Inainte, septembrie 1971 (Anul 28, nr. 8238-8263)

1971-09-26 / nr. 8260

JLHUI au La U.M.M.R. Craiova Un deziderat în plină înfăptuire Uzina mecanică de material rulant Craiova — unitate în plină dezvoltare și afirmare a importanței sale în industria constructoare de mașini — se remarcă prin rezultate deosebite, efect al efortului depus de întregul colectiv de muncă. Cîțiva indicatori exprimă elocvent succesele înregistrate în perioada care a trecut de la începutul anului : producția globală a fost realizată în proporție de 112,8 la sută, producția marfă, depășită cu 13,4 la sută, productivitatea muncii a sporit cu 11 procente, iar beneficiile peste plan se cifrează la 1 62. 000 lei. In ceea ce privește acțiunea de autoutilare ceasta constituie o preocuapare majoră, afirmația fiind suficient susținută de faptul că din planul M.T.O. al uzinei, 27 de măsuri vizează acest capitol de activitate. In cadrul serviciului tehnologic o grupă de 18 proiectanți se ocupă special de probleme de autodotare și mecanizare, iar în cadrul secției mecanice funcționează un atelier special pentru probleme de autoutilaje. Inginerii G. Becherete, I. Ionescu, G. Obretin, sudorul M. Chiș, maistrul N. Apostol, muncitorii I. Vanghele, Gheorghe Băcanu și alții se străduiesc să desfășoare o activitate susținută și utilă uzinei. Acțiunea de autoutilaje la U.M.M.R. vizează asigurarea condițiilor pentru reparații calitativ superioare a locomotivelor, executarea proprie a standurilor de probă, mecanizarea operațiilor cu volum mare de muncă manuală etc. In acest sens, de la începutul anului s-au realizat obiective importante printre care menționez : un stand pentru rodaj pompă și regulator hidrostatic, un post de spălat cutia locomotivei, un decantor de apă reziduală și o mașină de iepuit arbori cotiți pentru locomotiva Diesel. Ținînd seama că anul acesta în cadrul uzinei au început reparațiile la locomotivele electrice, specialiștii care se ocupă de problemele de autoutilaje vor realiza standuri de probe pentru aceste locomotive. Alte acțiuni vizează realizarea de utilaje necesare pentru execuția bobinelor la motorul de tracțiune și generatorul pentru locomotive Diesel-electrice, precum și utilaje necesare unor operațiuni pe care uzina le va executa pentru alte unități. Inginerii, tehnicienii, maiștrii și muncitorii din această uzină, care se ocupă de probleme de autodotare sunt conștienți că prin activitatea lor susținută își aduc Instalația de spălat piese cu forme geometrice complexe. Șeful de echipă Ion Chimoiu și lăcătușul Dănilă Chițimia urmăresc cu atenție cum se comportă acest utilaj realizat prin autodotare contribuția la dezvoltarea uzinei, la îndeplinirea și depășirea sarcinilor de plan și a angajamentelor toate la întrecerea socialistă. eugenia Mircea ooresp. -f 20000 și mulți alții.Din ■ [UNK] [UNK] Toamna — după cum se știe — este anotimpul prin excelență al strînsului belșugului și al întemeierii viitoarelor roduri bogate. ^ Cu toată această îndreptățită deprindere, nu se poate să nu ne tresalte sufletul de bucurie și încîntare cînd nu ț zim rostită o simplă cifră, lipsită de poezie sau de sens 1 metaforic : 20.000. Tălmăcită, această realitate, exprimată i atît de lapidar, spune mult, deslușind un înțeles plin de semnificații : 20.000 de tineri , școlari și elevi din cuprinsul județului participă ne- ț mijlocit, ca brigadieri ad- h hoc ai muncii patriotice, la strînsul recoltei și la alte felurite treburi de sezon. în toate școlile județului — cu precădere în cele sătești și — s-a declanșat o generoasă și rodnică întrecere în sprijinul luptei generale pentru un belșug de roade ale pămîâtatului cît mai spornic. Crești tineri, aflați la vîrsta marilor elanuri, participă în 42 de cooperative la strînsul recoltei de porumb, lhiar în alte 71 de unități agricole similare sprijină cu neobosire culesul rodului i din vii și recoltatul roșiilor. 