Inainte, iunie 1962 (Anul 19, nr. 5372-5397)

1962-06-27 / nr. 5394

fag. 2 Cu răspunderea față de problemele de producție Parcurgînd secțiile întreprinderii „Jiul“ din Balș, poți sesiza cu ușurință că aci lucrează un colectiv harnic, oameni ce muncesc cu multă pasiune și pe care îi preocupă îndeaproape problemele de producție. La tinichigerie, în hala de turnătorie sau la montaj, fiecare muncitor și tehnician participă activ la procesul de producție. Ii vezi cum modelează cu migală o piesă, cum asamblează un produs sau altul și la care depune toată priceperea sa, cunoștințele sale. Produsele întreprinderii sunt de uz casnic și, datorită calităților lor sunt mult solicitate de beneficiari. Este și firesc ca de la asemenea întreprindere unde lucrează comuniști fruntași cum sunt șlefuitorii Cercel Ion și Barbu Marin, lăcătușul Stancu Florea, turnătorii Motaru Mircea, Cotigă Marin, Stancu Dumitru sau tinichigiu Măinescu Ion, Vlăduț Constantin și alții, produsele livrate să satisfacă exigențele beneficiarilor. Mașinile de gătit fabricate aci, pe lângă faptul că prezintă multe caracteristici superioare față de cele executate în anii trecuți, au și un aspect exterior plăcut. La fel se poate vorbi și despre celelalte produse ca: șemineuri tip II, garnituri tip „Lux" și reșourile pentru sobele de teracotă. La toate aceste rezultate bune în executarea unor produse de calitate superioară, ca și în realizarea planului de producție la principalii indicatori, organizația de partid, comuniștii din întreprindere, au adus o prețioasă contribuție. CONTRIBUȚIA COMUNIȘTILOR In timpul iernii s-au intîmpinat mari greutăți la aducerea de la rampa stației C.F.R. a materiei prime necesare producției deoarece drumurile de acces erau impracticabile. Prestînd mii de ore de muncă voluntară, colectivul întreprinderii in frunte cu comuniștii au transportat fonta pînă la un punct accesibil autocamioanelor. Aceeași situație s-a petrecut si hi o importantă cantitate de material lemnos necesar producției, care, dacă nu ar fi fost adus la timp periclita realizarea planului. Au fost organizate acțiuni și în sprijinirea colectării de metale vechi, pentru a -e asigura la timp cantitățile de materie primă necesare secției turnătorie. Intrucît se întimpinau unele greutăți din partea uzinelor din Reșița, Hunedoara și „Victoria" din Calan în aprovizionarea cu materia primă, organizația de partid a luat inițiativa să se trimită scrisori colectivelor de muncă ale acestor uzine, spre a fi luate măsuri și lichidate neajunsurile provocate de nelivrarea în termen a fontei. Scrisorile trimise, au avut ca efect îndreptarea situației. In ultima vreme însă, iarăși au apărut unele greutăți în aprovizionare, pentru care organizația de partid s-a și preocupat să fie remediate. In mai multe adunări generale ale organizației de partid, au fost dezbătute unele probleme de producție, adoptîndu-se măsuri corespunzătoare. Directorul întreprinderii — tov. I. Diaconescu a prezentat într-o adunare de partid o informare asupra realizării planului pe trimestrul I. In alte adunări de partid s-au a liața de partid nalizat calitatea produselor fabricate, activitatea serviciului de aprovizionare și desfacere, a secțiilor turnătorie și montaj, iar într-o ședință a biroului organizației de partid a fost discutată activitatea grupei de partid din secția tinichigerie. In majoritatea cazurilor au fost adoptate hotărîri cu responsabilități concrete și termene de execuție, cee ce contribuit la înlăturarea unor greuatăți și la lichidarea în mare măsură a lipsurilor manifestate.S-a reușit de pildă, ca