Inainte, iunie 1969 (Anul 26, nr. 7542-7566)

1969-06-04 / nr. 7544

Gil îngriji ii mimiere naturii ? Cel mai reprezentativ monument al naturii din județul nostru este „Punctul fosilifer de la Bucovăț“ situat la cîțiva kilometri de Craiova, în partea de sud-vest, pe malul drept al Jiului. Acest punct este cunoscut de mult timp prin numărul mare de moluște marine de apă dulce prezente aici. Multora li s-au dat denumiri locale ca : Unio doljensis Sabba, Unio craiovensis etc. Deși acest punct prezintă importanță științifică, prin aria de întindere a Mării Pliocene cu un regim de apă dulce, trebuie să arătăm că, pînă în prezent, nu există o hotărîre, un act oficial care să-l ocrotească drept monument al naturii. Considerăm că prin bogata sa faună malacologică, cu ajutorul căreia se pot demonstra și susține legile biologice de adaptări speciale la condiții diferite de mediu, și prin imaginea clară asupra evoluției faunei de moluște, de la cele marine și salmastre pînă la cele de apă dulce, acest punct trebuie declarat cît mai urgent monument al naturii pe plan național. Un alt loc important care trebuie să devină obiectul ocrotirii este lunca Dunării care a reprezentat și reprezintă încă pentru păsările care cuibăresc, iernează sau staționează numai în tranzit în noastră, o zonă țara de mare importanță, comparabilă chiar cu delta Dunării. Lunca Dunării a căpătat o și mai mare importanță din acest punct de vedere, în urma masivelor lucrări de îndiguire efectuate în ultimii ani, care au scos de sub influența directă a inundațiilor sute de mii de hectare de terenuri. Ținînd seama de consecințele dispariției zonei inundabile, comisia județeană pentru ocrotirea monumentelor naturii a întocmit un referat științific privind ocrotirea bălților de la Ciuperceni (Idogla, Manginița, Arceru) pe care l-a trimis la C.M.N. București. De menționat și serie de rezervații botanice care însumează plante deosebit de rare pentru flora țării. Dintre acestea subliniem în primul „Fînețele de la rînd Popoveni“ de lingă Craiova, unde se întîlnesc numeroase specii de trifoi, în special Trifolium maritimum, specific numai în această zonă din țară, dar mai ales vestita garoafă Dianthus Kladovanus, care docește pajiștea împocu un roșu aprins în lunile iulie-august. Un alt punct floristic important este cel de la Gighera — pajiște cu Trifolium subterraneum. Acest trifoi care face fructele în pămînt crește în Oltenia și Banat. El merită să fie ocrotit nu numai că este rar dar și din motive economice ; nu este exclus ca într-un viitor apropiat să se introducă in cultură, așa cum s-a făcut în Brazilia și Noua Zeelandă, valoarea sa furajeră fiind foarte mare. Cunoscuta „Valea Rea“ de lângă Segarcea și-a primit numele datorită neproductivității ei. Aici avem însă o pajiște stepică cum nu mai există în altă parte a Olteniei. Cunoscuta plantă Ziziphora capitata, care conține mentol, nu se găsește în țară decît aici și la Din lumea Mangalia, plantelor trebuie să mai amintim și bujorul românesc (Paeonia peregrina) pe care îl întîlnim în pădurea Poiana Pleniței, la Verbița și Verbicica OPINII ra, unde în lunile mai și iunie formează adevărate covoare de purpură. Ghimpele (Ruscus aculeatus) este ocrotit de lege și îl întîlnim în pădurea Bucovăț. Din lumea animalelor, broasca țestoasă de uscat (Testudo hermanni) se găsește în