1 în șase întreprinderi agricole de stat, tineri cu licăr încăuș în priviri, covîrșiți ! de bucuria acestei toamne bogate, alcătuiesc munți de mănuși de porumb sau culegi în budane ciorchinii muștoși. Alți purtători de șalopetă participă fără răgaz la realizarea sistemului de imigații de la Mihăița, la folositoarele desecări de la Pieț (Continuare în pag. a IT-ul I r ______ _ ____I IKFi ir>a ÎN PAG. A III-A CU NOI ÎNȘINE ( ■ [UNK] [UNK]a k› Incă un lot de mașini agricole e pregătit să părăsească platforma Uzinei „7 Noiembrie“ din Craiova. Dar pentru siguranță o ultimă senficare. Așa se explică, printre altele, faptul că produsele acestei uzine trec cu bine examenul exigenței beneficiarilor din țară și de peste hotare, bucurându-se întotdeauna de aprecierea acestora. Mobila doljană, eleganță și durabilitate Cine dorește să găsească într-un timp cît mai scurt pavilionul județului Dolj, e suficient să fie atent la îmbrăcămintea prezentatoarelor. Pentru că din caleidoscopul de costume populare, cele oltenești se disting cel mai repede. Ajuns în fața standului județului nostru, apare firesc întrebarea : cu Ce să începem ? Mărturisesc că e o întrebare grea pentru cine-și propune să prezinte exponatele doljene, dar plăcută. ...întreprinderea „Metallemn“ din Craiova. O denumire simplă, fără nici cea mai mică intenție de epatare. Dar nu o dată, o denumire sau firmă modestă oferă vizitatorilor sau cumpărătorilor surprize dintre cele mai plăcute, adevăr perfect valabil și în cazul de față. Așa cum se știe, predilecția olteanului pentru reclamă e de-a dreptul proverbială, mai cu seamă in forma ei... orală. Și totuși, de astă-dată oltenii sunt zgîrciți la vorbă. Explicația o găsim în caietul unde vizitatorii își notează impresiile. Iată, de pildă, ce scrie unul dintre vizitatori, profesorul Bratu Duca : „Ciudat : mă aflu printre olteni, despre care știu că sunt vorbăreți. De data asta însă e o excepție de la regulă. Prezentatoarele, competente și comunicative de altfel, nu fac risipă de cuvinte. M-am întrebat de ce. Răspunsul l-am găsit în calitatea ireproșabilă a tuturor exponatelor, de la cele mai mari pînă la cele mai mici, care se prezintă singure , n-au nevoie de nici un suport... oratoric“. Intr-adevăr, calitatea este ghidul desăvîrșit al exponatelor doljene. Dormitorul „Craiova" constituie cel mai convingător argument în acest sens. Rar se poate vedea o asemenea armonie între linia elegantă și latura funcțională a garniturii. Nu-i lipsit de semnificație să precizăm că la recenta Expoziție internațională de la Moscova, garnitura „Craiova“ s-a situat printre cele mai reușite exponate similare. Dovadă că așa stau CRONICA PAVILIONULUI DE MOSTRE lucrurile, e faptul că organizațiile comerciale sovietice au comandat, într-un tiraj de ordinul sutelor de mii de exemplare, garnitura „Craiova“. Subscriem la aprecierile vizitatorilor din țară și din străinătate, dorind făuritorilor tuturor produselor expuse, ca la fiecare ediție a Pavilionului de mostre să reediteze și să multiplice actualele succese. Experiența, hărnicia și efervescența fanteziei lor — calități pe care le-au dovedit cu prisosință — ne dau deplin temei să afirmăm, că în edițiile viitoare ale Pavilionului de mostre, produsele județului Dolj se vor situa, ca și acum, printre... „vedete“. AURELIACOB