mai dinainte alergată. Ultima eșire publică a lui Ion Chiriac nu este de loc recomandabilă în IT.A. învinsă ARAD 12 (Prin telefon). — O formație fantezistă a grupării locale ITA a susținut un matchk amical cu libertatea (Oradea). Oaspeții au făcute partidă magistrală spre deosebire de localnici, reușind să obțină o senzațională victorie, la scorul de 1-0. Goaiula a fost înscris de Bodo în minutul 85. DIN TOATA lumea CesARCite Limite da motocccîisiui de la Stontigrati STLINGRAD, 12 Qipress). — Cu prilejul concursurilor de motociclism disputate recent aici, cel mai bun rezultat în cursa pe 1 kilometru cu plecarea de pe loc l-a obținut Ipatov, care a parcurs distanța în 42,8 secunde, pe o mașina de 750 cmc. Motocross-ul pe 50 kilometri a fost câștigat de Simakin, care a acoperit distanța în 1 oră 07 mid. 33 sec. Reed^din/si@ 6ans(ătorilor PARIS, 12 Ofpress)..— Innotitorii francezi au realizat în acest an câteva interesante recorduri. Alexianu a stabilit un nou record mondial pe 200 metri în stil liber — 2:05,4 Vechiul record — 2:06,2 — era deținut de înnotătorul american Billy Smith. Jany a ameliorat de asemenea cu 0.1 sec. propriul său record european pe 100 metri, acoperind această distanță în 56,6 sec. In ștafetă combinată pe 3x100 metri, echipa franceză compusă din Nakache (brasse), Vallerey (spate) și Jany (crawl) a stabilit un nou record mondial: 3:12,3. Nakache a mers în 1 :09,5, Jany — în 56, 8 și Vallerey — în 1 :06,0. Vallerey și-a ameliorat propriul său record european pe 100 metri spate cu 1,0 sec., realizând 1:05,2 și neajungându-i numai 0,4 sec. până la racordul mondial deținut de americanul Kiefer Perfoynsanțele- 91 și Antoni Radik în America STOCKHOLM, 12 (Qpress). Anton Radik, campionul de box al Suediei la categoria mijlocie, a declarat eri că a câștigat cca. 3.500 dolari din cele 7 matchuri susținute în Statele Unite. Fostul campion european amator obținut a 6-a victorie dri noapte, disa punând prin knock-out de Carmen D. John în repriza IV-a. Se crede că Radik va susține un match la Chicago la 22 octombrie, însă adversarul său nu a fost fixat încă. Un centru sportiv în Ardeal: Mediaș Karres, focarul unei mari și remarcabile activitați gifrometcan și I. R. îi„ doua de frumoasă tradiție" Mediaș este unul din cele mai sportive centre din Ardeal. Oraș cu foarte multe fabrici, și — în consecință cu un spirit sindicalist extrem de desvoltat el patronează o mișcare care tinde să ia proporții extrem de ample. Dintre sporturi, cel care ocupă primul plan este footballul. La Mediaș jocul cu mingea rotundă se practică de multă vreme. Afirmarea lui însă, pe firmamentul sportului românesc s-a produs abia în ultima vreme prin notorietatea unei echipe de clasă: Karres. O echipă «în mare ascensiune , Karres consLtue cartea de vizită a Mediașului. Este chiar mândria orașului. Echipa aparține fabricii cu acelaș nume, vastă întreprindere de piele și tăbăcărie, însumând circa 1000 lucrători. Simpatizanți, practicanți și susținători ai footbalului, acești muncitori — în frunte cu președintele comitetului de fabrică tov. Tătarii — dau un sprijin larg mișcării sportive in care văd realizate o serie întreagă de revendicări și satisfacții. Antrenorul echipei este bine cunoscutul Dobay, fosta vedetă echipei naționale, care și astăzi a mai joacă în postul lui de aripă stânga. Karres a reușit în scurtă vreme să ocupe un loc de seamă în ierarhia spectrului nostru. Fruntașă în divizia B, cu pretențiuni justificate de a promova în categoria superioară. „11” vedetă a Mediașului practică un foot-ball de excelentă calitate, pe care l-ar invidia multe din competițioarele Diviziei A. Neînvinși în actualul campionat „tăbăcarii“ posedă câțiva jucători de valoare necontestabilă. Vânga fundașul, este un element de mare clasă, printre cei mai buni din țară. Deasemeni Filipescu, Moldovan precum și Guță, un inter de rară subtilitate și cu o tehnică foarte avansată. In ziua în care vor fi remediate anumite lacune, Karres prezenta pericol pentru orice adversar din țară. O activitate polistiptivă Karres nu-și mărginește activitatea, însă numai la foot-ball. Gruparea — animată de entuziasmul sincer și constructiv al responsabilului ei sportiv Alexndru Mesaroș — se manifestă, cu un egal succes, și în alte domenii. Astfel, la handball — sport extrem de spectaculos și foarte popular în Ardeal — au reușit să câștige campionatul național femenin iar la bărbați posedă cea mai bună echipă din România. De altfel, suntem informați că virtualii campioni ai țării vor evolua la sfârșitul lunii în Capitală pentru aară(Continuare în pag. 3-a) grupari DOBAY JUGOSLAVIA A CÂȘTIGAT „MARȘUL PARTIZANILOR ..