Inainte, octombrie 1949 (Anul 6, nr. 1470-1495)

1949-10-01 / nr. 1470

2 In cadrul unei însuflețite ședințe întreaga massă a salariaților agenției Comcar Craiova, au hotărît să întâmpine ziua de 7 Noembrie, ziua Marei Revoluții Socialiste din Octombrie, cu nouă succese în muncă pentru îndeplinirea și depășirea Planului de Stat. Pentru aceasta, ei au adresat oamenilor muncii din cele 60 agenții ale societății comerciale Comcar din țară următoarea chemare: Dragi tovarăși. Puțin timp ne mai desparte de ziua de 7 Noiembrie, Ziua Marei Revoluții din Octombrie, prin care clasai muncitoare din Uniunea Sovietică aliată cu țărănimea muncitoare a pus bazele primului Stat Socialist din lume, deschizând orizonturi noi pentru toți cei ce muncesc cu brațele și cu mintea. Pătrunși de importanța acestei memorabile zile și ca o recunoștință față de Marea Uniune Sovietică și victorioasa ei Armată care a rupt lanțurile robiei noastre de sub jugul fascist, sub lozinca: „Prin atitudinea și munca noastră să arătăm producătorilor ajutorul dat de comerțul de Stat”, agenția Comcar Craiova chiamă la întrecere socialistă toate agențiile Comcar din Republica Populară Română, cu următoarele puncte: îndeplinirea și depășirea planului de colectări la ovine cu 20 la sută; la porcine cu 10 la sută; îndeplinirea planului la bovine; colectarea animalelor de calitate; menținerea prețului de cumpărare în târguri; reducerea calpului ; reducerea cheltuelilor de colectare cu 20 la sută; mărirea randamentului la animale; reducerea respingerilor la predările de animale; îndeplinirea în termen a programului de expediere către bazele și unitățile programate; atitudinea colectărilor și gestionarilor față de producători în târguri să fie îmbunătățită; ridicarea de nouă cadre. Facem această chemare la întrecere socialistă, având în față exemplul viu al muncitorilor din Uniunea Sovietică cari în urma rezultatelor strălucite al întrecerilor, au ajuns la cel mai ridicat nivel politic, social și material din lume. Numai astfel vom putea și noi contribui la împlinirea și depășirea Planului de Stat grăbind astfel construirea socialismului în țara noastră. în cinste** ailH de 7 Noembrie Salariații de la „Comcar” agenția Craiova cheamă la întrecere sa de la celelalte agenții Cum își îndeplinesc muncitorii de la Centrul Mecanic S. M. T.-Craiova angajamentele luate în cinstea zilei de 7 Noembrie înflăcărați de dragostea fierbinte pentru Patrie și devotamentul față de clasa muncitoare ț Partidul ei, in toate atelierele centrului mecanic SMT-Craiova, muncitorii își duc la bun sfârșit angajamentele luate în întrecerea Socialistă, la care au pornit chemând toate centrele mecanice din țară. In secția strungărie tov. Rusu Marin, pornind cu avânt în muncă și fiind antrenat în întreceri socialiste și-a îndeplinit angajamentul terminând acrul cu șase zile înainte de termen, lucrând două planeși aide, 14 pistoane cu segmenți și 75 cercuri pentru segmenți, iar în secția montaj tehnicianul Stancu Ion muncind cu avânt, a reușit să depășească planul cu 20 la sută. In secția montaj a tov. Gheorghe Constantin, fiind în întrecere cu tovarășul Stancu Ion, acesta din urmă a reușit să realizeze din plan 25 la sută, reparând două motoare IAR, reparații generale și un motor Fordson cu 50 la sută până în seara zilei de 27 Septembrie. La secția pompe, tovarășul Vâlea Aurel, și-a îndeplinit angajamentul luat, reparând două pompe de R. 40 și una R. 38, 12 injectoare, Una pompă de ulei, Lanz-Buldog și un injector, o pompă Diesel industrial neprevăzute în plan, până în seara zilei de 27 Septembrie. In secția rodaj tov. Crivacov Vasile, a terminat rodajul într-o zi la două motoare care necesitau cel puțin două zile. Și tov. Pătrună Gheorghe din secția sudură a reușit să sudeze 64 