jurul comunei Pierită, dropia (Otis tarda) — care cu ani în urmă era în zeci și sute de exemplare — astăzi este pe cale de dispariție. Ea poate fi întîlnită în cîmpia Pachei, nu uităm și de natură Prof. M. POPESCU șef de secție la Muzeul Olteniei — Craiova inainke1 Campionatul județean de fotbal A.S. Armata și Constructorul față în față... Săptămînă trecută s-au disputat ultimele două restanțe din seria a doua a campionatului județean de fotbal. Rezultatele au fost următoarele Constructorul — C.Z.U. Podari 1—0 și Constructorul — Dunărea Bistreț 4—2. Cunoscînd aceste ultime rezultate, sîntem în măsură să publicăm și clasamentele complete ale celor două serii : SERIA I Dintre păsările care ARMATA 20 17 30 70—16 37 populează bălțile fie Urzicuța 20 13 3 4 47—17 29 la Nedeia, Dunăreni, Băilești 20 13 25 46—24 28 Bistreț, Ciuperceni Un. Goicea 20 12 3 5 63—16 27 menționăm : lopăta- Metalul 20 10 5 5 49—27 25 rul (Platarea recoro- Covei 20 6 4 10 29—39 16 dia), stîrcul alb mic Boureni 20 6 4 10 23—42 16 (Egretta egretta), pi- Rast 20 6 3 11 26—39 15 ciorongul (Himanto- Afumați 20 5 1 14 21—50 11 pus himantopus), peri- Maglavit 20 5 1 14 23—54 11 canul comun și cel Poiana M. 20 21 17 9—84 5 cu coamă (Pelecanus onocrotalus și Pele- SERIA A II-A canus crispus) toate CONSTRUCTORUL declarate monumente 22 15 3 4 62—22 33 ale naturii. Bîrca 22 13 5 4 47—22 31 Considerăm de la Bistreț 22 14 0 8 53—35 28 toria fiecărui iubitor Pr. Goicea 22 11 4 7 50—22 26 al naturii să contin Dăbuleni 22 10 6 6 52—36 26 baie din plin la ocru- Bechet 22 11 4 7 48—38 26 tirea peisajului, a Electrica 22 9 7 6 47—28 23 plantelor, a animale Podari 22 9 3 10 40—46 21 loi, căci in afară de Giurgița 22 82 12 30—50 18 îndatoririle pe care Segarcea 22 6 5 11 31—44 17 le avem față de mun V. Stanciului că, față de societate 22 6 1 15 23—67 13 în general, trebuie să Grigiova 22 0 0 22 10—83 0 Așa cum se vede, câștigătoarele în serii sunt echipele Armata și Constructorul Craiova Ca urmare, pentru desemnarea campioanei județului urmează cele două meciuri de baraj dintre echipele craiovene Armata și Constructorul care, așa după cum se preconizează, se vor disputa în zilele de 8 și 11 iunie a.c. In orice caz, ambele echipe se pregătesc intens în vederea acestor partide care vor da, uneia dintre formații, dreptul de a lupta pentru un loc în divizia C. Ce am putut afla din tabăra celor două echipe ? Militarii se pregătesc zilnic sub conducerea antrenorului lor, prof. Paul Popa, care dispune în prezent de un lot de 18 jucători. Pentru meciurile de baraj, A. S. Armata își va forma echipa din următorii jucători : M. Popa, Almăjean, Al. Virgil, Trancă, Potinoiu, Brătescu, Bîrțan, Al. Sile, Șoiman, Deacu, Oprea, Bogatu, Nemciuc, David, Bădoi, Șelaru, T. Popa și Radu. A.S. Armata a jucat, în cadrul pregătirilor pentru baraj, o partidă cu divizionara B — Electroputere. Meciul s-a terminat nedecis. Echipa militară s-a mișcat în general bine, reușind să ducă la îndeplinire indicațiile tactice ale antrenorului ei. Mîine. A.S. Armata intenționează să întîlnească, tot în cadrul ultimelor pregătiri pentru baraj, echipa de tineretrezerve a Universității Craiova după care va mai juca un meci la Rm. Vîlcea L-am întrebat pe prof. Paul Popa dacă e sigur de succesul echipei sale. Nu mi-a dat un răspuns categoric, spunîndu-mi doar că, la fel ca și colegul