Inainte, februarie 1977 (Anul 34, nr. 9913-9936)

1977-02-01 / nr. 9913

Proletari din toate țările. unul-vS i aniste JUDEȚEAN DOLJ AL PCTJ Si AL CONSILIULUI ANUL XXXIII NR 9913 MARȚI 1 FEBRUARIE 1977 4 PAGINI 30 BANI ADUNĂRILE GENERALE — eveniment de seamă în viața cooperativelor agricole gheorgice dindere secretar al Comitetului Județean Dolj al P.C.R. președintele Uniunii județene a C.A.P. Incepind de azi și pină la 20 februarie a.c., în județul nostru se desfășoară adunările generale de dări de seamă ale cooperativelor agricole — eveniment politic deosebit de important menit să determine o cotitură hotărîtoare in activitatea tuturor cooperatorilor, mecanizatorilor, specialiștilor, organizațiilor de partid, în vederea îndeplinirii și depășirii indicatorilor de plan, a angajamentelor asumate. In adunările generale vor fi expuse darea de seamă asupra activității consiliilor de conducere pe 1976, raportul comisiei de revizie , se vor completa consiliile de conducere, se vor alege delegații la conferința județeană și la Congresul al III-lea al Uniunii Naționale a C.A.P.; se va răspunde la chemările la întrecere socialistă lansate de județul Olt și de C.A.P. Salonta. Dările de seamă trebuie să se refere, in mod deosebit, la activitatea conducerii cooperativelor, a formațiilor de lucru, la modul cum acestea au folosit potențialul productiv al pământului, cum s-au preocupat pentru dezvoltarea averii obștești, organizarea muncii în acord global, promovarea atitudinii înaintate față de muncă și de bunul obștesc. Adunările generale trebuie să reprezinte t o adevărată tribună pentru generalizarea experienței înaintate, să stimuleze emanarea de idei, sugestii și propuneri valoroase, să determine stabilirea celor mai eficiente măsuri pentru rezolvarea sarcinilor de producție și a problemelor sociale. Să nu se uite nici un moment că obștea, gîndirea colectivă, sunt seva care dă forță acțiunilor pe care le întreprindem. Dezbaterile să fie în așa fel orientate incit să scoată în evidență părțile pozitive dar și deficiențele în folosirea sistemelor de irigații, construirea de noi baraje pentru menținerea apei, executarea unor lucrări de irigații în sisteme locale, realizarea sarcinilor de pian, în zootehnie, pomicultură, viticultură. Viața arată că acolo unde s-au obținut producții mari de 7 000—8 000 kg porumb boabe la ha la neirigat și de 9000—10 000 kg porumb boabe la ha în sistemele de irigații s-a muncit intr-adevăr cu răspundere, cu hărnicie și tragere de inimă. Acolo a mai căzut și cite un strop de sudoare însoțită de stăruință și dăruire pe care le manifestă puternic în muncă conducerile unităților, cadrele de specialiști, influențînd prin exemplul iar pozitiv oamenii, masa largă a membrilor cooperatori. Dimpotrivă, acolo unde există încă lipsă de interes și de răspundere față de oameni, acolo unde dorința de a ne (Continuare in pag. a III-a) întreprinderea de tractoare și mașini agricole Craiova. In secția a IV-a montaj. Rezultate remarcabile în întrecere Muncitorii, tehnicienii și inginerii de la Fabrica de transformatoare de forță din cadrul întreprinderii „Electroputere“ Craiova și-au îndeplinit cu patru zile mai devreme sarcinile de plan revenite pe luna ianuarie a.c. Buna organizare a procesului de fabricație, intensificarea preocupărilor pentru îmbunătățirea calității produselor au condus la consemnarea unui volum de producție marfă cu 60 la sută mai mare față de cel planificat și depășirea producției globale cu 11 la sută. Sporul obținut la producția marfă confirmă că acest harnic colectiv este hotărit să facă din Fabrica de transformatoare de forță unitate model pe întreprindere. EXPORTUL — realizat ritmic și integral Din darea de seamă prezentată de ing. Alexandru Radu, directorul întreprinderii de transformatoare mici din Filiași, cu prilejul adunării generale a oamenilor muncii, am reținut, printre altele, că harnicul colectiv al acestei tinere unități a reușit să obțină rezultate remarcabile în activitatea desfășurată în primul an al cinetitului revoluției tehnicoștiințifice. „Ca urmare a eforturilor depuse de lucrătorii noștri, subliniat vorbitorul, bilanțul a anului 1976 a