Gazeta de Transilvania, 1840 (Anul 3, nr. 1-52)

1840-09-15 / nr. 38

lo L83 tele vecine și proprietarii moșii Frasinul spre obștescul folos și înlegnire. S'au înființat pod din nou, peste răul Doamnei lângă moara Părliți, de către proprietari. S'au îmbunătățit podul de lângă poștia Șărrăneștii sud Olt de către satele vecine. S'au clădit din nou un pod peste apa gilortului sud Gorji. S'au îmbunătățit drumn Scolii Dragoslavile, de către trei din lăcuitorii pământeni cu dobândire de drept, ca să ia tacla megiuită dela trecătorii pe acolo numai la un punct. S'au clădit din nou podul pste apa neagră din sud Gorji de către satele vecine. S'au arns drumul Temețului și al Calafatului de către satele vecine spre înlesnire mai cu seamă a transportului sării la numitele scheli, asemene unul la Medeileni, și altul peste gura Cuzăului sul Slam-Râmnic. Peste Călmățui lângă satul Oltețul, unul. S'au dres drumul Galații pe linia cea rece. Asemenea altul peste apa Iarna vremelnicește. Unul la Robiști în plaiul Părtcovul. Altul între Căaliști și Ungureni, în județul Saacul eo deschis din nou drumul la Scărișoara din plaiul despre Buzău pe la eatul turnu, clădinduse podurile trebuincioase. S'au făcut pod în plasa Sărăți la hotar. Aesemenea în Prahova la podul Văleni. Inac la Palanga peste apa Prahovii, Precum și în Dîmboviță peste Ifov în drumul Targoviștii. S'au lărgit drumul Piteștii pe margine Argeșului fiind surpat din potopul întâmplat în anul trecut. S'au făcut pod peste șanțul Corogărlci pe moșia Lunguleștii. Asemine în Ilfov la Țuțuianca și Merimani. S'au dres drumul Giurgiului pănă la Gostinari în două rănduri. Idem peste Răstoacă între satul Cațice și Tântavi. S'au făcut pod peste Ialomiță la Cojasca, s'au făcut o șose la Dărușii de 79a stânjini lungă. seemenea la Crov peste Ceaslov sud Cloșca. Idem la Petrești. S'au dres drumul Giurgiului dela Gostinari înainte. seemenee și în Cuzău la Izvorul dulci. S'au făcut pod piste Motru sud Mehedinți. lLa Teleorman între satul Plosca și Părul peste apa Cuzii. Toate drumurile transportului sării duce lagune pe la porturile Dunării. S'au făcut zăgazurile dupe moșia Maia din sud Miov. Seemene dela Frăsinet sud Ilfov de către proprietarii moșii și satele învecinate. S'au înființat din nou un pod pe pari peste Petrov în sud Vlașca, la 40 de cruci, de către proprietar D, clucerul Ienache prion, pă temeiul dreptului ce i sau dat a lua legiuita taclă dela trecători. S'a înființat un pod, după punerea la cale, peste ana Motrului după moșia Strihaia sud Mehedinți. S'a înființat un pod la satul Civa sud Buzău de către lăcuitorii satelor vecine. S'a înființat din nou un pod peste Argiș pe moșia dei Medelnicerești Tarsiții Crețeanca, din sud Biașca, cu anumisale cheltuială. S'a înființat din nou un pod între Cătina și Căliniștii Măgurelile din sud Prahova. S'a meremeticit un pod după apa Vezii sud Teliorman. S'a înființat din nou un pod dela satul Călincenii peste Sabar din sud Ilfov, de către Dej. Băneasa Zoița Văcăreasca cu rovândire de drept a lua legiuita targă dela trecătorii pe dânsa. S'a clădit din nou un pod peste Glavracoc, între moșia Letca și Serindarul Sfântul Pantelimon. S'a înbunătățit drumul dela vadul Ipoteștii, în drumul Craiovei. S'a înființat o șagă cu pietriș în lunca Mihcii din sud Romanați, s'sa înființat pod peste Ialomiță lângă schitul Țiganeștii din sud Ilfov. S'a înbunătățit Zăgazul de la moara Domnească. S'a dares podul ot Letca veche din sud Vlașca. S'au înființat din nou doă poduri peste apa Cricovul lângă tărgu Cucovului. S'a inființat podul peste apa Motrului la satul Glogova sud Mehedinți. ---- da Romanați peste Beica. - -- La Mehedinți, la satul Craia. - -- da Muștel, peste răul Doamnei. -- -- La Blașca, peste Glavacioc. - - a Saac, peste Ceptura. - -- La Buzău, în drumul plaiului Părtcovu. - -La Prahova, la satul Târșorul. -- La Măhedinți, peste apa Vâlva.