Inainte, decembrie 1981 (Anul 38, nr. 11413-11438)

1981-12-02 / nr. 11413

,s#N Proletari din loa Iturile. unitiváalinte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXVIII NR 11413 MIERCURI 2 DECEMBRIE 1981 4 PAGINI 30 BANI La întreprinderea de piese turnate Băilești Noile capacități de producție — puse grabnic în funcțiune! Este bine știut faptul că în investițiile Doljului, situația pe primele zece luni din acest an este necorespunzătoare. Datorită unor cauze, obiective dar și subiective, la total investiții se înregistrează importante restanțe. Din păcate, în loc să se angajeze la un efort susținut pentru rezolvarea multiplelor probleme cu care se confruntă oamenii șantierelor, în vederea punerii în funcțiune la termen și chiar în devans a viitoarelor capacități productive, unii factori de răspundere din sectorul de referință preferă lamentările, tergiversă,hi; alții chiar afirmă cu nonșalanță că cutare lucrare se află în grafice. Cam așa s-au făcut aprecieri și referitor la obiectivul „Dezvoltarea întreprinderii de piese turnate Băilești, etapa 1976—1980“, lucrare care nici pînă în prezent nu a fost finalizată. Aceasta, după cum avea să ne declare ing. Nicolae Zaharia, directorul I.P.T. Băilești, se vrea a fi racordată la circuitul producției la finele anului curent , „faptic și nu pe hîrtie“ — cum spunea interlocutorul nostru — adică să fie capabilă să funcționeze ca atare, din moment ce va fi raportată ca pusă în funcțiune. Pînă la termenul reprogramat nu mai este prea mult timp, dar perspectivele sînt îngrijorătoare, pe întreprindere estimîndu-se o restanță de 27 034 mii lei la total investiții, din care 9 387 mii lei la structura de construcții-montaj. Un recent control a scos la iveală faptul că planul la total fiu va putea fi îndeplinit întrucît utilajele existente în stoc, în valoare de circa 11 milioane lei, nu pot fi montate și vor rămîne în stoc și la sfîrșitul anului, nefiind sosite în ordinea montării lor în flux tehnologic sau lipsindu-le proiectele de montaj. Pe de altă parte, au fost contractate utilaje (în valoare de circa 12 milioane lei), cu termene de livrare în trimestrul IV — 1982, care prin urmare, nu se pot monta în cursul acestui an. Cît privește structura de construcțiimontaj, nerealizarea de pînă acum este generată în special de subantreprize- MARGARIT OLTEANU (Continuare to pag a III-a) (198! m alter ÎN iMOTȚÎJU DOLJUlUi V m Coloana chimiștilor craioveni îndreptîndu-se spre Piața Teatrului Național, unde s-a desfășurat marea adunare pentru pace. Foto : Dan Stănescu 1 Pe graficele ceferiștilor Colectivul de lucrători din cadrul Secției de expediție, mecanizare și camionaj, aparțînînd Regionalei de căi ferate Craiova, a reușit, în cele unsprezece luni expirate din anul curent, să îndeplinească sarcinile de plan la producția netă, producția fizică și productivitatea muncii în proporții de 112,6, 100,14 și, respectiv, 111,32 la sută, în timp ce cheltuielile materiale la 1 000 lei producție au fost reduse cu 6,5 lei față de nivelul stabilit. Pe de altă parte, beneficiul a fost realizat în proporție de 105,6 la sută. Cele mai bune rezultate le-au obținut și le obțin, zi de zi, formațiile de lucru conduse de comuniștii Ion Răducanu și Ion Pătru. Centrul de greutate al activității mecanizatorilor de la S. M. A. Scaești Revizuirea și repararea mașinilor agricole In aceste zile, mecanizatorii de la S.M.A. Scaești trag azdă adîncă pe ultimele 300 ha aflate în perimetrele cooperativelor agricole din Argetoaia și Cernătești. Pe măsura încheierii acestei lucrări de bază a solului, centrul de greutate al activității lor se mută în ateliere, unde, paralel cu lucrările din cîmp, se desfășoară, pe un front larg, revizuirea și repararea mașinilor agricole. Pe baza măsurilor luate de conducerea stațiunii, au fost organizate două colective de lucrători conduse de Ștefan Chisa și Mihai Gheorghe care se ocupă de recondiționarea pieselor, a unor subansamble și ansamble. Dezvoltînd experiența acumulată în anii precedenți, lucrătorii din atelierele de la Seaești și Argetoaia recondiționează cu bune rezultate axe planetare și oscilante, ambreiaje, casete de direcție, diferite axe, lonjeroane, cormene și altele. Potrivit precizărilor tovarășului ing. Alexandru Oprescu, directorul S.M.A. Seaești, rezultă că prin recondiționarea unui număr sporit de repere, care dau garanția în exploatare, se va realiza o economie de cel puțin 200 000 lei. în cadrul atelierului central, strungarul Dumitru Preoteasa, sudorul Ion Bivolaru și alți lucrători se străduiesc să respecte riguros