papuci șenile Caterpilar și să umple găurile a 70 fiare de plug, în afară de toate sudurile interioare, mărind producția cu 15 la sută. In felul acesta întâmpină muncitorii de la centrul mecanic S. M. T.Craiova, ziua de 7 Noembrie, contribuind astfel la lupta pentru pace pe care îi duc oamenii muncii din lumea întreagă. I. JUGANAHU ------= SPORT =----- Să intensificăm munca polisportiv, lichidând cu lipsurile avute până acum Printre numeroasa competiții sportive de masfă care sau desfășurat anul acesta în țara noastră în scopul creări unui om de tip nou, luptător dârz și hotărît pentru pace, constructor al socialismului, insigna de spoly-sportiv are menirea de a antrena în și mai mare măsură tineretul în sport, și de a-l îndruma nu numai către o ramură oricare iar fi ea de sport, ci către mai multe ramuri deodată, devenind în feul acesta un bun poly-sportiv. Competiția pentru insigna de poly-sportiv care în momentul de față se desfășoară în țara noastră este pregătitoare pentru introducerea la anul viitor și la noi a complexului G.T.O- Dacă observăm însă rezultatele pe care le avem până acum în aceasta munca, ne dăm seama că nu s’am atins nici 50 la sută, obiectivele propuse și aceasta referindu-ne la munca din județul Dolj. Cauzele care au făcut ca insigna de poly-sportiv sa meargă atât de slab sunt mai multe, dar toate pornesc din acelaș loc, adică, privirea cu ușurința a acestei sarcini atât din partea Comitetului de cu fură f zică și sport județean cât mai ales de către organizațiile de massă ca consilul sindical județean și UTM, care aveau rolul mobilizatorc al tineretului la această competiție. Este de ajuns să arătăm că întruna din duminicile trecuse când se procesase mobilizarea tineretului de către UTM, în toate centrele de plăși și trimiterea de către CCFS, a comissinăr pe teren pentru a ține concursuri în cadrul insignei, în loc ca, comitetele de plăși UTM, să ia ,în serios această sarcină s’au mulțumit să privească cu multă superficialitate, munca de mobilizare, iar în ziua concursurilor nu sau prezentat decât un număr foarte redus de tineri și aceștia la voia întâmplării. De felul cum au înțeles să indepinească această sarcină comitetele de plasă ale UTM, putem da exemplu din plasa Breasla când secretarul de plasă a promis comisiei că până la ora 12 vor fi toți concurenții adunați la terenul de sport, ca apoi să plece și să nuu mai dea pe acolo. Sindicatele deși în ședințele cu responsabilii sportivi ținute la consiliu și-au luat angajamente concrete în privința mobilizării tineretului la concursurile ce s-au organizat și se organizează de mai multe ori în fiecare săptămână pe stadionul tineretului, acestea au rămas doar pe hârtie și mai departe prea puțin s’au interesat ca ele să fie traduse în fapte. Propaganda care trebuia făcută în jurul insignei a fost deasemeni slabă, nestârnind interesul masselor, insigna nefiind deasemeni cunoscută de tineretul din județul nostru. Acestea sunt numai câteva din lipsurile importante care au făcut să avem rezultate atât de slabe în munca pentru antrenarea tineretului la insignă. Continuând și mai departe să privim cu aceiași delăsare sarcinile ce ne stau în față în această privință, nu vom reuși până la urmă să realizăm nici standardul de tineri participanți la insignă care este fixat în raport cu populația județului ci nu așa cum proectasemăsim această cifră. In atâtea sa, rânduri s’a dovedit cu ocazia acțiunilor pe care le-am avut de îndeplinit că există forțe suficiente pentru a face ca o astfel de acțiune să poată fi dusă la bun sfârșit cu rezultate dintre cele mai bune. Este de ajuns să ne amintim că în cadrul cupei tineretului muncitor când UTM-ul a privit cu seriozitate munca de mobilizare a tineretului am reușit să avem peste 20.000 de