la atelierul de curățătorie să se organizeze munca mai judicios, în așa fel incit curățatul produselor să se execute ritmic. Astăzi la acest atelier nu se mai stochează cantități mari de produse. In secția turnătorie au fost reparate modelele și s-au alezat cercurile de la ferme. Se mai pot adăuga și multe alte măsuri înfăptuite, ca rezultat al preocupării comuniștilor față de bunul mers al producției. Nu se poate trece cu vederea și contribuția colectivului pazetei de perete, ale cărui preocupări sunt legate direct de problemele de producție și îndeosebi de educarea muncitorilor în spiritul respectării disciplinii socialiste în producție. DAR MAI ESTE CEVA PE SPUS Bilanțul acestui harnic colectiv putea fi și mai rodnic dacă organizația de partid ar fi acordat o mai mare atenție agitației vizuale. In întreprindere există multe panouri, grafice, lozinci etc., dar nu toate au un conținut viu, mobilizator. Obiectivele înscrise pe panourile din secția tinichigerie și montaj privesc sarcinile de plan pe anul 1962. Era mult mai util pentru muncitori să cunoască sarcinile lunare, decadate sau chiar zilnice dacă se poate. Nu poți urmări în aceste secții cum se realizează planul, pentru că nu există nici un asemenea grafic. Ar fi necesar ca pe secții, ateliere, echipe și chiar pe oameni să se cunoască cifrele de plan și în ce măsură acestea se realizează la timp. De pildă, ce stimulent poate fi faptul că pe un panou scrie „vom economisi intr-un an 10.000 lei" ? Această sumă trebuie realizată pe parcurs pe trimestre și luni. Nici un muncitor nu știe ce volum de economii s-a realizat sau cu trebuie să realizeze el personal. Tot astfel obiectivul „Vom reduce la maximum rebuturile“ este foarte relativ, deoarece nu apare intr-o cifră concretă. La secția turnătorie, unde încă mai există multe neajunsuri, lozincile sînt foarte generale, ele puțindi instalate în orice altă secție a întreprinderii. Lozincile „generale" nu pot folosi nimănui și cu nimic. Se impune ca organizația de partid să acorde agitației vizuale toată atenția, ca ea să fie câ mai mult legată de problemele concrete ale producției și cut mai eficientă în munca politică din întreprindere. De asemenea, pe organizația de partid și pe comuniști trebuie să preocupe realizarea planului la toți indicatorii, nu numai la producția globală și producția marfă, dar și la ceilalți indicatori ca : preț de cost, productivitate, beneficii, economii, produse livrare, sortimente etc Organizația de partid are datoria să analizeze pe baza Directivelor C.C. al P.M.R. cu privire la criteriile principale ale întrecerii socialiste aspectele complexe ale procesului de producție și să adopte măsuri corespunzătoare, astfel ca în fiecare sector de muncă să se obțină rezultate cît mai bune și să se respecte în întregime angajamentele care au fost luate de colectivul întreprinderii. Comuniștii din această întreprindere s-au dovedit o forță puternică, creatoare, cu multă inițiativă și cu răspundere față de înfăptuirea obiectivelor planului de producție. Aceasta este o garanție sigură că în viitor rezultatele activității din această întreprindere vor fi din ce în ce mai bune, la nivelul sarcinilor de mare însemnătate puse de partid A. ȘTEFAN Imagini din Craiova zilelor noastre. COLECTIVUL DE MUNCA:.. ...al secției L-4 din stația C.F.R Caracal este preocupat permanent pentru îmbunătățirea calității lucrărilor de întreținere și reparare a căii ferate și de îndeplinirea a planului la toți indicatorii. In ultima perioadă, datorită bunei organizări a muncii și ridicării spiritului de răspundere față de lucrările efectuate, acest colectiv a reușit să execute lucrări de calitate și să îndeplinească planul cu 101 la sută.totodată a obținut economii în valoare de 7530 lei. RADU VASILF. coresp. Datorită bunei organizări a muncii de către agenții achizitori, la unele sortimente ca : flori de păducel, albăstrele, frunză de ferigă, mentă și altele, planul a fost depășit. ALEXANDRU ROATA coresp CU PLANUL SEMESTRIAL... ...