Inainte, martie 1977 (Anul 34, nr. 9937-9962)

1977-03-01 / nr. 9937

2 întrecerea talentelor Scurta convorbire avută duminică dimineața cu secretarul adjunct al comitetului comunal de partid din comuna Amărăștii de Jos, tovarășul Ilie Mitran, ne-a dezvăluit, concluziv, cel puțin două lucruri: orientarea spre atragerea a cu mai mulți cooperatori In componența formațiilor artistice și, totodată, munca depusă pentru activizarea tuturor artiștilor amatori din localitate. Reușita unor asemenea orientări se concretizează in numeroasele manifestări organizate pînă acum în cadrul Festivalului național „Cîntarea României“, in aprecierile oamenilor privind conținutul și calitatea artistică a acestor manifestări. „Bravo ! Bine, foarte bine ! S-a muncit mult, dar cu folos!“ Asemenea aprecieri, făcute duminică de numeroși spectatori prezenți la desfășurarea unui reușit spectacol cultural-artistic sînt, credem, concludente. Ele au fost adresate, deopotrivă, tuturor artiștilor amatori prezenți pe scenă. Se cuvin a fi notate, în primul rînd, corul mixt care a interpretat corect un repertoriu judicios ales („Imn târli mele“, „Voința neamului“, „Mîndria-ntregului popor“) precum și evoluția tarafului, format numai din țărani cooperatori. Colective bine închegate (ca urmare a muncii depuse de dirijorul Al. Ciobanu, directorul căminului cultural), formate din interpreți de certă valoare artistică, cu reale posibilități de afirmare. Bine s-au prezentat pe scenă și interpreții montajului literar „1907“ și cel din brigada artistică. Axat pe o tematică de strictă actualitate (folosirea rațională a fondului funciar, realizări edilitar-gospodărești), textul brigăzii ar fi putut cîștiga în atractivitate și eficiență dacă ar fi cuprins și aspecte critice din viața satului. S-au remarcat soliștii vocali și instrumentiști Lenuța Guriță, Ștefan Geambașu, Marian Bogdan, Liciu Ciprian, precum și rapsodul popular Florea Nedeianu. O frumoasă ținută scenică și o interpretare elevată ne-au oferit și tinerele muncitoare de la secția de tricotaje a cooperativei de consum, precum și formația de teatru care a prezentat piesa „Vestitorii“. A fost un spectacol al talentelor, al muncii și hărniciei. Un spectacol care obligă, in continuare, la mai mult și mai bine, la permanentizarea unor asemenea activități. ION CIUCHETE Boxerii de la Steaua învingători la Craiova Așteptată cu deosebit interes la Craiova, intîlnirea amicală de box dintre echipele Electroputere și Steaua a dat cîștig de cauză (13—9) sportivilor bucureșteni, care au avut în formație cîțiva boxeri foarte talentați, printre care și pe cei doi campioni ai categoriilor semimuscă și semiușoară, respectiv T. Ghinea și I. Mantu. De la craioveni s-au remarcat P. Căpriceanu, învingător prin abandon în repriza II la I. Simion, și C. Ștefanovici care, în cel mai frumos meci al galei, a cîștigat la puncte în fața lui I. Mantu. Gala a debutat cu o victorie craioveană, C. Vasile dispunînd la puncte de M. Pecheanu (meci de juniori). La primul meci de seniori, T. Ghinea (S) se impune cu autoritate și cîștigă la puncte în fața lui N. Peca (E), Gh. Ilie (E) pierde prin abandon, repriza a II-a, la mai experimentatul Dinu Condurat (Steaua). Un meci care a nemulțumit asistența au furnizat Gh. Buleică (E) și Fl. Zamfir (S), cîștigat la puncte de boxerul militar. Fl. Ghiță (S) a dispus la puncte de I. Rotaru (E); N. Radu și V. Simion au terminat la egalitate; A. Mircea (S) ciștigă prin abandon repriza a 11-a, la Gheorghe Silvestru (E); C. Tudose (S) pierde la puncte în fața lui D. Popescu (E) și V. Croitoru (S) învinge prin abandon repriza I pe N. Cioacă (E). Schimb de lovituri dure între craioveanul Nicolae Radu (strigă) și bucureșteanul Valentin Simion. Foto : V. Bravicea I. CORGAN coresp. ÎNAINTE I — III — 1977 FESTIVALUL NATIONAL „CÎNTAREA ROMÂNIEI" Spectacolul