Graiul Sălajului, ianuarie 2020 (Anul 31, nr. 6985-7003)

2020-01-15 / nr. 6992

SOCIETATE www.graiulsalajului.ro Miercuri - 15 ianuarie 2020 Școala Gimnaziala "Mihai Eminescu" Zalau marcheaza ziua de naștere a patronului spiritual al scolii Școala Gimnaziala „Mihai Eminescu" Zalau marcheaza ziua de naștere a patronului spiritual al scolii printr-o serie de manifestări specifice, desfășurate in sala festiva. Astfel , in data de 15 ianuarie, cu începere de la ora 12, elevii clasei a Vl-a vor prezenta sceneta „Povestea teiului", o activitate din cadul proiectului „Mărturii inedite din viata si opera poetului Mihai Eminescu", derulat incepand cu anul 2011, in colaborare cu Muzeul National al Literaturii Romane. De la ora 13, elevii Liceului de Arta „loan Sima"Zalau vor fi oaspeții scolii noastre si vor susține un moment muzical vocal-intrumental eminescian. De asemenea, in cadrul acestui spec opera poetului. Va așteptam cu drag tacol, elevi ai scolii Gimnaziale Director, prof. dr. „Mihai Eminescu" vor recita din loan Abrudan Șimleu Silvaniei - Ziua Internațională de Comemorare a Holocaustului si CV H. Berkovits Cu ocazia Zilei Internaționale de Comemorare a Holocaustului care se va desfășură la Șimleu Silvaniei Duminică, 26 ianuarie 2020 începând cu ora 16.00 și-au anunțat participarea două personalități israeliene: 1 .Dr. Ivika Herman Berkovits - Medicul și consilierul personal al premierului israelian Benjamin Netanyahu, reprezentant al celei de-a doua generații de supraviețuitori ai Holocaustului, cu origini în județul Maramureș, (a se vedea Curriculum Vitae atașat). 2. Dr. Yehuda Heimlich - nepot al supraviețuitorilor Holocaustului din Șimleu Silvaniei. Familia Heimlich a înființat prima tipografie evreiască cu caractere ebraice din zonă. Parte din membrii familiei s-au întors după Holocaust la Șimleu și și-au continuat activitatea până după mijlocul secolului al XX-lea, când au emigrat spre Israel. Yehuda Heimlich a mai particpat într-un an la activitățile ocazionate de ziua internațională a Holocaustului de la Șimleu Silvaniei. Primiți cu deosebită onoare invitația noastră de a participa la evenimentul organizat cu ocazia celor 75 de ani de la eliberarea lagărului Auschwitz-Birkenau și aniversarea a 15 ani de activități educaționale ale Muzeului Holocaustului de la Șimleu Silvaniei. Acest eveniment reprezintă o oportunitate excelentă pentru tânăra generație de a găsi mai multe informații și detalii despre misiunea noastră de a educa despre istoria tragică a celui de-al Doilea Război Mondial și Holocaust, prin intermediul celui mai recent proiect al nostru numit ETERNAL ECHOES - Instrument interactiv de predare a problematicii Holocaustului. Acesta a fost realizat printr-o finanțare acordată de Uniunea Europeană prin programul Erasmus Plus 2016-2019, care ne-a oferit posibilitatea de a dezvolta un instrument interactiv care va contribui în mare parte pentru a sprijini profesorii din întreaga lume să predea tematica Holocaustului în clasă. Neam îndeplinit cu succes misiunea de a crea instrumentul (www.etematechoes.org) și ne îndreptăm acum spre diseminarea lui în toate cele 6 țări partenere și nu numai. Anul acesta aniversăm 15 ani de activități educaționale ale muzeului, dar și multe parteneriate naționale și internaționale în domeniul istoriei evreilor și a problematicii Holocaustului. în acești ani am avut un sprijin deosebit al misiunii diplomatice a Israelului în România, prin vizita a doi ambasadori E.S. David Oren și E.S. Dan Ben-Eliezer cât și a doi reprezentanți ai Ambasadei, Jonathan Rosenzweig și Shelly Hugler Livne. De asemenea încrederea și sprijinul constant au fost oferite și din partea Ambasadei Republicii Polonia, prin participarea la activitățile noastre a E.S. Marek Szczygies ambasadorul Poloniei la București, dar și din partea Federației Comunităților Evreiești din România, prin contribuția domnului președinte dr. Aurel Vanier. Toate acestea au condus la dezvoltarea acestui muzeu și a activităților desfășurate în toți acești ani. Evenimentul pe care intenționăm