Inainte, aprilie 1980 (Anul 37, nr. 10894-10919)

1980-04-01 / nr. 10894

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R.1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXVI NR 10894 MARȚIE APRILIE 1980 4 PAGINI 30 BANI Profundă satisfacție față de realegerea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în suprema funcție de președinte al Republicii, angajare fermă pentru înfăptuirea întocmai a politicii partidului Sesiunea de constituire a Consiliului popular județean Dolj Ieri, a avut loc la Craiova, sesiunea de constituire noului Consiliu popular județean Dolj. Alături de deputații județeni erau prezenți în sală numeroși invitați — deputați ai Marii Adunari Naționale, activiști de partid și de stat, conducători ai unor întreprinderi și instituții. Lucrările primei părți sesiunii au fost conduse de către decanul de vîrstă al deputaților, tovarășul Mircea Savu, asistat de deputații Marcel Mogoșiu și Cristina Popescu. După aprobarea raportului cu privire la validarea mandatelor de deputați, potrivit legii a fost constituit noul consiliu popular județean. Cesiunea a adoptat urmărirea ordine de zi: 1 Depunerea Jurămintului către deputați; 2. Alegerea noului comitet executiv 3. Depunerea Jurămintului de către membrii comitetului executiv nou ales 4. Alegerea comisiilor permanente ; 5. Răspuns la Chemarea la Întrecere socialistă, pe anul 1980, lansată de Consiliul popular județean Constanța. In această primă parte a sesiunii, deputații au depus Jurămîntul de credință și devotament față de Republica Socialistă România, angajându-se, astfel, să slujească cauza scumpă a edificării noii societăți în țara noastră. Trecîndu-se la cea de a doua parte a lucrărilor, conduse de un prezidiu ales de sesiune, deputatul Gheorghe Găvruș, în numele Comitetului județean de partid și al Consiliului județean al Frontului Democrației și Unității Socialiste, a propus în funcția de președinte al comitetului executiv al Consiliului popular județean, pe tovarășul Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid, propunere primită cu vie satisfacție și aprobată în unanimitate. Sunt prezentate apoi, în continuare, propunerile referitoare la alegerea primvicepreședintelui, vicepreședinților și celorlalți membri ai comitetului executiv al Consiliului popular județean. Supuse la vot, propunerile sînt aprobate în unanimitate, după care membrii noului comitet executiv au depus jurămîntul. Sesiunea a aprobat, de asemenea, componența celor șase comisii permanente constituite corespunzător principalelor ramuri și domenii de activitate locală. La ultimul punct al ordinii de zi a fost supus aprobării proiectul răspunsului Consiliului popular județean Chemarea la întrecere socialalistă, pe anul 1980, lansată de Consiliul popular județean Constanța, care a fost adoptat de sesiune. Luînd cuvîntul în încheiere, tovarășul Miu Dobrescu a mulțumit, în numele Consiliului popular tuturor alegătorilor județean, pentru votul acordat la 9 martie, precum și deputaților prezenți în sală pentru încrederea acordată de a-l alege președinte al Consiliului popular județean. Vorbitorul a arătat că, în următorii cinci ani, doljenii au de îndeplinit sarcini mari și complexe, izvorîte din planul cincinal, din documentele celui de-al XII-lea Congres al partidului, precum și din discursul solemn rostit de tovarășul Nicolae Ceaușescu cu ocazia reînvestirii sale în suprema funcție de președinte al Republicii Socialiste România. Tovarășul Miu Dobrescu s-a referit la necesitatea îndeplinirii în condiții exemplare a indicatorilor de plan din industrie, la sporirea eficienței economice, precum și la executarea la timp investițiilor și, în special, a a construcțiilor de locuințe — sarcină exclusivă a consiliilor populare. (Continuare in pag. a III-a) Indicațiile Comandamentului județean pentru coordonarea lucrărilor agricole Timpul instabil din ultima perioadă, cit și unele deficiențe în organizarea desfășurării lucrărilor agricole au determinat rămîneri în urmă la însămînțarea culturilor din actuala campanie de primăvară. Ca urmare, pînă în prezent, pe total județ au fost însămânțate abia 31 la sută din suprafețele destinate culturilor din epoca I. Ținînd seama de această stare de lucru, cit și de faptul că realizarea producțiilor planificate este direct legată de însămînțarea în timpul optim, este necesar să se ia următoarele măsuri: „ Toate forțele umane și mecanice de la sate să fie imediat mobilizate pentru eliminarea excesului de umiditate și curățirea terenurilor de resturile vegetale în scopul asigurării unor fronturi largi de lucru pentru utilajele mecanice, n ha vederea folosirii la întreaga capacitate a tractoarelor și mașinilor să se organizeze imediat schimbul I la pregătirea terenului, iar la semănat să se lucreze întreaga zi-lumină. Pentru a se economisi combustibil și a se folosi mai rațional forța mecanică este necesar ca alimentarea și parcarea tractoarelor precum și servirea mesei mecanizatorilor să se facă numai în timp. ■ Acolo unde condițiile impun trebuie să se treacă la reampla(Continuare în pag a III-a) Comitetul executiv al Consiliului popular județean Dobrescu Mill — președinte Găvruș Gheorghe — prim-vicepreședinte Trăistaru Elisabeta — vicepreședinte Popescu Vasile — vicepreședinte Ciontu Constanța — vicepreședinte Duțulescu Mircea — vicepreședinte Dimiaru Ioan — vicepreședinte Hăică Maria — vicepreședinte MEMBRI Vintilă Maria Păcuraru Virginia- Viorica