său de la Constructorul, speră și mai ales dorește, să cucerească titlul. În fotbal nu poți fi sigur, însă, niciodată... iată-ne și în tabăra constructorilor craioveni, unde am solicitat informații de la președintele asociației sportive, tov. Aurelian Ivanovici. Ca și militarii, fotbaliștii de la Constructorul așteaptă cu aceeași încredere și tot atît de nerăbdători cele două meciuri de baraj. Mircea Cîmpeanu, antrenorul lor, lucrează zilnic cu un lot de 16 fotbaliști : Iața, Bucătaru, Burnea, Costache, Stănilă, Săndulescu, I, Nicola II, Predescu, Nicola Segal, Iordache, Ionescu, Bidea, Măciuceanu, Pața și Bană. In această săptămînă, constructorii vor juca un meci la Drăgășani. Și aici la Constructorul n-am putut descifra mai mult decît.. speranțe. În orice caz, e bine , speră și militarii și constructorii. Aceasta înseamnă că vom asista la două meciuri viu disputate, în care fiecare echipă va încerca o bogată gamă de procedee tactice și tehnice prin care să-și poată deruta, de cu mai multe ori, adversarul. Studiind clasamentele publicate mai sus, ai fi tentat să recurgi la comparații directe între ceea ce a... adunat fiecare din cele două echipe (Armata și Constructorul) pe timpul unui întreg campionat. Ar constata, astfel, că în timp ce Armata n-a pierdut nici un meci, Constructorul a gustat de trei ori din cupa înfrîngerii. Se mai observă că diferența dintre golurile marcate și cele primite este mult mai consistentă militari , 54 față de 40 ale consnstructorilor. Apoi, în timp ce militarii au acumulat 37 de puncte, cealaltă echipă are o zestre ceva mai mică , 33. După părerea noastră, o astfel de comparație e mult prea relativă și nu ne poate servi ca bază pentru un eventual pronostic. Așadar, cele două meciuri de baraj se anunță extrem de disputate, fiind așteptate cu nerăbdare de mii de iubitori ai sportului cu balonul rotund C GH. (Urmare din pag. 1) — De ce atunci și nu acum ? — Fiindcă sîntem aprovizionați o dată pe săptămînă. Și dacă o marfă a fost vîndută, alta nu poate fi adusă decît peste șapte zile, așa cum este prevăzut în program. Avem de-a face prin urmare și cu lipsa spiritului gospodăresc, cu un slab simț de răspundere față de nevoile cetățenilor. De la magazinul de fierărie, mulți cumpărători trebuie să facă cale întoarsă, deoarece o parte din cerințe nu sunt satisfăcute. Ei sunt nevoiți să caute articolele dorite în diferite comune și chiar la Craiova. Prin unitățile de alimentație publică In drumul nostru am zăbovit și prin mai multe unități de alimentație publică, mergînd în diferite bufete și restaurante în care — după cum am fost sesizați — lipsesc unele produse de carmangerie, zarzavaturi (la Calafat ceapa, salata și ridichile se mai consideră trufandale). Lasă de dorit, în același timp, curățenia și mai ales nesatisfăcătoarea comportare a unor ospătari. N-am putut vizita restaurantul „Debarcader“ deoarece în ziua aceea era închis. Sesizările îndreptățite ale oamenilor ne-au înfățișat, însă, o stare de lucruri deplorabilă. în plin sezon de vară lipsesc verdețurile, brînzeturile, iar meniul este foarte sărac. Aici s-au construit două bazine pentru pește, de unde consumatorul, după dorință, ar putea fi servit. Păcat că s-au cheltuit bani deoarece, pînă acum, nimeni n-a putut fi astfel servit. Nici în privința deservirii nu se pot spune cuvinte de laudă. Deși