Inainte, mai 1955 (Anul 12, nr. 3179-3203)

1955-05-03 / nr. 3179

Pag. Mai multe produse textile — mai multe construcții trec acum prin fața miilor de participanți prezenți la marea demonstrație, oamenii ai muncii din industria ușoară, cei care folosesc întreaga lor capacitate de muncă, pentru dezvoltarea economiei naționale și construirea socialismului în patria noastră. Plini de încredere în forțele lor și în viitor, au defilat textiliștii de la fabrica „Independența”, care sunt la un pas de îndeplinirea sarcinilor ce le revin din primul plan cincinal. Mai multe produse textile, mai ieftine și de calitate superioară, este lozinca după care-și desfășoară activitatea întregul colectiv de muncitori, tehnicieni și ingineri de la fabrica „Independența”. ba Despre succesele fruntașelor MaLeoveanu, Constanța Cloj, Maria Zdreilă, Margareta Oprea, Florică Popescu și altele, obținute în întrecerea socialistă, au auzit mulți oameni ai muncii din orașul nostru. Prezente la marea demonstrație închinată zilei internaționale a oamenilor muncii din lumea întreagă, alături de întregul colectiv de muncă, ele și-au manifestat încă odată hotărîrea lor de a lupta cu eforturi înzecite pentru a pune la dispoziția oamenilor muncii din patria noastră, tot mai multe produse textile, mai trainice și la un preț de cost redus. Un grafic imens purtat de mîini vînjoase vorbește despre însemnatele realizări obținute de muncitorii Trustului „6 Construcții”, care depun eforturi de la o zi la alta în scopul ridicării de noi blocuri muncitorești, de noi construcții necesare oamenilor muncii și înfrumusețării orașului și regiunii noastre. Convinși pe deplin de rolul pe care-l au în construirea socialismului, ei și-au depășit sarcinile pe primul trimestru al anului 1955 cu 42 la sută, efectuînd lucrări de bună calitate. In pas cu întregul colectiv de muncitori, ingineri, tehnicieni și funcționari, au defilat membrii brigăzii de zidari, condusă de fruntașul în producție Ilie Alexandru, brigadă care prin succesele obținute face cinste întreprinderii. Alături de ei se află și fierarul betonist Dumitru Smîntînescu, care-și depășește zilnic sarcinile de plan cu peste 200 la sută. Ce asemenea oameni, Trustul „6 Construcții” a reușit să se situeze printre trusturile fruntașe pe țară. Sărbătorirea zilei de 1 Mai Trec harnicii muncitori din industria grea (Urmare din pag. l-a) Cu fiecare zi lăsată în urmă, colectivul de muncă al acestei uzine din ramura industriei grele, au înregistrat noi succese care oglindesc în mod real, hotărîrea cu care au muncit, pentru a înzestra agricultura noastră cu tot mai multe mașini și unelte agricole. De ziua celui de al XI-lea 1 Mai liber, oamenii muncii din orașul Craiova au avut prilejul de a-i cunoaște pe acei ce și-au îndeplinit cu mult înante de termen sarcinile primului plan cincinal. Urmărind coloana constructorilor de la uzina ,,7 Noiembrie”, privirea îți este îndreptată asupra unui grup de 5 tovarăși decorați cu „Medalia Muncii”. In mijlocul acestora, fruntașul în producție Vasile Oprișoreanu ținea în mîinile lui, steagul roșu de producție cîștigat pentru cele mai însemnate succese obținute pe ramură de producție. Angajamentele pe care el și le-au luat în cinstea zilei de 1 Mai au fost îndeplinite înainte de termen, dezvoltînd în felul acesta succesele obținute pînă în prezent. Prototipul greblei mecanice 2. 3.T.B. 2.2 purtat prin fața participanților la marea demonstrație, constituie pentru harnicii metalurgiști o adevărată mîndrie. Peste puțin timp, ei vor confecționa în serie zeci de asemenea greble mecanice, înzestrînd astfel agricultura noastră cu noi mașini necesare unei producții sporite de cereale la hectar. Printre drapelele roșii și tricolore, fluturate în bătaia caldă a vîntului de primăvară, se zăreau tablourile fruntașilor în producție Ion Vulpoi, Constantin Trandafirescu, Petre Preda, Ion Vîrlan, Ion Scoicaru și Ion Soreanu care, prin munca lor de zi cu zi, au contribuit din plin la dobîndirea minunatelor succese în producție. încă de departe, se vedea o