concurenți din județui nostru la acea competiție. Și de data aceasta succesul din munca pentru antrenarea tineretului la insignă depindă tot de munca mobilizatorică care este o sarcină importantă ce stă în fața UTM- ului și consiliului sindical județean în momentul de față. lari manifestații sportive la Craiova în cinstea zilei internaționale a păcii Duminică 2 Octombrie în cinstea zilei internaționale a păcii, ziua în care miioane de oameni ai muncii din toate colțurile lumii vor manifesta pentru pace, pentru o viață mai bună, pentru a arăta realitatea acelora care dorind să amâne prăbușirea sistemului capitalist și odată cu el propria lor prăbușire, caută să arunce omenirea într’uin nou masacru. In cinstea acestei zile mărețe sportivii craioveni se vor întâlni pe teren în cadrul a mai multe manifestații cuprinzând diferite ramuri de sport. . . Astfel Sâmbătă 1 Octombrie orele 14 întreg tineretul sportiv va primi în piața Lenin ștafetele motocicliste care vor duce cu ei spre București angajamentul de luptă pentru pace al muncitorilor din fr.Severin și Ig.Jiu. In acelaș timp va pleca ștafeta din Craiova spre Slalina. Duminică 2 Octombrie, orele 8,30 vor sosi în piața Lenin ștafete căari din Breasta, Plenița, BăUești, Segarcea, Fillași. La orele 10,30 în sala clubului C.F.R- tov- Liberman Lupu va da un simultan de șah, de la orele 9 la 13 în sala SFP. Dolj se va fineiun campionat de tenis de masă, de la orele 10 la 13, pe terenul armatei va avea loc campionat de vo eybal eliminatoriu. La orele 10—11 pe terenul CFS, (lângă terenul de tenis), școala tehnică sportivă cu echipele A și B vor juca un match de baschet. La orele 10—13 în sala Justiția se va juca matehal de campionat popice între Șoimii, Vulturi și Justiția. La orele 9—10, ștafeta mixtă, (motociclete, biciclete, călăreți și atleți) pe străzile orașului. La orele 10—11, cross popular, fete junioare și senioare, băeți juniori și seniori. Pe stadionul tineretului orele 15— 15,30 demonstrații de gimnastică. Orele 15,30—16,30 match de handball între CSU., și SFP., Dolj; orele 16,30—18,30, match de football, între IMS, Sadu și SFP, Dolj; orele 20 în grădina timpuri Noi nocturnă de voleiball. G. BOLDESCU Coresp. ÎNAINTE „Datorită nouii așezări a impozitului agricol, acum plătesc doar 3570 lei în loc de 9700“ Scrisoarea țăranului mijlocaș Dumitru Apostolache din Sadova-Dolj, în legătură cu plata impozitului agricol Prin noua lege a impozitului agricol, Partidul și Guvernul a căutat să vină în ajutorul țărănimii sărace și mijlocașe, punându-i să plătească impozite mici pe unii, scutindu-i pe alții, și lăsând ca greul impozitelor să apese pe spinarea chiaburilor. De aceea când comisiile de impuneri s-au prezentat la țăranii săraci și mijlocași, aceștia le-au primit cu bucurie, exprimându-și recunoștința față de P.M.R. care le-a venit din nou în ajutor. Iată ce ne scrie țăranul mijlocaș Dumitru Apostolache din comuna Sadova Dolj, în legătură cu plata impozitului agricol. Tovarășe redactor. Astăzi când am primit avizul pentru plata impozitului agricol, am văzut că înitr’adevăr Partidul vine in ajutorul țăranilor săraci și mijlocași. Eu am 2,5 ha teren arabil și o jumătate pogon vie și plăteam anul trecut 9700 lei impozit. Acum plătesc doar 3370 lei. M’am bucurat foarte mult când am auzit și pe tovarășul perceptor ca să plătesc această sumă în patru rate până la 30 Noembrie 1949. Acum am văzut și m’am convins eu singur cât sprijin ne dă nouă țăranilor săraci și mijlocași Partidul. Am muncit o viață întreagă pe moșia fostului domeniu al coroanei unde dădeam lor două părți din bucate și eu luam una. Pe urmă mai veneau și uneltele moștenirh, perceptorii cămătari care ne ridicau și boarfele ce le aveam iar jandarmii, sbirii poporului ne amenințau cu bătaia dacă nu plăteam dările la timp. Acuma scriți vă rog la ziar că eu și mai mulți țărani săraci și mijlocași din comuna mea, mulțumim Partidului că ne-a venit in ajutor și ne luăm angajamentul să plătim înainte de termen impozitul, că-1 plătim pentru noi înșine. DUMITRU APOSTOLACHE satul Raeți, com. Sadova-Dolj In județul Mehedinți 314 femei au absolvit școlile de îndrumare ale U.F.D.R.