Inainte, iulie 1950 (Anul 7, nr. 1693-1718)

1950-07-01 / nr. 1693

ICA PUBLICITATE Pierdut buletinul populației eliberat de Miliția Dolj și carnetul de CFR eliberat de regionala CFR Craiova ambele pe numele Criveanu Maria Calea București nr. 68 bis. Deasemenea buletinul populației eliberat de Miliția Dolj și carnetul C.F.R. eliberat de regionala CFR Craiova, ambele pe numele Brăila Ion, aducătorului bună recompensă. 922 In caz contrar se declar nule. Pierdut carnet de studentă nr. 27 eliberat de Institutul agronomic Craiova, pe numele Florescu I. Florica Elena. 923 N declar nul. FARMACT * DE SERVICIU !Azi 1 Iulie este de serviciu farmacia nr. 4 str. Unirii 135. Comitetul Provizoriu al Comunei Izoane Craiova Secțiunea Secretariat ORDONANȚA Noi, Comitetul Provizoriu al comunei urbane Craiova. Având în vedere Decretul nr. 131 pentru modificarea art. 37 și 38 din legea privitoare la actele stării civile, publicat în Buletinul Oficial nr. 44 din 24 Mai 1950; Având în vedere adresa Comisiunei de Stat pentru aplicarea Legii Sfaturilor Populare — Direcția de îndrumare și coordonare cu nr. 12.344 din 27 Mai 1950; ORDONAM Art. 1. — In termen de 60 zile de la data decretului de mai sus, toți cetățenii români aflați în țară la această dată și care posedă acte de naștere sau de căsătorie încheiate în străinătate de ofițerul stării civile al locului, sunt obligați să ceară înscrierea lor în registrul de stare civilă al locului unde domiciliază, alăturând la cerere, un extras de pe actul încheiat în străinătate, tradus în românește de un traducător autorizat. Pentru minori, obligația de înscriere o au părinții sau tutorii. Pentru soți obligația de înscriere trebuie îndeplinită de unul din ei, sau de va fi cazul de reprezentantul legal. Art. 2. — Cererile împreună cu actele prevăzute mai sus și cu dovada cetățeniei române, se vor depune la registratura generală a Comitetului Provizoriu al comunei urbane Craiova, cu sediul în str. Severinului nr. 16. Nu se vor primi cereri decât dela cetățenii domiciliați în raza comunei Craiova. Art. 3. — După înregistrarea cererilor, actele rămân în conservare, iar cetățenii vor cere noui extrase după înscrierile în registru, cu cerere și timbre obișnuite. Art. 4. — Acei care nu vor depune cererile de înscriere a actelor de stare civilă, prevăzute la art. 4 în termenul prevăzut, se vor pedepsi cu închisoare de la o zi la o lună, și cu amendă de la 100— 4.000 lei exclusiv. Președinte, D. Marinescu Secretar: M. Negru. Nr. 27555, 30 Mai 1950. Comitelui Provizoriu Județean Dolj Secțiunea Agricolă ORDONANȚA Noi, Comitetul Provizoriu județean Dolj. Având în vedere prevederile hotărîrii Consiliului de Miniștri nr. 552 din 10 iunie 1949, publicată în Buletinul Oficial nr. 36/949. Având în vedere dispozițiunile Ministerului Agriculturii, serviciul de protecția plantelor nr. 1016/950. Având în vedere pericolul ce-l prezintă o invazie a gândacului din Colorado, cel mai mare dușman all culturilor de cartofi și alte plante înrudite. DISPUNEM: Art. 1. — Toți cultivatorii de cartofi, pătlăgele roșii, vinete și ardei, proprietarii de terenuri sau deținătorii sub orice titlu a acestor culturi, precum și gospodăriile agricole de Stat, sunt obligați să facă un control riguros al culturilor in scopul de a observa, dacă există sau nu, pe aceste culturi temutul și păgubitorul dușman care este Gândacul din Colorado. Controlul se va face în zilele de 11 Iunie primul control și 2 Iulie al doilea control, după normele și forma de organizare preconizată de organele tehnice ale Ministerului Agriculturii. Art. 2. — Cercetarea culturilor de cartofi și a plantelor ridicate la art. 1, se va face în echipe de câte 10-15 oameni, sub conducerea unui șef de echipă. Cultivatorii din comune și sate, având culturile învecinate, se vor grupa în echipe, care sub conducerea unui șef de echipă, desemnat de Comitetul Provizoriu local, vor controla, pe