Inainte, septembrie 1976 (Anul 33, nr. 9784-9809)

1976-09-15 / nr. 9796

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL PCR. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN . ANUL XXXIII NR 9796 | MIERCURI 15 SEPTEMBRIE 1976 | 4 PAGINI 30 BANI Ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. In ziua de 14 septembrie 1976 a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român. Comitetul Politic Executiv a dezbătut și aprobat raport cu privire la lucrărilile de îmbunătățire a prețurilor de producție și de livrare în industrie care să intre definitiv în vigoare la 1 ianuarie 1977, fără modificarea prețurilor de desfacere cu amănuntul la bunurile de consum destinate populației. Această acțiune, care se realizează în conformitate cu prevederile Legii pentru aprobarea planului național unic de dezvoltare economico-socială a R.S. România pe perioada 1976-1980, are în vedere accentuarea în continuare a proceselor calitative ale activității economice în acest cincinal. In acest sens, ținînd seama de încheierea lucrărilor pentru reașezarea prețurilor de producție și de livrare în industrie, îmbunătățirile urmăresc valorificarea superioară a materiilor prime și materialelor provenite din țară, ridicarea nivelului tehnic al producției, îmbunătățirea calității produselor, atît pentru necesitățile economiei naționale și ale populației, cit și pentru export. Măsurile aprobate au în vedere reașezarea mai judicioasă a prețurilor de producție, care să țină seama de necesitatea reducerii continue a costurilor prin mobilizarea resurselor interne de care dispun unitățile economice, prin economisirea materiilor prime și a materialelor și eliminarea risipei, printr-o mai bună organizare a muncii. Totodată, măsurile țin seama de influențele pe care le au prețurile de pe piețele mondiale asupra costurilor interne. Comitetul Politic Executiv a stabilit ca ministerele, centralele și întreprinderile industriale să ia toate măsurile pentru ca prețurile să țină seama de cheltuielile efective, să mobilizeze toate resursele materiale și umane de care dispune economia noastră în vederea creșterii continue a eficienței întregii activități, sporirii, pe această bază, a venitului național, asigurării creșterii neîncetate a nivelului de trai material al întregului nostru popor, în concordanță cu hotărîrile Congresului al XI-lea. Comitetul Politic Executiv a examinat în continuare un raport cu privire la modul cum se realizează indicatorii tehnico-economici stabiliți la capacitățile de producție industrială care au intrat în funcțiune. Apreciind rezultatele obținute în acest domeniu, Comitetul Politic Executiv a criticat, totodată, o serie de neajunsuri care se mai manifestă în valorificarea potențialului creat prin noile investiții. Comitetul Politic Executiv a stabilit să se analizeze situația fiecărui obiectiv în parte pentru a se asigura exploatarea la parametrii proiectați a utilajelor și instalațiilor, organizarea rațională a fluxurilor de producție, îmbunătățirea unor tehnologii și rețete de fabricație, precum și a structurii sortimentale, în funcție de nevoile pieței interne și externe. Pentru creșterea eficienței economice a activității noilor obiective trebuie să se acționeze în continuare pentru mai buna organizare a aprovizionării tehnico-materiale, micșorarea consumurilor specifice de materii prime și materiale, ridicarea nivelului de pregătire a personalului din exploatare, creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost. In continuare, Comitetul Politic Executiv a examinat Raportul privind exercitarea controlului financiar preventiv în unele unități socialiste, în semestrul I. Comitetul Politic Executiv, pornind de la concluziile Curții Superioare de Control Financiar, a apreciat pozitiv rezultatele obținute în activitatea de control preventiv in scopul promovării unui climat ordine și disciplină figuderoasă în gospodărirea eficientă și cu răspunderea mijloacelor materiale și bănești. Totodată, Comitetul Politic Executiv a constatat că se mai manifestă cazuri de angajare a unor resurse materiale și bănești fără