Bădoi Marius Grosu Constantin . Secretar al comitetului executiv al Consiliului popular județean este tovarășul Corneanu Constantin. Nicolae Dan Gheorghe Constantin Duică Elian Călbureanu Popescu Gheorghe Dincă Coțofană Leontina Lăzărescu Paraschiva Munteanu Ana-Maria Comisiile permanente ale Consiliului popular județean Cele șase comisii permanente ale Consiliului popular județean au în conducerile lor pe următorii deputați: Comisia permanentă de industrie, comerț, cooperație și prestări servicii Bițoianu Rodica — președinte, Albu Ilie — vicepreședinte, Dobrescu Zoe — secretar. Comisia permanentă pentru construcții, sistematizare gospodărie comunală și drumuri Năstasie Marin — președinte, Ancuța Victoria — vicepreședinte, Cristina Gheorghe — secretar. Comisia permanentă de agricultură și silvicultură Cioroianu Oprea — președinte, Vancea Maria — vicepreședinte, Roșulescu Valentin — secretar. Comisia permanentă plan, buget, finanțe Andrițoiu Petre — președinte, Enache Victoria — vicepreședinte, Dinu Paul — secretar. Comisia permanentă de invățămînt, cultură, sănătate, sport, muncă și ocrotiri sociale Nicola Tiberiu — președinte, Triță Lucian — vicepreședinte, Ioana Elena — secretar. Comisia permanentă juridică și administrație locală Dogaru Grigore — președinte, Carauleanu Gheorghe — vicepreședinte, Udrea Gheorghița — secretar. Telegramă TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România Mult stimate și iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu. Istoricul eveniment al realegerii dumneavoastră în suprema funcție de președinte al Republicii Socialiste România ne oferă fericitul prilej de a vă adresa, cu sentimente de profundă stimă și nețărmurită dragoste, cele mai calde felicitări și urări de ani mulți, de sănătate și putere de muncă din partea comuniștilor, a tuturor cetățenilor Doljului, expresia bucuriei și satisfacției noastre unanime, laolaltă cu a întregului popor de a avea în fruntea țării pe cel mai iubit fiu al națiunii române. Cu acest prilej sărbătoresc, dorim să aducem un vibrant omagiu personalității și activității dumneavoastră, operei istorice de ctitorire a noii Românii socialiste, căreia v-ați consacrat cu înaltă pasiune și vocație revoluționară, operă cu care se solidarizează și se identifică întreaga ființă a neamului. Evenimentul reînvestirii dumneavoastră în cea mai înaltă funcție pe linie de stat coincide cu împlinirea a 15 ani de cinci vă aflați în fruntea partidului — perioadă care s-a înscris drept cea mai rodnică și bogată în împliniri din istoria României. Acționind in strînsă unitate în jurul partidului, al dumneavoastră, mult stimate și iubito conducător, răspunzînd cu entuziasm însuflețitoarelor dumneavoastră îndemnuri, exemplului personal pe care l-ați dat în permanență întregii națiuni, poporul nostru a dobîndit minunate realizări in cadrul operei sale de edificare a unei societăți noi, socialiste, pe pămintul României. Laolaltă cu țara întreagă, noi considerăm că tot ce am înfăptuit în acest deceniu și jumătate este nemijlocit legat de numele, de fapta și gîndirea dumneavoastră de conducător încercat al întregii națiuni pe calea progresului socialist. Dialogînd permanent cu țara, devenită perimetru intim al activității obișnuite de fiecare zi, dumneavoastră ați trasat, cu fiecare vizită efectuată și în județul Dolj, jaloane esențiale ale dezvoltării economico-sociale, ați ctitorit la Craiova și în județ mari cetăți ale industriei moderne, lăcașuri de lumină, ați aprins în inimile oamenilor flacăra vie a încrederii, devotamentului și ambiției comuniste pentru continua perfecționare materială și umană, spiritul viu al înnoirilor, al luptei pentru demnitatea și înălțarea României spre noi trepte de civilizație și progres. Republica — vatră armonioasă a democrației și libertății, idee scumpă românilor, pentru care s-au jertfit înaintașii —, își găsește azi suprema împlinire prin ințeleapta cîrmuire a COMITETUL JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. (Continuare in pag a IV-a) Realegerea secretarului general al partidului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în funcția supremă de președinte al Republicii Socialiste România, a generat și în rîndurile oamenilor muncii din Județul nostru puternice sentimente de stimă și atașament față de cel mai iubit fiu al țării. Exprimate cu multă căldură și respect, în telegrame ale organelor și organizațiilor de partid, de masă și obștești, ale colectivelor de oameni ai muncii sau în scrisori individuale, asemenea sentimente se constituie ca mesaje vibrante de totală adeziune la politica internă și externă a partidului și conțin cele mai calde felicitări și urări de sănătate pentru alesul întregului nostru popor. Chezășia înfăptuirii istoricelor hotărîri ale celui de-al XII-lea Congres al P.C.R. Am prilejul de a vă exprima, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, cu prilejul realegerii dumneavoastră în suprema funcție de președinte al Republicii Socialiste România, profundul atașament față de dumneavoastră, omul care cu abnegație și dăruire revoluționară, cu nețărmurită credință comunistă slujiți exemplar interesele patriei și poporului nostru, înalta învestitură din partea Marii Adunări Naționale mi-a produs o nețărmurită bucurie, Augustin ANGHELEANU directorul Regionalei de căi ferate Craiova (Continuare în pag. a IV-a) rr = E= 5= Luna curățeniei și înfrumusețării localităților In pag, all-a