rând, toate culturile ce le-au fost repartizate. Șefii de echipe vor fi aleși și însărcinați dintre gospodarii destoinici, UTM, învățători, preoți, studenți, elevi de la școlile medii, care se consideră mobilizați în această acțiune pe tot timpul duratei. Șefii de echipe vor conduce echipa după instrucțiunile primite, observând și controlând toate plantele cu atenție, căutând fiecare rând și cuib din cultura respectivă. Culturile atacate sau mâncate la frunze de orice insectă, se vor controla cu deosebită atenție. După terminarea lucrărilor, rezultatul se va raporta de către șeful echipei Comitetului Provizoriu chiar în seara zilei de control, complectând fișa de control și predând mostrele de insecte de orice fel, găsite în culturi, care se vor băga în sticle cu alcool, iar pe fiecare sticlă se va lipi etichete, indicând echipa și cultura din care s’au prins insectele. Un șef de echipă cu 10 oameni are ca sarcină să facă controlul la cel mult 15 ha. zilnic. Art. 3. — Comitetele Provizorii comunale Vor lua măsuri de organizarea urgentă a controlului, aducând la cunoștința sătenilor prin orice mijloace obligațiunea controlului culturilor de cartofi și alte plante. Responsabil cu organizarea activă este președintele comitetului ajutat de responsabilul tehnic agricol. Art. 4. — In cazul constatării în culturi a gândacului din Colorado, cultura respectivă se va marca prin tăblițe, interzicându-se oricui intrarea în culturi și ridicarea oricărei insecte din această cultură. Cazul se va raporta imediat secțiunii agricole județene, pentru a se lua măsuri în consecință. Art. 5. — Toată acțiunea de control trebuie încheiată până în seara zilei de 14 Iunie, pentru primul control și 6 Iulie pentru al doilea control, când lucrările urmează să fie la județ pentru centralizare. Art. 6. întreg personalul tehnic și activ al Departamentelor Agriculturii, Afacerilor Interne, învățământului Public, Silviculturii și Cultelor, se consideră mobilizați pentru executarea măsurilor de mai sus, conform Hotătrîrii Consiliului de Miniștri nr. 552/49. Art. 7. — Nerespectarea dispozițiunilor prezentei ordonanțe se pedepsește în conformitate cu art. 2 al Decretului 183/949. Președinte, T. Bulim. Secretar, D. Preotu, eonii Se aduce la cunoștința titularilor de permise de port și posedat armă, că în intervalul 25 Iunie — 23 August 1950: sunt obligați a cere unității de Miliție, pe raza căreia își au domiciliul, preschimbarea permiselor. Odată cu cererea, solicitanții vor depune contra dovadă. — Permisele de port și posedat armă; — Chitanța în valoare de 100 lei, reprezentând costul noului imprimat, indiferent de numărul permuselor pe care le dețin; NICAT — Una fotografie de dată recentă. Taxa de 100 lei, se va depune la Comitetul Provizoriu, secția financiară, la titlul 13, par. 28, din Bugetul General al Statului, pe seama Ministerului Afacerilor Interne. Celor ce nu vor face cereri de preschimbare în termenul stabilit, li se vor anula din oficiu permisele. Autoritățile, instituțiile și întreprinderile posesoare de permise globale de port și posedat armă, nu intră în prevederile prezentului comunicat. ÎNAINTE SPORT Comitetul Provizoriu al orașului sprijină desvoltarea sportului aviatic Mergând pe linia trasată de Hotârîrea Biroului Politic al CC al PMR din 26 iunie 1949, și ținând seamă de sporturile care pot într’adevăr forma oameni noi, Comitetul Provizoriu al orașului Craiova, sprijină intens munca de popularizare și propagare a aviației, muncă dusă de comisia județeană aeronautică. La manifestațiile sportiv-aviatice organizate de această comisie, s-au înregistrat frumoase realizări datorită faptului că Comitetul Provizoriu înțelege să lucreze în spiritul Hotărîrii Partidului din 26 Iunie 1949. De asemeni în vederea marelui meeting de aviație ce va avea loc în ziua de 2 Iulie a. c., Comitetul Provizoriu a făcut și face toate eforturile pentru a-i asigura o cât mai