Vác - Váci Napló, 1999 (8. évfolyam, 2-52. szám)

1999-04-09 / 29. szám

6 .Hétvége Vita nélkül szépítettek Közös asztalnál ettek a Liget szépítői Egy helyett két napig tartott a Liget szépítési programja. Az első napon, március 26-án az is­kolák jöttek el a Ligetbe és egész délelőtt dolgoztak. A Liget-szé­­pítési versenyt a közgázosok, a földvárosok és a mezősök nyer­ték, akik a város többi iskolájá­val vállvetve több mint 500 zsák szemetet és több tonna száraz ágat szedtek össze. A legtöbb szemét mégsem a Ligetben, ha­nem a Liget és a kerékpárút, va­lamint a Duna közötti “senki földjén” volt. A területen a park padjainak szétvert betonelemei­től az autókarosszéria-darabokig minden előfordult. A sláger a fé­lig szétvert heverő volt, melyből tizennégyet találtak. A takarítási verseny győztesei a szervezők - a környezet- és ter­mészetvédelmi iroda és a Göncöl Alapítvány - díját, ásványgyűjte­ményt, valamint két napos tábo­rozást nyertek a Göncöl Alapít­vány Bakony hegységben lévő “harcálláspontján”. Fetehetően az Otto Kft kép­viselői egy kicsit meglepődtek, amikor meglátták a több tonna összegyűjtött hulladékot, de ígé­retükhöz híven ingyen elszállí­tották mind, s ezt ezúton szeret­nénk megköszönni. A március 27-i napon a váci polgárok, illetve civil szervezetek, a Váci Környezetvédelmi Egyesü­let, a horgászegyesület, a városvé­dők, a múzeumbarátok és a nagy­­családosok egyesületei, illetve a Hétkápolna hitközössége jött el. Hoztak magukkal szerszámokat, és ha már az iskolások szemétsze­dése után azt nem is, de a száraz ágakat, avart össze tudták gyűjte­ni és sikerült délig az elvadult bo­zótosokat is megtisztítani. A Liget­szépítés után Stella Leontin pré­post úr invitálta a résztvevőket a természetvédők által főzött ebéd elfogyasztására. Ebéd közben a horgászok, a környezetvédők és a hitközösség tagjai megbeszélték a további munkát, valamint beszél­tek a Liget jövőjéről. Nem volt köztük vita, mint az szokott lenni egy vérbe­l­i horgász és egy környe­zetvédő között. Talán azért, mert mindannyian ugyanazt akarják, szebbé tenni a mi Ligetünket, melyről az ebédnél egy öreg bácsi ezt mondta: "Naná, hogy eljöttünk, mert ez a mi Ligetünk ezért mi már egyszer megharcoltunk és ez bi­zony kötelezettségekkel jár, s tud­juk hogy mi a kötelességünk". Én azért szeretnék köszöne­tet mondani mindenkinek, a gye­rekeknek, a polgároknak, a hí­vőknek, az egyesületeknek és a horgászoknak, hogy eljöttek és rendet tettek a mi Ligetünkben! Bíró György A takarítók egyik csoportja Kiállítás a könyvtárban A Katona Lajos Városi Könyvtár tisztelettel meghívja önt és kedves családját április 10-én szombaton 15 órára, képzőművészeti kiállításának rendhagyó meg­nyitójára a Költészet napja előtt. A rendezvényt Lábai László, Vác város pol­gármestere nyitja meg. Közreműködik Németh Péter Mikola költő és a Hortus Musicus együttes. A kiállítás április 1-től 13-ig láthatja a kedves érdeklődő. A kiállításon Lehotka László, Lőrincz Rodica, Magyar Miklós, Németh Árpád, Nyí­ri Erzsébet, Orvos András, Robotka János, Tóth Angelika, Ziman Lajos és Zubovits Gy. Erzsébet munkái láthatók. -Váci Napló VÁCI KÖZ­TÉR A Liget tisztítása A Göncöl Alapítvány, valamint a környezet- és természetvédelmi iroda március 26-ra és 27-re kétnapos programot szervezett a Liget tisztítá­sára. Szép tavaszi napsütésben vidáman indultam 39 iskola-, illetve osztálytársammal erre a felüdítő programra a Földváry Károly is­kolából. Előzőleg írásban kértem osztályfőnökömet, hogy engedje meg