Inainte, ianuarie 1978 (Anul 35, nr. 10199-10223)

1978-01-03 / nr. 10199

ANUL XXXIV NR 10 199 MARTI 3 IANUARIE 1978 4 PAGINI 30 BANI HBWIIM I.......... —— MESAJUL adresat de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem un an deosebit de bogat în realizări economice și sociale, precum și în evenimente politice interne de profundă semnificație pentru prezentul și viitorul țării. Prevederile planului pe 1977 au fost îndeplinite și depășite: producția industrială a crescut intr-un ritm de peste 11.5 la sută, iar cea agricolă, deși condițiile naturale nu au fost din cele mai favorabile, poate fi considerată satisfăcătoare. Ca urmare a dezvoltării impetuoase a producției de bunuri materiale, a sporirii avuției naționale a fost posibilă creșterea suplimentară a veniturilor oamenilor muncii, în special ale celor provenite din retribuție, ridicarea peste prevederile inițiale a nivelului de trai al poporului. Toate acestea evidentiaza, încă o dată, forța economiei noastre, superioritatea orînduirii noi pe care o clădim, capacitatea poporului nostru de a asigura progresul și prosperitatea patriei. în acest an au fost adoptate noi măsuri de perfecționare a planificării și conducerii unitare a economiei, a întregii societăți. Am amplificat cadrul organizatoric de participare a maselor la conducerea vieții economice și sociale a statului, am întărit și mai puternic democrația socialistă. Sărbătorirea, în acest an, a Centenarului Independenței de stat și a trei decenii de la instaurarea Republicii — a prilejuit omagierea înaltelor virtuți ale poporului român, a luptei sale eroice pentru libertate, neatîrnare și dreptate socială, a marilor victorii obținute în transformarea revoluționară a societății românești și, totodată, reafirmarea hotărîrii noastre ferme de a nu precupeți nimic pentru măreția patriei, pentru apărarea și întărirea independenței și suveranității ei. Evenimentul politic cel mai important al anului a fost Conferința Națională a partidului care a stabilit un vast ansamblu de măsuri pentru intensificarea dezvoltării economiei naționale și accentuarea creșterii nivelului de trai al poporului. (Continuare în pag. a IV-a) j*. în noaptea Anului Nou Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU și tovarășa ELENA CEAUȘESCU în mijlocul muncitorilor și al tineretului din Capitală Cu puțin timp înainte ca Anul Nou să-și anunțe solemn sosirea, în atmosfera optimistă generată de marile noastre împliniri, de certitudinile ce ne călăuzesc pașii spre viitor, mii de oameni ai muncii din Capitală au trăit momente de neuitat. Secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu s-au aflat, in această noapte a confluenței dintre ani, împreună cu alți tovarăși din conducerea de partid și de stat în mijlocul puternicului detașament muncitoresc de la întreprinderea „23 August” și al tinerilor care au sărbătorit revelionul la Pavilionul central expozițional din Piața Scînteii. Cel ce în fruntea partidului și statului desfășoară o neabătută activitate spre binele și fericirea poporului, întîiul cetățean al țării, omul a cărui masă de lucru sunt uzinele și șantierele, ogoarele și lăcașurile științei, fiul cel mai iubit al națiunii noastre, s-a aflat și în această noapte a bucuriei Ia mijlocul oamenilor, adresîndu-le cuvîntul său înflăcărat, cutezător, îndemnurile ce înnobilează conștiințele și fac munca mai rodnică, ce deschid noi orizonturi creației, făcînd ca cele aproape douăzeci și două de milioane de inimi ale țării să vibreze în ritmurile timpului eroic pe care 11 trăim. Secretarul general al partidului a fost însoțit de tovarășii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Ion Dincă, Janos Fazekas, Ion Ioniță, Paul Niculescu, Petre Lupu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Ilie Verdeț, Miu Dobrescu, Constantin Dăscălescu, Ion Stănescu. ... întreprinderea „23 August”. In vreme ce oțelarii din schimbul de noapte elaborează șarjă după șarjă. In moderna cantină-restaurant, împodobită feeric cu lumini multicolore, cu ramuri de brad, s-au adunat aproape șapte sute de constructori de mașini și familiile lor pentru a sărbători un an de rodnice împliniri. Sosirea tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu, a celorlalți tovarăși din conducerea partidului și statului, în mijlocul muncitorilor de la întreprinderea „23 August” a prilejuit clipe emoționante, de mare bucurie. Se aplaudă cu însuflețire, se scandează puternic „Ceaușescu — P.C.R.!