nou despre: aprovizionarea piețelor cu lenume ! ♦ Cu joaca de-a contractul uiu se pot umple camorile gospodinelor # Gestionari fluierați în ofsaid pentru necinste * O întrebare pentru conducerea I.P.V.F . Cu ce se pot înlocui unele legume de stricta necesitate? Ne găsim în plin sezon al aprovizionărilor cu legume pentru iarnă. Gospodinele așteaptă în fiecare zi să le fie satisfăcută cererea și să găsească în piețele orașului Claiova cît și în magazinele de desfacere cantități îndestulătoare de legume și în sorturi cît mai variate. Dar de la dorință și pînă la înfăptuirea acesteia există obstacole cu totul și cu totul nejustificate. în grădinile de legume și zarzavaturi ale cooperativelor agricole să găsesc din abundență legumele, dar acestea întîrzie să-și facă apariția pe piață. O investigație făcută în ziua de 24 septembrie a.c. în rîndul unor conducători auto care, potrivit graficului de livrări au făcut deplasări la cooperativele agricole pentru a transporta iegume în depozitele I.P.V.L.F. I Craiova este în măsură să dea un răspuns clar la întrebarea de ce lipsesc legumele pe piața I Craiovei ? Cele trei autocamioane care s-au deplasat la cooperativele agricole din Secui, Celaru și Bratovoiești s-au înaooiat la centrul de desfacere I Craiova așa cum au pornit în cursă. Respectivele cooperative agricole trebuiau să livreze 91 tone de roșii, dar din lipsa de preocupare a consiliilor de conducere care nu au mobilizat forțe pentru recoltat, graficele de livrări au rămas simple formalități pe hîrtie. Un același păgubitor itinerar al „curselor în gol“ s-au aflat și conducătorii auto deplasați în cooperativele agricole din Ghindeni, Mîrișani, Gastranova și Lociusteni pentru a aproviziona piața cu însemnate cantități de tomate,ardei lung, ardei kapia, gogoșari, castraveciori și fasole verde. Din raidul întreprins în piețele orașului Craiova, în după amiaza zilei de 24 septembrie și în dimineața zilei următoare, am desprins concluzia clară că nu s-a manifestat o suficientă preocupare din partea conducerii centrului de aprovizionare Craiova cît și din partea cooperativelor agricole producătoare pentru ca pe piață să existe legume din abundență și din toate sortimentele. Gospodinele așteaptă măsuri concrete și operative, pentru că, joaca de-a contractele nu le poate umple cămările. La data raidului singura sursă mai substanțială de aprovizionare cu legume și zarzavaturi a oferit-o magazinul intercooperatist care, prin unitățile sale din Piața centrală și Krasnoff, a pus la dispoziția consumatorilor atît roșii cît și ardei gras. FLOREA STAICU (Continuare în pag. a V-a) Strîngerea urgentă a recoltei, executarea în epoca optimă și la un înalt nivel calitativ a însămînțărilor impun : Mobilizare masivă, îndrumare permanentă, control sistematic și competent Dezbaterea aprofundată organizațiile de partid a Scriîntorii tovarășului Nicolae Ceaușescu adresată celor ce muncesc pe ogoare a stimulat puternic interesul țăranilor cooperatori, mecanizatorilor, lucrătorilor din I.A.S. de a depune toate eforturile, întreaga lor capacitate de muncă creatoare pentru a strînge la timp și fără pierderi întreaga recoltă și a executa, în cadrul epocii optime, la un înalt nivel calitativ a însămînțărilor de toamnă. Deplasîndu-și centrul, de greutate al activității lor în unități, pe tarlale, acolo unde se strînge recolta de porumb, floareasoarelui, legume și fructe, unde se pregătește și se execută însămînțările și celelalte lucrări de sezon, marea majoritate a organizațiilor de partid, conducerilor unităților agricole asigură o mobilizare masivă la lucru a celor ce