o fundamentare economică suficientă, de cheltuieli administrativ-gospodărești care nu sunt oportune, de creare a unor stocuri tehnico-materiale ce depășesc nevoile reale ale planului, de folosire necorespunzătoare sau chiar de neutilizare a unor echipamente și utilaje aflate în bună stare de funcționare. Comitetul Politic Executiv a stabilit ca activitatea controlului financiar preventiv să cuprindă o sferă mai largă de probleme esențiale pentru bunul mers al economiei, pentru obținerea unei eficiențe cît mai ridicate în toate sectoarele producției materiale. In același timp, se impune ca ministerele, centralele și întreprinderile economice să asigure, la toate locurile de muncă, cea mai deplină ordine în gospodărirea fondurilor, respectarea riguroasă a disciplinei financiare de plan, încadrarea întreșirii activități financiar-ban(Continuare in pag. a IV-a) A început însămînțaful grîului Respectînd indicațiile Comandamentului agricol județean, prin folosirea la întreaga capacitate a semănătorilor, a fiecărei clipe bune de lucru în cîmp, lucrătorii I.A.S. Dăbuleni au reușit să încheie însămînțatul orzului pe toate cele 500 ha și, totodată, să declanșeze însămînțatul griului. Pînă aseară, suprafața insămînțată cu grîu în unitatea amintită se ridica la peste 350 ha. JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE # JURNAL DE CAMPANIE In patru consilii intercooperatiste s-a încheiat recoltatul florii-soarelui membri cooperatori, unitățile din cadrul consiliilor intercooperatiste Giurgița, Ghidici, Segarcea și Amărăști au raportat încheierea recoltării florii-soarelui pe 300 ha, 500 ha, 650 ha și, respectiv, 500 ha. Suprafețe mai mari cu floareasoarelui mai sunt de recoltat în consiliile intercooperatiste Apele Vii, Băilești, Bîrca, Boureni, Calopăr, Cetate, Catane, Cîrcea, Măceșu de Jos, Moțăței, Perișor, Plenița, Plopșor, Predești, Robănești, Seaești, Seaca de Pădure, Vîrtop, Vîrvor și Zănoaga. Prin folosirea la întreaga capacitate a combinelor autopropulsate special echipate, precum și prin mobilizarea unui mare număr de Comuniștii antrenează tot satul la strînsul recoltei Masă rotundă organizată la comitetul comunal de partid Piscu Vechi . Strîngerea și depozitarea recoltei din această toamnă este o acțiune patriotică de mare amploare care solicită participarea la muncă a tuturor locuitorilor satului. Ce măsuri organizatorice și politice au fost inițiate în acest scop de către organizațiile de partid? ȘTEFAN POMACU, secretarul comitetului comunal de partid: — Sarcinile pe care le avem de îndeplinit în această perioadă sunt foarte complexe. De aceea, prin comandamentul de coordonare a lucrărilor agricole și conducerile S.M.A. și celor două C.A.P.-uri, s-au elaborat programe de lucru la nivelul comunei și al fiecărei unități. Acestea cuprind obiective precise, termene de execuție și responsabilități concrete pentru toți factorii de conducere și au fost dezbătute cu activul de partid, în organizațiile de bază, în ferme și echipe, cu mecanizatorii și cooperatorii. Consiliul popular a emis o decizie privind programul de lucru al tuturor unităților și locuitorilor pe întreaga perioadă a campaniei agricole de toamnă. Ca și în celelalte campanii, membrii comitetului de partid, cadrele de conducere, specialiștii sînt repartizați și se află zilnic în mijlocul oamenilor pe cîmp, conduc direct lucrările, sprijină practic la fața locului organizarea și impulsionarea muncii, astfel ca totul să se desfășoare în perfectă ordine, în circa 10 zile bune de lucru strîngem recolta de floarea-soarelui și în 36 de zile pe cea a tuturor celorlalte culturi, astfel nicit să ne încadrăm în timpul optim și cu însămînțările din această toamnă. Opinii consemnate de 1. vrăjitori. (Continuare în pag a III-a) La cooperativa agricolă din Valea Sandului se strînge floarea-soarelui de pe ultimele suprafețe DIN NOU LA ȘCOALA Așadar, vacanța de vară a elevilor și studenților a luat sfîrșit; reconfortat, tineretul studios se reîntîlnește astăzi la începutul unei noi etape de muncă viață. O etapă de angașijare plenară a tuturor oamenilor școlii, la îndeplinirea, în