îndeplinit înainte de termen** la desfacere — se situează și lucrătorii TAPL Tr. Severin. Numai în primele cinci luni, au obținut economii peste plan in sumă de 63.000 lei. Ei au realizat peste plan beneficii în sumă de 51.000 lei, față de 30.000 lei planificați pe întreg anul. REZULTATE BUNE... ...a obținut colectivul de muncă al actorului interraional Tr. Severin de achiziționare a plantelor medicinale, care de la începutul anului și până în prezent a reușit să-și depășească planul pe sortimente. INTENSE PREGĂTIRI... ...pentru recoltarea păioaselor au făcut membrii gospodăriei agricole colective „1 Mai“ din comuna Recea,, raionul Vințu Mare, care au hotărît să-și organizeze munca în așa fericit recoltatul păioaselor de pe cele 8-13 hectare să nu dureze mai mult de 13 zile In vederea acestei importante lucrări agricole, colectiviștii au identificat și dezinfectat magaziile pentru depozitarea noii recolte. BAIUL PETRE coresp. HARNICI COLECTIVIȘTI... ...de la G.A.C. „Grivița Roșie“ din Calafat au terminat încă de acum citeva zile recoltatul orzului de pe cele 80 hectare. Fruntași la recoltare s-au situat brigada întîi condusă de comunistul Catrina Aurel, precum și alți colectiviști. V. VIȘAN coresp. y ÎNAINTE TTP_trrw .twww» Campionatul regional de fotbal PROGRESUL STREHAIA - PROGRESUL CARACAL 2-0 (1-0) Cele două echipe au oferit numeroșilor spectatori un joc de bună factură tehnică. Localnicii au forjat ritmul și au înscris de două ori prin Matei și Burzacu. Și fotbaliștii de la Caracal au avut ocazii de a înscrie, dar înaintașii lor le-au ratat. Cei mai buni au fost: Pigulea, Birzacu și Bicligiu de la Strehaia, precum și Sterie I și Pirvulescu de la Caracal. Bun — arbitrajul brigăzii condusă de Cojocaru din Tr. Severin. (GH. DOBREANU, coresp.1 PETROLUL ZATRENI - METALURGISTUL 1-1 (1-1) Fotbaliștii din Zaireni nu au putut realiza decit un rezultat egal in fata metalurgiștilor. Meciul a fost de o slabă factură tehnică, nemulțumind pe cei 700 spectatori. DUNAREA CALAFAT - PROGRESUL SEGARCEA 1-0 (1-0) Cu toată căldura excesivă, intilnirea dintre cele două echipe a plăcut mult, deoarece cei 22 de fotbaliști au jucat cu ardoare, reușind să imprime partidei o notă de bun nivel tehnic. Dacă arbitrul Grigorescu ar fi fost și el la înălțimea cuvenită, cei 2000 spectatori ar fi plecat pe deplin mulțumiți Rezultatul final al meciului a fost stabilit in min. 17 de către Mined, care a transformat o lovitură libera de la 16 m. (M. CARAULEANU coresp). DUNAREA TR. SEVERIN - PANDURII TG. JIU 6-1 (3-1) Cu patru titulari lipsă In linia de atac, severinenii au reușit să ciștige la scor intilnirea cu Pandurii. Aceasta datorită jocului slab prestat de fotbaliștii antrenați de T. Paraschiva, precum și orientării tactice a jucătorilor de la Dunărea. Golurile au fost realizate de Mihai (7) Ionescu (20) , Găulea (41, 55 și 61) și Chivu (53), pentru Dunărea și Dorobanțu (21) pentru Tg. Jiu. Fotbaliștii Brumeanu, Chițu și Pal de la Tg. Jiu au dat dovadă de indisciplină, protestînd la deciziile și semnalizările arbitrilor. (I. BALESCU, coresp.). PROGRESUL BAILEȘTI - DROBETA TA. SEVERIN 5-4 (3-1) Meciul a plăcut deosebit de mult spectatorilor