Inainte, iulie 1958 (Anul 15, nr. 4160-4185)

1958-07-02 / nr. 4160

tj’V ligiin Prelelari áTn leaf € Tîrn*j~'un||l-văV V ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL P.M.R. 51 AL SFATULUI POPULAR REGIONAL CRAIOVAÎ Săi MIERCURI 1958 2 IULIE cîrnii 20 bani ANUL XIV Nr. 4160 OAMENILOR MUNCII j, * * * tot mai multe produse alimentare au • De la începutul anului i pînă la 1 iulie a. c. fabricile unite „Partizanul produs peste plan 143.213 kg. paste făinoase și 86.723 kg. biscuiți • Planul producției globale pe primul semestru a fost realizat în procent de 112,6 la sută, iar productivitatea muncii a crescut cu 10 la sută.  Ultima zi a lunii iunie m,el a constituit pentru muncitorii, maiștrii și inginerii fabricilor unite „Partizanul” [ din Craiova prilejul întocmirii bilanțului realizărilor obținute în bunca , pentru o mai bună aprovizionare a oamenilor muncii cu produse alimentare si ieftine și de o calitate superioară. Și intr-adevăr, realizările oamenilor de aci pe care le vom arăta în materialul nostru sunt cât se poate de elocvente, ele oglindind lupta colectivului fabricilor pentru realizarea cu cinste a sarcinilor ce i-au fost încredințate. Inrtensificînd întrecerea socialistă kmuncitorii fabricilor unite „Partizanul”, din orașul nostru, mobilizați de organizația de partid și-au îndeplinit planul producției globale pe luna iunie un procent de 103,6 la sută, obținînd în același timp o creștere a productivității muncii față de cea planificată de 4,5 la sută. In această lună ca urmare a eforturilor depuse de fiecare muncitor s-au dat peste prevederile planului 17.934 kg. paste făinoase și 10.129 kg. biscuiți. Bilanțul realizărilor obținute în muncă de colectivul fabricilor unite „Partizanul” de la începutul anului și pînă în prezent, respectiv pe primul semestru al acestui an este cit se poate de rodnic, el făcînd cinste harnicului colectiv. Planul producției globale pe semestrul I a fost realizat în procent de 112,6 la sută, trimițîndu-se spre desfacere, oamenilor muncii, peste prevederile planului 148.213 kg. paste făinoase și 86.723 kg. biscuiți. Totodată productivitatea muncii pe semestrul I al acestui an a Înregistrat o creștere de 10 la sută față de cifra planificată. In fruntea întrecerii socialiste s-au situat brigăzile conduse de maiștrii comuniști Ion Dodocea de la secția paste făinoase și Ioana Vorvenci de la secția biscuiți, care au dobîndit cele mai importante succese în muncă, obtinînd în același timp un indice sporit de calitate. Aceste rezultate de seamă obținute în lupta pentru o mai bună aprovizionare cu produse alimentare, a celor ce muncesc, vor constitui puncte de plecare în activitatea de viitor a muncitorilor, maiștrilor și inginerilor fabricilor unite „Partizanul’ care sunt hotărîți să cinstească aniversarea eliberării patriei noastre cu și mai bogate rezultate în producție. S. LIVIU . Oficiu P.T.T.R. fruntaș pe regiune In prezența a numeroși delegați ai oficiilor P.T.T.R. din regiune și a unui mare număr de invitați, zilele acestea a avut loc în orașul Caracal înminarea steagului roșu de unitate fruntașă pe regiune pe trimestrul I ■ 3958, oficiului raional P.T.T.R. Caracal Cu acest prilej tov. Izbuceanuu Gheorghe dirigintele oficiului P.T.T.R. Caracal a dat citire unui referat, din care s-a desprins că lucrătorii din cadrul acestui oficiu au reușit să-și realizeze sarcinile planului de producție pe primul trimestru al acestui an în proporție de 107,8 la sută. A urmat tumînarea steagului roșu după care apoi au fost evidențiați un mare