Inainte, mai 1948 (Anul 5, nr. 1052-1067)

1948-05-14 / nr. 1052

R va face Mierea Mișiliunili climaterice și balneare București 13. Anul acesta IOVR-ul va trimite un important număr de invalizi, orfani și văduve de război, atât la munte cât și la mare pentru a+și căuta sănătatea. După cum se știe, casa IOVR are 70 de edificii proprii. In plus, datorită demersurilor făcute pe lângă ministerul Sănătății și alte instituții, ZOVR-iștii vor putea merge și la următoarele stagiuni balneoclimaterice: Breaza, Poiana Țapului, Azuga, Bușteni, Călimănești, Tușnad, Slănicul Moldova, Carmen Silva, etc. Sezonul de băi va începe la 15 Iunie. Se vor trimite 3 serii. Pentru toți masa și casa ca și tratamentul vor fi suportate de Casa IOVR. Vor putea merge la băi cei care sunt în continuare de cură cât și cei care se tratează de maladii curente. SOVR-iștii care au nevoe de tratament în localitățile balneoclimaterice se vor prezenta medicului oficial sau dispensarului cel mai apropiat unde vor fi consultați, Li se va pune diagnosticul, iar cei găsiți bolnavi vor fi recomandați comitetului județean IOVA care va hotărî de la caz la caz Recomandările vor fi înaintate centrelor regionale I. O. V. R, adică la Iași, Craiova, sau București, unde vor fi repartizați pe localități și serii. Fiecare va primi înștiințarea la domiciliu astfel încât să fie scutiți de cheltueli de corespondență. Inaugurarea podului de peste pârâul Plosca realizat prin munca voluntară a sătenilor din Melinești-Dolj (urmare din pag. 1) pentru noi ziua de 9 Mai. S’au citat apoi următorii săteni: V. Tătulescu, N. Ivan, D. Golumbeanu, Victor Vâlceanu, D. N. Bitolianu, Alex. Smaranda, N. Ana Bitoleanu, D. Iordache, I. Toma Nuță, N. Popescu, Adam Tolea, G. Iordache, C. N. Maria, cari s’au evidențiat prin munca depusă, prin elanul cu care prosperă și un trai mai bun. s.W'S der Du».ârr ' ^lis^ssasțicută în cadrul acțiunii ce au mai luat cuvântul mg. 1. , ficarea și repararea digului și tot utilajul necesar unui club .411 ww—— — muncă voluntară, fîn prețios ~ , . r . , . concurs în această acțiune iTTM“1S Agri l-au dat membrii organizații. I cole Poli- Marin Constantinesci P.M.R., F.P., și Tineretul CUJ directorul Căminului Cult Sătesc din com. Amărăști și primarul Grigore turc l Județean, inspector școlar Nica Grigore. C. Caracudă cire a fost inițiatorul , rectorul școlii, protoereul Nie canalului de la râul Amaradia, modern, mese și jocuri de șah, desfundarea canalului din co ! table, radio și bibliotecă, toate muna Căprenii de Mijloc, repa puse la dispoziția muncitorilor rarea a două poduri in satul Brătești, construirea din nou a încă două poduri, construirea unui dig și a unui nou șanț pe o lungime de 600 mtr. In aceiași comună. In afară de acestea, pe șoseaua Craiova-Amaradia la Km. 26-200 au fost așternuți 40 me. nisip, la podul Melinești Zăicoi au fost executați 400 mc. terasament și umpluturi, la varianta dela podul Boului s'a cărat 100 mc. nisip. In cătunul Văluța s'a construit un șanț lung de 1000 m., în satul Mușețel s'a construit un podeț și o punte, la Negoești s'au desfundat 10 fântâni, și s’a reparat gardul la dispensar și la obor, și mobilizatorul acestei înfăptuiri de mare interes pentru locuitorii celor două sate și care a lucrat alături de ceilalți săteni. Sătenii, și-au luat apoi angajamentul ca tot în cadrul muncii voluntare să continue mai departe munca începută pentru a reuși să schimbe cu adevărat fața satelor, cătunelor și căminelor lor, asigurându-și o viață Ion, Boieru Mitriță, președintele Sindicatelor agricole din plasă și G. Urechianu, președintele Organizației Tineretului Sătesc- Alte înfăptuiri in plasa Melinești Tot in cadrul acțiunii de muncă voluntară, locuitorii satelor din plasa Melinești au mai realizat următoarele realizări: 350 m. c. terasamente, și umpluturi KA TV 1. NATIONAL JOI ÎS MAI ORAS SEARA CHESTIUNEA RUSA & note (T tablouri) ele C. SIMONOV. Trad,tie a. Pavel tie in curând BRAUN Regia: I. CRISTIAN Direcția Decoruri: SORIN V. POPA Bilete la Agenția M. Demetrescu și Cassa Teatrului Prețul locurilor : Lojă r. 1 (6 pers.) lei 830, Lojă r. 1 (4 pers.) lei 226, Lojă r. II (1 pers.) lei 140, Fotoliu lei 55, Stal. 1 lei 45, Stal 1I lei 35, Balcon 1 lei 35, Balcon lateral lei 25 M’am născut eri Comedie de Garson Kanin într’o distribuție excepțională în frunte cu d. R. Bulfinsky Macpherson Gould . . Smith . . Preston . • Hardy . . Murphy . . Kessler . . Distribuțiai D. Moruzan Williams. • Mirel Balaban C. Neacșu G. Bulandra C. Țăpârdea Gh. Popa Mija R. Comăneanu Ziariști Jessy . . Meg. . . Barmanul Șoferul . Secretara Ambatorii Clienți scenă: AP. Virgil Bădescu Didita Balaban Florica Nicorescu, Gh. Manole Gh. Vâlceanu Oana Cuțui ( C. Ștefănescu ( G. Bossun stiri prin mehedinți Premierea unui număr de activiste ale U. F. D. R.-ului T. Severin.—Organizația U. F. D. R. a Jud. Mehedinți, a luat frumoasa inițiativă de a premia activistele care s’au evidențiat în munca de lămurire dusă la sate și în cartiere, în munca voluntară și în munca pentru producției, pentru întărirea mărirea economiei noastre naționale și consolidarea Republicei Populare Române. Au fost distinse pentru munca pozitivă și neobosită dusă, prietenele: Oberding Ecaterina, Ileana Constanța, Bădescu Maria, Badea Stana, Cojocaru Eugenia, Broancă Valeria, Mitrica Maria, Ticu Nina, Maistoru Ana, Juța Margareta, Gazacu Elena, Buteică Elena, Motoc Virginia, Medeleț Mirela, Delcea Ana, Popescu Elena, Simulescu Elena, Turță Maria, Popescu Angela, Brandi Nicolița, Conac Aurica, Bocșe Elena, Giorgescu Ioana, Țap Ardea Aurelia, Negrea Silvia, Mitrana Fineta, Morândău Loreta, Caramarescu Eugenia, Dăesan Vasilica, Iliescu Constanța, Florescu Maria, Tudor Antuza și Răsleț Maria. Premierea s’a făcut într’un cadru sărbătoresc, la sediul organizației, în prezența tov, Magda Costea instructură de la Comitetul Central. Au luat cuvântul cu această ocazie , tov. Năsdrăvan Maria secretara organizației și tov. Dafinoiu Eugenia, care au adus felicitări celor premiate, urându-le ca și de acum încolo să ducă munca, cu aceiași dragoste și hotărîre, pentru înflorirea și bunăstarea poporului nostru. Prietenele premiate au mulțumit pentru frumoasele cuvinte adresate, luăndu-și angajamente în muncă. In încheere tov. Magda Costea, a relevat acțiunea rodnică desfășurată de activistele premiate dându-le îndemnuri de muncă pentru viitor. Inaugurarea clubului Sindicatului Salariaților Publici Zilele trecute a avut loc la sediul Sindicatului Salariaților Publici din Bulevardul Republicei, inaugurarea clubului muncitoresc al acestui sindicat. Clusalariați comunali. Au luat cuvântul cu ocazia inaugurării tovarășii : Gheorghe Țipa din partea Consiliului Sindical Județean, M. Sabetai din partea Partidului Muncitoresc Român și Violeta Iordache, care au arătat însemnătatea pe care o au cluburile de odihnă și recreere pentru muncitori, reliefând strădania depusă de membrii Sindicatului Salariaților Comunali, pentru înființarea acestui club. Festival artistic dat de ansamblul artistic al Consiliului Sindical Județean Continuând opera de culturalizare a maselor largi populare, Consiliul Sindical Județean Mehedinți, a luat inițiativa formării unui ansamblu artistic, care să descrețească frunțile muncitorilor, după munca depusă. Datorită străduințelor depuse de tov. Spiroiu Petre președinte al Consiliului Sindical Județean și tov. Sârbulescu Toma, resp. secției educație și cultură al C. 5. T., inițiativa este fapt realizat și Consiliul Sindical Județean dinți, dispune acum de un Medieansamblu artistic bine închegat, a cărui activitate suntem siguri că va da rezultate bune. Primul spectacol a fost dat săptămâna trecută, în sala „Victoria C.F.R.