bună reușită. La acest meeting se vor demonstra înaltele calități pe care sborul le desvoltă în om, și se va admira curajul, preciziunea, tehnicitatea, stăpânirea de sine, voința de fier, toate acestea sunt calități formate și desvoltate de educația aviatică. E minunat cum omul destinat să se miște și să trăiască pe pământ, stăpânește și supune voinței lui de fier, mașina pe care o ridică în înaltul cerului, cât și natura potrivnică. Loopinguri, tonouri și atâtea alte numere care se vor prezenta la acest meeting, cer o pregătire specială, și oameni care să știe să se stăpânească și să se învingă întâi pe sine, apoi celelalte elemente, mașină și natură. Iată deci atâtea motive pentru care o astfel de manifestație devine necesară, în scopul de a atrage masse cât mai largi de tineret muncitor, să trezească și să desvolte în el spiritul aviatic. Deocamdată trebue să ne bucure faptul că din ce în ce mai mulți tineri și tinere din orașul nostru, cer să practice acest sport, și el va trebui să fie extins de asemeni și la sate. Din ce în ce, mai mulți tineri se întorc de la box și fotbal și sunt atrași spre aeromodelism, planorism, pilotaj și parașutism. Acestor tineri trebue să li se creeze condiții favorabile de practicare a acestui sport frumos și folositor, și pentru aceasta facem apel la toate instituțiile craiovene. In felul acesta ne vom achita de sarcinile puse în fața noastră de Hotârîrea Biroului Politic al CC al PMR din 26 iunie 1949, iar realizările pe care le vom obține, vor constitui cea mai frumoasă aniversare a acestei Hotărâri. C. TUNARU Comisia județeană aeronautică Craiova Să sprijinim pregătirile pentru concursurile G. M. A. Complexul de Stat GMA a fost primit cu entuziasm de oamenii muncii din Craiova care înțelegând importanța acestui complex sportiv pentru formarea unui tineret sănătos și hotărît să lupte pentru construirea socialismului în țara noastră, și-au luat angajamentul de a sprijini din toate puterile lor introducerea acestui complex în masse cât mai largi populare. Astfel în sala sindicatului Comerț și Cooperație a avut loc o ședință operativă în care s-au analizat posibilitățile de sprijinire a complexului GMA, ședință la care au participat delegații județenei PMR Dolj, ai Consiliului Sindical județean și ai Comitetului pentru Cultură Fizică și Sport județean și orășenesc. După ce tov. Ciulin Ștefan și Marinescu Victor au arătat importanța acestui complex și necesitatea trecerii la o acțiune imediată de organizare a competițiilor în cadrul județului și orașului, conducătorii de întreprinderi și instituții și-au luat angajamentul de a sprijini această competiție prin confecționarea obstacolelor pentru pista GMA, pentru colectivele din oraș, și confecționarea de obstacole pentru fiecare centru de plasă, unde se vor constitui comisiile de pregătire și examinare GMA. Angajamente importante și-au luat instituțiile : Construcții, ICS Alimentara, Electro-Putere, CFR, Comerț și Cooperație, Lupta, moara Jiul, „Octombrie Roșu”, Spic de grâu, Hărnicia-Podari, Desrobirea și tăbăcăria Bucovăț. Conducerile acestor instituții și întreprinderi au înțeles că sprijinind Complexul GMA sprijină desvoltarea și formarea tineretului muncitor ca luptător dârz pentru pace și socialism.. Nu aceiași dovadă au dat însă sindicatele și colectivele sportive din orașul Craiova care nu privesc cu interes muncile de pregătire și amenajare a pistelor cu obstacole necesare concursurilor pentru obținerea insignei G.M.A. Astfel o mare parte din sindicate ca și colectivele sportive din oraș nu au trecut nici până acum la formarea comisiilor de pregătire și examinare G.M.A. așa cum s’a întâmplat la sindicatul Transporturi și Comunicații ca și la sindicatul Arte Grafice care deși au un număr mare de membri sindicaliști nu au reușit să mobilizeze la ședințe decât numai câțiva tovarăși. Pentru remedierea acestor lipsuri ale colectivelor sportive și unor