în magazie există fețe de mese, ele nu sunt folosite, aspect la care se adaugă și lipsa de promptitudine a ospătarilor. La bufetul „Expres“ (mandatar Marin Crăciunoiu), rămîi complet deziluzionat. Lipsesc verdețurile, brinzeturile, gustările, nu mai vorbim de unele mîncăruri. Iată, prin urmare, un local în plin centru care sfidează, într-un fel, cerințele cetățenilor: în ce scop oare a fost înființată această unitate ? Am fi preferat să vizităm și cofetăria, singura din oraș, dar era închisă. (Uitasem că multe unități din Calafat în fiecare luni sînt închise. Un asemenea program de funcționare stîrnește îndreptățite nedumeriri). Pînă la urmă, reușim să stăm de vorbă cu gestionarul Gheorghe Surlea, care ne oferă o nouă surpriză : în orașul Calafat nu se consumă înghețată. — Cum se explică aceasta ? — Foarte simplu. Laboratorul nu ne mai furnizează înghețată. Vizităm și laboratorul respectiv, unde este gestionar Cornelia Popa. — Din ce cauză nu fabricați înghețată ? — S-a făcut o inspecție pe linie sanitară și s-a luat măsura de a nu se mai fabrica înghețata manual, deoarece nu corespunde regulilor de igienă. — Dar, după cum se vede, dispuneți de unele mașini, frigidere ? — Este adevărat. Dar mașina de înghețată n-a funcționat niciodată, iar cea de tablot fondante stă neinstalată de mult timp. Prin urmare, cauza lipsei de înghețată în orașul Calafat se datorește conducerii U.J.C.C., care, nici pînă în prezent, n-a luat măsuri pentru funcționarea instalațiilor din dotare. Carențe în activitatea comercială din orașul Calafat Nu putem încheia acest articol fără să adresăm citeva întrebări : Cum se va justifica iminenta neîndeplinire a planului de desfacere a mărfurilor prin unitățile cooperației de consum ? Cînd se va putea constata o preocupare serioasă, constantă pentru asigurarea satisfacerii cerințelor justificate ale cetățenilor în unitățile de alimentație publică? De altfel, nu atît răspunsul oficial contează cît, mai ales, felul în care locuitorii vor resimți efectele concrete ale unor măsuri operative. DIRECTS. JUDEȚEANĂ DOLJ aduce la cunoștință că in județul nostru funcționează începind cu data de 23 mai 1969 o nouă agenție C.E.C. proprie în comuna GALICEA MARE. în raza de activitate a acestei agenții intră și comuna ISVOARELE. Agenția C.E.C. deservește populația în cele mai bune condițiuni și efectuează atît operațiuni C.E.C., cît și operațiuni de plată a produselor către producătorii agricoli. Agenția funcționează zilnic între orele 7—12 și 17—20, cu sediul la abatorul Craiova din Mofleni — telefon 15384 și 11578 angajează imediat : — Șef magazin pentru magazinul de prezentare al Industriei cărnii Dolj din Craiova . Salarizarea 1150—1275 lei lunar Condiții de studii și de stagiu conform H.C.M. nr. 505/1965. Informații suplimentare se pot lua de la sediul întreprinderii biroul personal și serviciul plan — salarizare. CONSILIUL POPULAR AL COMUNEI BĂLA JUDEȚUL mehedinți ANUNȚA. Stațiunea balneară Bala — județul Mehedinți — a deschis sezonul de tratament cu începere de la 1 iunie 1969 și oferă solicitanților tratament la următoarele boli: — reumatism poliarticular cronic ; — metroanexite cronice ; — afecțiuni hepatice și gastrointestinale cronice. Solicitanții au asigurate masa și dormitul în cabane bine confortate. Stațiunea are o așezare pitorească care oferă condiții optime