Gazeta de Jimbolia, 2007 (Anul 4, nr. 128-149)

2007-01-12 / nr. 128

ORDINEA DE ZI A ȘEDINȚEI 1. Proiect de hotărâre privind modificarea Listei de investiții pe anul 2006. S-a supus la vot și s-a adoptat Hotărârea nr.269 cu unanimitate de voturi . 2. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local pe anul 2006. S-a supus la vot și s-a adoptat Hotărârea nr.270 cu unanimitate de voturi . 3. Proiect de hotărâre privind însușirea raportului de evaluare pentru diferența de teren înscrisă în CF ce aparține de locuința cumpărată de chiriași conf.prevederii Legii nr. 112/1995. S-a supus la vot și s-a adoptat Hotărârea nr.271 cu unanimitate de voturi. 4. Proiect de hotărâre privind vânzarea , fără licitație publică, a diferenței de teren înscrisă în CF , cumpărătorului construcției conf.prevederilor Legii nr. 112/1995. S-a supus la vot și s-a adoptat Hotărârea nr.272 cu unanimitate de voturi. Stimați cititori, având în vedere interesul de care dați dovadă în privința legii circulației pe drumurile publice, am hotărât să publicăm câteva din modificările aduse în domeniu.Sperăm că în acest fel infracționalitatea în circulația rutieră va fi diminuată. Iată câteva din noile reglementări: Vârstele pentru obținerea permisului de conducere: A1,B1-16 ani A,B,BE,C1,C1E, Tr - 18 ani, C, CE,D,DE,Tb,Tv,DT,D1E- 21 ani Școala se poate efectua cu 3 luni înainte de împlinirea vârstei pentru categoria din care face parte vehicolul.. Posesorul permisului de conducere cat.B,C,CE, are dreptul să conducă vehicule din categ.Tr. Persoanele care solicită categ.C sau D, ori subcateg.CI sau D1 trebuie să fi obținut anterior cat.B Persoanele care solicită categ.BE, CE,DE, ori subcateg.CIE, D1E trebuie să fi obținut anterior categ.B,C,D, ori subcateg.CI sau D1. Persoana declarată „admis” la proba teoretică, dar care nu se prezintă la proba practică de conducere a vehicolului în traseu, într-un termen de cel mult 1 an de zile de la data absolvirii cursului este declarată „respins”, urmând să efectueze un nou curs de pregătire. Persoana declarată „respins” se poate programa la un nou examen după cel puțin 15 zile de la data la care a fost declarată „respins”, dar nu mai târziu de 1 an de zile de la absolvirea cursurilor, în caz contrar urmând să efectueze un nou curs de pregătire. Examinarea pentru mai multe categorii se face în zile diferite pentru fiecare categorie sau subcategorie în parte. La întocamirea actelor la dosar nu mai , e nevoie de acte de studii . Examinarea la probele teoretice și practice pentru obținerea permisului de conducere se poate fi efectuată și în alte localități decât în Municipiul reședință de județ în care candidații își au domiciliul sau reședința în baza ordinului Prefectului Unității Administrative Teritoriale respective Examinarea la proba teoretică se poate face , în condițiile legii în limba minorității naționale sau într-o limbă de circulație internațională potrivit solicitării celui examinat, în situația cetățenilor români care au domiciliul în România și se află temporar în străinătate, eliberarea unui nou permis de conducere se poate face prin intermediul altei persoane, pe bază de procură specială autentificată de misiunile diplomatice , sau de oficiile consulare ale României, ori, dacă a fost dată în fața autorităților străine să îndeplineasă condițiile de supralegalizare prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostila conform convenției cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 oct.1961, la care România a aderat, prin ordonața O.G.nr 66/1999, aprobată prin Legea nr 52/2000, cu modificările ulterioare. Continuare în numărul viitor.