băieșteni, care au trăit emoții deosebite datorită evoluției pasionante a scorului și fazelor desfășurate. Primele minute aparțin oaspeților, care pun la grea încercare portarul din Băilești. Dar, in min. 14, Progresul deschide scorul prin FI. Becherescu și după alte șapte minute își mărește avantajul prin alt gol înscris de același fotbalist printr-un șut de la distanță. In min. 28, Progresul conduce cu 3—0 prin golul înscris de Alexa. Severinenii reduc din handicap abia ín min. 35 prin Diaconu. La reluare, tot localnicii înscriu in min. 53 prin Stăncescu. Din acel moment, aspectul jocului se schimbă, oaspeții /urind definitiv stapinire pe meci. Ei reușesc să egaleze prin golurile înscrise de Diaconu in min. 57, Pistritu in min. 59 și Belcea in min. 87. Cu un plus de voință, la 4—4 băileștenii înscriu golul victoriei in min. 89 prin Decutescu. (C. BOGDAN, coresp.). UNIREA VINATORI - PROGRESUL BALȘ 1-1 (0-1) Deși conduși cu 1—0 la pauză, fotbaliștii din Vinători au reușit să egaleze prin Ioanin în cea de-a doua parte a jocului. După cum ne transmite corespondentul nostru Gh. Chilonis in partea a doua a meciului localnicii au ratat multe ocazii favorabile. METALUL 7 NOIEMBRIE - TRACTORUL CORABIA 1-1 (0-1) Joc de factură tehnică modestă. S-a acționat nervos, urmărindu-se cu orice preț cele două puncte, care pînă la urmă n-au revenit nici uneia din echipe. In timpul meciului s-au produs multe durități pe care arbitrul le-a trecut cu vederea. Cele două goluri au fost înscrise de Macargiu (Corabia) și Leder (Craiova). In urma acestor rezultate clasamentul se prezintă astfel: 1. Druheta 30 18 7 5 73:20 43 2. Electroputere 29 12 12 5 64:29 36 3. Prog. Caracal 30 16 4 10 47:37 36 4. Prog. Leg. 30 13 9 8 50:39 35 5. Pandurii 30 10 11 9 54:45 31 6. Prog. Strehaia 30 13 5 12 53:50 31 7. Dur. Calafat 30 11 8 11 31:39 30 8. Prog. Balș 30 10 9 11 61:58 29 9. Tractorul 30 11 7 12 53:55 2' 10. Dup. Tr. Sev. 30 11 6 13 52:43 28 11. Metalurgistul 30 11 5 14 48:52 27 12. Prog. Filiași 29 11 5 13 45:49 27 13. 7 Noiembrie 30 99 12 39:50 27 14. Prog. Băilești 30 11 5 14 41:60 27 15. Petrolul 30 9 6 15 24:48 24 16. Unirea 30 54 21 34:95 14 Meciuri restantă : Metalul 7 Noiembrie — Progresul Strehaia 5—2. Victorie internațională la lupte C. S. O. Craiova — F. S. G. T. Franța 11-5 Luni seara, stadionul din Craiova a găzduit din nou o întîlnire internațională. De data aceasta disputa sportivă a fost rezervată luptătorilor din echipele C.S.O. Craiova și F.S.G.T. Franța. Desigur că victoria clară a luptătorilor craioveni ne-a făcut să întrevedem acestor tineri si talentați sportivi frumoase perspective. In orice caz, nu putem decis să felicităm pe luptătorii craioveni pentru frumoasa victorie internațională. Aceleași laude pentru neobositul antrenor Ilie Marinescu care, accentuăm, singur a muncit necontenit pentru ridicarea acestui sport. Iată acum desfășurarea meciurilor : Primii care s-au prezentat la saltea au fost luptătorii de categoria 57 kg.—Popa Ilie și Dobre Michel. Mai activ, luptătorul craiovean a cîștigat la puncte. Tot la puncte a învins și sportivul craiovean Papagilaghis care a reușit in plus o acțiune in ultimele secunde în fata lui Claude Rippa (categoria 52 kg.). Singura decizie de egalitate s-a dat în intilnirea dintre Alex. Pușulescu și Charles Hillenblink (57 kg.). Ambii luptători n-au reușit să se detașeze unul față de celălalt. Cea mai rapidă victorie a reuniunii a realizat-o tenacele Marin Bădiță care, în numai trei minute l-a pus cu umerii pa saltea pe Guy Moulierab. Excelentul sportiv craiovean a început foarte puternic și n-a