Inainte, mai 1977 (Anul 34, nr. 9990-10015)

1977-05-01 / nr. 9990

Proletari tip toatr turile, unil-vii înainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL PCR ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXIII NR 99 DUMINICĂ 1 MAI 1977 4 PAGINI 30 BANI TRĂIASCĂ 1 MAI, ZIUA SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC I MARIA SARVATUREI 4 MIMII Sărbătorim Ziua de 1 Mai — Ziua internațională a celor ce muncesc din lumea întreagă — în condițiile unei puternice angajări a poporului la înfăptuirea exemplară a mărețelor obiective ale cincinalului revoluției tehnico-științifice, etapă istorică, deosebit de importantă în făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. In acest an, aniversarea Zilei muncii are loc în preajma unui glorios jubileu — împlinirea și sărbătorirea, la 9 mai, a unui secol de la cucerirea Independenței de stat a țării — moment politico-social și istoric crucial, cu adînci rezonanțe în viața și conștiința întregii noastre națiuni libere și prospere. veie nouă mari sărbători ale poporului nostru oamenii găsesc muncii din patria noastră înfrățiți în muncă și în idealuri, ferm hotărîți să dea viață exemplar politicii partidului, îndemnurilor și chemărilor înflăcărate, patriotice ale tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român. Toate forțele poporului sunt mobilizate în aceste momente la înlăturarea grabnică a consecințelor cutremurului din 4 martie, la realizarea sarcinilor de plan pe final 1977 și înfăptuirea necondiționată a angajamentelor asumate de oamenii muncii în entuziasta întrecere socialistă ce se desfășoară viguros în toate sectoarele de activitate. (Continuare în pag. a II-a) PETRE PREOTEASArim-secretar al Comitetulu județean Dolj al P.C.R. Adunări cetățenești pentru decernarea premiilor unor comune fruntașe pe județ Ieri, au avut loc adunări populare pentru decernarea premiilor unor comune fruntașe pe județ în întrecerea edilitar-gospodărească patriotică pe anul 1976. ■ GALICEA MARE — premiul II. La însuflețită adunare populară din sala căminului cultural al comunei Galicea Mare, la care au luat parte si reprezentanți ai obștei din localități învecinate, prile(Continuare in pag. a II-a) IMN Vouă, celor ce treceți mereu cu fruntea în soare. Drepți și demni, frămintînd cerul în priviri Și culegînd prin căldura tălpilor murmurul- pămîntului. Vouă, fii de plugari și muncitori, ce înălțați Edificii de oțel pe întinsul țării Vă dedic un imn fierbinte de ziua voastră! Un imn mîinilor voastre ce păstrează incandescența metalului. Un imn mîinilor voastre care au mîngîiat lutul La ora marilor germinații... In dimineața înaltă de 1 Mai — flori, multe flori Și-un gînd de recunoștință la fereastra sufletului vostru! DANIEL GHERGHINA, elev Adunări populare cu prilejul Zilei de 1 Mai ÎN CAPITALĂ Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au participat, sîmbătă după-amiază, la adunarea populară organizată în Capitală cu prilejul Zilei de 1 Mai — Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Omagiind Ziua de 1 Mai, intimpinînd-o cu bucurie și rodnice bilanțuri, oamenii muncii, români, maghiari, germani și de alte naționalități, deopotrivă fii și făurari ai României socialiste," și-au îndreptat "vidul plin de recunoștință spre gloriosul nostru partid comunist, pentru tot ce s-a înfăptuit și se înfăptuiește, sub conducerea sa încercată, în patria noastră liberă și înfloritoare, spre secretarul general al partidului, pentru activitatea neobosită, pentru dăruirea cu care se consacră împlinirii năzuințelor celor mai profunde ale clasei muncitoare, ale întregii noastre națiuni, de progres, bunăstare și fericire de pace, prietenie și colaborare cu toate popoarele lumii. Cu acest gînd fierbinte l-au întîmpinat numeroși locuitori ai Capitalei pe tovarășul Nicolae Ceaușescu încă din momentul sosirii în Parcul tineretului, de-a lungul frumoasei esplanade, pînă la intrarea principală a Palatului sporturilor și culturii, care a găzduit marea adunare populară, organizată de Comitetul municipal București al P.C.R. Cu același gînd, izvorît din dragoste și încredere nețărmurită în partid și în secretarul său general, l-au întîmpinat și miile de participanți la adunare. ... Ora 17,00. Sosirea la tribuna oficială a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți tovarăși din conducerea partidului și statului este salutată cu multă căldură și însuflețire. Sub vasta boltă a sălii răsună puternice urale și ovații. Se aclamă cu înflăcărare, îndelung, într-o simbolică și firească alăturare, numele partidului și al secretarului său general — „Ceaușescu — P.C.R.