de tratament și odihnă. Pînă la stațiune se poate ajunge cu mijloacele de transport D.G.T.A. din orașele Tr. Severin, Tg. Jiu, Strehaia și Motru, care circulă de două ori pe zi. LICEUL INDUSTRIAL PENTRU CONSTRUCȚII DE MAȘINI CRAIOVA . ANUNȚĂ între 1—17 iunie 1969 au loc înscrieri la concursul de admitere pentru sesiunea 19—28/VI/1969 în specialitățile : MAȘINI ȘI APARATE ELECTRICE TEHNOLOGIA CONSTRUCȚIILOR DE MAȘINI Se primesc absolvenții școlilor generale avînd vîrsta de pînă la 17 ani împliniți în perioada 1 ianuarie — 31 decembrie 1969. Informații se dau zilnic la secretariatul școlii din Craiova, str. Electroputere nr. 13, telef. 13765 (liceul funcționează în localul Gr. Șe. Electroputere' Scrisori către redacție în pădure la Argetoaia Au răsunat codrii bătrîni de la Pogoane și ecourile lor au chemat la cîntec și joc pe cei mai iscusiți artiști amatori din imprejurimile comunei Argetoaia. Au venit din Sopot și Secu, din Coțofenii din Dos și Gogoșu, din Botoșești Paia și Braloștița, din Brădești și Filiași. Și pădurea s-a umplut de cîntec și de zvonul pașilor iuți de dans bătuți voinicește pe estrada amenajată în mijlocul pitorescului decor natural. Ca niște svîrlugi s-au dovedit dansatorii din Botoșești Paia și Argetoaia, ca și cei din Braloștița. Replica dansatorilor le-au dat-o soliștii vocali care au adus pe scenă cele mai frumoase comori muzicale din folclorul local. A impresionat, prin vocea sa, tinărul Silvestru Franțuzu din comuna Secu, care a interpretat cu mult talent un buchet de melodii din repertoriul cunoscutei cîntărețe de muzică populară Maria Lătărețu. S-au remarcat, de asemenea, și soliștii Marioara Enache din Botoșești Paia, Elena Florea din Salcia, Eugen Olingher din Argetoaia. la reușita festivalului au contribuit, deopotrivă, întrecerile sportive la volei și fotbal, precum și jocurile distractive care au pus la încercare agerimea minții concurenților. A fost o minunată serbare cimpenească unde au petrecut, deopotrivă, tineri și vîrstnici, o serbare de neuitat. I. DOICARU președinte al comitetului executiv al consiliului popular comunal Argetoaia MICA PUBLICITATE Pierderi Pierdut certificat 8 cls. elementare emis de Școala generală — comuna Leu pe numele Munteanu Gh. Ioana, îl declară nul. (221) Vînd 10 stupi cu 24 rame pline cu miere. Craiova — Nedelcu, Brestii 83, (222) întreprinderea Poligrafică „Tiparul", str. Fabrica de Chibrituri nr. 9—11, București, telefon 230700 poate livra la prețuri convenabile unităților din cadrul comerțului socialist și la particulari — hîrtie ruptură sus, prin virament și cu numerar, care poate fi folosită în condiții bune la ambalarea oricăror produse. ? 25 i*iummiii mii mii mtiiiimmii Mii miiiiiiiiiiiiiM mii miii mii mii mii mii mii m<iiimiii Hii’ 4 s* & ♦ CARNET * (Paradisul îndrăgostiților (Cinematograful „Central“) Studiourile vest-germane ne oferă un film bun ; cînd spun aceasta, gîndesc la o anume tensiune emoțională, constantă pe tot parcursul filmului, fără să frizeze, însă, zonele prozaice ale desuetului și nici temperatura marilor conflicte dramatice. Este o peliculă cu o sănătoasă doză de romantism, de optimism specifică vîrstei tinereții, așa încît filmul este atractiv, în ciuda faptului că îl dezavantajează, pe undeva, prezența la cinematograful „Patria“ a mult comentatului și controversatului „La dolce vita“. Filmul