Inainte, februarie 1957 (Anul 14, nr. 3724-3748)

1957-02-01 / nr. 3724

Aplicarea în viață a politicii partidului și guvernului, chezășie a bunăstării oamenilor muncii 9 Adunarea cetățenească din comuna Siliștea Crucii In ziua de 30 ianuarie a.c. s-au adunat în sala căminului cultural din comuna Siliștea Crucii, peste 800 țărani muncitori din comunele Perișor, Giurbega, Mărăcine și Cioroiașu, pentru a discuta cu candidata F.D.P. din circumscripția electorală nr. 4, tovarășa Aneta Mariinescu, membră supleantă a CC al P.M.R. A luat cuvîntul tov. Marcu Ion , prim secretar al comitetului de partid raional Băilești, care a făcut o scurtă trecere in revistă a realizărilor obținute de oamenii muncii din raionul Băilești. Pînă in prezent în cinstea alegerilor — a spus vorbitorul — suprafața agricolă cooperativizată a crescut cu aproape 2000 ha. Tot în cinstea alegerilor au fost electrificate satele Perișor și Rast.. In Perișor s-a instalat o stație de radioficare cu 800 de difuzoare, etc. La discuții, tov.’ Florescu Gh.,’ președintele GAC din comuna Siliștea Crucii, s-a angajat în numele colectiviștilor că vor munci să dezvolte și mai mult gospodăria lor colectivă și să obțină recolte tot mai bogate. „In cinstea alegerilor, a spus tov. Miu Gh. din Galiciuica, noi am mărit suprafața sectorului agricol socialist cu încă 240 ha.”. — .,In comuna Mărăcine, a spus tov. I. Bălan, președintele sfatului popular din această comună, vom inaugura o nouă întovărășire”. Luînd cuvîntul, tovarășa Aneta Marinescu a arătat că pe întreg cuprinsul patriei noastre, ca și în raionul Băilești, oamenii muncii au dezbătut pe larg problemele ce le ridică munca de zi cu zi pentru continua dezvoltare a patriei noastre și au făcut o serie de propuneri prețioase pentru noi realizări în viitor. Vorbind despre condițiile ce au fost create oamenilor muncii din patria noastră, datorită cărui fapt au fost posibile mari realizări și în raionul Băilești precum și despre ajutorul multilateral acordat țării noastre de către Uniunea Sovietică, tovarășa Aneta Marinescu a arătat că trebuie să aplicăm în viață cu toată hotărîrea politica partidului și guvernului pentru înflorirea patriei noastre scumpe. prolet&ri din toate t&rile, uniti-vi í ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL P.M.R. fl 'AL* SFATULUI POPULAR REGIONAL* CRAIOVA FEBRUARIE 1957 4 pagini, 20 bani In Raionul Băilești Satul Amzulești, comuna Afumați a fost în întregime cooperativizat Ca urmare a muncii politice de masă desfășurată, în ziua de 30 ianuarie a.c., în comuna Rast, a fost inaugurată o nouă întovărășire agricolă în care 204 familii de țărani muncitori și-au unit la un loc suprafața de 285 ha. teren spre a-l munci în comun. Angajamentul luat în cinstea zilei de 3 februarie a fost depășit în această comună cu 15 ha. Succese deosebite s-au obținut și în comuna Afumați, unde în ultimele săptămîni numeroase familii de țărani muncitori au pășit pe calea muncii în comun, intrînd în gospodăria colectivă și întovărășiri agricole cu peste 380 ha. Cele mai frumoase rezultate s-au obținut însă în satul Aici, 33 de familii au Amzulești, intrat în gospodăria agricolă colectivă iar 180 de familii cu gospodării mici și mijlocii au intrat în întovărășirea agricolă cu o suprafață de 465 ha. Acest sat este în întregime cooperativizat. Succese în transformarea socialistă a agriculturii s-au obținut și în comunele Negoi și Giubega care în cinstea alegerilor și-au depășit angajamentul luat. Pînă în prezent pe tot raionul s-a cooperativizat suprafața de peste 2.000 ha. MARCA ION coresp. Scrisori către partid • Noi muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii din unitățile Proclaliment și Winalcool Corabia întruniți în adunare cu prelucrării ocazia Rezoluției plenarei CC al PMR — se spune în telegrama lor.