muncesc pe ogoare, o îndrumare permanentă, un control sistematic și competent. Sub permanenta și nemijlocita îndrumare a conducătorului unității respective, inginerul Sebastian Popescu, harnicii mecanizatori Nicolae Bodolan, Marin Militari, Iliuță Cîrstianu, Ion Ștefan, Marica M. Marin, Ion Parpală, Marin Tutunaru, Marin Stan și alți lucrători de La ferma Greaca a I.A.S. Segarcea dau zor, atît ziua cît și noaptea, cu strînsul recoltei, pregătirea terenului și însămînțatul păioaselor. Intr-o perioadă mult mai scurtă decit în anii precedetnți, folosind la maximum toate forțele și mijloacele, ei au reușit să strîngă în întregime recolta de pe cele 200 ha cu floareasoarelui precum și pe cea de porumb de pe aproape toate 450 ha. cultivate. Munca este în așa fel organizată Incit, paralel cu recoltatul, s-a trecut operativ la eliberarea terenului, la pregătirea patului germinativ și la executarea însămînțărilor. — In primele zile după ploile tăziute în ultima vreme, precum și pe burniță lucrătorii noștri au izbutit să elibereze 400 ha de coceni și bețe de floareasoarelui. In același timp, după prăsitoare, au fost arate 50 ha și pregătite pentru a fi însămânțate cu păioase. Zilnic am folosit cite 14—15 tractoare la arat, discuit, transportat, recoltat și la alte lucrări de sezon. Pe suprafețele pregătite pentru însămînțări, o dată cu aratul am administrat cîte 270 kg superfosfat și, diferit, potrivit potențialului fiecărei parcele, cîte 100—150 kg. azotat de amoniu la ha. Ceea ce se constată la ferma de stat Greaca pune în evidență răspunderea și hărnicia comuniștilor, a tuturor lucrătorilor de a-și îndeplini, punct cu punct, angajamentele asumate în urma dezbaterii sarcinilor ce le revin din Scrisoarea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Toți cocenii de pe suprafețele recoltate au fost strînși și transportați la locurile de consum, ori făcuți glugi la capetele tarlalelor. Pentru grăbirea fringerii cocenilor mecanizatorii s-au străduit, să folosească întreaga capacitate de producție a mașinilor C.T. 2 R. Eliberarea și pregătirea din vreme a terenului a permis trecerea cu două semănători la însămînțatul orzului. In prima zi de lucru sa semănat suprafața pe care orzul a fost aruncat sub brazdă depășește 20 ha. — Insușindu-ne Indicațiile de o inestimabilă valoare cuprin(Comtinuare în pag. a V-a) Panoramic craiovean Foto : R. Florian IERI, LA „PORȚILE DE FIER“ Ieri la ora 14,25 apele Dunării au pus în mișcare ultimul hidroagregat al puternicei centrale electrice românești de la Porțile de Fier. Montorii și constructorii scriu astfel epilogul celei mai memorabile opere de pînă acum a programului de electrificare a țării, Sistemul hidroenergetic și de navigație de pe Dunăre, a cărui construcție a început cu mai bine de 7 ani în urmă, în colaborare cu popoarele Iugoslaviei socialiste. ATELIER DE STICLĂRIE în cadrul secției de la Cernele a întreprinderii de materiale de construcții și produse chimice Craiova s-a înființat de curînd un atelier de sticlărie. Aici vor fi produse unele articole ca : vaze de flori, scrumiere, platouri, bibelouri etc. Peste puțin timp, unitățile comerciale vor pune la dispoziția cumpărătorilor primele articole de acest gen. CONFERINȚA fI JUDEȚEANĂ A FILATELIȘTILOR Astăzi, în sala de festivități a Direcției județene Dolj de poștă și telecomunicații, au loc lucrările Conferinței județene Dolj a Asociației Filateliștilor din România, în prezența delegaților cercurilor filatelice și a invitaților, se va analiza activitatea desfășurată în ultimii doi ani și vor fi stabilite măsuri pentru activitatea de viitor. La