Inainte, septembrie 1974 (Anul 31, nr. 9167-9190)

1974-09-15 / nr. 9178

I Biblioteca Municipală CRA !ov A Proletari din toate țările unitl v&lainte AL P.C.R. SI ALWhmmM ANUL XXXI NR 9179 DUMINICA 15 SEPTEMBRIE 1974 4 PAGINI 30 BANI in întîmpinarea Congresului partidului Importante sporuri In perioada care a trecut din acest an, colectivele întreprinderii de transporturi auto Craiova au obținut depășiri de plan de ordinul milioanelor de lei. Lucrătorii de aici au înregistrat, pînă în prezent, peste șase milioane tone/km convenționale și 28 milioane călători/km. Principalii indicatori de eficiență au sporit, de asemenea, substanțial. S-au obținut suplimentar economii la prețul de cost ce însumează mai mult de cinci milioane lei și un volum de beneficii evaluat la aproape șapte milioane lei. Cu angajamentul îndeplinit Colectivul de lucrători din cadrul întreprinderii viei și vinului Dolj și-a realizat prevederea din angajamentul anual de a realiza un volum suplimentar de producție globală de 500 000 lei. Dintre cei care și-au adus un aport deosebit la obținerea acestui succes menționăm pe muncitorii Maria Constantinescu, Marin Vătărog, Elisabeta Olteanu, Ion Cimpoeru, Constantin Oprea și șeful de echipă Ion Căprărescu. Proiectul de Program al P.C.R. — pe masa de lucru Conducerea și organizarea științifică a producției și a muncii în lumina viitorului Dezvoltarea economicosocială, în continuare, în ritm înalt a țării, impune perfecționarea și ridicarea nivelului general al organizării și conducerii științifice a societății noastre. Proiectul Programului partidului, acest excepțional îndreptar teoretic și practic, document politic unic, jalonează în mod strălucit direcțiile esențiale ale conducerii și organizării științifice a societății. Așa cum rezultă din proiectul Programului, asigurarea unei conduceri și organizări științifice necesită cunoașterea temeinică a legăturilor sociale universal valabile, a legilor economice și sociale proprii socialismului, precum și aplicarea lor justă la condițiile noastre concrete. Iată de ce, apreciez în ADRIAN COJOCARU director al Cabinetului județean pentru probleme de organizare științifică a producției și a muncii mod deosebit chemarea de a acționa în concordanță cu ele, de a le dirija corespunzător concepției materialistdialectice, în scopul dezvoltării accelerate economicosociale a societății. Realizarea acestui deziderat implică, în primul rînd, o conducere științifică, care să cuprindă complexele probleme ale organizării societății , fiindcă toate influențează progresul general, creșterea productivității muncii sociale; în acest context, apare la adevărata sa valoare și prevederea din proiectul Directivelor Congresului al XI-lea al partidului, că sporul de productivitate a muncii nu se va realiza prin intensificarea efortului fizic, ci prin ușurarea muncii, ca urmare a perfecționării, organizării și modernizării continue a producției, a tehnologiilor și fluxurilor de producție, a proceselor de muncă in (Continuare în pag. a IlI-a) CURIER COTIDIAN © CURIER COTIDIAN UN NOU PRODUS LA EXPORT. Gama produselor livrate la export de către colectivul Combinatului chimic Craiova a fost mărită cu un nou sortiment. Este vorba de catalizatorul pentru conversia metanului, produs din care au și fost livrate primele cantități în R. D. Germană, urmînd ca pînă la finele anului cantitatea expediată să se ridice la 140 tone. De remarcat că, în prezent, unitatea chimică craioveană trimite peste hotare un număr de 14 sortimente în 38 de țări. DIALOG CU TINEREȚEA. La Casa de cultură a municipiului Craiova, în cadrul ciclului de manifestări sub genericul „Dialog cu tinerețea“ a avut loc o masă rotundă. In prezența unui numeros auditoriu, profesorii Ion Ciolac și Marin Văduva au dezbătut