Inainte, decembrie 1956 (Anul 13, nr. 3672-3698)

1956-12-01 / nr. 3672

Muncitori fruntași Utemistul Ion Anton lucrează la uzina de mașini și unelte agricole „7 Noiembrie“ Craiova. Pe locul de producție a dovedit că este bine pregătit profesional și de aceea execută lucrări de bună calitate. Lucrînd la reperele bucșă și suport cuțit pentru grapa stelată, el reușește să-și depășească norma zilnică cu 70—120 la sută. Brigada în care muncește a cucerit de multe ori drapelul de fruntașă pe uzină. La noile ateliere de reparații auto și utilaj rutier, ale Direcției regionale de drumuri și poduri din Craiova, muncitorii au create cele mai bune condiții de lucru. Lîngă hala de montaj se află instalația de cazane pentru calorifere și baia de aburi. Pentru buna lor funcționare veghează în permanență mecanicul Marin Debernandi. Iată-1 în acest clișeu, la locul de muncă. Tîmplarul Ion Mitroi de la întreprinderea economică din Băilești, realizează în fiecare schimb o productivitate mai mare cu 5 procente. Clișeul de față îl prezintă la abrubt, unde fasonează material lemnos pentru bănci școlare. Proletari oli toate țârne.mnici-văl sas ORGAN A. COMITETULUI REGIONAL P.M.R. $1 AL* SFATULUI POPULAR REGIONAL CRAIOVA ANUL XII NR. 3672 SÎMBĂTĂ 1 DECEMBRIE 1956 4 pagini, 20 bani In întrecere pentru îndeplinirea planului anual *n*n*n*n« Fruntaș u Pe oricare petrolist al schelei ,de producție nr. 2 din cadrul Trustului 7 „Oltenia”, Lai întreba despre maistrul mecanic Gheorghe Pop, îți va spune numai cuvinte de laudă. La venirea tovarășului Pop în schelă totul era nou. Oamenii, în majoritatea lor localnici, se calificau atunci în meseria de petroliști. Pentru ca să fi mecanic la instalațiile petrolifere, nu este lucru prea simplu. De aceea, el a ajutat pe fiecare în parte, le-a împărtășit oamenilor cu răbdare, zi de zi, din bogata sa experiență In toamna aceasta, el a mers la fiecare loc de muncă, a îndrumat executarea pregătirilor de iarnă a utilajelor și conductelor, așa că tim p schelet ul friguros i-a surprins pe petroliști. Maistrul Pop este un om care vorbește puțin, însă vorba lui e vorbă. In schimb, el este continuu frământat de problemele privind îmbunătățirea muncii în schelă, reducerea cheltuielilor de extracție și altele, fiind unul dintre cei mai activi inovatori din cadrul schelei. Pentru munca și aportul său patriotic la dezvoltarea producției petrolifere, a primit pînă în prezent de 8 ori drapelul roșu de fruntaș în producție și numeroase diplome de onoare. El este hotărît ca și de acum încolo, să nu precupețească nici un efort, pentru dezvoltarea succeselor obținute. ZAMFIR PODAIÎIȚA, coresp. Stația CFR Caracal a pășit în rîndul unităților fruntașe Zilele trecute, corespondentul nostru voluntar M. Barbu, ne-a informat că membrii colectivului de muncă de la stația C.F.R. Caracal au reușit să-și îndeplinească planul anual de producție cu două luni și 7 zile înainte de termen. În ultimul trimestru, planul producției globale s-a realizat în proporție de 285 la sută. Cheltuielile la încărcări și descărcări de vagoane pe această perioadă, au fost reduse la jumătate. In zilele ce urmează, colectivul stației este hotărît să aplice cu mai mult curaj experiența înaintată și metodele sovietice pentru a dezvolta succesele obținute pînă acum. Un sortiment nou Colectivul de muncitori din cadrul întreprinderii de panificație Craiova depune eforturi susținute pentru a da populației pline mai multă și bună. In prima jumătate a lunii noiembrie, printr-o mai bună folosire a capacității cuptoarelor, s-a reușit să se realizeze plănul de producție în proporție de 121,5 la sută. Pe sortimente, planul a fost îndeplinit după cum urmează: pline integrală — 121,61 la sută, pîine semialbă — 125,56 la sută, iar la specialități planul s-a îndeplinit pentru