dat răgaz nici un moment sportivului francez Prima victorie a sportivilor francezi a fost obținută de Henri Jearand (70 kg) în fața lui Nelu Sandu. La categoria 78 kg., Leon Păsat a obținut decizia la puncte în fața lui Andre Hospital. Mai activ, Păsat a dominat intilnirea, reușind să cîștige fără emoții. Și la categoria 87 kg, victoria a revenit tot sportivilor craioveni prin Carol Badea. Sportivul român a dominat pe post Gilbert, care s-a mulțumit să stea numai în pasivitate O victorie rapidă a înregistrat și sportivul francez Marcel Levasseur (98 kg.) care l-a învins prin tuș în min. 4 pe Ion Plăcintescu. In ultima întîlnire, conștiinciosul Mihai Martinescu a dat mult de furcă greului Henri Wolf. Sportivul craiovean a cules ropote de aplauze pentru faimoasele sale acțiuni. * Menționăm arbitrajele competente: E ZAMFIRESCU Ni se semnalează că... ...organele în drept continuă să tărăgăneze luarea unor măsuri împotriva locatarilor Elena și Iulian Velea din Calea București nr. 265 Craiova, care de multă vreme tulbură liniștea publică și odihna celorlalți locatari. (T. ION, coresp). ★ ...autosanitara de la spitalul Novaci, nu este folosită in mod judicios. Nu de mult, din cauza „lipsei“ de benzină, autosanitara nu a putut transporta un copil bolnav de la Cărpiniș la Novaci, dar in aceeași zi ea a transportat pe medicul Aurelian Popescu la Tr. Severin. Ar fi cazul ca secția raională sănătate și prevederi sociale să ia măsuri în consecință. (ROMEO NEGRIȘOR, coresp ). "k ...comitelui executiv al sfatului popular comunal Scăpați, raionul Vințu Mare, nu se preocupă suficient de buna funcționare a căminului cultural. Aparatele de radio ale căminului cultural, defecte de doi ani, stau încuiate in biroul secretarului comitetului executiv, fără ca cineva să se intereseze de repararea lor. De asemenea, nici formațiile artistice de amatori nu sunt ajutate să-și îmbunătățească activitatea. (CARBUNARU 1. PETRE, coresp.). LR.I.L. CARACAL str. Negru Vodă nr. 9 tel. 148 și 7 execută pentru sectorul socialist și particular — bobinaj de electromotoare și dinamuri auto — vulcanizări camere și anvelope auto, precum și încălțăminte cauciuc —• reparații mașini de scris — reproduceri tablouri și ornamente in ulei pe pinză — lucrări de geamgerie și incabiri de tablouri — instalații electrice interioare — moțtinj și instalații pentru sobe — Reparații clădiri (zugrăveli, acoperiș, tavan, tencuieli etc.) cu materialul clientului Livrează pe bază de comenzi ferme — săpun de rufe — agregate balastieră Plata prin virament sau numerar. întreprinderea de gospodărie orășenească » Turnu Severin execută ? pentru populație și sectorul soci•cialist sobe de teracotă de bună lo calitate. Pentru salariații din • sectorul socialist și cooperatist j I plata se poate face și în rate. \ I Doritorii sunt rugați a emite comenzile din timp. • | întreprinderile de stat și • [ sectorul cooperatist sunt rugate | a lansa comenzile pe timpul i • verii, deoarece în timpul frigul ros se lucrează pentru populație. ' ANUNȚ întreprinderea raională de industrie locală cu sediul în Tg. Jiu, șoseaua Mehedinți nr 1, anunți pentru concurs următoarele posturi : 1. Tehnician II în cadrul serv. producție, limitele de salarizare 700— 1000 lei. 2. Tehnician II la fabrica de cărămidă Bilteni, limitele de salarizare 700—1000 lei. 3. Tehnician I în cariera Meri, limitele de salarizare 1000—1300 lei. Condițiile de angajare sunt cele prevăzute în anexa IV-a de pe lingă H.C.M. 1053/1960. 