“, „Ceaușescu și poporul!“. Exprimând bucuria de a-l avea din nou In mijlocul forjurilor, oțelarilor, constructorilor de locomotive, al Inginerilor și tehnicienilor marii întreprinderi bucureștene. ing. Mircea Drăgulin, directorul general al întreprinderii, a asigurat pe secretarul general al partidului că harnicul detașament al clasei muncitoare de la „23 August”. In frunte cu comuniștii, va munci cu și mai mult elan muncitoresc pentru înfăptuirea neabătută a politicii interne și externe a partidului și statului nostru, pentru a îndeplini cu cinste sarcinile de mare răspundere ce-i revin în actualul plan cincinal. (Continuare In pag. a IV-a) In clipa în care bătăile ceasornicului marcau solemn înnoirea anului, echipa noastră de reporteri, potrivit tradiției, s-a aflat împreună cu oamenii muncii de pe marile platforme ale municipiului. La întreprinderea „Electroputere", intr-o atmosferă de înălțătoare emulație profundă satisfacție, cei cașire își dăduseră întîlnire aici, pentru a sărbători revelionul — harnici muncitori, tehnicieni și ingineri, constructori ai locomotivelor magistrale, ai transformatoarelor și ai aparatajelor electrice — erau încă stăpîniți de puternica impresie produsă de înflăcăratul mesaj de An Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul Nicolae Ceaușescu. In mijlocul constructorilor craioveni de aparataj electrotehnic se aflau tovarășul Petre Preoteasa, prim-secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., președintele Consiliului popular județean, alți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat. Potrivit tradiției, cei prezenți au toastat pentru secretarul general al partidului care, in această noapte de an nou, s-a aflat în rândurile colectivului de oameni ai muncii de la întreprinderea bucureșteană „23 August“ și, mai apoi, in mijlocul tineretului în marea sală a Expoziției din Capitală, fiind primit pretutindeni cu urarea de „multă sănătate, fericire și întru mulți ani trăiască!“. — Sunt încă sub impresia produsă de cele văzute acum cîteva clipe II. televizor, ne-a spus tovarășul Ion Licu, directorul general al Centralei industriale de mașini și aparataj electric. Suntem ferm hotărîți ca, încă din prima zi de muncă a noului an, să acționăm cu mai mult avânt, cu toată dăruirea pentru înfăptuirea marilor sarcini ce revin centralei noastre, să nu precupețim energia minții și a brațelor, căldura inimii, pentru a face ca indicațiile secretarului general al partidului să prindă cât mai repede viață. Avem ca exemplu înălțător chipul și fapta luminoasă a tovarășului Nicolae Ceaușescu care, și în această noapte de mare și generală bucurie, s-a aflat printre cei ce muncesc, dovedind încă o dată că nimic nu este mai de preț decât activitatea pusă în slujba înfloririi scumpei noastre patrii, România socialistă, a creșterii neîncetate a prestigiului ei in lume". Aceleași sentimente le-am desprins și din cuvintele Eroului Muncii Socialiste, Dinu Paul, ale comuniștilor Constantin Moraru, Florea Langa, Alexandru Bogaciu, Maria Marica, vechi și pricepuți constructori ai locomotivelor electrice magistrale și ai aparatajelor electrice de înaltă tehnicitate, veniți și ei cu familiile să petreacă împreună revelionul. în sala festiv ornamentată cu brazi încărcați de lumini X. DOBRESCU, R. POPESCU, M. PACURARU, P. MONDOC și I. CIUCHETE N I ........................................mu — mu »mu........... (Continuare în pag. a II-a) ț