să îl organizăm în acest an are sprijinul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicării din România și se va desfășura sub auspiciile domnului Minstru Lucian Bode, în perioada următoare Muzeul Holocaustului împreună cu Teatrul Nomad, Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj și Casa Municipală de Cultură Zalău, în parteneriat cu Tarbut Sighet Foundation și Mario Dance Atelier vă așteaptă la piesa de teatru "Curajul mamei mele” la Casa Municipală de Cultură Zalău, miercuri 22 ianuarie 2020 începând cu ora 19’’. Piesa de teatru se va desfășura în deschiderea activităților cultural educaționale premergătoare Zilei Internaționale de Comemorare a Holocaustului și a celor 75 de ani de la eliberarea lagărului Auschwitz - Birkenau. "Hai să dăm mână cu mână" spectacol de Ziua Unirii Principatelor la Casa de Cultură a Sindicatelor din Zalău "s. Georgel Babiuc Primăria Municipiului Zalău și Casa Municipală de Cultură Zalău invită sălăjeni la spectacolul muzical-coregrafic,"Hai să dăm mână cu mână", vineri, 24 ianuarie 2020, ora 18:00. Spectacolul va fi susținut de: Ansamblul Artistic Profesionist "Porolissum". Soliști vocali: Sava Negrean Bradașcu, Vasile Coca, Ileana Domuța Mastan, , Rodica Pop Seling, Aurora Moga Popovici, Andreea Vălean Indrecan și Claudiu Costinaș. Dirijor: Ionuț Dârjan Coregrafia: Gabriela și Marin Hossu Scenografia și prezentarea spectacolului: Ioan Pintea Evenimentul va avea loc la Casa de Cultură a Sindicatelor din Zalău. în limita locurilor disponibile intrarea este liberă pe bază de invitații, ce se pot procura de la sediul Casei Municipale de Cultură Zalău, după următorul program: Luni-joi: 10:00- 18:00 Vineri: 10:00-15:00 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro ^ O Peter Francisc II, titular al proiectului: Construire hală prelucrări mecanice sat Aghireș, nr. 2, com. Meseșenii de Jos, anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către Agenția pentru Protecția Mediului Sălaj, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul. Construire hală prelucrări mecanice sat Aghireș, nr. 2, com. Meseșenii de Jos, propus a fi amplasat în com. Meseșenii de Jos, sat Aghireș, nr. 2, jud. Sălaj. Proiectul deciziei de încadrare și motivele care oundamentează pot fi consultate la sediul APM Sălaj din Zalău, str. Pucului, nr. 2, jud. Sălaj, în zilele de luni până joi, între orele 08:30 ! 6:00, vineri între orele 08:30 - 13:00, precum și la următoarea adresă de internet http://apmsj.anpm.ro. Publicul interesat poate înainta comentarii/observații la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a autorității competente pentru protecția mediului. ANUNȚ Primăria comunei Carastelec, cu sediul în localitatea Carastelec, nr. 334, județul Sălaj, VINDE prin licitație publică deschisă cu strigare următoarele bunuri: - cisternă de apă - prețul de pornire a licitației publice este în sumă de 1300 lei - 3 cazane de încălzire combustibil solid - prețul de pornire a licitației publice este în suma de 300 lei/ bucată. Licitația publică va avea loc în data de 30.01.2020, ora 10:00 la sediul Primăriei Carastelec. Relații suplimentare se pot obține la telefon: 0260673701. PRIMAR: FALUVEGI FRANCISC - ȘTEFAN Anunț public pentru solicitarea autorizației de mediu S.C. GLORIA ECOTRANS SRL, cu sediul în localitatea Zalău , str. Lt. Col. Pretorian, nr. 21, jud. Sălaj, anunța solicitarea autorizației de mediu , pentru activitățile: Colectarea deșeurilor nepericuloase - cod CAEN 3811 Colectarea deșeurilor periculoase -cod CAEN 3812 Recuperarea materialelor reciclabile sortate - cod CAEN 3832 Comerț cu ridicata al deșeurilor și resturilor - cod CAEN 4677 Transporturi rutiere de mărfuri (inclusiv periculoase)- cod CAEN 4941 Amplasamentul: teritoriul national al României Informațiile privind impactul activitatii asupra mediului pot fi consultate la sediul APM Salaj , str Parcului ,nr.2 , luni- joi intre orele 8.30-16.00 , vineri intre orele 8.30-13.00. Observațiile publicului se primesc la sediul APM Salaj, pe toată durata procedurii de autorizare.