—vom munci cu și mai mult elan pentru traducerea în viață a măsurilor adoptate de plenară. Pentru a concretiza eforturile noastre ne luăm angajamentul să depășim planul la contractări pe anul în curs cu 10 la sută ; la colectarea rachiului de fructe cu 3 la sută ; la vinificație cu 5 la sută pînă la 31 octombrie a.c. ; la distilare și redistilare cu 8 la sută, precum și realizarea Integrală a planului de aprovizionare cu produse vinicole și alcoolice. Secția Proclaliment va realiza planul sporului zilnic de carne cu 110 la sută, planul de aprovizionare cu furaje în toate sortimentele cu 100 la sută. • Colectivele de muncitori, tehnicieni și funcționari din unitățile productive din orașul Caracal mulțumesc călduros partidului și guvernului pentru măsurile luate în recenta plenară. Față de aceasta, cît și în cinstrea alegerilor de deputați din 3 februarie, ne luăm angajamentul să realizăm planul ce ne revine cu 104 la sută, să sporim productivitatea muncii cu 8 la sută, să reducem prețul de cost cu 6 la sută. întruniți în adunarea populară pentru a dezbate Hotărîrile plenarei CC al PMR noi, țăranii muncitori din comuna Tismana ne angajăm că vom lupta cu toate forțele noastre pentru mărirea producției agricole la hectar, pentru îmbunătățirea șeptelului de animale prin dezvoltarea sectorului socialist al agriculturii. Astfel, vom contracta din comună cantitatea de 3.000 kg. lună, 8.000 litri lapte oaie, 10.000 kg. • nuci și o mare cantitate de fructe. Exprimîndu-ne mulțumirea față de grija ce ne-o poartă partidul nouă, țăranilor muncitori, în ridicarea nivelului de trai, ne angajăm ea în comuna noastră — Baia de Aramă, să contractăm cantitatea de 2.000 kg. lînă și 5.000 litri lapte de oaie, iar întovărășirea zootehnică din satul Negoești își va cumpăra 50 de oi pentru fondul de bază, contractînd în același timp și 50 kg. lînă. Vom amenaja o piață dotată cu cele necesare. * Asemenea adunări, în care oamenii muncii și-au exprimat mulțumirea lor deplină față de Hotărîrile plenarei CC al PMR din 27—29 decembrie 1956, au mai avut loc în orașul Strehaia, comuna Plenița, cooperativa „Artă Casnică“, ICS „Recolta“, etc. In întreprinderi, fabrici și la sate, oamenii muncii din regiunea Craiova, dezbat cu însuflețire in adunări Hotăririle plenarei CC. al P.M.R. din 27—29 decembrie 1956, care prevăd o serie de măsuri concrete în direcția ridicării continue a nivelului de trai al celor ce muncesc. In discuțiile lor, muncitorii, țăranii muncitori, își iau angajamente sporite pentru traducerea în viață a acestor măsuri. In majoritatea din aceste adunări participanții propun trimiterea de Scrisori către C.C. al P.M.R. Publicăm mai jos cîteva din scrisori și angajamentele luate: _______ _ -* Tot mai mulți producători agricoli contractează lună cu statul Plenara C.C. al P.M.R. din 27—29 decembrie 1956, vine în sprijinul țărănimii muncitoare printr-o mare extindere a sistemului de contractări și achiziții. In baza H.C.M. nr. 5, din 1957, producătorii care vor preda prin contracte pentru fiecare oaie 1 kg. de lînă stogoșe, țurcană, sau 1,200 kg. lină tigaie, 2,500 kg. lînă merinos, ori spancă sînt scutiți de cotele obligatorii la acest produs. Unitatüe D.C.A., care au sarcina colectării și contractării linii, acordă producătorilor la încheierea contractului un avans de 40 la sută din valoarea contractului, pentru întreținerea oilor în timpul iernii. De pildă un producător care deține 10 oi, este impus să predea 8.500 kg. lînă pentru care primește 62,75 lei. Dacă însă contractează cu statul predarea a 10 kg. lînă țurcană va primi suma de 280 lei fiind scutit de predarea cotei obligatorie In urma muncii politice desfășurată ,de organizatiile de partid și comitetele executive ale sfaturilor populare tot mai multi crescători de oi încheie contracte, cu unitățile DCA, pentru predarea linei. Așa, de pildă, țăranul muncitor Dumitru Nicolae din comuna Amărăștii de Jos, raionul Caracal, deținător a 10 oi, a încheiat contracte de livrare pentru 20 kg. lînă. La contractare, el a primit suma de 224 lei ca avans de 40 la sută. De asemenea țăranul muncitor Ghiță M. Alexandru din aceeași comună, deținător a 5 ei, a încheiat contract pentru livrarea a 5 kg. lînă primind drept avans suma de 56 lei. întreprinderea regională DCA. Craiova, a luat inițiativa de a organiza în toate satele și comunele regiunii echipe care vor achita pe loc avansul de 40 la sută la încheierea contractului fără a mai fi nevoie ca producătorii să se deplaseze la sediile secțiilor raionale CCA. LUNGESCU VICTOR coresp. I ANUL XIII NR. 3724 VINERI 1 MANIFESTUL F D. P. έN IMAGINI HOIA 1I1EA Consiliului de Miniștri al R. P. Române privind contractarea de legume, zarzavaturi, fructe și semințe de legume în scopul unei mai bune aprovizionări a populației cu legume, zarzavaturi și fructe și asigurării cu aceste materii prime a industriei alimentare. Pentru cointeresarea producătorilor în vederea extinderii suprafețelor cultivate și creșterii