Inainte, iunie 1948 (Anul 5, nr. 1068-1090)

1948-06-02 / nr. 1068

Unificarea sportului o israntie , desvoltaii fizice si morale a tineretului Odată cu instaurarea regimului de democrație populară, sportul, a căpătat misiunea sa firească, fiind transformat în mijloc de desvoltare fizică și morală a poporului contribuind la disciplina de viață care formează un om nou, sănătos, optimist și robust. In conferința responsabililor sportivi din întreaga țară ce a avut loc în sala de festivități a Casei Tineretului din București s'au analizat realizările din ultima vreme pe tărâm sportiv, consființind încheierea unei perioade de muncă constructivă și în acelaș timp începutul unui nou drum pe care trebue să meargă sportul popoular. Garanția unei juste îndrumări a sportului pe linia populară, a dat-o prezența la această conferință a tov. Gh. Vasilichi ministrul învățământului Public, care într'o largă expunere a arătat interesul pe care regimul democrației populare înțelege să-l acorde sportului, sport ce a încetat de a mai fi rupt din viața de toate zilele și de preocupările masselor populare, el devenind astăzi o problemă de stat fiind încadrat în ministerul învățământului Public. Concluziile trase la această conferință au fost acelea că în sportul românesc nu mai au ce căuta interesele de club, bisericuțele, șovinismul sau vedetismul, ei la baza lui stau principiile sănătoase ale democrației populare iar angrenarea masselor largi în mișcarea sportivă, cinstea și internaționalismul constructiv de prietenie cu popoarele cu democrație populară. Pentru aceasta s'a ajuns la formula unificării sportului într'o singură organizație care să coordoneze întreaga mișcare sportivă, sportivii din întreaga țară făcând parte din Organizația Sportului Popular. Aceasta va fi dotată cu cadre bine instruite a căror energie și pricepere va fi consumată pentru binele sportului românesc. Prin unificarea sportului se va creia o bază pentru progresul sportului de masie și se va construi un principal pilon al desvoltării Republicii Populare Române. Virgil Vasilescu In match amical C.F.R. Craiova a fitent match -ul cu Tesătoria Română- Pitești 1-1 Gruparea CFR din Craiova s'a deplasat Duminică la Pitești unde a susținut un match amical cu Țesătoria Română. Craiovenii și-au menținut forma bună în care se găseau la sfârșitul campionatului și au reușit in urma unei lupte încordate să termine la egalitate I-1, deși cu o linie de atac mai perseverentă ar fi putut repurta o victorie. ÎNAINTA" Duminică fn grădina ARLUS GALA MATCHURILOR NULE în care C.F.R. Craiova a terminat la egalitate cu C.F.R.-Galafi xele afirmate de noi în avantcronică, cu privire la programul - boxemii Zahara Alexandru Craiova echilibrat al galei ce a avut loc Duminecă dimineața In grădina și Roșca Vasile Galați au furnizat ARLUS, au fost confirmate de 5 matchuri nule din 7 jucate. Aceasta dovedește grija organizatorilor de a pune față în față valori egale, astfel ca publicul să asiste la un adevărat spectacol sportiv. In afară de lipsa scaunelor, organizarea galei a fost destul de îngrijită. Dacă am arătat părțile pozitive ale galei nu putem trece peste lucruri care trebue să fie eliminate complect din sportul popular. Este vorba de atitudinea nesportivă pe care au avut-o unii dintre spectatori la matchul Zaharia-Roșca, sbierând, amenințând și încercând chiar să pătrundă pe ring. Dacă am analiza cauza acestor atitudini nesportive a unora dintre spectatori, se desprinde clar răspunsul: lipsa de disciplină sportivă a acestora. Nu e mai puțin adevărat că în cazul de Duminică boxerul Roșca s’a făcut vinovat de o serie de lovituri nepermise iar judecătorul unic al mar chrului a avut scăpări atât în decizie cât și prin faptul că nu a dat gălățeanului avertisment public pentru abateri de la regulament. Dar aceasta nu îndreptățește pe nimeni să înjure, să amenințe, ci se poate manifesta prin cuvânt în contra neregulilor. O altă greșală a fost acela că matchul a fost condus de un arbitru neoficial, Alionte