Gazeta de Jimbolia, 2005 (Anul 1-2, nr. 43-88)

2005-01-14 / nr. 43

JIMBOLI In Jimbolia sunt baroni și săraci! Oare cum putem spune că trăim într-un stat de drept? La început de an, „Gazeta de Jimbolia” a hotărât să nu mai facă! Advărul este obligatoriu pentru noi. Pe lângă tradiționalele urări de „La mulți ani!” și de Bună Stare, care vin din partea redacției, domnul Ioan Marc, director fondator al ziarului, a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări, care sunt ale noastre, ale celor care respirăm aerul acestui oraș. Unii mai beau și apă, alții chiar se hrănesc, și mai sunt cei care se furajează... Citiți și gândiți, cititori iubiți! Reporter. La mulți ani! A început 2005 și avem și noi câteva întrebări... Ioan Marc: Cu mare plăcere! Numai să nu-mi cenzurați răspunsurile... Spuneți, ce vă doare? Ce părere aveți despre apariția acestui săptămânal în Jimbolia, oraș de frontieră, poartă de intrare în România? - Scopul acestui ziar este apolitic și se dorește a fi un săptămânal de opinie și informație pentru jimbolieni. - Acușica este 8 martie. Chiar de ziua femeii se împlinește un an de la prima apariție a „Gazetei de Jimbolia”. Ce ați realizat din ceea ce v-ați propus? - Sincer, pot spune că nu prea multe... - Există motive, sau au existat motive pentru care totuși nu s-a publicat ce v-ați propus și cum v-ați fi dorit? - Evident, este foarte greu să mulțumești un oraș întreg, în care, din nefericire sunt numai două categorii de oameni. Nu mă refer la etnie sau la zonele de proveniență, ci la categorii sociale. Sunt baroni și săraci, să nu spun muritori de foame... - Puteți fi mai la obiect? - Pot, desigur, și îmi asum răspunderea în primul rând, nu pot să înțeleg cum se poate ca într-o țară, stat de drept, cum se pretinde România, să nu ai dreptul la exprimare liberă... - Adică? - Dacă ziarul încearcă să informeze sau să relateze anumite opinii cetățenești, devenim insuportabili și neagreați... - Ați simțit acest lucru, dumneavoastră, personal? - Da, și simt un gust amar când văd că sunt atâtea probleme nerezolvate pentru cetățenii nevoiași și pentru cei care nu au un loc de muncă, sau fac parte dintr-o familie mai numeroasă. Puțini se uită la greul pe care îl duc acești oameni... Cititorii noștri aduc scrisori de nemulțumire la redacție sau mă abordează pe stradă și mă întreabă: „Domnul Marc, de ce nu se scrie la ziar...?” Cele mai frecvente dureri ale cetățenilor sunt legate de cereri nerezolvate, depuse la Primărie, pentru locuințe, sau terenuri care se dau numai dacă ai pe cineva acolo, sus... Apoi, mai sunt cazuri de sesizări depuse la Poliție, în legătură cu furturi, chiar în plină zi, și nimeni nu ia măsura legală. - Cum credeți că s-ar putea rezolva această problemă cu cele două instituții? - Da, este adevărat că am depus cereri de acreditare, la care am primit răspunsuri favorabile din partea Consiliului Local, Poliție, Ceramica, Poliției de Frontieră și alte instituții... Credeți că prin aceste acreditări veți reuși ca acest ziar să fie mai incisiv, așa cum ați promis cititorilor în ultimul număr din 2004? Consider că da, și intenționăm să participăm, evident ca presă, la diferite anchete făcute de instituțiile amintite. - Vă așteptați și la anumite presiuni din partea unor instituții? - Cu siguranță, presiuni vor fi... Dar nu voi ceda, atât timp cât presa este liberă! - Locuiți aici de peste 15 ani. După ce v-ați integrat în Jimbolia, ce părere aveți despre aceată zonă? - Am o părere foarte bună despre această zonă, care are marele avantaj al traficului occidental. Aici se trăiește mai ușor, dacă mă refer la persoana mea... Pot să vă spun că nu sunt chiar agreat. - Din ce cauză? - Pentru că spun adevărul și, dacă spun la persoane care se simt că sunt implicate în diferite „afaceri”, se aplică proverbul românesc :”Adevărul doare!” - Aveți ceva personal, ceva, cu anumite persoane? (Continuare in pagina 2) MIZERII în toate statele europene care se vor reunite văd protecția mediului ca o prioritate. Noi, din întâmplare, ne destrăbălăm pe terenuri, pe clădiri, pe orice înseamnă proprietate. La noi, cu regret, orice proprietate a ajuns „să pută”. Daca ne gândim la protecția mediului, la direcția DSV și SP etc., ajungem la concluzia că vom fi ajutați atunci când suntem infestați. Sau după aceea... Vedeți fotografia de mai jos, no coment, în acest spațiu se joacă zeci de copii care locuiesc în blocurile din zonă. Al cui este acest teren? Oare al cui...Se pare că este al Primăriei, sau nu, dar organele abilitate ar trebui să verifice cine este proprietarul și cine este răspunzător de acest dezastru. Tone de mizerie, viruși, rahat... De ce trebuie să suporte acești simbolieni asemenea puteri și mizerii? Cu ce au greșit? După legislația în vigoare, orice cetățean român care încalcă drepturile unui alt cetățean român (încă nu suntem în Europa) va fi sancționat contravențional! Tu pui mizerie în fața casei mele, eu îți miros emisiile gazoase și ma înfior de câte bube îmi ies pe piele! Din reziduurile menajere se degajă gaze care conțin cel puțin 7000 de viruși, microbi și alte mini-mișcătoare care generează boli, epidemii, afecțiuni și alte probleme de sănătate de care nu suntem conștienți până nu le simțim! Simțim! Ar fi bine să ne păzim înainte de a simți. Deja simțim o minciună...Un cuvânt aruncat în gol, un virus care nu afectează nici un calculator... Ne doare că aleșii noștri, ai noștri într-adevăr au uitat ca au fost votați... Ei se simt mai mult decât dincolo de istorie, dincolo de electorat și urmăriți în paginile noastre „Ciolaniada”. Scrisoare deschisă Către redacția ziarului „Gazeta de Jimbolia” Subsemnatul Alexe Adrian, domiciliat în Jimbolia, strada Republicii, bl. 6 C, et. II, ap. 9, rog a binevoi să publicați în ziar următoarea solicitare: Caut oameni de bună-credință care m-ar putea ajuta să locuiesc într-o casă (locuință de mandatar) menționez că suntem o familie, soț, soție și copil. Ca observație doresc chiar să îngrijesc o familie în schimbul unei locuințe. Solicit acest ajutor deoarece momentan nu am unde să locuiesc. Suntem oameni de încredere, avem servicii ambii soți. Informații la Redacție sau la telefon 360304. In atentia pescarilor! Pagina 3 Ajutor lunar pentru soțul supraviețuitor (Legea 578/2004) Pagina 4