“ și s’a bucurat de prezența unui mare număr de spectatori. După cuvântul de deschidere rostit de tov. Sârbulescu Toma, care a arătat însemnătatea zilei de 1 Maiu pentru muncitorimea de pretutindeni, a urmat un frumos program artistic compus din: coruri, recitări și dansuri naționale executate cu real succes, de echipa artistică a Administrației Financiare. Alimente pentru brigadierii de la Livezeni- Bumbești Pentru a răsplăti eforturile pe care le depun tinerii brigadieri care lucrează pe șantierul național Bumbești-Livezeni, F.N.T.D. din România, Județeană Mehedinți din inițiativa Județenei U. T.M. Mehedinți, a colectat următoarele: 4500 ouă, 50 kg. cozonaci, precum și numeroase obiecte de îmbrăcăminte, pe care le-au expediat brigadierilor. Culturale Elevii școalei primare din comuna Ilovăț, sub conducerea învățătorului Racoveanu Virgil, au dat o frumoasă serbare, la care au participat un mare numar de săteni. . După ce tov. Saftescu Const, primarul satului și învățătorul Racoveanu Virgil au vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai, a urmat un frumos program artistic, compus din recitări și coruri, executate de elevii școalei primare. Popescu Aurel Clubul Muncitoresc Craiova, reilizat de Gombul Sindical Județean-Dolj Tineri și tinere citiți ziarul „Tânărul Muncitor“ organ central al U. T. M. unde veți găsi cele mai importante probleme ce interesează tineretul TEATRUL NATIONALv Duminică 16 Mai 1948 orele 11 a.m. Filarmonica de Stat „OLTENIA“ AL XIII-lea Concert Simfonic dirijat de maestrul Gh. Petrescu, Directorul Filarmonicei si PROGRAM: I. 1. Berlioz ..... Uvertura „Carmval roman" 2. Rimsky Korsakov .... „Țar oltan“ suita II. 3. Dvorak........................................ . Simfonia Nr. 5 Prezentarea programului muzical va fi făcută de dr. I. Rosenstein i CINEMATOGRAFE Select: Prietenă de ocazie. Trupa de reviste V. Moraru 6 Martie: Jurământul 23 August: Vis de glorie. Scara : înger și demon-Repertorial Joi 13 Mai seara Chestiunea Rasă Sâmbătă 15 Mai Avatar Duminică 16 Mai matineu Gaițele seara Gaițele ANUNȚ ■ Oficiul Economic Județean cumpără una mașină turism 4 locuri în bună stare. Ofertele se vor depune la Oficiu. Pierdut de circulație nr. 11988BJ eliberată de chestura Cra pe numele Gheorghe Ce ■ur. Copertări nr. 9. U declara: . 721 Pierdut jurmea de îmbrăcăminte nr. 118131 eliberat de Municip. Primăriei Jalova pe numele Maria StancuO declar nulă. 714 I deținut populației nr. eliberat de chestura numele lor». Constantinescu..s>d eclar nul. 716 Pierdutuletinul populației nr. 16652 I 94 eliberat da chestura Craiova , numele Maria Nicolae. 11 deți nul. 717 VINZARI Urgent^ vânzare casă familiară cojusă de 2 ori câta o cameră (bucătărie. A se adresa str. Pietâ 9 unde se găsește și casa 7071 . Pierduti 7370 !93C Craiova J Ivan. II Pierde| 24031 |!c Craio , 11 dectar I—mu .. — ‘ Pierde 24410 | 1 Craiova Copulației nr. chest., arnululetinul pubert de ui%jra" nu mele Qgfieonu 715 populației nr. 1^llberat de cheștur« Jmele Bârsan Minőn. 718. Anunț In urma deciziei Comisiei de Reformă Agrară București, din 6 Februarie 1948, se vinde 91 locuri de casă, situația între suburbana Lascăr catargiu și Bulevardul Știrbei, la prețul de lei 25 m. p, exclusiv taxele actelor de vânzare. Doritorii se vor adresa pentru înscrierea și perfectarea vânzării la Dna Paulna Dianu din Craiova, str. Unirii nr. 18, deasupra Căminului de ucenici, unde se poate vedea și planul de parcelare. De preferință sunt locuitorii din satul suburban Lascăr Catargiu. înscrierile încep în ziua de Duminecă 16 Mai 1948, 713 diverse ocazie sufragerie, studio, ambele moderne, covoare persane răcitor, cazan de rufe cu cotlon, mobiler de bucătărie cu mașină de gătit, de vânzare str. Severinului nr. 20. 