întreaga lună în numai 15 zile. Tot în luna aceasta, colectivul trustului a introdus un nou sortiment: franzelă împletită de 0,250 kg. Pe luna trecută s-au realizat economii la materiale, combustibil, etc., în valoare de 34.000 lei. Pe viitor este necesar ca acest colectiv de muncă să dea o mai mare importanță îmbunătățirii calității pîinii integrale. Reduc prețul de cost Intrînd în oricare din secțiile fabricii de țigarete Tg. Jiu, nu poți rămîne nepăsător față de atmosfera deosebită ce străbate acest sector de activitate. Pînă la 22 noiembrie a. c. planul anual de producție s-a realizat într-un procentaj de 91,23 la sută, creîndu-se astfel posibilitatea ca începînd cu cea de-a doua jumătate a lunii decembrie, întreprinderea să lucreze în contul anului viitor. Pe primele două decade din luna noiembrie, planul a fost depășit cu 9 la sută, iar reducerea prețului de cost pe cele 3 trimestre s-a realizat cu 12,27 la sută. Din partea muncitorilor și a unor tehnicieni s-au făcut pînă în prezent 17 propuneri de inovații și raționalizări, dintre care 9 sunt aplicate efectiv în producție. Ele au contribuit la creșterea productivității muncii cu 2,39 la sută. In obținerea acestor rezultate, s-au evidențiat muncitorii Moraru Nicolae și Diaconescu Rusu, care lucrînd la confecționat țigarete își întrec zilnic norma de lucru cu 10—12 la sută. De asemenea, mecanicul F. Gheorghe, de la atelierul de întreținere, acordă o deosebită atenție reparării mașinilor, în condiții optime. Crește productivitatea muncii La Depoul de locomotive din Craiova, muncitorii sunt sprijiniți de organizația de partid și de comitetul sindical, în aplicarea metodelor înaintate ale feroviarilor sovietici. Astfel, în ultimul timp un număr de 76 brigăzi de mecanici și fochiști aplică metoda Lunin, iar 58 brigăzi folosesc metoda planului financiar de producție al locomotivei. Pe scară largă sunt aplicate și metodele Papavin, Blinov — de remorcare a trenurilor cu supratonaj, Voroșin, etc. Prin faptul că brigada mecanicului Neagoie Matei întreține locomotiva 230.052 în bune condiții și folosește metodele mai sus amintite, a reușit să reducă la zero defectările pe parcurs. De asemenea, mecanicul Gheorghe David a realizat o economie de combustibil specific de 71,3 tone, Petre Lascău 55 tone, iar Marin Sîrboiu și Ilie Pește au economisit combustibil în valoare de 16.000 lei și respectiv 10.900 lei. Pe întreg depoul s-a economisit suma de 270.260 lei. Realizări însemnate au mai obținut și echipele complexe de montaj și cazangerie, conduse de Ilie Delcea și Constantin Văduva. Eforturile depuse de întreg colectivul au făcut posibilă creșterea productivității muncii cu 8,6 la sută și reducerea prețului de cost pe luna trecută cu peste 2 la sută. In clișeu, sudorul Grigore Popescu de la Depoul C.F.R. Craiova, fruntaș în producție, muncește cu mult entuziasm pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i revin. Zilnic, el realizează o depășire a normei de 20—35 la sută economisind însemnate cantități de oxigen și carbid. Au sărbătorit Ultima zi — ultimele rezultate de dimineață, mai continuau să cadă alene fulgi mici de zăpadă. Pe străzi, muncitorii se îndreptau cu pași grăbiți spre locurile de muncă. La secția II-a biscuiți a fabricilor unite „Partizanul" — Craiova, schimbul condus de maistrul Tudor Mac era gata să preia mașinile. (Aici schimbul mașinilor se face din mers, după metoda sovietică Antonina Jandarova). In această zi muncitorii s-au angajat să nu piardă nici un minut productiv și să depună toate eforturile pentru realizarea celui mai înalt indice de îndeplinire a planului de producție. ...Cele 8 ore de muncă s-au scurs pe nesimțite. Când s-a trecut la completarea graficului, primul schimb reușise să fabrice peste 1300 kg. biscuiți ,"Eugenia", de calitate