consemnat depășirea prevederilor planului producției globale și marfă cu 4,2 și, respectiv, cu 6 milioane lei, în condițiile creșterii productivității muncii cu 16 000 lei/lucrător. Evidențiez, de asemenea, că aceste rezultate au fost obținute în condiții de eficiență deosebită, reflectată in reducerea cu 4,2 lei a cheltuielilor totale 1000 lei producție și în dbla ținerea unui beneficiu suplimentar de 4,5 milioane lei. Totodată, datorită atenției deosebite pe care întregul colectiv a acordat-o onorării sarcinilor de export, am livrat, suplimentar, partenerilor comerciali din zece țări ale lumii, mărfuri in valoare de 2,1 milioane lei valută“. De fapt, la condițiile care au generat depășirea prevederilor planului de export s-au referit, in cuvîntul lor, majoritatea participanților la discuții. „Calitatea superioară a produselor noastre, a spus tovarășul Nicolae Covrig, șeful biroului export, ne-a asigurat succesul pe piața internațională. Datorită pregătirii lucrătorilor noștri, am reușit să realizăm transformatoare cu înalți parametri funcționali, cărora tehnicabeneficiarii externi nu le-au imputat nici cea mai mică defecțiune. Scrisorile de apreciere și mulțumire, primite de la aceștia, sînt edificatoare în acest sens. Dar, pentru a ne menține și consolida prestigiul cîștigat pe piața mondială, nu este suficientă numai calitatea produselor, ci trebuie respectate cu strictețe termenele de livrare înscrise în contractele încheiate. Anul trecut, după cum se știe, o serie de termene au fost depășite, ca urmare a neasigurării din vremea ambalajelor de către lucrătorii de la S.I.L. Filiași, precum și a parcului insuficient de vagoane care nu s-a pus la dispoziție. De aceea, sugerez ca, în acest an, consiliul oamenilor muncii să se preocupe mai îndeaproape de soluționarea acestor neajunsuri. Fiindcă, după cum este cunoscut, o piață se câștigă foarte greu, dar se pierde foarte ușor“. Subscriind la afirmațiile de mai sus, tovarășul Nicolae Olăroiu, maistru la atelierul de construcții metalice, a spus printre altele: „O influență deosebit de favorabilă asupra creșterii nivelului calitativ al produselor a avut-o introducerea de noi tehnologii în locul celor învechite. Așa se explică faptul că am reușit să executăm mărfuri de excepțională pentru calitate Iran, motiv care l-a determinat pe beneficiar să ne comande, pentru acest an, un număr sporit de NICOLAE PETOLESCU (Continuare In pag. a IiI-a) Craiova. Aspect cotidian de la unitatea nr. 21 de desfacere a articolelor foto. a județei KI 3 L J CURIER COTIDIANU UNITĂȚI PRESTATOARE DE SERVICII In comuna Mîrșani s-au deschis, recent, două unități prestatoare de servicii pentru populație, aparținînd cooperației de consum. Este vorba de o unitate de geamuri, oglinzi și încadrări rame și una de lăcătușerie. Acestea se adaugă celor existente (de croitorie, radiotelevizoare, tricotaje, frizerie, cizmărie, timplărie etc.), numărul lor ajungînd acum la 14. (Dan Dumitru, coresp.). EXPOZIȚIE DE PICTURA în sala cenaclului plastic „C. Brâncuși“ din Craiova a avut loc vernisajul expoziției de pictură a Nataliei Sora. Tema predilectă a expozantei este de inspirație folclorică, artista creînd lucrări în care sînt reliefate elemente de foarte veche tradiție. Expoziția se înscrie în ciclul de manifestări în cadrul Festivalului național „Cîntarea României“. CICLU TEMATIC La Casa de cultură a municipiului Craiova s-a inaugurat un ciclu de expuneri cu tema „Războiul pentru independență“. In cadrul prezentată acestuia a fost expunerea „Necesitatea și premisele interne ale obținerii independenței naționale“. LA SFIRSIT DE SĂPTĂMÂNĂ Sîmbătă și duminică, peste 100 de tineri muncitori de la „Electroputere“ și din alte întreprinderi craiovene s-au deplasat cu autocarele Biroului județean de turism pentru tineret spre a vizita monumente istorice și puncte turistice de pe Valea Oltului, Munții Făgărașului și Cîmpulung-Muscel. De la Începutul anului pînă în prezent, peste 1 000 de tineri muncitori din Craiova au făcut excursii prin B.T.T. Dolj. PLANTAȚIE DE DUZI Cooperativa agricolă din Izvoare a plantat în anii precedenți 12 ha cu duzi. In această primăvară, suprafața ocupată