număr de lucrători din cadrul acestui oficiu. Tovarășa Eufrosina Drăgănescu este una dintre cele mai harnice muncitoare ale fabricii de confecții „Tudor Vladimirescu” Tg. Jiu. Ea depășește zilnic norma cu peste 100 la sută'. Dezbaterea hotărîrilor Plorturei C. C ai P.M.R. din 9-13 iunie în ședințele plenare ale comitetelor regionale de partid In întreaga țară au avut loc zilele acestea ședințe plenare ale comitetelor regionale de partid, cu participarea activului regional și a activului comitetelor orășenești de partid din orașele centre de regiuni — ședințe la care au fost dezbătute hotărîrile Plenarei C.C. al P.M.R. din 9—13 iunie a.c. In cadrul acestor ședințe, primii secretari ai comitetelor regionale de partid au prezentat informări asupra lucrărilor Plenarei C.C. La discuțiile care au urmat, au participat un mare număr de tovarăși — secretari și membri ai comitetelor regionale, raionale orășenești de partid, secretari ai comisitetelor de partid din principalele întreprinderi și instituții, lucrători din aparatul de partid și de stat, cadre din economie și din domeniul muncii ideologice și culturale. In cuvîntul lor participanții au aprobat în mod unanim și cu multă însuflețire hotărîrile Plenarei C.C. al P.M.R., analizînd în lumina lor activitatea organelor și organizațiilor de partid respective. Dezbaterile s-au desfășurat la un înalt nivel de principialitate, dovedind maturitatea politică și spiritul partinic al activului; ele au prilejuit o puternică manifestare a unității de monolit a organizațiilor și membrilor de partid în jurul Comitetului Central al partidului. Participanții la dezbateri și-au exprimat hotărîrea de a munci cu perseverență pentru continua întărire a rîndurilor partidului, aplicarea consecventă a normelor leniniste ale construcției și vieții de partid, întărirea unității de monolit a partidului și a disciplinei sale de fier. Plenarele au arătat grija deosebită a organizațiilor de partid pentru ridicarea nivelului muncii ideologice, îmbunătățirea continuă a educării marxist-leniniste, partinice a membrilor și candidaților de partid, combaterea intransigentă a revizionismului și a tuturor manifestărilor ideologiei burghezie. Vorbitorii au subliniat necesitatea de a se duce o luptă hotărâtă împotriva împăciuitorismului, față de orice abateri de la normele vieții interne de partid și de la disciplina de partid, de la ideologia marxist-leninistă, de la linia și hotărîrile partidului. Participanții la plenare și-au exprimat deplina aprobare pentru măsurile statutare luate de plenara C.C. al P.M.R. împotriva unor elemente care s-au făcut vinovate de fapte antipartinice. Plenarele s-au încheiat prin adoptarea unor hotărîri corespunzătoare. La ședințele plenare ale comitetelor regionale au luat parte membrii și membrii supleanți ai Biroului Politic al C.C. al P.M.R., secretari ai C.C. al P.M.R., membri ai C.C. al P.M.R.! Prima promoție a Universității serale de marxism-leninism din Craiova Zilele trecute la Cabinetul regional de partid a avut loc închiderea cursurilor Universității serale de marxismleninism de pe lângă Comitetul regional de partid Craiova. Cu această ocazie s-a făcut și luminarea certificatelor de absolvire primei promoții de absolvenți ai acestei universități serale. Din referatul prezentat cu această ocazie de V. Turcu, directorul Cabinetului regional de partid, a reieșit că in cei 3 ani de studiu majoritatea studenților — care in cea mai mare parte sunt activiști de partid, de stat și cadre conducătoare in economie — s-au străduit și