tema : „Omul — valoare supremă a societății socialiste“. A urmat un program artistic susținut de formația de muzică ușoară a casei de cultură. V VERNISAJ. Azi, la orele 11, la Institutul județean de proiectări din strada Ion Maiorescu nr. 10, are loc vernisajul expoziției de pictură pe sticlă a arhitectului craiovean G.D. Pencioiu. Organizată de Filiala Dolj a Uniunii Arhitecților din R.S.R., expoziția este dedicată, potrivit dorinței artistului, scriitoarei Elena Farago, de la decesul căreia s-au împlinit 20 de ani. „CUPA CONGRESULUI". Incepînd de astăzi, pe terasa de la Casa de cultură a tineretului din Craiova se vor desfășura întrecerile din cadrul competiției dotată cu „Cupa Congresului. Participă peste 80 de tineri din școli, licee și întreprinderi craiovene. Cîștigătorilor le vor fi acordate cupe, diplome și diferite alte premii. CURIER COTIDIAN . CURIER COTIDIAN to De mtine, va suna din nou clopoțelul Mîine începe noul an de invățămînt școlar și universitar. Pentru acest moment solemn, forurile de resort au luat, din vreme, măsuri corespunzătoare. In cursul vacanței de vară, cele peste 800 de unități școlare din județ au fost recondiționate, valoarea construcțiilor școlare executate din fonduri de investiții ridicindu-se la aproape 9 milioane lei. Edificarea și înzestrarea noilor ateliere-școală și laboratoare, menite să contribuie la integrarea învățămîntului cu producția, au necesitat fonduri in valoare de aproximativ 4 milioane lei. Sutele de mii de manuale școlare distribuite gratuit elevilor doljeni, ating o valoare de citeva milioane lei. Toate acestea sunt dovezi concludente ale grijii pe care partidul și statul nostru o acordă invațămintului, domeniu de activitate care asigură formarea unor oameni cu un larg orizont de cunoștințe politice, profesionale, culturale, militanți activi pentru făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate, pentru construirea comunismului în patria noastră. DAN LUPESCU Răspunderi care ne onorează Am avut deosebita cinste de a face parte din grupul universitar craiovean care a participat recent la memorabila consfătuire cu activul de bază din învățămîntul superior, convocată din inițiativa secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Consfătuirea a analizat principalele probleme ale învățămîntului superior și, cu deosebire, ale integrării învățămîntului în cercetare și producție, în lumina prevederilor proiectelor Programului partidului și Directivelor Congresului al XI-lea al P.C.R. Țin, în mod deosebit, să subliniez justețea și clarviziunea indicațiilor programatice date în acest forum al „Universității românești“ de către secretarul general al P.C.R. și R.S. România, președintele tovarășul Nicolae Ceaușescu. Sub impresia încă vie a cuvintelor sale, mă angajez — în numele meu personal și al membrilor catedrei de limbi moderne de la Universitatea din Craiova — să luptăm neobosit pentru traducerea în viață a prețioaselor indicații menite să ducă la modernizarea și perfecționarea continuă a învățămîntului nostru superior. Conf. univ. dr. ION PATRAȘCU șef catedră la Universitatea Craiova Ședința Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. Sub președinția tovarășușindu-și în întregime consui Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, în ziua de 14 septembrie a avut loc ședința Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Executiv a luat în discuție Proiectul de Teze ale Comitetului Central pentru Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român. Tezele au fost adoptate în unanimitate și sunt date Publicității. In cadrul ședinței, tovarășul Nicolae Ceaușescu a prezentat o informare cu privire la vizita oficială efectuată în țara noastră, între 2 și 7 septembrie a.c. de secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist, președintele Republicii Arabe Siriene, Hafez El-Assad, împreună cu soția, Anisse El-Assad. Insu(Continuare în pag. a IV-a) aluziile informării prezentate de secretarul general al partidului, Comitetul Executiv a dat o înaltă apreciere poziției exprimate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în cadrul convorbirilor la nivel înalt româno-siriene, contribuției sale personale la întărirea și amplificarea relațiilor dintre România și Siria. Comitetul Executiv a luat cunoștință cu vie satisfacție de rezultatele rodnice ale vizitei, concretizate în documentele adoptate de comun acord. S-a apreciat în unanimitate că, după vizita întreprinsă de secretarul general al P.C.R., președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în Republica AO Secvență de la „Electroputere“ Craiova RAID-ANCHET. Cum este asigurată paza și securitatea în întreprinderi ? Comitetul județean de partid a întreprins, ieri noapte, o amplă acțiune asupra felului cum este asigurată paza și securitatea, cum se desfășoară activitatea de producție în unitățile economice. Din concluziile colectivelor de activiști de partid și de stat se constată o situație îmbucurătoare : organele și organizațiile de partid, conducerile de întreprinderi acordă o mai mare atenție bunei desfășurări a producției și a muncii în schimburile doi și trei; s-au luat o serie de măsuri practice menite să întărească paza și securitatea avuției noastre naționale. Dar să prezentăm succint citeva aspecte întîlnite de colectivul pe care l-am însoțit pe platforma industrială de la Podari. Paznicii de la fabricile de zahăr și ulei, ofițerii de serviciu prezenți, exercitîndu-și erau efectiv, cu răspundere, misiunile încredințate. De altfel, aici am găsit și cite un cadru din colectivele de conducere ale unităților amintite, ingineri de tură și maiștri de schimb preocupați să asigure toate condițiile desfășurării normale a proceselor de producție. De asemenea, serviciile și instalațiile erau predate pe bază de procese verbale, iar documentele erau bine ți AUREL POPESCU (Continuare în pag. a II-a) La hotar d e Dincolo de Teslui se inspiră salba caselor și grădinilor unei așezări la hotar de județ - Preajba de Pădure, dominată de pitorescul parc cu clădirea impunătoare a fermei I.A.S. Un colț de vatră oltenească perpetuînd un peisaj original, căci satele și drumurile sînt aici mai rarefiate, permițînd expansiunea nestingherită a uriașelor tarlale, a dealurilor cu livezi și a pădurilor înfrățite peste măguri și pe sub viscelele cotropite de boschete policrome și ochiuri de apă. De la drumul de fier, cel nou, al Bucureștilor și pînă în pămînturile Dobrunului se întinde ferma nr. 3 a lui Gheorghe Precupețu, cea mai mare intre fermele întreprinderii agricole de stat Robănești. Cu tînărul inginer nu mă mai văzusem din iarna trecută. Prinsesem atunci una din puținele răbufneli ale sezonului, cu ninsoare spornică și viscolită incit, de astă-dată, coclaurile Preajbăi mi s-au părut incomparabil mai blinde, lipsite de izolarea și asprimea anotimpului hibernal. Pentru inginerul Precupețu și oamenii săi perioadele maximei încordări sunt, însă, firesc, campaniile, zilele dilatate din primăvară pină-n toamnă, cind se pregătesc roadele grele ale anului. Zic fermierii — „Preajba de Pădure nu se poate prezenta oricum la număratul bobocilor, că-i ferma fruntașă intre fermele I.A.S.-ului, și asta obligă"... L-am găsit pe Gheorghe Precupețu intr-o discuție operativă cu oamenii, pe la culturile de cimp, punînd la punct ultimele detalii ale campaniei agricole de toamnă. „Răspunderile sînt amplificate acum, îmi explică el, căci am preluat recent zona Ciocănești, cu peste 570 hectare, așa incit avem acum 1371 ha teren ADRIAN fulga (Continuare în pag. a tll-a)