cu duzi va ajunge la 26 ha. In acest scop, terenul este pregătit și fertilizat, iar materialul săditor se află in unitate pus la stratificat. Legea — cunoașterea și respectarea și ocrotirea patrimoniului cultural național — o îndatorire a fiecărui cetățean Identificarea, evidența, păstrarea, conservarea, valorificarea și punerea circuit public a tuturor bunturilor care alcătuiesc patrimoniul cultural național s-au reglementat, în mod unitar, pe tot cuprinsul țării, prin Legea nr. 63 din 30 octombrie 1974. Ca urmare, legea obligă pe toți deținătorii de bunuri cultural-artistice și documentar-istorice — organizații obștești, culte religioase sau persoane fizice — de a le declara Oficiului județean pentru ocrotirea patrimoniului cultural național. De această importantă și General maior CONSTANTIN SPRÎNCENATU șeful Inspectoratului județean al M.I. patriotică obligație s-au achitat un număr mare de cetățeni ai județului nostru, declarînd organului de resort ce funcționează pe lângă Muzeul Olteniei din Craiova, bunurile cultural-artistice pe care le dețin. Deși au trecut doi ani de la elaborarea legii respective, mai sunt însă și deținători de asemenea bunuri, care nu le-au declarat. Amintim, încă o dată, obligativitatea acestora de a depune declarații pentru bunurile pe care le posedă, sub orice formă, întrucit nedeclararea lor se sancționează cu amendă pînă la 5000 de lei. De asemenea, toți deținătorii de valori ale culturii materiale sind să asigure condiții obligați corespunzătoare de păstrare și conservare a acestor bunuri, întrucit degradarea sau periclitarea valorii pe care o (Continuare în pag. a III-a) Ședință cu activul din economie Ieri, la Comitetul județean de partid a avut loc o ședință de lucru cu activul din domeniul economiei, care a analizat activitatea desfășurată de organele și organizațiile de partid, de consiliile oamenilor muncii din unitățile economice ale județului pentru rezolvarea în cele mai bune condiții a problemelor ridicate de înfăptuirea sarcinilor de producție în ultima perioadă. In legătură cu informarea prezentată de tovarășul Vasile Popescu, vicepreședinte al Consiliului județean de control muncitoresc al activității economice și sociale, au luat cuvîntul tovarășii: Liviu Tănăsescu, directorul tehnic al întreprinderii „Electroputere“, Vasile Mănescu, secretarul Comitetului de partid de la întreprinderea electrocentrale Ișalnița, Petre Firan, directorul întreprinderii de piese turnate din fontă Băilești, rectorul Nicolae Ecobici, degeneral al întreprinderii de tractoare și mașini agricole, Valentin Smărăndescu, directorul întreprinderii de prefabricate din beton, Ion Botofei, directorul Trustului județean de construcții, Iacob Filipescu, directorul întreprinderii de industrializare a cărnii, Gabriel Ciupagea, directorul Trustului de construcții industriale, Ilie Morari,directorul întreprinderii județene de transporturi auto. In încheierea ședinței, luat cuvîntul tovarășul. Petrea Preoteasa, prim-secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., președintele comitetului executiv al Consiliului popular județean. (Continuare in pag. a IV-a) *VJ I Oameni ai secolului următor... J Iată reflecția unei gindini perspective, exprimată simplu, fără pretenția de a fi fost o descoperire epocală —, de către un membru al colectivului întreprinderii de celule prefabricate din Băilești. Ea a fost prilejuită de un fapt ce depășește limitele obișnuitului, cel puțin la întreprinderea amintită. ț In fiecare din zilele de 24, 25 și 26 ianuarie a.c.,in atelierul P.T.E. a fost o atmosferă ieșită din comun. Mi-am închipuit că se obținuseră cele mai mari recorduri în producție. Dar nu acesta era motivul. Colectivul trăia intens, muncitorește, bucuria Ioanei Ristea de a fi adus pe lume un baie ițel, apoi a Tanței Ureiche de a fi devenit mama unei fetițe, și a lui Mircea Berbecaru care, in ziua aceea, s-a dus cu flori la maternitate pentru soția și fiica sa in vîrstă de citeva ...ore. Ai fost bucuria, tuturor oamenilor de aici, de a fi contemporanii acestui eveniment unic in viața întreprinderii, trei zile consecutive, tot atîția . EMIL CALOTA (Continua», »r naca »V-g» î