“, iar împreună cu secretarul geneal partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. In tribuna oficială iau loc tovarășul Manea Mănescu, tovarășa Elena Ceaușescu, tovarășii Ștefan Voitec, Emil Bobu, Cornel Burtică, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Ion Dincă, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Ion Ioniță, Petre Lupu Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Pătan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Iosif Uglar, Ilie Verdeț, Ștefan Andrei, Iosif Banc, Ion Teodor Coman, Mihai Coman, Dalea, Miu Dobrescu, Mihai O ere Nicolae Giosan, Vasile Patilineț, Ion Ursu, Constantin Dăs(Continuare în pag. a IV-a) LA CRAIOVA Adunarea populară din Craiova, dedicată Zilei de 1 Mai, s-a desfășurat ieri la Teatrul Național. Au fost prezenți muncitori, tehnicieni și ingineri fruntași din întreprinderile craiovene, oameni ai muncii de pe șantierele de construcții ale municipiului, cadre didactice, medici, oameni de cultură, militari și alți cetățeni. La adunare au luat parte, de asemenea, tovarășul Petre Preoteasa, prim-secretar al Comitetului județean de partid, secretari și membri ai biroului Comitetului județean P.C.R., membri ai comitetului executiv al Consiliului popular județean, reprezentanți ai organelor municipale de partid și de stat, al organizațiilor de masă și obștești. Pe fundalul scenei, drapat în albastru de cer senin, se afla portretul celui mai iubit fiu al poporului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, încadrat de drapelele partidului și Republicii, alături de care era înscrisă tradiționala lozincă : „Trăiască 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni!“. Adunarea a fost deschisă de tovarășul Ștefan Negreț, primsecretar al Comitetului municipal de partid și primar al Craiovei. Despre semnificația zilei de 1 Mai a vorbit tovarășul Vasile Popescu, secretar al Comitetului județean de partid. Subliniind faptul că acest Mai a găsit întregul popor anrenat, sub înțeleaptă conducere a partidului, pe vastul front al reconstrucției si refacerii, vorbitorul a evocat importantele succese obținute în tara noastră în toate domeniile vieții economice și socialculturale, atît in primul trimestru al anului, perioadă a unor grele încercări pentru țara noastră, cit și în luna apri(Continuare in pag. a IV-ai Vernisajul expoziției „Independența permanentă a istoriei poporului român“ la ieri dimineață, în prezent evarășului Petre Preoteasa, prim-secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., în localul Casei de cultură din Parcul poporului, a avut loc vernisajul expoziției „Independența — permanență a istoriei poporului român“. Au participat membri ai biroului Comitetului județean de partid, conducători și reprezentanți ai instituțiilor de cultură și artă, oameni ai muncii din municipiul nostru. Exponatele, care reflectă momentul de importanță crucială în Istoria glorioasă a poporului nostru — cucerirea independenței de stat — sînt precedate de numeroase altele care amintesc despre statul dacic al lui Burebista, despre Mircea cel Bătrîn, Ștefan cel Mare, Mihai Viteazul, revoluția de la 1848, cînd Craiova a fost primul sediu al guvernului revoluționar provizoriu, actul Unirii înfăptuit în 1859. Spațiul afectat războiului pentru cucerirea Independenței de stat a țării este bogat ilustrat de documente, fotografii, hărți care vorbesc despre premisele declanșării războiului, momentele pregătitoare, mobilizarea si dispunerea trupelor, despre ocuparea localităților Plevna, Smîrdan, Rahova, Vidin, înfățișează portrete ale luptătorilor ro(Continuare In pag. a II-a)