spirit revoluționar, a sarcinilor ce revin învățămîntului din documentele Congresului educației politice și al culturii socialiste, din documentele celui de-al XI-lea Congres al P.C.R. O reîntîlnire deosebit de plăcută cu colegii, cu învățătorii și profesorii, încă un prilej de exprimare a recunoștinței față de grija acordată de partidul și statul nostru pentru asigurarea celor mai optime condiții materiale de studiu și viață, prinse de Măsurile întreInspectoratul școlar județean, de conducerile școlilor, sub îndrumarea permanentă și cu sprijinul organelor locale de partid și de stat, întregesc fericit această grijă. Ele se concretizează, intre altele, în asigurarea manualelor școlare și a unui volum sporit de material didactic, realizarea integrală a planului de școlarizare, organizarea judicioasă a activităților practice și educative desfășurate de elevi. Capacitatea de cuprindere în grădinițele cu program prelungit, de exemplu, este acum mărită cu încă 660 de locuri, prin înființarea de noi unități. Acestora li se adaugă cărțile noi distribuite gratuit, sute de locuri in internate, noi ateliere-școală, săli de gimnastică. Elevii din Ostroveni, Giubega, Negoiești, Dobrești, Bistreț, Puțuri, Ghindeni, Verbița etc. vor beneficia de condiții mai bune de învățătură, prin darea în folosință a noilor localuri de școală. Se prevede ca, în perioada actualului cincinal, pentru liceele din ION CIUCHETE (Continuare în pag. a II-a) Asimilarea transformatoarelor speciale Dezvoltarea și modernizarea sistemului energetic național, precum și a unor ramuri industriale din domeniul metalurgiei și chimiei sînt strîns legate de asigurarea unor transformatoare de o construcție specială. Pînă în acest an, produsele respective se importau din țările puternic dezvoltate din punct de vedere industrial, care au o tradiție și în fabricația transformatoarelor speciale. Valoarea importurilor fiind mare, colectivele fabricii de profil de la „Electroputere“ Craiova și ale Institutului de cercetări și proiectări, aparținînd aceleiași întreprinderi, au trecut cu operativitate la proiectarea și realizarea cu forțe proprii a unor asemenea agregate. Dintre tipurile care se află pe planșetele proiectanților sau au trecut deja în producție, putem aminti transformatoarele de tig.“*cat. transformatoarele pentra alimentarea unor mari agregate stații pentru industria minieră, transformatoarele pentru cuptoare și altele. GHEORGHE TOMA șeful grupei proiectări transformatoare de la întreprinderea „Electroputere“ Craiova (Continuare în pag. a IlI-a) La Intreprinderea de piese turnate din Băilești Al treilea cuptor produce Incepînd de ieri, 14 septembrie a.c., la întreprinderea de piese turnate din fontă de la Băilești a fost pus în funcțiune, cu 16 zile mai devreme, un nou cuptor electric. Este vorba de cuptorul nr. 3, de 6,3 tone, din prima baterie. Scurtarea termenului de dare în exploatare a acestui al treilea cuptor electric de topit fontă este rodul muncii neobosite și perseverente a colectivului atelierului electroenergetic, condus de tînărul inginer Dan Moreanu. Timp de mai multe zile și nopți în șir, împreună cu maistrul Tudor Potra, tehnicianul energetic Constantin Leu-Firan, și cu un grup de electricieni, inginerul a lucrat stăruitor la găsirea unor soluții optime de montare a releelor la transformatoare. Intrarea în funcțiune a noului cuptor electric va permite realizarea unei producții de 300 de tone fontă lichidă pe lună. Falsa personalitate Deunăzi, pe mă întorceam de cinci la Parcul poporului din Craiova, lumina solară, atât de dulce și de mingîietoare, mi-a dezvăluit, pe... umărul sting al cămășii cu care era îmbrăcat tinărul pletos din fata mea, o broderie deosebită: însemnele dolarului... Îmi va reproșa tinărul: „Și ce e cu asta? N-am voie să-mi afirm și eu personalitatea? Doar sunt la virsta indrăzneților pline de fan- Iitezie...“. Aici e aici. Dumineata, stimate tinăr, ești mindru, iți arde i singele in artere, facii parte dintr-o generație nouă, bazată pe o înțelegere responsabbilă a menirii in via  ION JIANU ț coresp. \ (Continuare în pag. II)