și continui șă conducă dat șat în clasamentul Ba»ateî: da atletism BELGRAD, 12. (Fira telefon). — La Tirana s-a disputat ari marea intro,cere de marș-cross ps 45 km. .,Marșul Partizanilor“ contând pentru Balsaniad.» de atletism. Cu un punctaj special, întrecerea reușise să stârnească un viu interes. Dar nu numai asta. O întrecea o simbolică cu un regulament special, care obligă pe concurenți să treacă un examen deosebit de serios. Echipa Iugoslaviei excelentă și bine pusă la punct cu antrenamentul și vaai ales omogenă a reușit să termine in frunte. Iugoslavii au prezentat formația: Kreizer, Steiner, Titici Kokotovici, Galepatovici . După zece minute a sosit și echipa României, in frunte cu Baboie, care a încurajat tot timpul pe echipierii naționalei Apoi a sosit Bulgaria. In urma acestor rezultate clasamentul se prezintă astfel: 1. Jugoslavia 2. România 3. Bulgaria 4. Albania Astăzi se dispută . atletism. 179 puncte 144 puncte 70 puncte 24 puncte ultimele probe de a tuni 14 Oct, 1946 CALEIDOSCOP EXTER. O vedetă modestă a nou foot-ballist sud american a sosit în Franța Este vorba despre celebrul centru înaintaș al lui Racing din Montevideo, Gorki Siivetti al cărui tată, spaniol, s-a refugiat la Toulouse. SüVeOti vrea să se stabilească și el tot în «Cetatea violetelor», alături de familia sa, astfel că și-a oferit serviciile clubului local Toulouse F.C. Deși este un jucător de mare clasă, Silvetti a semnat licența fără să ceară nimic. — «Lăsați-mă mai întâi să joc. Dacă o să fiți mulțumiți, o să mă plătiți» a spus el conducătorilor care nu-și credeau urechilor. Uruguyanul mai are însă și o altă pasiune: muzica. Se spune chiar că dirijează orchestra cu tot atâta măestrie ca și linia de atac la foot-ball. Marathon a dust c ealungul plajei dela Soci înnotătorii sovietici de «lungă cursă» și au disputat la sfârșitul lunii trecute, a treia ediție a «maratonului aquatic». Reprezentantele sexului frumos au avut de parcurs 15 km, pe care Evghenia Storova i-a acoperit în 4 ore 58 min. 51,8 sec, doborînd totodată recordul probei cu 39 minute. De reținut că recordul îl deținea tot ea din 1939. Proba masculină de 25 km. — a revenit — în mod surprinzător — lui Victor Gladilin în 8 ore 17 m. 4 sec., unul din out-siderii cursei. Al doilea s-a clasat un ofițer de marină, Nikolai Kornienko. Au participat la aceste probe șapte femei și 18 bărbați. U D Asfaxiles Venus Duelul Ciocanul și Juventus eonținui în matchul cu combinata Clujului testepi a deplasat un team redutaiîi! și., optimist dar nici ijuctrasiații nu sunt pesimiști. Un match în care favoritul este Incert Combinata clujeană, formată din grupările Universitatea și Ferar, a sosit ori dimineață în Capitală, pentru matchul cu simbioza Ciocanul-Juventus. In bune dispoziții fizice și morale, jucătorii clujeni au descins pe caldarâmul Capitalei, convinși până la vârful degetelor că vor reveni victorioși în urbea lor. Vor face această dovadă — după spusele lor — azi după amiază, când vor evolua pe arena Venus, pe care au mai dobândit — recent— un frumos succes. O formație definitiva Pe baza ultimilor antrenamente făcute, clujenii au dat formă definitivă teamului lor, în componența căruia au intrat: Cristea, Straja, Fargreats, Sffisrsisto Bl, Luca, Jaja Vasai, Covaci IV, Dăscălu, Medvea, fararesa. Acestei formațiuni s’ar putea să i se aducă o singură modificare, în cursul reprizei a doua, în care Roman ar lua locul lui Covaci IV. Cu sau fără această modificare, teamul oaspe inspiră întreaga încredere, de la prima privire. Apărarea este masivă și ermetică, în timp ce atacul mobil și tehnic se anunță eficace. Burcureștenii așteaptă Localnicilor nu le este necunoscut optimismul oaspeților. Dimpotrivă, acest optimism le-a produs un plus de ambiție, în care cred că vor găsi resursele unei victorii fără drept de apel. Combinata lor, care va folosi câte o linie nouă de atac în fiecare repriză, este suficient de omogenă să poată justifica elementele unui pronostic favorabil ei. Asupra formațiilor care vor combate y a ajuns la următoarei alcătuiri: Repriza I: Goliostein, Teodorescu, Gică Ana șirei , Șmiloviei, Petrescu, Bărbulescu, Barths, Hervath, Constant IÎnesci, Grecu, Alcehru și Maisescu. Repriza H: Negru, Tănăsescu, Teodorescu, Pepelea, Petrescu, Barbulescu Oană, Falu,Fiți Popescu, Dan Gapriescu și Fiscarope! Adică două echipe în care nota dominantă o furnizează, pe rând Ciocanul și Juventus, întrecere între bucureșteni Alcătuirea simbozei bucureștene nu este întâmplătoare. Ci determinată de rivalitatea dintre Ciocanul și Juventus care se păstrează vie chiar atunci când ambele grupări sunt obligate să colaboreze. Păstrând structuri în care fiecare „asociat“ domină — având majoritatea — câte o repriză, Ciocanul și Juventus au urmărit să compare rezultatele care le vor scoate în parte. Adică în afara rezultatului final, bucureștenii se vor socoti între ei pe reprize, ca o verificare supli (Continuare în pagina 3-a) NEGRU «*»*» *• »* Iei 1»48 Din Berna se anunță că, în cursul albinei sale ședințe, Comitetul olimpic de Iarnă între 1 și 10 Februarie, Competițiunea se va desfășura în faimoasa localitate St. Moritz