în bună măsură au reușit să-și însușească tezele de bază ale marxism-leninismului. Acest lucru s-a văzut atit in seminariile avute in timpul anului cit și la examenele de sfirșit de an. Mulți dintre ei printre care amintim pe Ion Dobrescu de la Fruct-export, Aurel Iuga de la Depoul CFR Ioachim Bratosin de la Direcția regională C.F.R., Gheorghe Dragu de la Banca Agricolă, Mihai Lupu de la Sfatul popular regional și alții, încă de la începutul anului III au dat un prețios ajutor Cabinetului regional de partid in pregătirea celorlalți studenți din anii I și II cit și in pregătirea propagandiștilor din orașul Craiova. Din partea absolvenților a vorbit toți Ioana Albăstroiu care a mulțumit colectivului de muncă al cabinetului pentru sprijinul acordat studenților in însușirea marxism-leninismului in toată această perioadă și a asigurat totodată Comitelui regional de partid că vor munci neobosit și de acum înainte pentru studierea marxism-leninismului și vor ajuta fiecare organizația de bază de unde fac parte la ridicarea nivelului politic și ideologic al membrilor de partid. UN BILANȚ RODNIC Sărbătorirea unui an de Hotărîrii la apariția C. C. P.M.R. și a Consialiului de Miniștri cu privire la reorganizarea mișcării de cultură fizică și sport reprezintă pentru sportivii, antrenorii, activiștii sportivi și toți oamenii muncii de la orașe și sate din regiunea noastră, prilej de mare mindrie, făcînd bilanțul rezultatelor obținute in anul care s-a scurs. Ce însemna sportul în regiunea Craiova pe timpul burghezo-moșierimii? Un mijloc de distracție pentru cei avuți, de diversiune și ațîțare șovină, de crîncenă exploatare de pe urma căreia profitau cei ce își făcuseră din sport un mijloc de venituri. Regimul democrat popular a moștenit o situație grea și în acest domeniu de activitate el avînd de dus o luptă acerbă cu baza materială cît se poate de slabă, de asemenea cu concepțiile vechi despre mișcarea de cultură fizică și sport. Partidul Muncitoresc Român a acordat un loc important culturii fizice și sportului arătînd că acestea trebuie să țină pas cu realizările ce se obțin în celelalte domenii de activitate în perioada de construcție a societății socialiste, care are nevoie de oameni viguroși, capabili pentru munca de înaltă productivitate și apărarea patriei. Avînd la bază realizările de pînă acum, în domeniul culturii fizice și sportului, aplicarea Hotărîrii din iulie 1957 a însemnat o cotitură radicală în viața sportivă din patria și din regiunea noastră. Făcînd un scurt bilanț al realizărilor obținute intr-un an de activitate vom găsi cifre și fapte imposibil de întîlnit în trecut. Ca sarcină imediată a Uniunii de cultură fizică și sport a fost crearea cadrului organizatoric al colectivelor sportive — unități de bază ale UCFS și afilierea secțiilor pe ramuri de sport ln federații Astfel în regiunea noastră s-au organizat 590 colective sportive dintre care 55 în întreprinderi și instituții, 53 în școli, 6 în cooperative meșteșugărești, 1 în instituții de învățămînt superior, 37 teritoriale și 438 la sate. Paralel cu aceasta s-au înscris în UCFS pe bază de adeziuni un număr de 102.419 membri care activează în numeroase secții pe ramuri de sport, secții care au fost constituite în cadrul colectivelor sportive, în adunările generale și pe ramuri de sport. La numai un an de la apariția Hotărîrii din 2 iulie 1957, consolidarea organizatorică a celor 590 colective sportive a dus la atragerea în activi (Continuare în pag. IV-a). GHEORGHE NICOLAU președintele U.C.F.S. din regiunea