sindicate, lipsuri care pun piedici în popularizarea Complexului de Stat GMA în rândurile muncitorilor, revine ca sarcină imediată secției sportive a Consiliului Sindical Județean Dolj să pornească pe teren și să activizeze colectivele sportive, arătând sindicatelor care sunt sarcinile ce le stau în față în actuala fază de desvoltare a sportului în Republica Populară Română. (După corespondențele tov: Gh. Boldescu, V. Marinescu și C. Savu). C.S.U. roșu“ a câștigat campionatul local de volei Faza locală a campionatului național de volei masculin, a luat sfârșit Duminică odată cu disputarea jocurilor din etapa XIV. In urma meritatei victorii obținute asupra Progresului, echipa studenților craioveni a câștigat primul loc în clasament. In urma rezultatelor înregistrate dealungiul celor XIV etape, clasamentul final se prezintă astfel: C. S. U. (roșu)14 13 1 39— 7=13 Progresul IEC 14 11 3 35 10 = 11 Spartak 14 9 5 28—23 S. M. C. F. S. 14 6 8 26—29= C. S. Aviația 14 6 8 26—29=6 C. S. U. (alb) 14 5 9 21—30= A. S. Armata 14 3 11 12—33=3 Flamura Roșie 14 3 11 9—33=3 Locurile ocupate în clasament precum și diferența de puncte dintre echipe, oglindește fidel valoarea dintre cele 8 echipe participante. C. BOLDESCU La gospodăria colectivă din Galicea Mare-Dolj a luat ființă un colectiv sportiv Continuând acțiunea de înființare a cât mai multor colective sportive în mediul satelor, Comitetul județean Dolj pentru Cultura Fizică și Sport, a înființat un colectiv sportiv pe lângă gospodăria colectivă „Desrobirea muncii” din comuna Galicea Mare Dolj. Tinerii și tinerele de aci, au manifestat o vie bucurie și au întâmpinat înființarea colectivului lor cu o serie de angajamente printre care și acela de a sta în fruntea tuturor în cadrul campaniei de strângere a recoltei, dovedind astfel că ei au înțeles pe deplin Hotărîrea CC al PMR și a Consiliului de Miniștri. CONST. SAVU coresp. \ Sa Mărim disciplina financiara Zilele acestea echipele serviciului județean de control financiar Dolj, din Ministerul Finanțelor, au efectuat o revizie la fabrica „Ceramica” de cărămidă Mofleni-Dolj și la întreprinderea St.U.C. Craiova. Analizând activitatea și eforturile depuse de muncitorii din aceste două întreprinderi, s-a constatat că ei știu să răspundă la chemarea Partidului pentru realizarea și depășirea Planului de Stat pe anul 1950. Dacă muncitorii dau roadele muncii cuvenite, nu tot așa a înțeles și conducerea acestor două întreprinderi de a păstra o strictă disciplină financiară, care este baza de viață a întreprinderii. S-au luat avansuri de deplasări în interes de serviciu, iar la înapoierea din misiune, funcționarii respectivi nu au mai decontat restul de bani rămași neîntrebuințați, și care justificare trebuia făcută în cel mult 48 ore, conform dispozițiunilor în vigoare. Cităm cazul șefului contabil Mihăilescu care datorează fabricei de cărămidă suma de lei 30.740 și inginerul Steriopol suma de lei 47.030, iar restul de funcționari cu datorii de câte 1.000 și 2.000 lei, în total 132.425 lei. Cea mai mare parte din aceste sume de bani sunt ridicate de la începutul anului 1950. Suma este destul de importantă și s-ar fi putut întrebuința pentru procurarea de materiale și pentru diverse cheltueli în vederea asigurării bunului mers al fabricei. .Tot la fabrica de cărămidă, șeful contabil Mihăilesciu nu a ținut o evidență a cumpărăturilor de furaje pentru vitele fabricei. S’au plătit în acest scop sume foarte importante, fără ca intrarea furajelor în magazie să se facă cu formele legale și fără să fie recepționate. Deci, din acest punct de vedere, rezultă că nu se poate ști cât s’a consumat pentru hrana vitelor. S’a mai cumpărat de către conducerea fabricei, 166 mir. pânză „Muncitorul”, pentru hainele de protecție ale muncitorilor. Contabilitatea întreprinderii nu a ținut nici o evidență și nu are proces verbal de transformarea pânzei și distribuirea efectelor