vest-german este în același timp și unul educativ, cultivând o anumie pedagogie a sentimentelor — în afara discriminării sociale și materiale — bazată pe comuniunea sinceră a sentimentelor, pe arderea intensă, pasională a celor doi eroi. Acțiunea este plasată la începutul secolului nostru — de unde și tenta pronunțată de romantism, accentuat de încercările celor doi eroi de a găsi un canal de comunicare, în ciuda faptului că sunt despărțiți de bariera concepțiilor de clasă. Wolf este un tînăr redactor al unui ziar, profesie dezavuată de tatăl lui Claire, un nobil cu canoane, închistat în carapacea tabieturilor, voit pretențioase, ale clasei căreia îi aparține. Filmul capătă un spor de atractivitate și frumusețe datorată în primul rînd faptului că eroina devine fermentul conflictului dramatic prin depășirea canoanelor familiei. Cunoscutul regizor Kurt Hoffmann tratează cu discreție detalii care ar putea izbucni dramatic, învăluie cu o rară poezie episoadele hotărîtoare pentru iubirea celor doi — Wolf și Claire. Deși ne-am fi așteptat la o anume liniaritate impusă poate și de contextul acțiunii, filmul este savuros, punctat de momente comune vieții moderne. Wolf o cunoaște pe Claire la un ștrand (deschisese, întîmplător, cabina ei !), cei doi se hotărăsc să plece din oraș, pentru a putea comunica în voie, la Rhesenberg. Această parte a filmului este o autentică simfonie de sentimente și culori, conturind o ambianță unică, un exotic paradis pentru cei doi îndrăgostiți. Eroii comit gesturi de o rară discreție, între starea lor sufletească și configurația peisajului există o intimă concordanță. Tinerii sunt departe de vicisitudinile unei lumi care li se opune, peisajul explodează în culori și totul este frumos ! Desigur că producției i-ar putea fi imputate unele note de melodramatism, de sentimentalism lacrimogen care, totuși, pe alocuri, sunt convertite în secvențe de o bună calitate. Filmul este, printre atîtea altele, și un mijloc deconectant de bună factură și cred că „Paradisul îndrăgostiților“ răspunde, într-o mare măsură, acestui deziderat. In rolul lui Claire, Cornelia Froboess, realizează o frumoasă partitură, intuind inteligent poziția delicată a eroinei care optează ferm, în cele din urmă, pentru o dragoste sinceră, refuzînd morga nobiliară, prudența în fața posibilelor compromisuri, caracteristice familiei. Deși într-un fel s-ar părea că joacă un rol secundar nu numai din punct de vedere al textului dramatic dar și ca participant la desfășurarea acțiunii, Christian Wolff realizează în rolul lui Wolf un personaj atractiv, tratat cu luciditate și analitism. D. RADU m mai CRAIOVA anunță scoaterea la concurs a următoarelor posturi : • FACULTATEA ECONOMICE Catedra de economia și organizarea industriei — lector la disciplinele Statistică teoretică și economica și Statistică industrială, poziția 4. Catedra de contabilitate — lector la disciplina Evidență contabilă industrială, poziția 2 : lector la disciplina Calcul economic în industria construcții și transporturi, poziția 5. • FACULTATEA DE ELECTROTEHNICA - Catedra de Educație fizică — lector la disciplina Volei, poziția 3; — asistent la disciplina Handbal, poziția 10 — asistent la disciplina Baschet, poziția 11. 