Inainte, decembrie 1957 (Anul 14, nr. 3981-4007)

1957-12-01 / nr. 3981

Fruntași In producție Bobinatorul Ilie Stancu candidat de partid din secția transformatori a uzinelor „Electroputere" din Craiova, iși depășește sarcinile de plan cu 34 la suta dind lucrări de bună calitate. El constituie un exemplu pentru toți muncitorii acestei secții. Comunista Țarbo Maria de la fabrica de conserve ,, Fructul românesc" Intimpină cea de a 10-a aniversare a RPR cu noi succese In producție. Prin buna organizare a locului de muncă ea își depășește zilnic sarcinile de plan cu 10 — 12 la sută. Printre muncitorii fruntași ai fabricii de confecții ,,!. C. Frimu“ din Craiova, se numără și utemistul Avram Vasile. Buna organizare a locului de muncă, ca și atenția cu care lucrează fac ca el să-și depășească sarcinile zilnice de plan cu 11 la sută. La magazinul Universal Prin numeroasele raioane de care dispune, magazinul Universal nr. 1 din Craiova pune la dispoziția oamenilor muncii importante cantități și sortimente variate de produse de larg consum. Obiectivul aparatului nostru surprins un aspect de la raionul de bumbăcărie al acestui magazin. Lucrătoarele Petrescu Angela și Ozon Constanța de la acest raion se străduiesc să deservească în cele mai bune condiții pe numeroșii cumpărători. ANUL’ XIII NR. 3981 DUMINICA 1 DECEMBRIE 1957 4 pagini« 20 bani CU PLANUL ANUAL ÎNDEPLINIT Colectivul de ceferiști din stația Tr. Severin, ca și celelalte colective de muncă din întreprinderile orașului, întîmpină ziua de 30 Decembrie, cu realizări deosebite în producție. Astfel, încă de la data de 9 noiembrie, ei au realizat sarcina de plan anuală la mărfuri și călători expediați cu 100 la sută. De asemenea, pe perioada 1 — 20 noiembrie au obținut rezultate de seamă în ce privește îndeplinirea planului, la următorii indici: vagoane încărcate cu 101,50 la sută și vagoane descărcate cu 107 la sută. La aceste succese au contribuit comuniștii : Mihai Cioc și Gheorghiță Vasile, șefi de tren, Ion D. Bădeț conducător, Dumitru Tufișacar și Gheorghe Soare manevrant. I. MARINESCU coresp. MUNCĂ AVÎNTATĂ Muncitorii, tehnicienii și inginerii uzinelor „Electroputere“ străduiesc să întîmpine cea de se 10-a aniversare a Republicii Populare Române cu noi succese în producție. Astfel, planul producției globale pe perioada 1 noiembrie 1956 — 1 noiembrie 1957 a fost realizat în procent de 102,01 la sută, iar planul producției marfă cu 101,52 la sută. Față de aceeași perioadă a anului trecut producția globală a uzinelor „Electroputere“ a crescut cu 23,3 la sută, iar producția marfă cu 24,3 la sută. Datorită intensificării întrecerii socialiste ca și a folosirii metodelor înaintate de muncă, productivitatea muncii pe primele trei trimestre ale acestui an a crescut cu 5,5 la sută, iar prețul de cost a fost redus cu 3,10 la sută față de cel planificat O importantă realizare înfăptuită la aceste uzine este înființarea atelierului de mecanizare, care produce în prezent utilaje de înalt nivel tehnic ce în trecut se importau." La acest atelier, lucrează printre alții comuniștii : Voicilă Constantin Tudor, Dobre Gheorghe și Drosu Mihai lăcătuși, carej^ase munca lor avîntată au contribuită la și realizarea unor mașini-une necesare bunei desfășurări a procului de producție din cadrul'"”'' zinelor ..Electroputere“. Așa de pildă, la atelierul de mecanizare s-au realizat printre altele mașini de bobinat, transformatori mari, mașini de bobinat motoare, mașină de bandajat rotoare și altele. Și muncitorii sectorului turnătorie obțin cu fiecare zi ce trece noi succese în muncă, succese pe care le consacră zilei de 30 Decembrie, marea sărbătoare a poporului nostru, întreg colectivul de muncitori, tehnicieni și ingineri al uzinelor „Electroputere“ este hotărît să-și sporească eforturile în întrecerea socialistă spre a contribui la îndeplinirea mărețului plan de electrificare a patriei. Succese de seamă în cooperativizarea raionului Băilești Comuna Catancic — cea de a 5-a comună dirn raion complect cooperativizată . In ultimele 10 zile s-au înscris în unitățile socialist-cooperatiste un număr de 1065 familii de țărani muncitori iar suprafața cooperativizată s-a mărit cu 6326 ha. teren. • Pînă acum procentul de cooperativizare a agriculturii raionului se ridică la 61 la sută. In raionul Băilești s-a obținut încă un succes important în munca pentru cooperativizarea agriculturii ; comuna Catane a terminat complect cooperativizarea. In acest fel, numărul comunelor complect cooperativizate a ajuns acum la 5. Odată cu intrarea ultimelor