Graiul Sălajului, aprilie 2013 (Anul 24, nr. 5309-5330)

2013-04-22 / nr. 5324

EVENIMENT www.graiulsalajului.ro Luni-22 aprilie 2013 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro 12 Urmărit internațional prins la Voivodeni într-o operațiune spectaculoasă a mascaților ei Corina Gliguța Un urmărit internațional a fost prins vineri dimineață de mascați la Voivodeni, comuna Dragu, în urma unei operațiuni spectaculoase. Lingurar Codrean, cunoscut de localnici drept Marcuci, în vârstă de 38 de ani, a fost condamnat la închisoare cu executare pentru tâlhărie, însă nu a fost de găsit pentru a fi încarcerat. Pentru a-și crește șansele de a-l prinde pe Marcuci, mascații au intrat în Voivodeni ascunși într-o basculantă,în care stăteau ca sarmalele pe burtă", cum povestește un localnic evenimentul, cu mult haz. Singurar Codrean a fost ridicat din podul casei unui vecin, unde se considera în siguranță, după ce mascații au descins și au înconjurat locuința. Cunoscut în Voievodeni ca fiind hoț, tâlhar și recalcitrant, Marcuci era căutat de două luni de polițiștii de la IPJ Sălaj și a fost dat și în urmărire internațională pentru a putea fi încarcerat. Sentința în urma procesului la care nu s-a prezentat este de 7 ani de închisoare. Sătenii spun că Marcuci "este tâlhar de meserie". Lingurar Codrean locuiește în Voievodeni la numărul 148, împreună cu mama lui, Lăcătuș Elisabeta, despre care sătenii spun că este cea mai bătrână din sat, aceasta fiind născută în 1932. Tâlharul face parte dintr-o familie de romi, este căsătorit și are cinci copii. Record pe drumul dintre Meseșeni și Aghireș Patru pene de cauciuc în zece secunde es Corina Gliguța Cât timp îți trebuie să faci pană la mașină între Meseșeni și Aghireș? O secundă în cazul unei mașini și 10 secunde în cazul a trei mașini, una după alta. Experimentul a fost realizat sâmbătă seara, în jurul orei 21,00. Mă întorceam de la țară liniștită, cu părinții, cu merindele în portbagaj. Eram relaxată, ascultam muzică în surdină, circulam încet, chiar dacă eram între localități, pentru că era întuneric deja și mă gândeam să nu am vreo surpriză care să-mi strice buna dispoziție. Undeva între localitățile Meseșenii de Jos și Aghireș, pe drumul județean 1910, așa încet cum mergeam, într-o fracține de secundă vad o groapă și dau să o evit, dar, prea târziu. Am dat direct pe marginea ei. Opresc mașina la câțiva metri de groapa cu pricina și nu cobor bine din mașină că văd zburând un număr de la o altă mașină, gata să mă lovească. Se oprește mașina în fața mașinii mele la câțiva metri, apuc de mă uit la roată sa văd dacă nu cumva am făcut pană, și în secunda următoare altă mașina se oprește în spatele meu. Ies pasagerii din mașini, nervoși. Blestemau drumul și pe cine l-a făcut. Toate trei mașinile am avut pană. Buna dispoziție s-a dus pe apa sâmbetei. Mă apuc să schimb roata din partea dreaptă din față. Sunt curioasă să vad cum le arată celorlalți pana, că mie mi-a indoit geamta la roată. Am mers la prima mașină care s-a oprit, cu număr de Cluj, și constat că sunt în aceeași situație ca și mine. "Fac drumul ăsta la fiecare sfârșit de săptămână. Sigur nu era aici groapa săptămâna trecută. Ce se întâmplă cu drumurile astea?", se întreabă șoferul din Cluj. Le-am zis că sunt redactor ziarul Graiul Sălajului și am cerut voie să fac o poza roții cu pricina. Șoferul cu soția mi-au dat voie și le-am spus că voi pune la ziar acest incident în speranța că se va rezolva ceva. "Și credeți că se rezolvă ceva?", mă întreabă șoferul. Sper din tot sufletul că se va rezolva. Mă duc și la ceilalți în aceeași idee, de a face poză, și constat că a treia mașină care s-a oprit avea până la ambele roți pe partea dreaptă. Săracii oameni, necăjiți, dădeau telefoane să le mai aducă cineva o roată că, normal, un autoturism are numai o roată de rezervă. Le-am cerut și dânșilor voie să fac poze și i-am cerut uneia dintre pasagerele mașini să vină cu mine să identificăm groapa. "Extraordinar, noi ce ne facem? Dăm telefoane să vedem cine vine să ne mai dea o roată. Nu se poate așa ceva", constată cu disperare pasagera care mă însoțea către groapa care ne-a creat necazuri." La vreo cinci metri în spatele mașinilor se afla o groapă cu diametrul de un metru. Nu exagerez. Am pus-o pe doamnă să stea cu picioarele în groapă să fac poze să se vadă cât e de mare și de adâncă groapa. Puteam să zburăm în șanț toate trei mașinile, după cum arăta grozăvia de crater. Și ne considerăm norocoși că am făcut doar pană. Treceau multe mașini pe acolo, era trafic de seară, lumea venea de la țară. Ne ocoleau pe noi și ocoleau și groapa implicit. Am plecat în cercet... cu 40 de kilometri la oră, să nu ne mai trezim cu vreo "surpriză". Mă gândesc de sâmbătă seara până acum câți ar mai fi pățit-o? clinică de urologie gandrologie PROFESIONALISM SI DISPONIBILITATE" > începând cu luna martie, în Zalău, în Complex Manager, strada Parcului, nr.1 (în spatele Primăriei) Vivere Medi împreuna cu Prof. Dr. Ioan Coman, Dr. Victor Ona și echipa Endoplus Cluj Napoca au inaugurat primul lor cabinet de urologie din Sălaj. Acest cabinet este dotat cu echipamente de ultimă generație și abordează întreaga patologie urologică și andrologică, au o vasta experiență recunoscută atât pe plan național, cât și internațional în tratarea următoarele afecțiuni: ♦ Urologia oncologica (cancer prostatic, vezical, renal, ureteral și a organelor genitale) ♦ Terapia litiazei (pietrelor) urinare ♦ Uroginecologie (pierderi de urină, urinări frecvente, infecții urinare) ♦ Probleme de sterilitate masculină și disfuncție sexuală ♦ Urologie pediatrica (depistarea și tratarea malformațiilor tractului urinar la copii) v ♦ Montare de proteze peniene L ♦ Intervenții urologice clasice, endoscopice sau laparoscopice Tratamentele și terapiile de specialitate utilizează tehnologii de ultima oră, minim invazive utilizate cu succes în multiple premiere naționale în chirurgia prostatei, rinichilor și a vezicii urinare: ♦ Chirurgia Robotica ♦ Holmium LASER ♦ Plasma vaporizarea prostatei/VIHIFA (cancer prostatic) Programările, la telefon 0729918145 Programul cabinetului este următorul Luni și Joi de la 18“. -Sâmbăta de la 11“ Centrul Medical VIVERE MEDCLEVIP -închiriază cabinete medicale pentru diverse specialități, spațiile sunt situate în centrul Municipiului Zalău (în spatele Primăriei) în cadrul Complexului Manager.