9 FACULTATEA DE AGRICULTURA — Catedra Imbunătățiri funciare — asistent la disciplina îmbunătățiri funciare, poziția 5. Candidații la concurs vor depune la secretariatul rectoratului Universității din Craiova, str. Al. I. Cuza nr. 31, în termen de 30 de zile de la data publicării acestui anunț în Buletinul Oficial nr. 86 din 14 mai 1969, cererea de înscriere, la care vor anexa, în dublu exemplar, actele prevăzute de Legea nr. 6 privind Statutul personalului didactic din Republica Socialistă România, publicată în Buletinul Oficial, partea I, nr. 33 din 15 martie 1969 Cei care funcționează într-o instituție de învățămînt superior sînt obligați să comunice în scris, rectorului sau directorului acesteia, înscrierea la concurs. Concursul se va ține la rectoratul Universității din Craiova în termen de 60 de zile de la expirarea termenului de înscriere pentru funcția de lector și 15 zile pentru funcția de asistent 6DE STUDII îk • 4 — VI — 1969 m iiisiit/iiiiiiiiiiuiniiiiii/uiii/uiniiiiiiii/niiiiiiiiiiiiiiit' WLKEBHSH Expoziția de grafică și pictură Barbu Morcovescu- Barmio, deschisă la Galeriile de artă ale Fondului plastic din Bd. 23 August. pypaisEn CRAIOVA „Patria“ (telefon 13850), filmul : LA DOLCE VITA, orele 11; le; 19.30, La grădină, orele 20.30. „Central“ (telefon 14029), filmul : PARADISUL ÎNDRĂGOSTIȚILOR, orele 11 ! 15 . 17 . 19. 21. La grădină, orele 20.15. „30 Decembrie“ (telefon 15080), filmul : CĂLĂTORIE PRIPITA, orele 15 . 17 . 19 . MIERCURI 4 IUNIE 10.00 Limba franceză. Lecția 61 (reluare). 10.30 Limba engleză. Lecția 60 (reluare). 11.00 Ce-ați dori să revedeți ? Teatru. Amintirea a două dimineți de luni de Arthur Miller. 12.30 Varietăți pe peliculă. 13.00—15.45 Campionatul european de box. Sferturi de finală. 17.15 Telex TV. 17.20 Albă ca Zăpada și cei șapte pitici (II). 17.35 Limba germană. CRAIOVA (Pe lungimile de undă de 206 și 228 m) MIERCURI 4 IUNIE 17.00 Radiojurnal, buletin meteo-rutier. 17.10 Concertul săptămînii. 17.30 Preocupări cotidiene. Preocupări și realizări privind sistematizarea satelor. 17.40 Cîntă Margareta Pîslaru, Johnny Dorelli și orchestra Sile Dinicu. 18.00 Familie, educație, răspundere, în'acte 85C8S!SISS8888!55SjS8888SS885 21. Matineu, orele 11 și la grădină orele 20,15, filmul 1 FEMEIA NECUNOSCUTA. „23 August“ (telefon 14448), filmul : PREMIERE STRICT SECRETE, orele 16,30 ; 18,30 | 20,30. „Tineretului" (telefon 12228), filmul : ULTIMUL VOIEVOD, orele 10 , 16 , 18 . 20. „8 Mai“ (telefon 14285), filmul : BOMBA DE LA ORA 10 ȘI 10, orele 10,30 , 16,30 ; 18,30 . 20,30. CALAFAT „Arta“, filmul : ORAȘUL MAGIC. BAILEȘTI „30 Decembrie“, filmul : STUDIU DESPRE FEMEI. FII:IAȘI „8 Mai“, filmul : ÎNCERCUIREA. SEGARCEA „Victoria“, filmul : URLETUL LUPILOR. Secția 58. 18.00 Orizont românesc. În întîmpinarea celui de al X-lea Congres al P.C.R. 18.30 Telejurnalul de seară. 19.00 Campionatul european de box. Sferturi de finală. 21.45 Reflector. Pe urmele emisiunilor transmise: 22.00 Teleglob. Noua Zeelandă. 22.20 Dialog cu telespectatorii. 22.35 Recital Tereza Kesovia. 23.00 Telejurnalul de noapte. 23.15 Închiderea emisiunii. văr surprize la învățătură? Colocviu cu părinți și cadre didactice. 18.10 Arii din opere. 18.20 Agenda economică. Realizarea sarcinilor de export in unitățile economice. 18.30—19.00 Pentru fiecare melodia preferată. JOI 5 IUNIE 6.30 Emisiune pentru sate. Preocupări de sezon ale lucrătorilor din agricultură. 6.40—7.00 Soliști și formații de muzică populară.