-ului Școile de îndrumare ale Județene UFDR. Mehedinți se pregătesc și ele pentru marea zi de 2 Octombrie, Ziua Internațională a luptei pontat pace. Țărance muncitoare de toate vârstele, unele tinere, altele cu păr cărunt, urmează cu atenție încordată lecțiile. Nu le-a fost ușor să vină la școală, și nu le-a fost ușor ca să învețe. Multe abia silabiseau cu greu literele cărților. Mâinile bătătorite ale muncitoarelor au apucat cu curaj creionul. Femeile își iau notițe și i se ajută între ele. Ca să vină la școală, unele sătence fac zilnic 6—7 km. pe zi, altele stau chiar mai departe lăsând gospodăria și copiii în grija familiei. Dornice de învățătură, femeile întâmpină orice greutate, prin vigilența lor combat cu hotărîre svonurile dușmănoase ale chiaburilor, și lupta cu mentalitatea învechită a unora dintre bărbați care socotește femeia doar bună la „coada tigăii”. Trecute prin cele 18 școli de îndrumare, cele 314 femei majoritatea țăranc- muncitoare, întoarse în sat vor deveni luptătoare hotărîte împotriva dușmanului de clasă răspunzând astfel încrederii ,pe care Partidul o acordă femeilor muncitoare. ELIZA ACHIMESCU Coresp. 18 țărani săraci și mijlocași au recoltat porumbul cu coceni cu tot (urmare din pag. Iarumbii cu cocenii cu tot strigai mirat: — Măi frate, dar ce faci acolo? Ai uitat cum se culege porumbul ? — Chiar vreau să uut, îi răspunde Gheorghe Dumitru. Eu culeg așa cum mă învață Partidul, fiindcă de câte ori l-am ascultat mu am dat greș. Dar ai să te convingi și tu! — De ce am să mă conving, întreabă Rafailă? — Păi nu vezi? Uite urma mea pe unde am lucrat. Vezi ceva foi pe jos? Așa cum i-am tăiat, îi duc acasă. Chiar dacă mai cad foi, cad în curtea mea. Și aicea cum am să le strâng? Dar mai este și altceva: poimâine vin tractoarele și vor ara pământul celor asociați. Tu te-ai asociat ? — Da m’am asociat, răspunde Rafailă. Și apucându-se de cules porumbul, toată ziua a cărat cu coșul porumb la car peste bolovani. Pe la ora prânzului, Gheorghe Dumitru terminase de tăiat și de legat în snopi, și încărcând un car de coconi cu drugi, a plecat spre casă.Din spate îl ajunge cu carul Ion al lui Drăghici. — Ai încărcat carul, îl întreabă el. — încărcat, răspunde Gheorghe și încă cu drugi cu tot. Dar tu? La fel și eu răspunde Ionei. Rafailă Drăghici, care avuse și el tot un pogon jumătate, deabia culesese porumbul până seara. In drum către casă, s’a adresat nevestii sale: — Are dreptate vecinul nostru. El a terminat acum. In locul lui nicio foaie de porumb, pe când la noi, s’a bălănit locul de foi. Nici n’a dorit de reaz, îi nică a doua zi trebuia să meargă să taie cocenii. Nu a avut ce face. A pornit din nou la treabă. Ajunge la loc, dejugă boii și începe la lucru. In foșnetul cocenilor, el aude un zumbzet de motoare. In câteva minute apar cinci tractoare de la SMT Olari. Mica Publicități Pierdut bulet, pop, eliberat de Miliția Dolj, certificat de botez și carte de muncă, toate pre numele Avram Paraschiva. La declar nule 1839 Pierdut adeverința de patru clase primare eliberată de Școala Mixtă pe numele Marin Ghiță. O declaranlă 1840 Pierdut autorizația pentru cazan țuică, eliberată pe numele Constantin I. Vochescu comuna Obieslavu,Vâlcea. O declar nulă 1841 Pierdut cartela de lemne eliberată de Spitalul de Stat Nr. 2 pe numele Gustac Ana. 0 declar nulă. 4842 Pierdut certificatul de 4 clase primare eliberat de