bună. A intrat apoi în producție cel de al doilea schimb, condus de Ioana Vorvend. După o oră de producție, șeful secției N. Ionescu, purtând In mină O hirtie pe care erau înșirate multe so „Anul Nou** la coteli, a Intrat vesel In secție spunând: „Tovarăși, ne-am îndeplinit sarcinile planului anual de producție. începînd de la această oră, lucrăm în contul primei zile a lunii ianuarie 1957". Nu se poate descrie bucuria care a cuprins muncitorii din schimb. Pentru ei a fost o adevărată sărbătoare. Cuceriseră o mare victorie, deoarece îndepliniseră angajamentul luat înainte de termen. Până la sfârșitul schimbului, au dat în contul anului viitor 2386 kg. biscuiți. In prima zi din „noul an“ Ziua de 28 noiembrie, a fost considerată de colectivul secției prima zi de muncă din anul 1957. Odată cu schimbul de dimineață, întrecerea socialistă a căpătat un caracter mai viu — deosebit. Fiecare muncitor era dornic să obțină în această zi cele mai mari depășiri de normă. Este de prisos să mai spunem că și-au organizat mai bine locurile de muncă, că au aplicat cu mai mult succes metodele sovietice 22 noiembrie Voroșin și Ciurchik, etc. Dovada o fac realizările, care au fost deosebit de însemnate. Toate trei schimburile au dat în contul anului 1957, cantitatea de 5834 kg .biscuiți de calitate bună. Rezultate deosebite au obținut fruntașele Patria Rădulescu, Maria Vătășoiu, Elisabeta Nemete, Elena Diaconu, Emilia Vișan și Maria Caicovschi. Maistrul Ilie Bălașa — responsabilul brigăzii de tineret din schimbul de noapte, ne-a spus următoarele: Intrucât lucrul de noapte este ceva mai greu, noi aplicăm inițiativa „Schimbul de noapte la nivelul celui de zi". De aceea, m-am străduit să asigur o bună asistență tehnică și împreună cu colectivul meu am luat toate măsurile pentru a realiza același volum de produse ca In timpul zilei. Spre exemplu, in ultimul schimb, am reușit să dăm peste plan 369 kg. biscuiți — aceeași depășire ca in timpul zilei. Tovarășa Ioana Vorvend cu schimbul ei, a întrecut chiar producția realizată in timpul zilei".In ziua de 24 noiembrie, rezultatele colectivului au fost și mai îmbucurătoare. In această zi când In sala Teatrului Național se desfășurau lucrările Conferinței regionale de partid, cele 3 schimburi au lucrat fără deșeuri și rebuturi și au realizat cel mai mare indice de îndeplinire a productivității muncii. Iată care au fost rezultatele: primul schimb a îndeplinit planul cu aproape 103 la sută, al doilea a dat peste plan cca. 850 kg. biscuiți, iar al treilea a îndeplinit planul mai înainte cu o oră și jumătate. Asemenea succese sunt frecvente în cadrul fabricilor unite „Partizanul". Anul trecut, de pildă, colectivul de muncă respectiv a îndeplinit planul cincinal cu mult înainte de termen, iar anul acesta, pe primul semestru a primit Drapelul roșu de fruntaș pe ramură de producție. Acest colectiv luptă cu mult avânt spre a pune la dispoziția populației cu mai multe bunuri alimentare de larg consum și la prețuri convenabile. Colectivul redacțional al ziarului „înainte" livrează noi succese în îndeplinirea sarcinilor ce-i revin din Directivele celui de-al II-lea Congres al partidului , . IN INTERIORUL ZIARULUI ! — Legătura cu masele — chezășia succeselor noastre (pag. 2-a). — Două cooperative meșteșugărești —• două feluri de muncă (pag. 3-a). — Mai multă grijă față de rentabilitatea ramurilor anexe în GAC Braneț (pag. 3-a). — Se dezvoltă mișcarea de inovații la G.A.S. Vîrtop (pag. 3-a). — Realizări pe tărîmul cercetărilor științifice la I.C.A.R Studina (pag. 3). — Mesajul adresat lui N. A. Bulganin de J. Nehru (Pag. 4-a). — Egiptul consideră că guvernul englez poartă vina pentru agresiunea premeditată anglo-franco-israeliană Declarația guvernului egiptean (pag. 4-a). — Situația din Ungaria (pag. 4-a)) Mesajul Marii