Ciocan, care nu a avut destulă autoritate. — In primul match, Dobrescu C. Craiova dovedind o oarecare superioritate a învins la puncte pe Munteanu Ion Galați. — Fiind mult inferior adversarului, Ghiță Nicolae Craiova a făcut cel mai inteligent lucru să abandoneze în repriza I în fața lui Ilie Gheorghe Galați. ■— Matchul dintre Cirlă Nicolae Craiova și Găină Nicolae Galați s’a terminat la egalitate după o luptă dârză, ambii boxeuri dând cel mai frumos match al galei. — In limita categoriei Ușoară, un match urît, plin de greșeli și ilegalități. O deslănțuire desordonată a craioveanului cât și loviturile neregulamentare ale gălățeanului au denaturat jocul. — Publicul a fost recompensat însă de întâlnirea dintre Popa Dumitru Craiova și Gheorghe Vasile Galați care printr-un joc tehnic și plin de cavalerism au terminat la egalitate. La categoria mijlocie, Veniamin Acatrinei Craiova a întâlnit pe Ciobotaru Galați. Primul, conștient de valoarea adversarului a fost prudent și a evitat loviturile puternice ale gălățeanului reușind să termine fără o victorie sau înfrângere. Ultimul match a pus față în față, pe Duduleanu Craiova și Tătaru Nicolae, în cadrul categoriei semi grea. Tătara ca de obiceiu agresiv, a căutat tot timpul lovitura decisivă pe care nu a putut-o da din cauza eschivelor inteligent executate de adversarul său Duduleanu, astfel că și acest match s’a terminat cu un rezultat nul. Gala a fost urmărită de d. Ing. Alfred Antoniu delegat general al F. R. Box. Virv. din nou leader în turneul de calificare W5MMO-O, Metalochimic-Desrobirea 2-2 — mica trecuse Pentru zi leader în clasamentul turului de calificare, prin victoria obținută Sâmbătă asupra lui Phoenix cu 7-0 (3-0), ca Duminică să cedeze locul lui Metalochimic în urma punctului câștigat în matchal cu Desrobirea. Cuplajul de Duminică de la iulești, a adus un început de cristalizare în clasamentul turneului de calificare în prima divizie, Metalochimic, Politehnica și CSMM, având poziții mai sigure prin clasarea lor în primele trei locuri. Pentru locul patru, lupta rămâne deschisă între F. C. Ploești, A- S. Armata și eventual Desrobirea, dacă aceasta câștigă două matchuri în dauna pretendenților la locul patru. Metalochimic - Desrobirea și Dermata-CSMM In primul match, Metalochimic a încercat să-și adjudece o victorie pornind ofensive puternice, dar s a izbit de apărarea Desrobirei care au opus o rezistentă dârză, lipsindu-le însă eficacitatea liniei de atac.—Matchul s’a terminat cu rezultatul de 22. Echipele lui Ghiță Albu și Dobai s au întâlnit în match vedetă, prestând un joc de egală valoare în care portarii n’au avut prea mult de lucru, astfel că rezultatul a rămas alb 10-0. —Clasamentul— 1. Metalochimic 2. Politehnica 3. G.S.M.M. 4. F.G. Ploești 5. A. S. A. D. Desrobirea 7. Phoenix 8. Dermata 5 3 1 1 14: 4—8 5 3 1 1 13: 7-7 5 3 1 1 10: 2—7 6 2 0 2 13: 9—6 6 2 1 2 11 : 8—5 5 1 2 2 9 : 13-4 5 10 4 9:22—250239 : 8—2 ls. OlSlIt MM 8. Silfii ------- 4-0 (1-0) _____ match de football cu tânăra echipă utemistă ,Vasile Roaită, victoria revenind acesteia din urmă prin punctele marcate de Iosefini 2 și Călin 2. Echipa Vasile Roaită a câștigat datorită muncii depusă dealungul celor 90 de minute în care s'a evidențiat în special apărarea, dovedind și de data aceasta că este o echipă, care deși tânără poate fi de viitor, ea fiind născută din marea dorință a tineretului muncitoresc din suburbana Craiovița, de a se munca de ridicare încadra în și propășire a sportului popular. Echipa Vasile Roaită a aliniat următoarea formație: Dudă, Tiberiu 11, Julică, Fane, Chișan, Lită, Dăboi, Gherase, Iosefini, Călin și Iovan. A arbitrat cu scăpări tov. Sârbu Aurel, Dinulescu D. Echipa muncitorilor constructori A.s. Sănătatea* s’a deplasat Duminică în suburbana Craiovița unde a susținut un 280 tineri din Caracal au amenajat prin muncă voluntară un teren de foot-ball Tinerii rămași în Caracal prestează munci voluntare în toate domeniile. Astfel un număr de 280 tineri, constituit în brigăzi de muncă, au