Ilustratiunea Română, 1934 (Anul 6, nr. 28-52)

1934-11-14 / nr. 47. szám

„ILUSTRAŢIUNEA ROMÂNA“ CE VOM PURTA ? Oxzdepârcda&xz fluvratoare a gurii prin spuma bogată a pastei de dinţi KALODONT! Spălatul dinţilor se impune ca şi spălatul mâinilor! Întrebuinţaţi deci regulat KALODONT dimineaţa şi seara! — Cred că ţi-ai procurat o mică tocă, asemănătoare unei bonete de copil, ascuţită, care-ţi va fi, nu numai pălărioara preferată de seară, dar care va deveni tovarăşa nedespărţită a paltonului de iarnă cu gulerul înalt de blană ! — Ce fel de blană ? — Numai o blană foarte bogată în păr. Linxul şi vulpea — de orice culoare — sunt deci favoritele — Dar la mantoul sport cu ce ne ferim ceafa şi decolteul de frig ? — Cu o eşarfă de lână — ţesătură — foarte subţire, într’un ton foarte viu sau într’un imprimeu sau ecosez vesel. Această eşarfă se înoadă foarte înalt lângă gât. Capetele intră de cele mai multe ori chiar în răscroiala gâtului. Elegant şi cochet este să prinzi această eşarfă lângă nod cu o broşă. — Am văzut că se poartă broşe sau ace chiar şi la pălării. — Atunci trebue să fi remarcat că acul dela pălăria de sport este repetarea aceluiaş motiv de la bareta eşarfei. — Intr’adevăr, îmi amintesc. Broşele au devenit un accesoriu indispensabil al toaletei feminine, la orice oră a zilei. Nu-ţi mai vorbesc că n’am văzut toaletă de seară care să nu fie înviorată de sclipirea unei broşe de briliante. Dar ele au început să nu lipsească nici de la toaletele de zi. — Pentru umilele muritoare care nu posedă broșe cu pietre nestemate, moda a lansat frunze din metal, stras sau cristaluri cari decorează minunat decolteul, sau centura unei rochi de vizită sau spectacol. — Frunzele, ca bijuterie, sunt deci la modă ! — Au fost create chiar pentru a înlocui și cerceii. După aripioarele de aur ale lui Mercur, elegantele vor purta prinse de lobul urechiei o frunză de aur, stras sau cristal. — Imaginaţia creatorilor de modă este într’adevăr inepuizabilă. Ce noutăţi mai urmează celor înşirate până acuma ? — Iniţialele de aur pe care trebue să te grăbeşti să te prinzi la cordonul de sport. — Cum arată sweater-ul de sport modern ? — E cu guler înalt până la gât, încheiat cu nasturi pe umeri. — Dar rochia sportivă ? — Se caracterizează printr’un guleraş înalt şi drept. — Multe detalii noui, care pe nesimţite schimbă linia modei. — De data aceasta pe placul nostru, nu ? — Ca întotdeauna. Rodia Sus: Rochie seară, de tafta bleu cu buline argintii; Dedesubt: Pijama de catifea galbenă,cu bluză din lame galben, bleu şi argintiu PASTA DE DINŢI SPUI/Q* se fiderge extibţiui Alături : Mantou din lenaj des, negru, şi capă „paraşută“. Alături, Pălărioară modernă, pentru curse în oraş, de dimineaţă şi după amiază Clubul contra sărutărilor La Londra, s’a înfiinţat un club contra sărutărilor. Nu e vorba, cum s’ar putea crede, de o ligă formată din maici şi călugări. Clubul se compune numai din femei din buna societate engleză. Dar, clubul nu luptă pentru a suprima sărutul de dragoste între femee şi bărbat. Liga vrea numai să desfiinţeze obiceiul femeilor de a se săruta când se întâlnesc. Aceasta e un vechi obicei britanic, socotit azi şi nepractic, şi neigienic. 13