Glasul Bucovinei, mai 1927 (Anul 10, nr. 2378-2396)

1927-05-01 / nr. 2378

No. 2378 GLASUL BUCOVINEI De la 23 Aprilie 1927 se află în Urnai iplrii şi accesorii pin if sieSalomon Dormer Str. Principele Carol (fosta Templului) No. 6 (în casă proprie) ARTISTICE Expoziţia de pictură Constantinovici este deschisă zilnic Între orele 10—1 şi 3—6. Intrarea liberă. „O nentă ca’n poveşti“ — Marele festival anunţat de Asociaţia Cercurilor de gospodine din Cernauţi, va avea loc Joi in 5 Maiu c, la orele 7 seara in Teatrul National. Se va juca poemul „O nuntă ca’n poveşti", pregătit sub direcţia de scenă a d-lui Neilo Bucevschi şi încredinţat unor tinere talente de la Teatrul Naţional din Cernăuţi. Încadrând un drăguţ balet de 50 copii instruit cu multă pricepere şi reuşită de d-ra Anca Stureac şi un bogat alai domnesc de 125 persoane. Adevărat ca’n poveşti.... Turne şl lancovescu — Trupa Teatrului bucureştean „Fantasio*’ in completul ei, va da la Cernăuţi, sub conducerea savurosului comic P. Iancuescu, in 8 Maiu c, la Teatrul National o reprezentaţie teatrală cu „Azais", comedie de Louis Verneuil şi O- Beer, marele succes înregistrat cu 150 reprezentanţii la Bucureşti in stagiunea aceasta. Bilete la „Ostaşul Român“. • Turneul Companiei dramatice române de sub conducerea doamnei Marie Jean din Bucureşti va reprezenta în Buovina, Moldova şi Basarabia piesa originală „Tinereţe“ in 3 acte de Ion Borinzeanu şi celebra piesă „Moartea civilă“ in 5 acte de Giacometti. In fruntea personalului artistic este măestrul Ovid Brădescu şi doamnele Janna Landry, Mane Jean etc. Turneul este anolizat de Ministerul Artelor din Bucureşti şi nu are nici o legătură cu Teatrul Naţional din Cernăuţi. La Cernăuţi se va reprezenta piesa „Tinereţe“ pe scena Teatrului Naţional în seara zilei de Joi 12 Mai a. c. — Biletele se găsesc de vânzare la librăria .Ostaşul Român" (Anton Roşea). Balet rusesc. — In seara de 11 Mai a. c. va avea loc la Testul Naţional o mare reprezentaţie de biet, susţnut de către un strălucit ansamblu rui de 14 persoane in frunte cu prima balerină Anna Zabojkina. Biletele pentru acest spectacol extraordinar se află la „Ostaşul Român“, Piaţa Unirii. ŞCOLARE Mulţumire.—Doamn Popescu, directoarea Internatului de fete al Societăţii „Doamnele Române“ din Cenîuţi, a donat comitetului şcolar de pe lângă liceul „Aron Pumnu“ suma de una mie Iei, In amintirea fiului ei Marcel, fost profesor la acest liceu, decedat In floarea vârstei In 29 Aprilie 1925. Direcţiunea şcoalei, in numele elevilor săraci ce se vor Împărtăşi de acest dar, arată doamnei Popescu cele mai simţite mulţumiri C F. R. Prelungirea valabilităţii carnetelor până la 15 Mai 1927. — Avem onoare a Vă aduce la cunoştinta ca toate carnetele de identitate cu viza pe trimestrul 1 I X 31 I X l 1925 ale funcjionarilor şi pensionarilor publici inel. P. T. (poşta) ale militarilor precum şi ale pensionarilor din serviciile exterioare Minist. pentru lucrări publice şi Mist. Comunicaţilor a căror valabilitate a fost prelânga până la 30 IV a. r. vor continua a fi valabile până la 15 IV c. Automobile FORD Camioane FORD Belgo Română Societate anonimă de asigurări şi reasigurări Bucureşti Aduce la cunoştinţa onor. public şi asiguraţilor săi că a ridicat procura d-lui Spiegel losef, In urma unor nereguli grave constatate în gestiunea sa, de a încasa şi semna In numele firmei noastre — belgo-homAnA Direcţiunea Generala DIVERSE Intrusirile academice .Bucovina" sf .Moldova" aranjează in Cozmant In ziua de 1 Maiu a. c. (Dumineca Tomif) o şezătoare literară Împreunată cu dans, In sala de gimnastică a liceului „Dimitrie Cantemir“ cu preţiosul concurs al artiştilor de la Teatrul National din Cernăuţi, începutul la orele 2 