prestat 3490 ore de lucru pentru amenajarea unui teren de foot-ball și volley-ball. Deasemenea alți 106 tineri lucrează în momentul de față la curățirea lacului din parcul comunal, în Tinerii aceștia muncesc zi de zi cu atâta voioșie, încredere și elan, încât ar fi greu să dăm numele vreunui evidențiat, deoarece toți muncesc cu aceiaș râvnă și toți s’au evidențiat. Acești 106 tineri formează o a treia brigadă de voluntari a județului Romanati, care va pleca pe unul din șantierele naționale- Ion Ionescu corespondent Județul Romanati a dat până acum 2 brigăzi de tineri voluntari, șantierelor naționale Filiași — Bumbești — Livezeni și ** Salva Vișeu. Sportul la sate C.F.R.Filiași-Almăj 1-1 Duminecă 30 Mai 1948 pe terenul de la Filiași a avut loc matchul de football dintre echipa comunei Almăj și C.F.R. Filiași- După cele 90 minute de joc matchul s-a terminat cu rezultatul de 1-1 (1-1) prin punctele marcate de Mogoșeanu pentru Almăj și Udrescu pentru C.F.R.Filiași. Echipa Almăj a aliniat următoarea formație : Dragu, Oprică, Aristide, Coman, Tobă, Uoica, Bijică, Gruia Mogoșeanu, Popescu, Cristici’ Turneul international de Basket-ball Cehoslovacia B-România 54-37 Pregătirile intense făcute în vederea matchului de basketball între echipa națională a P.P.R. și echipa Cehoslovaciei B, au dat întâlnire de pe arena O.S.P, o amploare necunoscută încă de basket ball-ul românesc. Cunoscuta valoare a echipei cehoslovace a făcut ca reprezentanții noștri să primească matchul ca unul din cele mai grele din carieră. Și într'adevăr matchul a fost greu. Mai dârzi, mai pătrunzător* și cu o mai complectă tehnică la ,coști cehoslovacii au învins naționala R.P.R. cu 54*37, români având totuși o comportare strălucită. Rezultate din si Újpest — Csepel 1-1 Halodos — Vasas 3-1 M. T, K. — Szeglet 10 _■ fceUrtkcf sót&i.. Campionatul de foot-ball organizat de U.A.E.R. a inceput dri Liceul Militar — Liceul Mihai Viteazu 5-3 (5-1) In cadrul campionatului de foot-ball organizat de UAER județeană Dolj, s-a disputat Sâmbătă după amiază pe Stadionul Tineretului din localitate primul match între Liceul Militar „D. A. Sturza“ și Liceul Mihai Viteazu- Cele 8 goaluri și locul In primele minute de joc militarii primesc un goal din neglijenta portarului. Lipsite de energie și dinamism, echipele au prezentat de la început un joc slab, până în minutul 25 când Marinescu servit frumos de Coltatu înscrie cu capul. De aici înainte jocul se fixează la poarta Liceului Mihai Viteazu. Astfel în minutul 30 Ionescu marchează ușor, ca numai după ce mingea a fost trecută la centru, Marinescu să adauge încă un punct. Intr’o formă admirabilă acelaș Marinescu înscrie din nou, ridicând scorul la 4-1. Până la sfârșitul reprizei, ambele echipe desfășoară acelaș joc de factură slabă cu toate că militarii măresc scorul cu un goal înscris de Rotaru în a doua parte a jocului, liceul Mihai Viteazu printr-un efort relativ înscrie două puncte prin Trentu. D. Profesor Ion Dumitrescu a condus cu scăpări. S’au remarcat Trentu de la liceul Mihai Viteazu, Marinescu și Cică de la liceul militar. învingătorii au aliniat următoarea formație : Barbu, Rotaru, Stănescu, Ciucă, Pogorevici, Băghină, Coltaru, Marinescu, Vlad, Roșca, și Ionescu. Ion Meletaru CiTiți „SCÂNTEIA" In cadrul ceferiadei de foot-ball cu 2-0 (1-0) Olt Duminică a avut loc la Piatra matchul de foot-ball între CFR P. Olt și CFR R. Vâlcea contând pentru ceferiada de football. Jucând mai frumos și mai legat CFR P. Oit, a putut câștiga matchul pentru care însă a trebuit să și lupte. Echipele s-au prezentat bine excelând forma CFR-iștilor din Piatra Olt. Matchul a fost spectaculos și presărat cu faze frumoase. CFR-iștii din P. Olt pun stăpânire pe joc reușind sa înscrie în min. 12 prin Constantinescu care reia frumos o lovitură de la 18 m. executată de Filimon. Până la pauză rezurul rămâne 1—0. La reluare ambele echipe caută să schimbe rezultatul. In min. 63 matchul se întrerupe pentru 45 m, din cauza ploii, apoi CFR-iștii din Piatra reușesc să mai înscrie