Primăria com. Risipiți pe numele Sicutaru Marin, 11 declar nul 1848 Pierdut bulet, populației Nr. 16403/946 eliberat de Miliția Dolj, pe numele Cernescu Constantin și două cartele de îmbrăcăminte tip D pe numele Cernescu Georgeta și Alina. Se declar nule 4844 Pierdut certificatul de 6 clase liceu Nr. 838/948 eliberat de Direcția fostului liceu Modern Craiova pe numele Găvrălin D. Marin. I declar nul 1845 Pierdut adeverința Nr. 58114/949 eliberată de Comandamentul Miliției Dolj Serv. controlul străinilor din jud. Dolj pe numele Gerda Valent str. Libertății Nr. 28 Craiova. O declaranlă. 1846 FARMACIA DE SEI5IU Sâmbătă 1 Octombrie FARMACIA Nr. 10 Str. Maiacovsky Nr. 2 Să deprindem a cunoaște drumul către Casa de economie CEC. (Scânteia 18.VI.4949) SĂ URMĂM CU HOTĂRÂRE ACEST ÎNDEMN DEPUNÂND ECONOMIILE pe LIBRET LA CASA DE ECONOMII ȘI CONSEMNAȚIUNI DEPUNERI ȘI RESTITUIRI Sucursala C. E. C. Craiova Str. Popa Șapcă Nr. 8 Agenția „ T.Severin,, Traian „ 97 * „ Caracal ”, Tr. Mag. „ Indepen. „ 44 »• , R. Vâlcea.. » » Slatina „ Rev. din Oct. „ 22 n »» Tg. Jiu „ Victoriei „ 38 SALARIAȚII pot face depuneri și cere restituiri la ghișeele C.E.C. din întreprinderi și instituții. Atențiune automobiliști! Duminică 2 Octombrie orele 9 dim. licitație publică Turisme, Autobuze, Camioane și diferite piese de schimb MOTOREX S. A. Str. Reforma Agrară Nr. 107 INTINNIEREA COMERCIALĂ DE STAT „OLTERIA“ CRAIOVA anunță sosirea unui transport de MOTOCICLETE din U.R.S.S. de 350 cm. cubi, de cel mai nou tip, ultima perfecțiune a tehnicei sovietice Vânzare în rate la secțiunea articole de sport din str. 30 Decembrie Nr. 22 ȘANTIERUL NAVAL SOVROM TRANSPORT TURNU.SEVERIN angajează în condițiuni avantajoase, următorul personal calificat: Nituitori; Stemmtori; Sudori electrici; Strungari în fier și lemn; Instalatori tevan; Electricieni; Frezori; Rabotori; Rectificatori de piese și călători scule MAGAZINUL DE STAT „OLTENIA CRAIOVA ” DECIZII Subsemnatul Sabetay H. Saul, directorul magazinului de Stat Oltenia cu sediul în Craiova, str. 30 Decembrie nr. 17-19. In baza disp. art. 4, 13 al. ultim și 17 din Decretul nr. 199, publicat în Bul. Oficial nr. 29 din 14 Maiu 1949, pentru organizarea și funcționarea întreprinderilor și organizațiunilor economice ale statului, Decid: Magazinul de Stat* Oltenia cu sediul în Craiova str. 30 Decembrie nr. 17-19, va fi reprezentat și valabil angajat, în lipsa mea, de directorul adjunct Virgil Ittu și contabilul șef Atanasie Chesnoiu, ambii împreună. Magazinul va fi reprezentat și valabil angajat, în fața tuturor instituțiunilor publice, întreprinderilor de Stat sau particulare și instanțelor de judecată, prin semnăturile celor indicați mai sus, puse sub firma socială a magazinului. Drept pentru care dau prezenta deciziune. Craiova, 23 Septembrie 1949. Nr. 30 din 23 IX 1949. (ss) Sabetay H. Saul 1814. Subsemnatul Sabetay H. Saul, directorul magazinului de Stat Oltenia cu sediul în Craiova, str. 30 Decenbrie nr. 17-19. In baza disp. art. 4, 13 al. ultim și 17 din Decretul nr. 199, publicat în Bul. Oficial nr. 29 din 14 Maiu 1949, pentru organizarea și funcționarea întreprinderilor și organizațiunilor economice ale statului, Decid: Magazinul de Stat Oltenia cu sediul în Craiova str. 30 Decembrie nr. 17-19, va fi reprezentat și valabil angajat, în lipsa mea, de directorul adjunct Constantin Vârvoreanu și contabilul șef Atanasie Chesnoiu, ambii împreună. Magazinul va fi reprezentat și valabil angajat, în fața tuturor instituțiunilor publice, întreprinderilor de Stat sau particulare și instanțelor de judecată, prin semnăturile celor indicați mai sus, puse sub firma socială a magazinului. Drept pentru care dau prezenta deciziune. Craiova, 23 Septembrie 1949. Nr. 29 din 23 Sept. 1949. (ss) Sabetay H. Saul 1815. 'Á