familii de țărani muncitori — Radu Nistor, Pădureanu Ion, Vlăsceanu P. Marin și Gîrlașu St. Ion — in una din formele socialiste de cooperare în muncă, numărul familiilor înscrise în cele două întovărășiri și două gospodării colective din comună a ajuns la 702, iar suprafața de teren cooperativizată depășește cifra de 4.420 ha. In ultimele 10 zile, un număr însemnat de agitatori, printre care s-au evidențiat deputatul Costache Dumitru, colectivistul Chingi) Stan, învățătorii Dinu Aneta și Drăgușin Constantin, întovărășitul Radu Mihail și alții au muncit cu multă rîvnă, astfel că ritmul de cooperativizare în comună a crescut continuu. Agitatorii au fost împărțiți în 6 colective, iar fiecare colectiv a desfășurat munca de lămurire pe o anumită stradă, sau uliță. Ei le-au vorbit țăranilor muncitori despre avantajele muncii în comun, despre succesele colectiviștilor și întovărășiților, dîndu-le ca exemplu realizările acestora și felul lor de viață. Pentru modul cum a înțeles să-și desfășoare activitatea, merită a fi evidențiat colectivul condus de agitatorul Mititelu Ion, care și-a terminat de cooperativizat sectorul respectiv în numai două zile. Intr-un răstimp de 6 zile, cele două gospodării colective din comună au primit în mijlocul lor încă 22 familii, cu o suprafață de peste 40 hectare. AU REALIZAT PLANUL ARĂTURILOR DE TOAMNĂ După îndeplinirea planului de însămînțări, oamenii muncii de pe ogoarele raionului Caracal au folosit timpul prielnic pentru executarea arăturilor adînci de toamnă. Pînă în prezent în întreg raionul au fost executate arături adînci de toamnă pe o suprafață de peste 30.399 ha, și au fost transportate la cîmp 58.200 tone gunoi de grajd. Membrii celor 15 gospodării agricole colective din raion au executat arăturile adînci de toamnă pe întreaga suprafață planificată. Colectiviștii din comunele Gostavăț, Scărișoara, Băbiciu și Cioroi au realizat printre cei dinții de raion planul arăturilor adînci de toamnă. Asemenea lor, au realizat în întregime planul arăturilor adînci de toamna și membrii întovărășirilor agricole și țăranii muncitori cu gospodării individuale din comunele Buriniș, Dobrotești, Cioroi și Gostavăț. EUSTAȚIU corespj - DESCHIDEREA lucrărilor Conferinței organizației orășenești de partid Craiova In ziua de 30 noiembrie s-au deschis lucrările Conferinței organizației orășenești de partid Craiova. La lucrările Conferinței participă un număr de 205 delegați cu drept de vot deliberativ. De asemenea au fost invitați a lua parte la lucrările conferinței conducători din întreprinderi și instituții, din partea organizațiilor de masă, secretari ai organizațiilor de partid, activiști din partea Comitetului regional de partid, fruntași în producție, etc. Pentru conducerea lucrărilor Conferinței au fost aleși în prezidiu : tov. Cornel Fulger, membru supleant al CC al PMR și prim secretar al Comitetului, regional de partid Craiova, Ivanovici Dumitru, Artștei Dumitru, Gheorghe, Iștoc Paulina, Militaru Dombi Alexandru, Dodocea Ion, Zdrăuli Maria, Cucu Virgil, Mihai Sebastian, Timpoi Nicolae. Cuvîntul de deschidere a lucrărilor Conferinței a fost rostit de tov. Cornel Fulger. S-a ales apoi comisia de validare, comisia de redactare a procesului verbal și comisia de redactare a proiectului de hotărîri ale Conferinței. Ordinea de zi a Conferinței prevede : — Darea de seamă a comitetului orășenesc de partid Craiova. Raportul comisiei de revizie. — Alegerea comitetului orășenesc de partid și a comisiei de revizie. Darea de seamă a activității comitetului orășenesc de partid pe perioada octombrie 1956 — noiembrie 1957, a fost expusă de tov. Ivanovici Dumitru. Raportul comisiei de revizie a fost prezentat de tov. Călina Marin. In timpul lucrărilor, un grup de pionieri a adus Conferinței salutul organizației orășenești de pionieri, înmînînd buchete de flori membrilor prezidiului. La discuțiile pe marginea dării de seamă și la raportul comisiei de revizie au luat cuvîntul Iov: Balica Dumitru, Pănescu Ion, Delcea Ilie, Putineiu Emilian, Popescu Constantin, Ciobanu Florea, Frunzescu Constantin și alții. Lucrările conferinței continuă. Un aspect al sălii in timpul Conferinței. i'V Cuvinnul rostit de tovarășul Cornel fulger prim secretar al Comitetului regional de partid Tovarăși delegați și delegate. Tovarăși invitați. Permiteți-mi ea din partea Comitetului regional de partid și aduc un salut fierbinte Conferinței organizațiilor de partid din orașul Craiova și prin ea să transmit tuturor membrilor și candidaților de partid mult succes in lupta lor pentru