placardă mare purtată de mîini vînjoase, pe care era scris „Comitetul de întreprindere Electroputere”. Imediat după cazul întreprinderii apar muncitorii secției de bunuri de larg consum care, datorită muncii depuse în scopul aprovizionării oamenilor muncii cu tot mai multe produse de acest fel, au primit steagul de unitate fruntașă pe regiune, din partea Prezidiului Consiliului sindical regional Craiova. Prin marea de tablouri se distingeau portretele fruntașilor în producție, ale lăcătușului Ștefan Postolache, bobinatoarei Dinuț Floarea, ștanțatoarea Aurelia Gălățeanu, rabotorul Constantin Stancu și alții, care, prin munca lor creatoare, au devenit mîndria fabricii în care lucrează. Vai după val, treceau muncitorii de la secțiile mașini rotative, turnătorie, matrițerie, semănători, autovehicule și altele, pînă cînd privirea a întîmpinat o altă coloană de demonstranți. Sînt studenții Institutului de Mașini și Aparate electrice Craiova, inginerii electrotehnicieni de mîine, cadre bine pregătite, care vor contribui din plin la opera de electrificare a patriei noastre. Urmează apoi coloana muncitorilor de la uzina Electrică din Craiova, care în cinstea zilei de 1 Mai, și-au îndeplinit angajamentele realizînd însemnate economii. Ropotele de aplauze au întîmpinat pe hărnicii muncitori de la C.F.R. și P.T.Î.R. Factorul Gheorghe Vasilescu, încadrat în dreapta de telegrafista Ecaterina Bădo, și în stînga de oficianta Elena Cristescu, decorată cu „Medalia Muncii”, au defilat în fața miilor de participanți cu steagul de „Direcție fruntașă pe țară”. Portretele lăcătușilor Marin Rădulescu, Constantin Giurea de la Atelierele de Zonă C.F.R., Ion Vintilă, Constantin Leterman de la Depoul de locomotive, Pantelimon Grigorescu de la stația C.F.R.-Craiova și alții, îți spuneau parcă despre munca rodnică ce o desfășoară acești fruntași ai întrecerii socialiste. Oamenii muncii prezenți la marea demonstrație închinată sărbătoririi celui de al XI-lea . Mai liber, și-au manifestat admirația față de muncitorii din industria grea, care luptă cu eforturi înzecite pentru a ne crea nouă și generațiilor care vor urma, o viață din ce în ce mai bună, trimestrul I al anului trecut. In raport cu aceeași perioadă, s-a reușit să se dea cu 266 la sută mai mult zahăr, cu 32 la sută mai multă țiglă, cu 506 la sută mai multă cherestea iar încălțăminte cu peste 415 la sută. Unele după altele, trec zecile de coloane ale muncitorilor de la trustul de panificație, de la O.C.L. „Produse industriale”, O.C.L. „Alimentara”, „Aprozar”, de la U.R.C.M., ai colectivelor de muncitori de la fabrica de „Hărnicia” sau din unitățile ulei industriei locale. Trec purtînd în inimi și exprimînd în cîntec bucuria acestei sărbători. Trec, dînd glas voinței de a înmulți șirul realizărilor viitoare, menite să aducă un aport prețios la îndeplinirea politicii partidului, politică în centrul căreia stă omul cu nevoile sale, muncitori de la centrul mecanic din Craiova. Trec acei care prin efortul lor de zi cu zi, au făcut ca tot mai multe tractoare să fie reparate la timp, pentru a susține din plin campania muncilor agricole de primăvară. Folosind cele mai avansate metode de lucru, ei au reușit ca în ziua schimbului de onoare organizat în cinstea zilei de 1 Mai, să obțină o realizare a sarcinilor de plan de 190 la sută. Alături de țăranii muncitori și de tractoriști, strînse viitorii defilează în rînduri ingineri agronomi, studenții Institutului Agronomic din Craiova, înfrățiți cu țăranii muncitori cu care în curînd vor lucra ogoarele, pentru a smulge pămîntului un rod tot mai bogat, studenții Institutului Agronomic din Craiova, în cinstea acestei mărețe zile de sărbătoare, și-au înzecit eforturile la învățătură, pentru a deveni cadre bine pregătite, cadre de ingineri agronomi. Trec muncitorii de la întreprinderea poligrafică, oamenii de știință, artă și cultură, învățători și profesori, elevi și medici. Muncitorii întreprinderii poligrafice Craiova raportează partidului în această zi că și-au realizat planul de producție pe luna aprilie