4. Un post de maistru la Cariera Cioclovina, limitele de salarizare fiind 900-1150 lei. Un post de maistru la fabrica de cărămidă Bilteni cu limitele de salarizare 900—1250 lei. Condițiile de angajare sunt cele prevăzute de H.C.M nr. 1061/1959 Doritorii vor cere informații la sediul întreprinderii Serv. Plan și Organizarea Muncii, Intre orele 7—15. Uzina „Balanța“ Sibiu, telefon 6200 *■ Oferă gospodăriilor agricole de stat și colective, aparate de om târât — Bascule romane de 500—1000—2000 kg. — Poduri bascule pentru vehicule rutiere de 10 și 15 tone. Pentru obținerea acestor produse, comenzile vor fi adresate Bazelor de aprovizionare ale Ministerului Agriculturii Culegeți cît mai mult saschiu! Această plantă denumită și merișor, foaie-n fir, brebenoc, iar științific Vinca minor este necesară industriei de medicamente. Crește prin pădurile de stejar și fag in locurile umbrite. Recoltați prin tăiere întreaga plantă fără rădăcină și predați-o în stare uscată întreprinderilor de plante medicinale, obținînd astfel venituri importante. Nu smulgeți planta, pentru a se putea asigura recolta viitoare, TEATRE Teatrul National din Craiova orele 20. .,Cei din urmă". CINEMATOGRAFE ..Patria" filmul : Pompierul atomic. ..Maxim Gorki" filmul : Călătoriile lui Guliver. ..30 Decembrie“ filmul : Post restant. ..23 August" filmul : Cursa de 109 km. „Tineretului" filmul : Hanul din Spessart. „8 Mai“ fimul : Eroii vii. Casa de cultură a sindicatelor filmul : Drumul spre înalta societate. MUZEE Muzeul ..Procesul luptătorilor ceferiști și petroliști din iunie-iulie 1934“ din Craiova strada Unirii nr. 9 este deschis între orele 8.30—13.30. Muzeul de artă din Craiova deschis intre orele 10—13 și 17—20,este . Muzeul regional al Olteniei este deschis între orele 9—13 și 17—20. BIBLIOTECI Biblioteca centrală regiona deschisă zilnic între orele Biblioteca Casei de cultură caselor din Craiova este deschisă Wtre orele 9—13 și 17—21. STUDIOUL REGIONAL CRAIOVA Pe lungimea de undă de 206 m. MIERCURI 27 IUNIE 1962 ORELE 18-IR Vești din regiune. Cu planul semestrial îndeplinit. Aspecte de la festivitatea insoamării steagului de întreprindere fruntașă la Uzina de reparații Craiova. Cîntă Angela Moldovan și Emil Gavriș Cu toate forțele la strîngerea belșugului. Pregătiri pentru activitatea culturală în timpul verii. Muzică ușoară JOI 28 IUNIE 1962 ORELE 5,00-5,30l Vești din regiune. Cu toate forțele la stringerea belșugului. Producția de lapte crește și o dată cu ea procentul de grăsimi. Muzică. BUCUREȘTI MIERCURI 27 IUNIE PROGRAMUL I 5.40 Dansuri de estradă. 6.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 6.10 Cîntă echipa de fluierași a Căminului cultural din comuna Hîrtoape, regiunea Iași și taraful Casei raionale de cultură din Corabia, regiunea Oltenia. 6.30 Muzică ușoară. 7.00 Radiojurnal. Sumarul presei centrale. 7.15 Cintece și marșuri sportive. 7.30 Sfatul medicului. 7.35 Anunțuri, muzică. 7.45 Salut voios de pionier. 8.00 Muzică. 8.30 Mici formații de muzică ușoară. 8.50 Din cele mai iubite melodii populare sovietice în țara noastră. 9.10 Muzică simfonică. 10.00 Buletin de știri. 10.08 Teatru la microfon „Vreau să fiu nevasta ta“. 11.26 Melodii populare romanești. 12.00 Muzică de estradă. 12.30 Fragmente din opera „Viitoarea“ de Eugen Luciaw. 13.00 Buletin de știri. 13.05 Recomandări din program. 13.10 Cîntă orchestra de muzică ușoară. 13.40 Cotele apelor Dunării. 14.00 Concert de prînz. 15.00 Buletin de știri. 15.05 Muzică de estradă. 15.30 Fragmente din operete. 16.15 Vorbește Moscova . 16.45 Muzică ușoară interpretată la acordeon. 17.00 -Radiojurnal. Buletin meteoriologic. 17.15 Din cîntecele constructorilor comunismului. 