normele tehnice de recondiționare, astfel încît toate piesele refolosibile să poată fi utilizate cu bune rezultate. Deoarece reparațiile se desfășoară pe posturi specializate, se asigură un control permanent pe faze și operații, lichidîndu-se din A. FRIGIOIU (Continuarea paga Ill-a) Din „Legea pentru adoptarea Planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1982” Crește eficienta activității de creație tehnicoștiințifică La întreprinderea de transformatoare și motoare electrice Filiași se desfășoară o susținută activitate pentru dezvoltarea creației tehnico-științifice. Prin aceasta se urmărește, în mod deosebit, modernizarea continuă a producției, perfecționarea bazei informaționale, îmbunătățirea repartizării sarcinilor între cercetare și producție, elaborarea unor programe temeinic fundamentale de sporire a eficienței economice. Au fost întreprinse 32 de acțiuni pe teme de creșterea productivității muncii, 11 privind reducerea consumurilor de materii prime și materiale, 7 au vizat creșterea exportului, iar 96 — asimilarea de noi produse. Eficiența acțiunilor întreprinse s-a materializat, in anul curent, în reducerea cu 39 milioane lei a cheltuielilor de producție, cu 18 milioane mai mult decît în anul precedent, și sporirea beneficiilor de la 15,2 milioane în 1980 la 29,2 milioane lei. De asemenea, productivitatea muncii pe o persoană a sporit cu 37 537 lei, cu 14 645 lei mai mult decît în anul trecut. Concomitent, este de remarcat faptul că, pe anul în curs, 71 la sută din producția de transformatoare și 70 la sută la cea de motoare electrice sunt reprezentate de produse noi și reproiectate. CREȘTEREA VENITULUI NAȚIONAL O săptămînă politică de excepție Program luminos de largă perspectivă pentru viitorul patriei Incepind de luni 23 noiembrie a.c. și pînă sîmbătă 28 noiembrie, inclusiv, în Capitala patriei noastre, din inițiativa și în prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu s-a desfășurat o efervescentă activitate politică, ale cărei trăsături definitorii exprimă cu pregnanță preocuparea insistentă, caracteristică partidului, secretarului său general, pentru o aprenoastre prospere, cerințele sale de progres și civilizație, aspirațiile lui de a trăi în pace și liniște, scutit de amenințătorul spectru al războiului. In prima zi a săptămânii la care ne referim (luni 23 noiembrie a.c.) a avut loc, sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, Plenara Consiliului Național al Oa fundată cunoaștere pe bază de analiză critică a stadiului înfăptuirii obiectivelor și sarcinilor la zi și, în aceeași măsură, grija de a fundamenta cît mai bine, la sfat cu cei mai autentici reprezentanți ai națiunii, în spiritul înaltei democrații ce caracterizează orînduirea noastră, coordonatele întregii activități economicosociale a României pe anul 1982 și în continuare, în lumina Programului elaborat de cel de-al XII-lea Congres al partidului. Altfel spus, săptămînă la care ne referim ai oferit țării o radiografie științifică completă asupra felului în care se prelimină îndeplinirea planului pe anul în curs și, totodată, un program luminos de perspectivă în centrul căruia partidul situează in prim-plan omul societății marilor Muncii, în cadrul căreia au fost amplu dezbătute în plen și pe secțiuni probleme majore referitoare la îndeplinirea Planului național unic de dezvoltare economico-socială pe 1981, la proiectul aceluiași plan pe 1982, două proiecte de legi și un program care vizează perfecționarea în continuare a autoconducerii muncitorești, a autogestiunii economico-financiare și autoaprovizionării teritoriale, precum și un raport al guvernului în legătură cu transpunerea în viață a indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu cuprinse în magistrala sa expunere rostită la cel de-al doilea Congres al consiliilor oamenilor muncii. In aceeași zi au început și lucrările Plenarei Consiliului Național al Agriculturii — și ea cu o bogată ordine de zi — ambele reuniuni continuînd și în ziua următoare, în prezența secretarului general al partidului, care a rostit cuvîntări din care se desprind învăț”țăminte de mare valoare teoretică și practică. Cu acest prilej, Consiliul Național al Oamenilor Muncii a elaborat o hotărîre, lansînd, totodată, clasei muncitoare, tuturor oamenilor muncii din țara noastră, forțelor iubitoare de pace, popoarelor din întreaga lume, un Apel la acțiuni unite consacrate păcii și dezarmării, în același context au mai avut loc Plenara Consiliului Național Comitetului al F.D.U.S. și a Central al C.D.U.S C. GHIEORGHE (Continuare in pag. a II-a)