a obține rezultate cit mai importante in aplicarea in viață a hotăririlor partidului nostru. Conferința organizațiilor de partid din orașul Craiova se desfășoară in condițiile cinci pe plan extern, lagărul păcii și socialismului in frunte cu Uniunea Sovietică se întărește și se dezvoltă necontenit, obținând noi și remarcabile succese în apărarea și menținerea păcii. Recenta sărbătorire a celei de 40-a aniversări a Marii Revoluții Spcialiste din Octombrie, a demonstrat mai mult ca pricind, superioritatea și trăinicia orinduirii socialiste, forța și invincibilitatea primului stat socialist, a dovedit autoritatea și simpatia de care se bucură Uniunea Sovietică în Întreaga lume. Ea a constituit un prilej de reafirmare a solidarității internaționale a proletariatului mondial sub steagul de neînvins al marxism-lennismului. Ne mai despart câteva zile pină la data cind poporul nostru muncitor va sărbători cea de-a 10-a aniversare a proclamării Republicii Populare Române — scumpă sărbătoare pentru toți cei ce muncesc din patria noastră. In acești 10 ani, partidul nostru a condus cu Înțelepciune eroica clasă muncitoare și harnica țărănime muncitoare care urmează cu încredere politica partidului pentru construirea socialismului. Sunt 10 ani de mărețe realizări, atit pe plan intern cit și pe plan extern, ceea ce a făcut să crească prestigiul și autoritatea țării noastre in rindul celorlalte state din lumea Întreagă." Tot ceea ce am realizat până in prezent ne dau tot dreptul să constatăm cu mândrie și satisfacție că politica partidului nostru, care se întemeiază pe fundamentul de granit al ideologiei celei mai înaintate — marxism-leninismul — este justă și că ea corespunde intrutotul acelor năzuințe pentru care poporul român a luptat veacuri de-a rândul. Justețea politicii partidului este confirmată și de faptul că ea este Înțeleasă și urmată de milioane de oameni ai muncii care-și string rindurile in jurul partidului nostru drag. Succesele obținute de poporul nostru muncitor sunt o urmare firească a creșterii activității politice a organizațiilor de partid, a valului lor de conducător politic in toate domeniile de activitate și a atenției deosebite care s-a acordat Întăririi muncii colective, a respectării normelor leniniste și a Întăririi democrației interne de partid. Masa membrilor de partid participă mai activ la dezbaterea problemelor principale ale politicii partidului și statului, la elaborarea măsurilor și la aplicarea in viață Întocmai a liniei politice și a hotăririlor partidului nostru. Critica și autocritica au devenit o armă puternică in mina comuniștilor. Îndreptată spre inlăturarea lipsurilor care se mai manifestă in unele sectoare de activitate. Critica si autocritica — așa după cum arați tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej in Raportul de activitate al G.C. al P.M.R. la cel de-al II-lea Congres al partidului — este legea dezvoltării și îmbunătățirii continue a întregii activități a partidului. Tocmai acestui fapt i se datoresc succesele obținute de partidul nostru. De aceea socotim că, Conferinței orășenești de partid ii revine sarcina importantă de a face o analiză profundă a activității organizațiilor de partid, a felului cum s-a muncit i de către comuniștii din orașul Craiova, in scopul Îmbunătățirii muncii de partid, a Întăririi necontenite a unității de monolit a partidului, a legăturii partidului cu masele, aceasta constituind chezășia sigură a construcției socialiste in țara noastră. Va trebui, tovarăși, să dezbatem felul cum comitetul orășenesc de partid a îndrumat organizațiile de partid ln conducerea muncii sindicale pentru studierea și aplicarea celor mai potrivite metode privind creșterea producției și productivității muncii, reducerea prețului de cost și îmbunătățirea calității produselor. Este bine ca in discuțiile ce se vor purta să reiese felul cum comitetul orășenesc de partid a îndrumat munca organizațiilor de partid din Întreprinderi, instituții și cartier, felul cum conduc și sprijină tineretul in realizarea sarcinilor de plan, in Însușirea tehnicii înaintate, informarea conștiinței comuniste a tineretului pregătindu-l să devină un bun constructor al socialismului. Aici se mai poate vorbi și despre felul cum se face educația socialistă a tineretului din școli și din institutele de invățămint superior. Acordind o importanță deosebită muncii de partid In rândul femeilor, va trebui să cunoaștem cum se preocupă organizațiile de partid de pregătirea politică și profesională a acestora, de atragerea lor in producție și