Craiova Consfătuirea pe țară a țăranilor și lucrătorilor din sectorul socialist al agriculturii, printre alte probleme de o mare importanță pentru dezvoltarea agriculturii, a luat în discuție și problema retribuției suplimentare în gospodăriile agricole colective ca unul din sistemele de bază privind întărirea economică a acestora. Ducînd la cointeresarea materială a colectiviștilor, noul sistem de retribuție face ca gospodăriile colective să se consolideze din punct de vedere economic obținînd an de an producții tot mai sporite. Bazați pe aceste principii de retribuire a muncii, membrii gospodăriilor colective din raionul Caracal au hotărît ca anul acesta să introducă pe scară largă acest principiu. Astfel, încă de la începutul primăverii Din acest tabel se vede că colectivistului Ganie Constantin îi revine ca sarcină de lucru 1,15 ha. cu o fertilitate mai bună, pentru care s-a planificat să se realizeze o cantitate de 3680 kg. porumb adică o medie de 3200 kg. porumb boabe la hectar, iar colectivistei Criveanu Elena îi revine 1 ha cu o producție planificată de 2500 kg. la hectar lucrînd într-un soi cu o fertilitate I gaj fiete efectfi .Tudor Ecate, acestui an, consiliile de conducere ale G.A.C. au asigurat ținerea unei evidențe clare, ca pe baza acesteia să se poată îmbunătăți simțitor sistemul de retribuție suplimentară. In felul acesta gospodăria colectivă din comuna Fărcașele, de pildă, într-una din adunările generale a făcut cunoscut colectiviștilor planul de producție precum și producțiile medii ce trebuie să se obțină de pe fiecare hectar. După aceea s-a trecut la impărțirea sarcinilor pe brigăzi și echipe ținând cont și de fertilitatea diferitelor parcele unde-și desfășoară activitatea brigăzile sau echipele de producție. Sarcinile de producție au fost apoi trecute într-un registru de evidență a Sarcinilor de lucru așa cum se vede în exemplele din tabelul de mai jos:.a .;sirma are aceleași sarcini ca și Ganje Constantin deoarece lucrează pe sol cu aceeași fertilitate. Pentru fiecare lucrare au fost fixate zilele-muncă ce trebuie realizate de fiecare, defalcate pe faze de operații incepînd de la prima prașilă și terminînd cu recoltatul. In partea a doua a registrului s-au deschis rubrici pentru ținerea evidenței producției obținute de fiecare co pit fi gdgj É MrÍkuíi2 i PE MARGINEA CONSFĂTUIRII DE LA CONSTANȚA, Colectiviștii din raionul Caracal au hotărît să aplice pe scară largă sistemul de retribuire suplimentară a muncii fiecăruia în raport de zilele-muncă er Iatăfectuate și producția obținută. densă: Rezultă de aci că cei doi colectiviști Ganțe Constantin și Criveanu Elena care au muncit bine au îndeplinit și depășit sarcinile de plan privind producția planificată și din depășirea de producție urmează să primească 40 la sută conform aprobării adunării generale. Colectivista Tudor Ecaterina, deși a avut aceleași condiții de sol cu o fertilitate asemănătoare ca a lui Ganje Constantin ju a realizat sarcinile de plan, soldîndu-se cu o neîndeplinire a planului cu 380 kg. Pentru aceasta urmează să i se scadă 10 la sută din zilele tuncă efectuate și deci va primi produse numai pentru 32,40 zile-muncă în loc de 36 cîte a efectuat. Colectiviștii Ganțe Constantin și Criveanu Elena primesc în felul acesta 40 la sută din depășirile obținute în afara faptului că primesc integral valoarea zilelor-muncă realizate. Analizînd acest sistem de retribuție suplimentară gospodăriile colective din Fărcașele, Gostavățu, Cioroiu, Scărișoara, Băbiciu și Traianu au hotărît să aplice întru totul retribuția suplimentară la toate culturile prășitoare, iar incepînd cu toamna anului 1958 să se extindă și la culturile ide păioase. Aplicîndu-se în felul acesta,a retribuit “a fie“ !