Adunări Naționale a R.P.R. către Sovietul Suprem al U. R. S. S. Marea Adunare Națională a Republicii Populare Române, întrunită în sesiunea ordinară din 28 noiembrie 1958, a dezbătut Declarația guvernului R.P.R. în legătură cu propunerile guvernului Uniunii Sovietice privind problema dezarmării și slăbirii încordării internaționale. Luînd act de apelul privitor la dezarmare, adresat de Sovietul Suprem parlamentelor din toate țările lumii, Marea Adunare Națională reafirmă adeziunea întregului popor român la principiile coexistenței pașnice între țări cu structuri sociale diferite și la rezolvarea oricăror probleme litigioase pe calea tratativelor, principii ce au fost expuse în Declarația guvernului R. P. R. Președintelui Consiliului Prezidențial al Republicii Populare Ungare, tov. Dobi István Primului ministru al guvernului revoluționar muncitoresc - țărănesc al Republicii Populare Ungare, tov. Kádár János Marea Adunare Națională a Republicii Populare Române adresează un călduros salut de solidaritate frățească clasei muncitoare și poporului maghiar în lupta pentru zdrobirea definitivă a contrarevoluției și se dorește succes deplin în acțiunea pentru restabilirea ordinii și liniște! în interior, pe drumul reconstrucției socialiste în Ungaria democrat-populară. Mesajul parlamentului sirian către Marea Adunare Națională a R. P. R. Agresiunea imperialistă împotriva poporului egiptean constituie un grav precedent de natură a încuraja alte acte amenințînd independența, suveranitatea și libertatea micilor națiuni. Parlamentul sirian adresează un apel urgent parlamentului român pentru ca să susțină Republica Egipt în lupta sa pentru apărarea libertății și independenței sale și pentru menținerea integrității teritoriului său. Propunem ca și el să activeze cu ardoare spre a pune capăt manevrelor imperialiștilor îndreptate împotriva libertății popoarelor. Acționînd astfel, parlamentul dv. își va da contribuția la susținerea idealurilor Națiunilor Unite, la servirea cauzei libertății și la consolidarea păcii universale. Parlamentul sirian își exprimă speranța că apelul său va găsi ecou în conștiința tuturor oamenilor liberi. Mesajul Marii Adunări Naționale a R. P. R. către Camera Deputaților din Siria Marea Adunare Națională a Republicii Populare Române, întrunită în sesiune ordinară la 28 noiembrie 1856, luînd act de mesajul ce l-au adresat, înfierează și condamnă cu hotărîre agresiunea imperialistă anglo-franco-israeliană împotriva poporului egiptean, precum și uneltirile rușinoase îndreptate împotriva statelor arabe. Poporul român și-a afirmat în adunări și mitinguri deplina sa solidaritate cu lupta tuturor țărilor arabe pentru independență și suveranitate națională. Nicolae Andrița este cunoscut de colectivul Șantierului naval Tr. Severin, ca un tovarăș priceput — fruntaș în producție. El aplică cu succes metodele înaintate sovietice, cu ajutorul cărora reușește să folosească mașina cu întreaga ei capacitate de lucru. Sarcinile de plan ce-i reveneau pe anul acesta le-a îndeplinit încă de mult timp și în prezent piese în execută contul anului viitor. 63 inovații — 282.981 tei economii Datorită muncii desfășurate de către colectivul cabinetului tehnic de la Șantierul naval din Tr. Severin, s-a reușit ca in anul acesta numărul de Inovații și raționalizări să crească simțitor. Pînă in prezent s-au înregistrat 85 propuneri din care 63 au fost aplicate și generalizate în procesul de producție. In afară de faptul că inovațiile au contribuit la creșterea productivității muncii, la scurtarea timpului de lucru și la mai buna utilizare a mijloacelor productive, ele aduc șantierului o economie anuală antecalculată în valoare de 282.981 lei. Tovarășii D. Toma, M. Florin, T. Tănase, Gh. Negoiu și alții se numără printre inovatorii fruntași.