prezentat duminicăla Celaru a reunit artiști din toate satele comunei, fruntași în muncă și talentați interpreți pe scenă. De menționat este faptul că alături de săteni a urcat pe scenă și M. Brătășeanu, primarul comunei, Marin Zamfir, secretar adjunct al comitetului comunal de partid, Fl. Murgan, vicepreședinte al consiliului popular, Ilie Bartoș, direct (Urmare din pag. I) R.S.R. In colaborare cu Biblioteca județeană( Dolj), „Literatura răscoalelor țărănești din 1907“ și „Independența permanență a istoriei poporului român“ (sub egida Muzeului Olteniei). Sub genericul „Cîntece pentru eroi“ s-a desfășurat, apoi, o emoționantă șezătoare literară. Creațiile lirice prezentate, în ordine, de poeții Gabriel Chifu, Claudiu Moldovan, Victor Tulbure, Mihai Duțescu, Lina Dănciulescu, Niculae Stoian, Ștefan Bossun, Dan Lupescu, Ilarie Hinoveanu și Virgil Carianopol s-au constituit intr-un vibrant omagiu adus eroilor de la 1877 și 1907, intr-un înălțător imn dedicat patriei și partidului. Am asistat, în joiul căminului cultural, Gh. Constantin și V. Mitroi, secretari ai comitetelor de partid de la C.A.P. Celaru, și Ghizdăvești, toți membri ai formației corale, unii dintre ei fiind și instructori ai tarafului, echipei de dansuri sau interpreți de teatru. Formația corală, pregătită de Ion Bartoș a interpretat frumoase cîntece patriotice. Am văzut pe scenă și două colective dramatice. Cel de la Celaru a ales piesa „Brățara de aur“ iar cel din satul Ghizdăvești a optat pentru o piesă mai veche — „împețitul lui Dănuț“, care nu poate fi selecționată pentru faza următoare. O frumoasă evoluție a avut-o taraful, dirijat de M. Zamfir, care a prezentat piese folclorice de o mare expresivitate melodică. Din numărul mare de soliști vocali și instrumentiști au reținut atenția Doina Murgan, cu un timbru foarte frumos, Georgeta Bălășel, Pavel Cotora, Traian Bădescu și Ilie Bartoș. Intr-o suită locală, formația de dansuri a adus în scenă jocurile și horele pe care le știu bătrînii și flăcăii satului. PUICA MONDOC Continuitatea tradiției Manifestări vibrante continuare, la lansarea două cărți de un real interes: „Războiul de independență în viziunea populară“, antologie de poezie populară îngrijită și pregătită de dr. Aurelian I. Popescu, și „Oameni între oameni“, culegere de reportaje semnată de Mircea Pospai. Apoi, cititorii din Poiana Mare au dialogat cu poetul Ilarie Hinoveanu despre activitatea Editurii craiovene „Scrisul romanesc“. Participanții la această bogată și exemplară duminică cultural-artistică au vizionat spectacolul „Radu, cronicar de țară“, evocare dramatică de Al. Firescu, prezentată în premieră de actori de la Teatrul Național din Craiova. Spectacolul a evocat interesanta figură a lui Radu de la Giubega, cunoscut poet popular de la începutul secolului, în partea a doua a programului, pe scena căminului cultural din Poiana Mare au evoluat — cu talent și dezinvoltură — artiștii amatori din localitate. Ei au dat glas dragostei față de patrie și partid, dragostei față de muncă, mîndriei pentru împlinirile vieții noi, slăvind — totodată — în vers și citit, pe cei ce s-au jertfit in 1877 și 1907. Grupurile de recitatori ale elevilor și lucrătorilor de la spitalul din localitate au adus pe scenă momente semnificative din istoria poporului nostru, în reușite montaje literare. Sub bagheta profesorului Victor Caragea, corul, grupul vocal, grupul fluierașilor și taraful din Poiana Mare au avut o evoluție demnă de apreciat. Solistele de muzică populară Ionela Minoiu și Rodica Chircu, Interpreții de muzică folk Aurel Răceanu, Lucia Gomotîrceanu și Gherghina Ciuculete, precum și dansurile prezentate de echipa instruită de Constantin Berceanu au dat viață unor valoroase creații ori prelucrări specifice zonei. Formația de teatru și cele două brigăzi artistice de agitație au completat fericit