nekem, hogy a Ligetnek azt a részét tegyük rendbe, ahol én már harmadik éve tevéknyekedem. Az engedélyt megkaptam. Na­gyon örültem, különösen azért, mert bíztam abban, hogy a már épp egy éve halomba gyűjtött avart, gyomot, meccsek utáni szemetet el fogják szállítani. Ezt az örömömet először a vízmű egyik vezetőjével, Dombai Péter úrral megosztottam. Az igazgató úr minden kérés nélkül meg­ígérte, hogy reggelre (26-ára) kirakat egy óriási konténert, és abba beleszedhetjük szemétféleséget. Az idősebb fiúk zsákokban gyűjtötték a szétszórt üvegeket, ám megkértem őket, hogy segítsenek nekünk abban, hogy a konténerbe rakjuk a szeméthalmazt. Más volt a feladatuk, de azzal igyekeztek végezni, és rendkívül készségessen, tanáruk engedélyével, Kiss And­rással megoldottuk a nem könnyű feladatot. Ők a Király Endre Szakközépiskola és Szakmunkásképző 9/b osztályos tanulói voltak. Kedves, vidám fiatalok. Amint tele lett a konténer, úgy maszatosan bementem Dombai úrhoz, hogy teleraktuk a konténert, de még sok a szemét. Dombai úr, akinek semmi köze a szemétszállításhoz, kedve­sen mosolygott, s a tőle megszokott eleganciával, annyit mondott: rögtön küldi az üreset, és ezt már viszik is. Mire a vízműtől a “tett­helyre” értem, már megvolt a csere. Hát ennyire egyszerű, ha segíte­nek a felnőttek. Nagy örömömre Bíró György, mire hozzánk ért, már alig volt szemét. Megdicsérte a kedves fiúkat. Többen táborban tölt­hetnek a neves környezetvezetővel néhány napot, de én tudom, nem a j utalomért tették. Köszönöm a fiúknak, a tanáruknak ezt a nemes gesztust. Meg kell hogy említsem, hogy egy évvel ezelőtt ismét Dombai úr volt az, aki nekem segített hasonló ügyben. Akkor is több autó szemetet szállított el. Másnap a Hétkápolna hívei, Bíró György csapata, a Göncöl Ala­pítvány, az evezős gyerekek, a múzeumi egyesület, a horgászok, és még sokan mások dolgoztak vidáman a Liget szépítésén. Elnézést, ha valakit kihagytam. Dr. Stella Leontin c. prépos úr szeretettel meg­hívta az egész kedves “csapatot” a plébánia udvarába. Ott készült a finom ebéd. Már kora reggel kihordtuk az asztalokat, székeket, amit Rada Károlyné igazgatónő “adott" egy korábbi időpontban szeretet­tel a templomunknak. Olyan jó volt így együtt lenni, hogy nem is éreztem magam fáradtnak, pedig nekem e héten ez volt a harmadik napom, amit szeretett templomom közelében mindig boldogan töl­tök el. Biztos azért, mert érzem Isten közelségét, segítségét, és ez ad erőt ahhoz, hogy gyerekként mindig frissen, vidáman dolgozzam itt. Mindenki örömmel, szívesen dolgozott, majd együtt Stella prépost úr társaságában elfogyasztottuk a város egyesületei segítségével ké­szített nagyon finom ebédet, egy jót beszélgettünk többek közt arról, hogy két hét múlva szombaton hasonlóan folytatjuk a munkát, akkor a híres Mária forrás környékét szeretnénk rendberakni. Varsányi Teréz Viktória környezetvédő Lapozgató Vendégek Angliából A Cementipar, a Magyar Cementipari Szövetség lapja részletes, ké­pekkel illusztrált tudósítást közölt arról, hogy a közelmúltban angol szakszervezeti delegáció járt hazánkban az Építőanyagipari Dolgo­zók Szakszervezetének meghívására. A szigetországból érkezett ven­dégek találkoztak Sándor Lászlóval, az MSZOSZ elnökével, majd a Duna-Dráva Kft Váci Gyárába látogattak. Berta Ferenc, a gyár szak­­szervezeti titkára köszöntötte a vendégeket. Szerényi Gábor a gaz­dasági vezetés nevében adott tájékoztatót a munkáltató és a szak­­szervezet kapcsolatáról, a közös munkában elért együttműködés ered­ményeiről.