înainte de termen. Ei își manifestă hotărîrea de a munci cu eforturi sporite pentru a îndeplini în același ritm sarcinile de plan ce le revin pe ultimul an al cincinalului. Defilează apoi artiștii Teatrului ce vor face să ridice belșugul de recoltă. La această măreață demonstrație au ținut să ia parte și tractoriștii stațiunii de mașini și tractoare Cîrcea, care, în cinstea zilei de 1 Mai, și-au mărit eforturile în muncă, reușind să realizeze plănui lucrărilor de primăvară în procent de 95,6 la sută. Umăr la umăr, strînși uniți în jurul partidului, muncitorii, tehnicienii, inginerii și toți oamenii muncii de pe ogoare din plin bătălia pentru desfășoară obținerea unor recolte cît mai bogate, pentru întărirea alianței dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare. In această zi măreață, ei se angajează să-și sporească eforturile in muncă, pentru a smulge pfmînsului tot mai multe roade și a contribui din plin la obținerea în acest an, a celor 10 milioane tone grîu și porumb pe întreaga țară. Național, cei care în cinstea zilei de 1 Mai s-au străduit să prezinte spectatorilor craioveni noi piese ca „însoțitor periculos” și „Trandafirii roșii”. In urma lor răsună cîntecele voioase ale membrilor Ansamblului de stat „Nicolae Bălcescu”, ale corului sindicatului lucrătorilor din învățămînt, învățători și profesori, elevi din școlile medii, tehnice, studenți, care dau acum bătălia pentru a asigura buna reușită a examenelor. Pentru creșterea bunăstării poporului Unele după altele urmează să treacă zecile de coloane ale celor ce dau lupta pentru creșterea bunăstării poporului, ale celor ce asigură aprovizionarea crescîndă a oamenilor muncii cu produse alimentare sau textile, cu obiecte de uz casnic sau încălțăminte, cu legume și zarzavaturi. Apare în fața tribunei panoul uriaș ce vestește că rîndurile celor ce trec acum sînt formate din muncitori și tehnicieni ai fabricilor unite „Partizanul*’. Muncitori vrednici de felul tovarășilor Armanda Mirta, Purcaru Aurelia, Nițu Cipriană, Văduva Ștefan, Tudor Opalaș, Predoaica Cristea și alții, au devenit mult cunoscuți oamenilor muncii din orașul Craiova. Ei sunt mîndria colectivului fabricilor unite „Partizanul”. Iar fabrica aceasta-i mîndria patriei întregi. Asemenea muncitori Vrednici au dreptul să se mîndrească cu succesele lor. .,Am îndeplinit cincinalul înainte de termen” — îți spune uriașul grafic purtat în fruntea coloanei. Același lucru citești de pe fețele imbujorate de bucurie ale oameni W M de ard de fiecare 1. Mai, colectivul acestei fabrici a putut raporta partidului îndeplinirea cu cinste a sarcinilor de producție. Astăzi, în acest al XI-lea 1 Mai liber, fiecare din acești malaxoriști, ștanțatori sau brigadieri, lasă să se reverse în șuvoiul lozicilor ce scandează, hotărîrea de a dobîndi și mai departe asemenea succese vrednice. De pe placardele ridicate deasupra coloanei lucrătorilor din organizațiile comerciale locale se poate citi „Pe trimestrul I al acestui an a crescut desfacerea produselor alimentare cu 13 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut” sau „Am desfăcut în primul trimestru 1.102 tone mai multă făină, 168 tone mai mult zahăr...” Fiecare din ele îți vorbesc despre succesele repurtate în muncă de brigăzile de bună deservire, despre grija necontenită față de aprovizionarea oamenilor muncii de la orașe. Dar o aprovizionare sporită cu produse de larg consum s-a asigurat și în satele regiunii noastre. Graficele purtate de lucrători ai Uniunii regionale a cooperativelor de consum, depășirea planului vorbesc despre trimestrial de desfacere cu 18 la stul față de înainte Trec fruntași ai recoltelor bogate înfrățiți cu muncitorii blici și uzine, demonstrează din fi. prin fața tribunei și muncitorii din gospodăriile agricole de sat, tractoriștii din stațiunile de mașini tractoare, țărani muncitori întovăși rășiți și cu gospodării individuale din satele și comunele raionului Craiova. Cu fețele senine și plini de bucurie, ei raportează partidului în această măreață zi de 1 Mai, că s-au achitat