acest bogat spectacol desfășurat sub genericul „Sub flamuri de aur și soare“. In „optimile“ Cupei României Uvertură optimistă: „U“ Craiova — Jiul Petroșani, 3-0 (0-0) Universitatea a aliniat formația: Lung — Negrilă, Tilihoi, Ștefănescu, Berneanu — Donose, Bălăci, Beldeanu — Cămătaru (min. 83 — Cîrțu), Oblemenco (min. 85 — Tieleanu), Marcu. Golurile au fost înscrise de: Beldeanu (min. 58) și Bălăci (min. 72 și 82). Programată pe stadionul „Republicii“, din Capitală, partida derby a „optimilor“ Cupei României s-a constituit intr-o uvertură optimistă pentru suporterii echipei din Bănie. Interesul generat de întîlnirea dintre Universitatea Craiova și Jiul Petroșani s-a dovedit a fi justificat, micul ecran oferind posibilitatea vizionării unui spectacol fotbalistic plăcut, cu multe faze frumos realizate, cu acțiuni în viteză și cu trei goluri de efect. Publicul prezent în tribune, mai ales, a aplaudat cu căldură evoluția celor două echipe și îndeosebi „desprinderea“ craiovenilor în învingători la un scor de forfait, scor ce elimină orice urmă de îndoială asupra meritelor formației în care Donose, Beldeanu și Bălăci au jucat roluri de „prim-soliști“. Minutele de început ale partidei s-au consumat, pentru ambele echipe, sub semnul apăsării pe accelerator, numărul ocaziilor și al șuturilor în bară împărțindu-se la ambele porți în egală măsură. Echipa din Petroșani, cu Ciupitu și Bădin in zi de ambiție, încearcă, prin Stoica și Sălăjan, vigilența lui Lung dar... barele și portarul se opun. Replica formației craiovene va avea cam același efect, apărătorii Jiului „tremurînd“ și ei în două situații de... bară la poarta lui Homan. După prima jumătate de oră de joc antrenant, plăcut, tensiunea scade, formația din Petroșani pierzînd treptat din vigoarea începutului său de partidă. Universitatea, în schimb, va traversa din ce în ce mai insistent spre careul Jiului, dar primele 45 de minute se vor încheia nedecis: 0—0. Buna pregătire fizică, potențialul tehnic și o mai bună orientare în teren, în minutele de după pauză, vor aduce superioritatea evidentă a craiovenilor, consfințită, în prima formă, prin „golul de antologie“ înscris de Beldeanu, printr-un șut de la circa 25 de metri. A fost golul după care replica formației din Valea Jiului nu va mai avea puterea suficientă pentru a frîna „dezlănțuirea“ unsprezecelui craiovean, intrat în „galopul“ ultimului sfert de oră al victoriei. Pe fondul unui joc în care atacul petroșenean pierde din ce în ce mai mult contactul cu careul advers, Bălăci va înscrie al doilea gol al craiovenilor — slalom printre apărătorii Jiului și șut plasat, printre picioarele lui Homan — și va rotunji scorul la 3—0 (min. 82— șut din cădere, la centrarea lui Marcu), pecetluind victoria meritată a formației Universitatea. Ultimele minute vor găsi echipa craioveană intr-o generoasă risipă de efort, dar rezultatul întîlnirii era deja consfințit. ST. TINSOIU Numerosul public craiovean prezent la confruntarea feminină de volei dintre Universitatea Craiova (locul 3) și Dinamo București (locul 2) — partidă derbi a etapei a XVII-a a diviziei A — a fost din plin răsplătit: spectacol voleibalistic de bună calitate și victorie de prestigiu a echipei studențești. Craiovencele au reușit . Timp de două zile, sala sporturilor din Craiova găzduit întrecerile campioanatului republican de lupte greco-romane al juniorilor și școlarilor pe echipe. Olimpia Craiova (45 puncte) și C.S.M. Craiova (41 p.), printr-o bună comportare, au ocupat primele locuri pe echipe. Au mai participat: Școala sportivă Petroșani (37 p.), Constructorul Hunedoara (37 p.), I.O.B. Balș (30 p.) și Jiul Petrila (13 p.). Iată și numele cîștigătorilor, la individual, în ordinea categoriilor de greutate: Nicolae Risipitu (Școala sportivă Petroșani); Nicolae Rădoi (I.O.B. Balș); Traian Marinescu (C.S.M. Craiova); Ștefan