rezultate din transformare. La întreprinderea St.U.C. Craiova, se găsesc imobilizați, încă din anul 1949, la șeful contabil Marderos Cazazian, 30.304 lei, la inginerul Melinte 18.900 lei și la alți salariați diferite surme care în total se ridică la 328.074 lei. Deci se observă că conducerea acestor două întreprinderi nu au ajutat cu nimic la eforturile depuse de muncitori ci dimpotrivă au căutat a-și face numai interesele lor personale din munca prestată de oamenii muncii de la aceste două întreprinderi. Deci prin respectarea disciplinei financiare contribuim la înflorirea întreprinderilor socialiste și grăbim înfăptuirea socialismului în scumpa noastră Patrie. VIRGIL M. IOAN șeful serviciului județean Dolj de control financiar. Acordarea concediilor de odihnă după prevederile Codului Muncii intră în vigoare la 1 ianuarie 1951 Printr-un decret al Prezidiului Marii Adunări Naționale, publicat în Buletinul Oficial Nr. 54, se prevede că dispozițiile referitoare la acordarea concediilor de odihnă ale salariaților după normele prevăzute în Codul Muncii, intră în vigoare la data de 1 Ianuarie 1951. Până la această dată, concediile de odihnă se vor acorda conform vechilor dispozițiuni. Ce rafii de lemne de foc se cuvin salariaților și populației muncitoare nesalariate Rațiile de lemne de foc pentru consumul salariaților și al populației muncitoare nesalariate, care posedă cartele de combustibil pe intervalul 1 Aprilie 953 — 31 Martie 1951, se stabilesc după cum urmează: Cartela tip A — 5500 kg.; tip B - 5.000 kg.; C — 4.500 kg.; D — 4.000 kg.; E — 3.500 kg.; F - 3.000 kg.; G - 2.500 kg.; H - 2.000 kg.; N — 1.000 kg.; Salariații care au locuințele prevăzute cu încălzire centrală și folosesc lemne de foc numai pentru spălătorie, vor primi o cantitate de 500 kg. lemne de foc pe cartela tip S. Distribuția lemnelor de foc se va face în mai multe tranșe în raport cu cantitatea. Până la 1.000 kg. într-o singură tranșă, până la 3.000 kg. în 2 tranșe, iar până la 5.500 kg. în 3 tranșe Gazeta cetățenească a Comitetului Provizoriu al plășii Craiova are articole neschimbate din luna Aprilie 1950 Ca o consecință a subaprecierii rolului mobilizator al gazetelor cetățenești, pe gazeta cetățenească „21 Decembrie” a Comitetului Provizoriu al plășii Craiova, articolele n’au mai fost schimbate dela 20 Aprilie a. c. Din cauza vechimii, scrisul de pe articole s’a decolorat, astfel că pe gazetă nu sunt decât niște bucăți de hârtie îngălbenită. Se impune ca de îndată colectivul gazetei să ia măsuri pentru schimbarea articolelor, căutând să popularizeze cât mai intens importanța pe care o are azi bătălia muncilor de recoltare în cadrul luptei pentru transformarea socialistă a agriculturii în țara noastră. Școala Medie Tehnica de Construcții C. f. R. CRAIOVA EXAMEN DE ADMITERE Se aduce la cunoștința celor interesați ,că la data de 3 iulie 1950, are loc examenul de admitere în cl. VIII (anul I) la Școala medie tehnică de Construcții CFR Craiova. La acest examen pot candida absolvenții a 7 clase elementare sau a unor școli echivalente foste gimnazii unice, școli secundare, școli supra-primare, de ucenici etc. Materia de examinare se va face la următoarele obiecte: 1. Limba Română — se va da examen scris și oral. 2. Matematici — oral și scris. 3. Constituția RPI — oral. 4. Probă practică la desen. Cererile de înscriere se primesc la școală până în ajunul examenelor, anexându-se următoarele acte: — Certificatul de naștere. — Certificatul de studii. Odată cu cererea se va complecta și formularul tip pentru stabilirea taxei sau acordarea bursei și va fi însoțită de acte justificative. Celelalte relații se pot primi la direcțiunea școlii. Absolvenții acestor școli pot urma orice Facultate sau institut de învățământ superior, sau a rămâne în cadrele CFR după un stagiu de practică în producție și îndeplinirea anumitor condițiuni stabilite conform dispozițiunilor în vigoare.