692 PIERDERI Pierdut buletinul populatei nr. 517 I 621 eliberat de chestura Craiova pe numele Paraschiv ioana 11 declar nul. 72^ Mei a fost cucerită Victoria de NICOLAI DUDEȚKI Locotenent-colonel, Erou al Uniunii Sovietice, Vistulei. Am ordonat atunci regimentului meu să înceapă forțarea fluviului. Era ger și un vânt foarte puternic. Vistula, care în această regiune se împarte în câteva brațe, a înghețat numai la mal. Pontoanele și bărcile noastre, ca și artileria, au rămas încă în urmă. După o recunoaștere amănunțită am început să trecem fluviul. Soldații au început să aducă paie, scânduri, crăci uscate. Toate acestea se depuneau în locurile, unde ghiața era mai subțire pentru a o întări pe cât se poate. Am trecut întâi în vad și apoi brațele apei și apoi am început să trecem cursul principal al Vistulei. N treceam, sub focul vijelios al dușmanului, plutind pe mici bărci pescărești, pe grinzi, pe foi de cort umplute cu paie. Pe mal a început lupta corp, la corp, de care nemții se tem atât de mult. După ce am cucerit o fâșie din al ne-a devenit mult mai ușor. Intre timp, din urmă, sâ apropia artileria noastră, mămult capacitatea de tragere a întregului regiment. Baza rațiuni devenea tot mai mare, până când a avut postirea că întregul nostru regiment. [ Primii au trecut Vistula căpitanul Ivan Hohlov, înainte de războiu simplu muncitor și soldatul de recunoaștere Rahim Iusupov, în trecut țăran. In regimentul meu erau soldați de cele mai diferite națiolități, strâns uniți prin legături de prietenie soldățească și camaraderie ostășească. In jurul soldaților ruși s’au unit fiii celorlalte popoare sovietice. Vedeam cum dintr’o echipă de mitraliori făceau parte un ucrainean și un georgian, cum pe o singură grindă, au trecut Vistula, ajutându-se frățește, un belorus și un armean. ? . Tot timpul, de la începutul până la sfârșitul operației, comuniștii mergeau în primele rânduri ale ostașilor, care înaintau. Ei însuflețeau pe camarazii lor, prin vitejia și cuvintele lor înflăcărate, aruncându-se peste tot unde era pericol mai mare. Toți acei care au trecut primii Vistula erau comuniști. Dar și soldații fără de partid făceau totul ca să nu rămână în urma comuniștilor: înainte de începerea operațiunii, numeroși soldați au dat cereri să fie primiți în rândurile partidului bolșevic. Ei au fost primiți în partid, chiar pe loc, pe malurile Vistulei, întrun scurt răgaz dintre două lupte. Ca și în întreaga armată sovietică, organizația de partid a regimentului meu inspira și organiza toate succesele repurtate în luptă. Comuniștii explicau soldaților, care este scopul războiului, întăreau spiritul combativ al ostașilor, îi învățau să fie neînfricați și disciplinați, îi ajutau să-și însușească mai bine armele. Măriri pe puncte ‘ sosiți la magazinele de desfacere La igazinul Cautex sine din Craiov str. V. Roaită nr. 13 sau în vânzare urmatoarele cantul de mărfuri raționale pe punct; la 498 m, șaten căptușeală de frica Apretura București 297,8m. Agnita (Serge 0,70) dela frica Venus. 719 Dele Comunale Craiova Ijie Publică Comercială Publicațiuine Conformitate cu art . 5 și 7 din Staul Salariaților Comunali și cu disj. Deciziei nr. 110760/752 a Mșeriiirii Afacerilor Interne, publie în M. Of. nr. 249 din 28 Ombrie 1947, se publică concurs pe ocuparea următoarelor poste ( posturi ajutori rom »abili ^H§|i posturi fund. Ad-t în i fSMnWTl jmil operator calmi posturi încasatori. om urmați vor înainta cereril^B." ițți, de toate actele ț p revăzute de^H i 6 din Statutul Sal.» ,iuților Co inali, până la data de, 18 Iunie 1H 48, pentru a putea fi Înscriși la ncursul care va începe la data Iunie a. e. orele 9, î.* localul 1r-BBH in 1, 1 r Comunale «lin Craiova 24, în fala Comisie laminare instituită în acest , Concursul pentru Imisiunile HHH ,-e. pentru ocuparea , ^avortitul prevede minimum uniate va consta din 24 clase si probe si 11 in care una de cuunoștințe torale din Limba Română, Geo ) HB5 și Aritmetică și una de cu fințe de specialitate din Legea ( ). Publice (gestionarii publici 7 altă probă orală tot din aces a temii. Pentru posturile de ajutor contabil și funcționari aditivi pentru JH mparca cărora Statutul cere 8 clase liceu, probele scrise și cele orale )f privi aceleași materii în plus moștinii generale din Contabilitate,^^Hgea Contabilității Publice, legeadministrativă, legea < 1 re Organizata Exploatărilor Comuaniale, il Salariaților Comuniali și eilte 11 pe tceperea veniturilor HSHBBi lice. H“*?“**"“ Nr. 3920, 1948 Mai 11. SHH|