cu cinste de angajamentele luate. Mulți dintre țăranii muncitori întovărășiți și cu gospodării individuale, răspunzînd cu însuflețire chemării partidului de a spori producția de cereale la hectar, de a aplică regulile agrotehnice, de a accelera ritmul însămînțărilor de primăvară, au minunatul prilej ca la această măreață sărbătoare să raporteze că și-au îndeplinit cu sută la sută planul însămînțărilor din primăvara aceasta. Pășind în fruntea coloanei, țăranii murtcitofi din comunele Bariera Vîlcii, Ișalnița, Malu Mare, Podari și altele, poartă pe brațe placarde cu grafice a căror linie a realizărilor s-a oprit la cifra 100. Tineri și tinere, îmbrăcați în 11. prestelci și cămăși brodate cu arnici, întcing hora bucuriei, hora veseliei, că au fost cei dintîi care au terminat însămînțările în satele și comunele lor. Trec prin fața tribunei harnicii Defilează sportivii „Tot mai tare ne ncălzește. Soarele, frate Cald și luminos”... Melodiile acestui cîntec se apropie tot mai mult. Ați ghicit desigur că ele însoțesc pe membrii asociațiilor sportive din orașul nostru. In urma unei insigne G.M.A purtată de cîțiva sportivi, defilează colectivele sportive din școli și sindicate. In fața tribunei oficiale trec acum membrii asociației sportive „Locomotiva”. Alți sportivi, băieți și fete, execută într-un car alegoric, diferite piramide, figuri de gimnastică ritmică, figuri din complexul G.M.A. Intr-o perfectă ordine și aliniere be membrii asociațiilor sportive „Progresul”, „Dinamo”, Știința“, „Voința” și „Recolta”, care sunt primiți cu puternice aplauze. In regiunea Craiova La Tn Severin In aplauzele și ovațiile prelungite ale oamenilor muncii, au luat loc la tribuna oficială conducători ai comitetelor de partid orășenesc și raional, ai sfaturilor populare orășenesc și raional, ai comitetelor U.T.M. orășenesc și raional, reprezentanți ai diferitelor organizații de masă, delegați ai oamenilor muncii din idealitate — fruntași ai întrecerii socialiste, etc. In deschiderea mitingului, din partea comitetului regional de partid Craiova, tov. secretar Gheorghe Pop, a adus oamenilor muncii din Tr. Severin un călduros salut și felicitări pentru succesele obținute în cinstea zilei de 1 Mai. După aceea a vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai tov. Toma Cristescu, prim secretar al comitetului orășenesc de partid. Demonstrația oamenilor muncii din Tr. Severin a fost deschisă de muncitorii feroviari, de cei ce și-au îndeplinit sarcinile producției globale ale primului plan cincinal, încă din cursul lunii martie a.c. Plini de optimism, voiciune și sănătate, a urmat după aceea, tinerii purtători ai cravatei roșii —, pionierii. A început defilarea oamenilor muncii. Ei purtau frumoase drapele roșii și tricolore, lozinci, portrete ale conducătorilor Partidului Comunist și ai guvernului Uniunii Sovietice, ale conducătorilor din alte țări prietene și ale conducătorilor partidului și guvernului țării noastre. In coloatiere demonstranților puteau fi văzuți fruntași în întrecerea socialistă de la Atelierele C. F. 11. ca Dumitru Iălălău sau Gheorghe Frantz, care au obținut în întîmpinarea tradiționalei sărbători a celor ce muncesc din lumea întreagă, depășiri de norme între 86—135 la sută. De la aceeași unitate a defilat și fruntașul întrecerii socialiste Szabó Frantz — tîmplar. El a economisit împreună cu tovarășii săi de muncă, numai în primul trimestru al anului acesta, materiale în valoare de 86.000 lei. Șiruri, șiruri s-au revărsat prin fața tribunii coloanele oamenilor muncii din Tr. Severin, care raportau cu bucurie succesele deosebite obținute în cinstea zilei de 1 Mai. După amiază, au avut loc numeroase manifestații culturale și sportive. In cadrul coloanei Muncitorilor din sindicatul agricol, au demonstrat și studenții Institutului agronomic din Craiova. Multi dintre ei au apărut în piața Al I. Cuza la volanul combinelor și tractoarelor. In primul clișeu, se poate vedea o combină autopropulsată. In cel de al doilea clișeu, o coloană de sportivi dentonstrind prin fața tribunei. >