17.30 Emisiunea Prietenii lui Do-Re-Mi: „Talent și sîrguință“ — program muzical susținut de elevii Școlii speciale elementare de artă nr 1 din București. 18.00 Din muzica popoarelor. 18.40 Melodii de dragoste. 19.00 Tineri scriitori la microfon. 1915 Poemul simfonic „Stepa“ de Zigmunt Noskowski — interpretează orchestra simfonică a Radiodifuziunii poloneze, dirijor Jan Krenz. Înregistrare muzicală primită din partea Radiodifuziunii din R.P. Polonă. 19.40 Muzică distractivă de compozitori romîni. 20.00 Radiojurnal. 20.15 Noi cintece în cinstea încheierii colectivizării agriculturii . „Colectiva Noastră Dragă“ de Mircea Neagu, versuri de Liviu Cernăianu. 20.20 Jocuri populare nești. 20.30 Noapte bună, copii , rom.„O poveste pentru vol 44 de Victor Popa. 20.40 Din viața de concert a Capitalei. 21.15 Jurnalul Satelor. 21.40 „Drag mi-e cîntecul și jocul“ — program de muzică populară rominească. 22.00 Radiojurnal. Buletin mteorologic. Sport. 22.30 Melodii de estradă de compozitori din țări socialiste. 23.00 Simfonia „Primăverii“ de Benjamin Britten — interpretează orchestra simfonică și dorul Filarmonicii de Stat „George Enescu“ și Corul de copii al Palatului pionierilor. Dirijori : Mihai Brediceanu, Dumitru Botez și Stelian Olariu. Soliști: Emilia Petrescu Martha Kessler și Ion Piso. 23.52 23.55 Buletin de știri. PROGRAMUL TI 12.00 Buletin de știri. 12.08 Recomandări din program. 12.15 Muzică de cameră: Patru piese pentru harpă de Carmen Petra — interpretează Nicoleta Mastero ; Cvartetul nr. 1 pentru coarde de Eino Tamberg — interpretează cvartetul de coarde al Filarmonicii de Stat a R.S.S. Estone. 12.45 Prelucrări și aranjamente de muzică populară romînească. 13.15 Carnet de reporter. 13.25 Valsuri și tangouri de concert. 14.00 Buletin de știri. 14.03 Cîntece și prelucrări. 14.30 Muzică ușoară romînească. 15.00 Muzică din opere. 15.30 Muzică populară romînească. interpretată de cîntărețul Felician Fărcașu, fluierașul Marin Chisăr și violonistul Ion Luca Bonățeanu. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 16.15 Polci de Johann Strauss. 16.30 Muzica din operete. 16.50 Curs de limba rusă... 17.000 Muzică populară din Murdia 17.30 Sfatul medicului. 17.35 Anunțuri, reclame, muzică. 18.00 Buletin de știri. 18.05 Muzică simfonică romînească. 18.35 Muzică din filme sovietice. 18.50 Emisiune literară. 19.00 „Interpreți la microfon“ ; cîntă baritonul Ramon Calzadilla Numez (Cuba) și pianista Grazielea Georgia. înregistrări din concert. 19.30 Imagini din viața culturală a satului contemporan. 19.40 Muzică din operete. 20.10 Muzică de estradă. 20.30 Tribuna Radio. 20.40 Muzică de promenadă interpretată de fanfară. 21.00 Radiojurnal. 21.15 Interpreți de muzică ușoară (reluare). 21.40 „Ricercari“ de Marcel Mihalovici — interpretează pianista Monique Maas. 22.00 Ciclul ..Pagini din muzica preclasică“; muzică franceza de cameră din secolul XVIII. 22.40 Cîntece și jocuri populare romînești și ale minorităților naționale. 23.00 Radiojurnal. 23.15—24.00 Muzică din opere și operete. TELEVIZIUNE MIERCURI 27 IUNIE. 17.00 Emisiunea pentru cluburile din întreprinderii. 19.00 Emisiunea pentru sate. I. S. LOTO PRONOSPORT COMUNICA s in cursul lunii iulie noi importante avantaje la Ponpex și preș. La fiecare tragere din cele 4 ale lunii, adică la tragerile din 4—11 — în—25 iulie vor fi atribuite suplimentar cile un autoturism „MOSEVIC” și premii In bani in afara premiilor obișnuite de la categoriile I la VI. La fiecare tragere se extrag 13 numere in loc de 8 (6-1-21. Fiecare concurs săptămînal Pronoexpres, e un prilej de ciștiguri substanțiale pentru participanți.