“ gospodăriile ăgriggletilun model de o asemenea collective va contribui la sporirea cointeresării materiale a colectiviștilor și va aduce totodată sporuri mari de produse ca factor în întărirea economică a G.A.C. S. VASILE secțiunea agricolă a sfatului popular raional Caracal a ro . ö « « 1. Necesar zile muncă To. . » Numele SI «5 . f S--------------------------------------To »1 £ pronumele * 3 g prașila recol munca z £ s B £ & III uitat 1. Ganje C-tin 1,15 3680 10 10 88 36 2. Criveanu El. 1.00 2500 14 12 11 10 47 3. Tudor Ecaz. 1.15 3680 10 10 8 8 36 etc. . . . . . ........................................................................................................ . Realizarea produc- Cantitatea ce calculul definitiv ö Numele și --------t|i e|-in kg-------- zemă pentru al *llelor mincă__ 2 pronumele obținut depășit "pjani ®" din depășire planif. _____________________________|_______________in kg____________ cse||| 'râmase | 1 Ganje C-tin 4 140 460 — 184 36 — 36 2 Criveanu El. 2 700 200 — 80 47 _ 47 3 Tudor Ecaz 3 300 — 380 — 36 3,60 32,40 RECOLTEAZĂ ORZUL Membrii cooperativei agricole de producție din comuna Terpezița, raionul Craiova au însămînțat în toamna anului trecut suprafața de 12 ha. cu orz. In primăvară orzul cooperativei agricole de producție s-a dezvoltat în condiții optime. Zilele trecute, de îndată ce au constatat că orzul este tocmai bun de recoltat, membrii cooperatori au și pornit la lucru. In numai două zile ei au recoltat întreaga suprafață. Fruntașe in muncile de recoltare s-au situat echipele nr. 1 și 2 conduse de tovarășii Constantin Olaru și Nicolae Gioroiu. M. STANCU, coresp. * Membrii gospodăriei agricole colective „Filimon Sîrbu” din comuna Piscu Vechi, raionul Calafat au pornit să desfășoare larg bătălia strîngerii recoltei. In numai două zile ei au terminat de recoltat orzul de pe o suprafață de 18 ha. De asemenea colectiviștii din satul Ghidiei participind efectiv la muncă au terminat de recoltat orzul de pe cele 16 ha. în mai puțin de două zile. AUREL BALAN, coresp; * Corespondentul nostru voluntar Ms rin Dicu din Corabia ne-a informat că membrii cooperativei de producția curentă „3 Februarie” din Corabia au recoltat în întregime suprafața de 6 ha. cultivată cu orz de toamnă. Folosind combinele S.M.T. Corabia recoltatul s-a desfășurat în mai puțin de o zi. Producția medie obținută de cooperativa agricolă de producție a fost de 1600 kg. la hectar.1 * Cu câteva zile Înainte de a Începe recoltatul orzului, membrii gospodăriei agricole colective „Drumul socialismului” din comuna Grojdibod, raionul Corabia s-au adunat într-o ședință unde au format echipele de lucru formulând totodată și obiectivele întrecerii socialiste. Pornind la recoltat, întrecerea socialistă și-a arătat pe deplin roadele. In numai 6 ore și jumătate colectiviștii organizați pe echipe de lucru au terminat de recoltat orzul de pe întreaga suprafață de 10 hectare. _ Fruntașă în întrecerea socialistă s-a situat echipa nr. 4 condusă de colectivista Ștefana Dobre, urmată fiind de echipa nr. 2 condusă de colectivista Maria Predea. SINEL MUȘAT, eoresp; La G.A.S.. .,7 Noiembrie’’ din Segarcea lucrările de întreținere a viei sunt in toi, întreaga plantație de viță de vie este așa de bine întreținută, incit pămintul este complet curat de buruieni. In clișeu, o e echipă de muncitori la leatul viei.