Ilustratiunea Română, 1930 (Anul 2, nr. 28-51)

1930-07-10 / nr. 29

ILUSTRAŢIUNEA ROMÂNĂ Marele concurs internaţional de frumuseţe, singurul la care se va disputa titlul mondial de frumuseţe şi premii în valoare de peste 3 milioane lei, va avea loc la Rio de Janeiro (Brazilia). Pentru acest grandios concurs fără precedent, fiecare ţară şi-a ales la începutul acestui an pe Miss 1936. Precum se ştie, România, prin intermediul concursului naţional organizat de revista noastră, a ales pe d-ra Zoica Dona, care a fost proclamată Miss România-1930. Urmând programul stabilit de juriul internaţional, Miss-ele se vor întruni mai întâi la Paris, unde vor participa la marile serbări organizate în onoarea lor. Cu acest prilej, ambasadoarele frumuseţei vor fi invitate de câteva oraşe şi plăji mondiale care au ţinut să fie onorate cu vizita colectivă a celor mai frumoase fete din Europa. Apoi, Missele vor pleca în corpore la Rio de Janeiro. In acest scop, d-ra Zoica Dona, Miss România-1930, va pleca chiar în cursul acestei luni la Paris, unde o aşteaptă o frumoasă primire din partea Comitetului central pentru Europa, a coloniei noastre şi a numeroşilor prieteni ai ţării noastre. Ca altă parte, corespondentul nostru din Rio Miss România la concursul internaţional de frumuseţe din Rio de Janeiro — D-ra Zoica Dona, Miss România-1930,apleacă în curând la Paris, apoi la Rio de Janeiro Ia clubul sportiv Ranelagh, din Londra, s au desfăşurat, zilele trecute, mari şi interesante concursuri de tennis, pe cal. Instantaneul nostru reprezintă două concurente pasionate : una în fuga calului, iar cealaltă alergând pe jos, cu maximum de viteză. Concurentele au pe rachete câte o minge, care nu trebue să cadă. Aceste tinere s-au remarcat la concurs, ca cele mai bune jucătoare de tennis din Londra de Janeiro ne informează ca americanii, în vederea marelui concurs internaţional de frumuseţe, au făcut pregătiri extraordinare. Sub acest raport concursul beneficiază de un program extrem de bogat, cu a cărui executare au fost însărcinate din vreme numeroase personalităţi din viaţa intelectuală americană, numeroşi specialişti, gazetari, artişti, pictori, etc. Numai cheltuelile de până acum însumează cifre fabuloase, care arată proporţia fastului pe care-l pregătesc americanii acestui concurs. Este de relevat faptul că acesta este singurul mare concurs mondial la care participă toate ţările, europene şi americane, şi în acelaş timp şi singurul îndreptăţit să decearnă titlul mondial de frumuseţe, după cum în România singură revista noastră a fost în drept că organizeze concursul naţional pentru decernarea titlului de Miss România-1930. Dorim alesei noastre, domnişoarei Zoica Dona, Miss România-1930, succesul la care are tot dreptul să râvnească. In aceste împrejurări, ţinem să se ştie, că România va participa la acest grandios concurs internațional numai prin aleasa revistei noastre—d-ra Zoica Dona, Miss România-1930. D-ra Zoica Dona (Miss România-1930) JOC DE TIENNIS PE CAL, IN ANGLIA