odată tot prin Constantinescu în min. 83. Dl. Mabia a condus corect și autoritar, următoarele formații: CFR P. Olt, Petrescu, Stoian I, Temelie, Ștefănică, Truțescu, Lazăr, Constantinescu, Rădescu, Filimon, Stoian II, Vijelie, CFR R. Vâlcea, Niculescu,Corșa, Bucurescu, Teodorescu, Florian, Stanca, Voinea, Roșoțeanu, Pleșoianu, Gurău Stan, N. Costin teatrul NATIONAL Joi 3 Iunie ora 8 seara „Gaițele“ Comedie de Al. Kirițescu CINEMATOGRAFE 23 August: învățătoarea din Șatrîi Select. Tarzan în cetatea morții seria III-a Scala. Sunet de chitară cu Tino Rossi 6 Martini Cenușăreasa I c. s. Uzinele Bucovăț Au nevoie de diferite butoala de tăbăcit. Desene și caetul de sarcini se pot vedea zilnic la Uzinele Bucovăț de la orele 8-16. Oferte se primesc până Sâmbătă 5 Iunie 1948, când se va ține și o tratare orală la ora 10 a. m. Uzinele Bucovăț 859 Caut urgent strungar de noapte. Specialitatea automobile. Bine plătit. A se adresa la ziar sub strungar. 855 DIVERSE I. C. I. Uzinele Bucovăț Construiesc un pavilion pentru o instalație de exstrucțiune. Construcția se ridică la circa 3.030 000 lei. Procesul, devizul și caetul de sarcini se pot vedea zilnic de la orele 8-16 la Uzinele Bucovăț. Biferte se primesc până în ziua de 5 iunie 1948 când se va ține și o tratare orală la ora 11 a. m. Uzinele Bucovăț 860 Firma Radio-Record Themack Eduard Telefon 14.44 Laborator radiotehhnic, instalații de megafoane, atelier special pentru mașini de scris de calculat și de cusut cu specialiști încercați, s’a mutat din str. Cuza Vodă nr. 4 în str. Lipscani nr. 11Q la magazinul „Omul de Fier" lângă fierăria Modrescu. 807 Starea civilă La Oficiul Stării Civile din Craiova, au fost depuse următoarele acte: Nașteri: Aurel, fiul Elenei și al lui Nicolae Neacșu; Mioara, fiica Anei și a lui Const. Tudosie; Emilia, fiica Corneliei și a lui Antonio Mușina; Sorei, fiul Floricăi și al lui Ion Buia; Mircea, fiul Margaretei și al lui Andrei Enache; Benu, fiul Simei și al lui Max Blumenfeld. Căsătorii Emilian Popa Gheg^i cu Angela Teodorescu; Mapu Danciu cu Paraschiva ü Pagu; Emil Constantinescu cu Iulia Vancea; Mihai Constantinescu cu Amelia Juță ; Constantin Chiru cu Ana Cârciu; Gheorghe Popescu cu Maria Burghiu ; Tudor Nicolăescu cu Amelia Viligenschi ; Tache Popescu cu Nicolita Stoica ; Georghe Minoniu cu Marioara Dordea; Petre Stănău cu Aurelia Roșu; Alex. Hristea cu Maria Ivanenco; Iuliu Paliu cu Lucia Caracaleanu; Petere Ion Simion 24 ani; Constantin Banaov 6 luni; Maria Pieleșteanu 78 ani; Gheorghe Roiban 40 ani; Ioana Gelep 64 ani ; Rahila Stoichescu 31 ani; Gheorghe Predoi 2 ani ; Martinică Milovici 27 ani; Nicolae Stoica 24 ani; Elisabeta Calu 30 ani; Anastasia Popescu 72 ani; Ion Nicolae 18 ani ; Paulina Tănăsoiu 33 ani. * Pierdut buletinul populației nr. 7853 / 940 eliberat de chestura Craiova pe numele Jupoiu Șt. Mihail 11 declar nul. 835 Pierdut cartea de Muncă nr. 3043 eliberată de Inspectoratul Muncii Craiova pe numele Mihai Mander. O declaranlă. 837 Pierdut cartea de Muncă nr 8133 I 947 eliberată de inspectoratul Muncii pe numele Dorobanțu Gheorghe. O declar nulă. _________________________861 Pierdut fișa de imobil nr. ß eliberată de chestura Craiova pe numele Căliman I. Doha. O declar nulă. 862 Pierdut livretul militar eliberat de Regimentul I Aerotransmisiune, București, pe numele sergent major rezervă Caragal P. Petre. 11 declarațil. 865 Corpul Portăreilor Trib. Dolj Publicație de vânzare Nr 739 din 31 Mai 1948 Se aduce la cunoștința generală că pe data de 7 Iunie 1948 orele 10 a. m , se va vinde prin licitație publică de către Corpul Portăreilor Dolj, următoarea avere mobilă urmărită la debitorul Gheorghe Neață Craiova, str. Copertări nr. 26, pentru despăgubirea creditorului C. Dascalu pentru suma de Sooco lei: 1) Una sută perechi chiloți mătase damă. 2. Cinci cămăși bărbătești milaneză. 3. Douăzeci duzini ciorapi damă, marca „ Are ca“. 4 Cinci kgr. lână scule diferite culori. Vânzarea la domiciliul debitorului. Șef Portărel. Băcanii Dos. Nr. 79 I 949. 8§6