d. m. După şezătoare dans pentru popor. La orele 9 seara dans pentru intelectuali in saloanele Prefecturii din Cozmeni- Toaletă simplă. Venitul curat este menit fondului ridicării unui bust al lui Vasile Alexandri în fata Teatrului National din Cernăuţi. Având în vedere scopul marei ce se urmăreşte, top bunii români şi binevoitorii acestor Întruniri sunt rugap cu insistenţă să participe la această manifestaţie culturalâ. Invitările s’au expediat numai in jude(. Reclamapuni se primase la d. Aurel Piul, asistent universitar, Cozmanţ. Viza buletinelor de înscriere, format carnet. — Pentru locuitorii din circumscripţiile poliţienească. Prefura Poliţiei la Biroul Central a Politiei, (Prefectura Politiei, uşa No. 5) şi din circumscripţiile poliţieneşti: 1. Piaţa Unirii, 2. Cuza Vodă, 3. Gara principala (afară de suburbia Clocucica), la circumscripta Biroului Populat d Piata Unirii (Primăria, Etajul II, așa 79) după cum urmează: Lit. C. Ch.fi. 2 și 3 Maiu Lit D. 4—7 Maiu. Lit. I. 9, 11 — 13 Miu. LU. I. 14, 16—18 Maiu. Lit. O Gh. 19, 20, 23-26 Mam. LU. H. 27, 28, 30, 31 Maiu a. c. (Va urma). O vopsire frumoasă produce deopotrivă plăcere proprietarului şi zugravului. Lucrul principal însă este scutul contra intemperiilor vremii. Dacă vopsirea nu este fericită din vreme, ploaia pătrunde sub tencuială, soarele o usucă, şi apoi cad repede varul şi tencuiala. Deasemenea lemnul putrezeşte şi ferul rugineşte. Scutiţi deci şi conservaţi din vreme avutul D- voastră contra ruinării. Ce simpatic se prezintă o casă nou zugrăvită, ce drăguţe sunt ferestrele şi Îngrăditurile nou vopsite. D-voastră ştiţi doar; de la casă lumea trage concluzii asupra locuitorilor. Cheltuielile relativ neînsemnate vor fi răsplătite cu un multiplu, dacă cumpăraţi materialul in locul potrivit. Şi alegeţi materialul cel mai bun, căci la vopsiri da renovare el nu costă decât aproximativ 25—36% din cheltuiala totală, restul de 65—75% se repartizează asupra lucrului. Cum insă materialul cel mai bun este tocmai suficient, de aceea cumpăraţi acolo, unde sunteţi servit cu soliditate, cu experienţă şi cu preţuri convenabile, la Schmiedt & Fontin Drogheria la „DAMELE NEGRU“ Unde trăim ? Tractoare-FORDSOM Cele mai bun autom bile pentru drumurile noastre Piese de volumb permanent în depozit Automotorul sc. g. i. Cernăuți, str. Avram Iancu Nr. 3 Cauciucuri Uleiuri Accesorii Rulemenfi de bife DORNA BĂILE Deschiderea sezonului 1 iunie. Prospecte prin Comisia balneară și aci-fra Băilor. Bursa Cursul devizelor la Bucureşti Bucureşti 29 (trador). — Paris 662,— New- York 168 50, Londra 819,— Zürich 32,15 Miano 900, Viena 2370,— Praga 499,— Belgia 470 — Budapesta 2930,— Varşovia 18 70 Berlin 40,—. La Paris leul nostru a cotat in aceiaş zi 16-10 suta, iar la Zürich 327.50.Citiţi »Glasul Bucovinei“ Fag. 3 Avem informaţiuni precize că organele însărcinate cu efectuarea recenzâmântului populaţiei fac rectficări în buletinele ce li se prezintă, în sensul că în rubrica prin care se indică locul naşterii, aceste organe şterg cuvântul ,„România“ arătat de capul familiei ca „ţară“ de origină, înlocuindu-l prin cuvântul „Bucovina“. Or „Bucovina“ nu există ca ţară, ţara românească având un singur nume oficial, acela de România. Atragem atenţia Ministerului de Interne asupra acestui fapt, pentru câ nu înţelegem sâ se introducă în rubrica „ţara“ atunci când persoana e născuta* pe teritoriul românesc altă numire decât singura posibilă: România. UT Important pentru lumea elegantă! ’VI Noutăţi de primăvară au sosit la casa de confecţiuni „AU BON GOUT” Cernăuţi, str. Principele Carol 4, Cernăuţi Au sosit si felurite mantale modă parisiană. Comenzi se execută în 24 de ore In modul cel mai fin în atelierul propriu.