lucrările Conferinței participă și reprezentanți ai comitetului de conducere al A.F.R. I / UN NOU REPER ECONOMIC ȘI DE AGREMENT La Calafat, în zona de vest a orașului, a fost amenajat un eleșteu pentru crescătorie de pește în suprafață de 29.700 mp. Lucrările au fost executate prin munca patriotică a cetățenilor orașului care au prestat aici 137.000 ore la săpături de pămînt, transporturi, încărcat și descărcat precum și la alte lucrări, valorile create totalizînd 1.367.047 lei. EXCURSIE INSTRUCTIVA Un prim grup de vizitatori din agricultura județului Dolj a plecat ieri cu autocarele la București pentru a vizita Pavilionul de mostre. Grupul de vizitatori este alcătuit din ingineri, brigadieri, fermieri și cooperatori fruntași. SPORT (BUCUREȘTI prin telefon de la trimisul nostru special). Spectrul restrîngerii din iunie a.c. suferită pe teren propriu în fața studenților craioveni, i-a făcut pe campionii țării să-și tatoneze adversarul în primele minute de joc. Ca urmare, se produc două acțiuni de poartă ale craiovenilor, soldate cu două șuturi „semnate“ Ivan și altul, bombă, Oblemenco, pe lingă bară. In fața unui asemenea eventual pericol, dinamoviștii pun „motoarele“ în plin și în min. 7, primul atac în terenul advers aduce și primul gol : o deschidere lungă în adîncime, cu adresa Dumitrache, acesta depășește apărarea, Pilcă îi iese în cale nehotărît și „moxul“ aruncă peste el în plasă. Jocul alternează rapid, în care Dumitriu II și Dumitrache își etalează calitățile de jongleri, punînd tot mai frecvent în derută apărarea craioveană. Țarălungă vine în urmă, își culege baloane, pune atacul în cursă, dar Oblemenco ținut strîns de Sătmăreanu II și Pîrvu în vădită ieșire din formă, nu pot perfora poarta lui Andrei. In min. 16, un nou atac dinamovist, o combinație rapidă Lucescu—Deleanu, urcat și el în teren, și Florian Dumitrescu dă posibilitate fostului arădan să majoreze scorul la 2—0. Craiovenii încearcă și ei cîteva atacuri prin Strîmbeanu și Țarălungă, primul trăgînd puternic la colțul drept și obligîndu-l pe Andrei să devieze în corner. Papuc ia locul lui Piliă — vinovat de ambele goluri. Sătmăreanu îl accidentează pe Oblemenco care va juca tot restul meciului bandajat la picior. Studenții încearcă temporizarea, dar și acțiunile lor de atac sunt lente. Doar Țarălungă face curse în mare viteză, la una din ele îl depășește pe Dinu, demarează puternic, centrează dar Pîrvu nu reușește preluarea. Dumitrache intră puternic în Tacoi, făcînd cunoștință cu cartonașul galben. Din nou Țarălungă creează panică , traversează terenul, lasă balonul lui Strîmbeanu, îl reprimește, dar fiind în mare viteză trage pe lingă bară. La reluare, se produce o ușoară dominare craioveană, dar Niță luptează, Oblemenco și Pîrvu se ascund focului, iar Strîmbeanu trage afară sau peste poartă. In asemenea condiții, tot gazdele sînt cele care înscriu : in min. 61 Dumitrache are mingea, intră spre careu, îl „pierde“ pe drum pe Deselnicu și centrează la Florian Dumitrescu care reia în Papuc din care mingea, deviată, intră în plasă. Neagu îl înlocuiește pe Pîrvu (accidentat), dar nici intrarea lui nu aduce atacul la forța necesară reducerii din handicap. O nouă ocazie avea să fie ratată de Oblemenco care, în min. 66, trimite balonul în bară. Situația pe tabela de marcaj nu se mai poate schimba datorită atacului craiovean care se dovedește nereglat. In min. 85, Neagu trage de la 6 metri în Nunweiller «I, așa că... „Ce luăm pe mere, dăm pe... pere". VIRGIL VASILESCU Alte știri sportive în pagina a Vl-a DINAMO - „U“ CRAIOVA : 3-0 (2-0) „Ce Mm pe mere, dăm pe... pere!“