promovarea lor cu curaj in munci de răspundere in economie, organe de stat și organizații obștești. Pornind de la fapitul că femeile posedă o nesecată energie și joacă un rol important in viața obștească, economică și culturală, trebuie criticați cu curaj acei care manifestă subapreciere față de capacitatea intelectuală și de muncă a acestora. Munca ideologică ocupă un rol important in activitatea teoretică și cultural-educativă a membrilor de partid, tn Înarmarea lor cu cunoașterea profundă a teoriei marxist-leniniste pentru practica noastră revoluționară. De aceea, este necesar să scoatem in evidență felul in care organizațiile de partid au luptat împotriva influenței ideologiei burgheze, a concepțiilor naționaliste și cum au militat pentru promovarea ideilor luminoase ale științei marxist-leniniste. Trebuie criticate cu curaj atitudinile de Împăciuitorism și de pasivitate față de manifestările cosmopolite. In discuții, trebuie scos in evidență felul cum organizațiile de partid s-au ocupat de îndrumarea organizațiilor U.T.M. din întreprinderi, institute și școli, tn ceea ce privește propagarea concepției materialiste despre lume, combaterea misticismului și a teoriilor idealiste, educația patriotică și internaționalistă a tineretului, dragostea față de partid și statul democrat-popular, de U.R.S.S. și țările de democrație populară. Partidul pune cu multă tărie problema muncii care trebuie desfășurată in rindul intelectualilor. Socot că, conferința noastră va trebui să analizeze modul în care comitetul orășenesc de partid a aplicat in viață indicațiile C.C. al P.M.R. privind munca cu intelectualii, aceasta fiind o latură importantă a muncii de partid și nu o putem trece cu vederea in discuțiile noastre. Va trebui să cunoaștem cum muncesc organizațiile de partid in rândul intelectualilor din orașul nostru, care activează in diferite institute de învățământ superior, in cadrul filialelor unor societăți științifice, sau pe terimul artei și literaturii. Să luăm atitudine critică față de acei comuniști care nu știu să aprecieze pe intelectualii cinstiți și să-i atragă la munca constructivă alături de Întregul nostru popor muncitor. Consider că este de datoria n noastră, a tuturor participanților la conferință, care reprezentăm comuniștii din organizațiile de partid din orașul Craiova și care ne-au încredințat manidatul de delegat, să facem cu toată răspunderea o analiză a activității comitetului orășenesc de partid, a muncii de partid din acest oraș. Supunind uinei critici necruțătoare lipsurile și greșelile care mai există in munca de partid, să facem totodată propuneri constructive pentru lichidarea lipsurilor și Înlăturarea greutăților. Să analizăm, dragi tovarăși, cum se aplică în practică principiul suprem al muncii de partid —• conducerea colectivă. Discutând cu temeinicie activitatea comitetului orășenesc de partid de lă ultima sa conferință și pînă astăzi, felul cum sînt aplicate in practică Hotăririle celui de al doilea Congres al F.M.R., vom avea prilejul să facem bilanțul muncii noastre de partid. Trebuie să vedem In ce măsură s-au preocupat comitetul orășenesc de partid și organizațiile de bază de Îmbunătățirea compoziției sociale a partidului, in așa fel incit elementul muncitoresc să fie preponderent in partidul nostru, care este partid al clasei muncitoare. Participarea activă la discuții, va dovedi interesul delegaților și invitaților de a-și aduce contribuția lor prețioasă la ridicarea muncii de partid pe o treaptă superioară. In cadrul discuțiilor, delegații au posibilitatea să scoată in evidență succesele pe care le-au obținut până acum comuniștii și cei fără de partid din Întreprinderea in care lucrează, și să generalizeze experiența pozitivă a organizației de partid din care fac parte. Va trebui să facem o apreciere asupra muncii membrilor comitetului de partid, a felului cum și-au desfășurat activitatea și să facem propuneri pntru viitor. Cerem participanților la conferință să dea dovadă de o Înaltă disciplină și principialitate de partid, lucrările conferinței noastre trebuie să se desfășoare la nivelul sarcinilor care ne stau în față. Intructt la conferință participă majoritatea delegaților cu drept de vot deliberativ și consultativ, declar deschise lucrările Conferinței orășenești de partid și mulțumesc tn numele prezidiului conferinței, pentru încrederea ce ne-ați acordat-o, asigurindu-vă că ne vom să conducem lucrările conferinței in cele mai bune condiții, conform Instrucțiunilor Comitetului Central al Partidului Muncitoresc noi 5»%i