Dumitrașcu (Olimpia Craiova); Alexandru Căpățînă (Școala sportivă Petroșani); Vasile Plugar (Școala sportivă Petroșani), Ștefan Stanciu (Școala sportivă Petroșani), Marin Voinea (Constructorul Hunedoara), prestație excelentă, la valoarea maximă de exprimare a lotului. Cu un blocaj aproape perfect și un atac dezlănțuit ele și-au dominat net partenerele, depășindu-le evident la toate capitolele: fizic, tehnic, tactic. Și, ca urmare a superiorității, au obținut o Victorie îndelung aplaudată în final: 3—1 (12—15, 15—2, 15—13, 15—4). De reținut că și în Ion Boagiu (C.S.M. Craiova), Gabriel Trică (Olimpia Craiova). Foto și text: MIRCEA BUZATU coresp. La Craiova, pe arena Voința s-a disputat partida feminină de popice dintre Voința Craiova și Voința Timișoara (divizia A, etapa a II-a retur). Craiovencele, după infrîngerea suferită la Reșița, în etapa trecută, s-au reabilitat în fața propriilor suporteri reușind, după o bună evoluție, să-și învingă primul set, cîștigat de dinamoviste, studentele au avut 9—4 și 12—10. In acest joc, condus cu scăpări de Gh. Ferariu (Brașov) și N. Szakaci (Baia Mare), învingătoarele au folosit următorul lot: Bujor (Lăluț) — Popa — Pasca — Enescu (Rima) — Dubinciuc — Popența. Din formația campioană, remarcabil efortul „veteranelor“ Helga Bogdan și Miluca Stoian. In rest... ■. Alte rezultate ale echipelor craiovene de volei: Divizia A (masculin): Steaua — Universitatea Craiova: 3—0; Divizia B (feminin): Olimpia București — Voința Craiova: 3—0; Divizia juniorilor și școlarilor: Școala sportivă Craiova — C.S. Rm. Vîlcea (feminin): 3—0 și Liceul energetic Craiova — Școala sportivă Dr. P. Groza (masculin): 3—0. i.amAreșteanu partenerele de întrecere cu scorul de 2519—2468 popice doborîte. In mod deosebit, de la învingătoare s-au remarcat: Elena Muscalagiu (467) și Leopoldina Kuliszko (424). Au mai evoluat bine: Marcela Boldici (421), Voichița Praval (408) și Maria Păuneață (403). V. POPA coresp. în derbiul diviziei A de volei: „U“ Craiova —Dinamo București: 3-1 Campionatul republican de lupte PQ+ICE Voința Craiova victorioasă coresp. Cupa „16 Februarie“ întrecerile competiției de handbal dotată cu Cupa „16 Februarie“ au continuat săptămîna trecută. Iată rezultatele înregistrate: FEMININ: S.S.E.I — Grupul școlar comercial: 9—14 (4—8). Voința Craiova — Știința Segarcea: 9—10 (4—3). MASCULIN: Universitatea — C.F.R. 1: 24—20 (10—11); L.N.B. — Voința: 25—19 (12—10); I.O.B. Balș — Locomotiva Craiova: 35—15 (18—11); C.F.R. II — S.S.E. N: 22—20 (12—14); I. VASILE coresp. ■ Sala Național, c CARACTER 20:TRA MASU MAS spectacole de colectiv lui Giuleștirești. m\ 9 „Patria 13850), filmul DA ȘERIFU TENNESSEE 9; 11; 13; 1! 21 9, „Cen lefon TEXAS, 14029), DE RIU, orc I 12; 14; 16; I „30 Decembrion 31080), CU MINIILETE, matineu SALVO STO, orele E 16,15; 18,30; „23 August“ 14448), filme SARI DE PRyle 9; 10,30; 14 18,30; 209,3 lefon 34285), INTELNIRE ROPORT, or 18, 20 m „3 brie“ — Băi mul : RÂS RAREA 9 , Calafat, filmi BAȚI PAȚIE FAR.1 E, , denta“ — Fimul: ARIPI NICE 9 „Vi, Segarțea, für REC CIRC. g MARȚI 1 g 9,00 Teleș* g Roman foilet g bey și fiul. §g 2 (reluare). 1 g de istorie. 1 gblicitate. ÎL g teatrul artelor Telex. 12,00 = rea programe IT .‘x.~W,35 = limba engleză Teleșcoală. 1 Ugerea de a fi ADAS. 17,401 g pentru lucrări agricultur Vîrstele polic I Forum 1§ 19,20 — 1001 c( §§ 19,30 Telesur H La ordinea z ji Reportaj de ls Nicolae Dr jg Trepte de la 3 satului român g Seară de teren am fost tj ăis“. 22,05 l H de demult. §f ușoară roi 1§ 22,20 Telejuri închiderea pu lui. VRE cu Meteorologi Șerban timpul prob Oltenia pent de 1 martie, se menține : rul va fi sei Vor cădea pe izolate, mai formă de Vînt potrivit tensificări în munte unde locuri, va zăpada. Temle minime de te vor fi cup tre nuiius 5 grade, iar una, azi intre mii și 4 grade, ridicate în sumnii.