producției de legume și zarzavaturi la hectar, precum și pentru specializarea producătorilor în aceste culturi. Consiliul de Miniștri al Republicii Populare Române. Hotărăște 1. Comitetele executive ale sfaturilor populare regionale, al orașului București și ale orașelor de subordonare regională, raională, cît și comitetele executive ale sfaturilor populare raionale care au sub îndrumarea și controlul lor organizații comerciale sau filiale ale acestora, pentru aprovizionarea cu legume, zarzavaturi și fructe, vor lua măsuri ca aceste organizații să întocmească și să supună spre aprobarea lor planul de aprovizionare cu aceste produse, controlînd și sprijinind îndeplinirea lui și realizarea contractelor cu producătorii. Totodată vor atribui fabricilor care folosesc legume, zarzavaturi și fructe ca materii prime, zone de contractare și achiziții în bazinele din jurul fabricilor, pentru întregul lor necesar atribuind în același timp zone de contractare și achiziții și pentru celelalte unități contractante. .Vor sprijini de asemenea unitățile care au sarcini de livrare la export și pentru fondul centralizat în vederea realizării planurilor respective. 2. Organizațiile comerciale locale „Aprozar”, întreprinderile „Fructexport” și fabricile de conserve ale industriei alimentare vor încheia contracte cu producătorii pe unul sau mai mulți ani pentru cultivarea legumelor, zarzavaturilor, cartofilor timpurii și fructelor, pînă la acoperirea cantităților necesare realizării planului de achiziții. Unitățile cooperației de consum vor putea achiziționa și contracta produsele de mai sus, în aceleași condiții în toate comunele. întreprinderile de stat pentru achiziționarea, producerea și valorificarea semințelor (ISAPVS) vor contracta cu producătorii cantitățile de semințe de legume, de zarzavaturi și cartofi, necesare realizării sarcinilor de plan. 3. Gospodăriile agricole colective, cooperativele agricole de producție, întovărășirile și asociațiile cu product tvr agricoli, precum și producătorii individuali care vor încheia contracte pentru cultura și livrarea de legume, zarzavaturi, cartofi timpurii, fructe și semințe de legume, vor beneficia de următoarele avantaje: a) Li se acordă împrumuturi anuale prin Banca Agricolă pentru procurarea semințelor și materialelor necesare producției; b) Gospodăriile agricole colective, cooperativele agricole de producție, întovărășirile și asociațiile de producători agricoli precum și producătorii individuali specializați în grădinărie, care vor încheia contracte pe o durată mai mare de trei ani, pe lângă împrumuturile de mai sus vor primi de la Banca Agricolă, împrumuturi suplimentare pentru amenajarea de suprafețe noi irigate și procurarea utilajului și instalațiilor necesare grădinăritului. Aceste împrumuturi se vor acorda, conform anexei nr. 2 cu o dobîndă redusă la jumătate față de cea practicată. Restituirea împrumuturilor suplimentare se va face începînd în al doilea an de executare a contractului, eșalonat în rate pe termene de livrare a produselor contractate. c) Li se acordă reducerea impozitelor agricole pentru suprafețe contractate, cu condiția executării tuturor obligațiunilor contractuale, după cum urmează: — la contractele încheiate pe un an cu 25 la sută, — la contractele încheiate pe doi sau mai mulți ani cu 40 la sută:’ Producătorii care vor iriga suprafețe noi și vor executa toate obligațiunile contractuale, vor beneficia de următoarele reduceri:— la contractele încheiate pe un an 30 la sută. — la contractele încheiate pe doi sau mai mulți ani 50 la sută. Reducerile de impozit prevăzute mai sus nu sunt cumulative. ■d) Unitățile contractante vor înlesni producătorilor contractanți procurarea la prețul de desfacere cu amănuntul, a materialelor, îngrășămintelor chimice și semințelor necesare asigurării producției contractate. . . . * Comitetul de Stat al Planificării va repartiza ministerelor și organizațiilor centrale tutelare de unități contractante, în termen de 10 zile de la data prezentei hotărîri, cantitățile necesare de cherestea și geamuri, iar ministerele furnizoare vor lua măsuri de livrare efectivă în termen de 15 zile de la primirea repartiției. Ministerul Agriculturii prin ISAPVS va pune la dispoziția unitaților contractante cantitățile și sortimentele de semințe necesare în terapen de 15—30 zile înainte de însămînțare ■ ( ^(Continuare în pag. 4-a))