Inainte, iulie 1982 (Anul 39, nr. 11591-11617)

1982-07-01 / nr. 11591

ANUL XXXVIII NB 11591 JOI 1 IULIE 1982I 4 PAGINI 50 BANI JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Toate forțele la recoltatul griului — sarcină primordială, chezășia asigurării pîinii poporului! Cerințe stringente ale momentului pe ogoare: ■ Folosirea cu maximum de randament a combinelor, a celorlalte utilaje, a fiecărei ore bune de lucru în cîmp ■ Remedierea cit mai operativă a eventualelor defecțiuni tehnice ■ Formațiile complexe să acționeze într-o perfectă organizare, sub conducerea directă a cadrelor cu munci de răspundere, a specialiștilor H Colectarea peste tot a întregii cantități de pleavă, — furaj deosebit de valoros în hrana animalelor . Tot griul recoltat să fie în aceeași zi transportat și corespunzător depozitat ■ Concentrind și folosind toate atelajele existente pe teritoriul localităților, să imprimăm un ritm mult mai alert eliberării terenului, creînd suficient front de lucru la arat și pregătit — condiții esențiale pentru lichidarea decalajului mare dintre recoltat și însămînțarea culturilor duble ■ Peste tot, fără nici o excepție, culturile să fie exemplar întreținute, executîndu-se prașile repetate ori de cite ori este nevoie ■ Respectarea riguroasă a programului de udări, urmărindu-se cu maximum de atenție ca apa să fie cit mai judicios folosită ■ Preocupare permanentă, susținută, pentru recoltarea și conservarea nutrețurilor, urmărindu-se depășirea cantităților prevăzute în balanțele furajere. Recoltează plante medicinale Intr-o singură zi, elevii uteriști de la Liceul sanitar din Craiova au reușit să strîngă și să predea o cantitate de 230 kg plante medicinale — floare de mușețel, floare de soc, frunze de păducel, frunze de nuc, floare de coada șoricelului — în valoare de 750 lei. In această acțiune s-au evidențiat în mod deosebit clasele a X-a B și A și a IX-a C, printre elevii fruntași numărindu-se Vasilica Marieta, Ducu Corina, Mitru Luminița, Popa Maria, Marcu Viorica, Velica Mariana. Acțiunea continuă. Prof. VIOLETA IONESCU coresp. La C.A.P. Dobrotești, comuna Amărăștii de Sus, a început recoltatul griului. Pe combinele din fotografie lucrează mecanizatorii Marin Dumitrescu, Marin Teodorescu și Marian Badu. Foto : Ion Diaconu Cooperativa agricolă din Breasta la ora afirmării u Mulți ani în șir, devenise obicei ca — invocînd fertilitatea scăzută a terenului arabil pe care Il posedă, faptul că o mare parte din acesta este situat pe pantă, cu soluri podzolice sau brun roșcate de pădure — cooperativa agricolă din Breasta să nu-și realizeze planul la nici un indicator. Odată cu dezbaterea legilor privind organizarea producției și a muncii în agricultură și retribuirea muncii în unitățile agricole cooperatiste, s-a reușit o participare zilnică la muncă de aproape 900 oameni, de patru ori mai mult decit în perioadele corespunzătoare ale anilor trecuți. Cei care participă la muncă nu vin așa doar să facă act de prezență. Ei sunt obligați, împreună cu formațiile din care fac parte, să aplice cu rigurozitate tehnologiile așa cum indică specialiștii unității. Acționîndu-se in climatul responsabilității, ordinii și disciplinei, C.A.P. Breasta, prin producțiile deja recoltate și prin cele pe care le va obține, probează un real reviriment. Astfel, la orz, planul de 3 300 kg la ha de pe cele 100 ha a fost îndeplinit. De cîteva zile, cele opt combine care AUREL FRIGIOIU (Continuare în pag. a IlI-a) Tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU i-a fost înminată, în cadrul unei solemnități, înalta distincție „Om al anului 1981" Tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, i-a fost înminată, miercuri, 30 iulie, în cadrul unei soleitivități care a avut loc în stațiunea Neptun, înalta distincție „Om al anului 1981”. Prestigioasa distincție fost conferită de un juriu al a Adunării pentru Integrare Națională din India (NIA) — organizație internațională pentru pacea mondială —, pentru serviciile aduse omenirii și securității internaționale, pentru faptul de a fi creat un puternic curent în rîndul conducătorilor lumii spre a da importanța cuvenită păcii și a salva umanitatea de dezastrul unei catastrofe nucleare. La solemnitate au participat tovarăși din conducerea de partid și de stat. Erau prezenți membrii delegației Adunării pentru Integrare Națională din India, sosiți în România pentru a înmina înalta distincție. Pentru a omagia personalitatea președintelui Nicolae Ceaușescu și a releva semnificația înaltei distincții conferite, au luat cuvîntul Ramchandra Charadway, deputat în parlamentul indian, membru al Partidului Congresului Național (I), Tariq Sajah, deputat în parlamentul indian, secretar general adjunct al Partidului Congresului Național (I), și prof. Raj Balder, președintele Adunării pentru Integrare Națională din India. In continuare, prof. Raj Balder a înmînat tovarășului Nicolae Ceaușescu Placheta de argint reprezentînd însemnul înaltei distincții „Om al anului 1981“, precum și o statuetă simbolică. In cadrul solemnității a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu, alocuțiunea fiind urmărită cu deosebit interes și satisfacție. Membrii delegației Adunării pentru Integrare Națională din India, toți cei prezenți la solemnitate au felicitat cu căldură pe tovarășul Nicolae Ceaușescu pentru înalta distincție conferită. Tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a întreținut apoi, intr-o atmosferă de caldă cordialitate, cu membrii delegației indiene. Adunare festivă cu prilejul Zilei învățătorului Ieri la amiază, la Teatrul liric din Craiova a avut loc adunarea festivă dedicată Zilei învățătorului. In cuvîntul său, tovarășa Elisabeta Trăistaru, secretar al Comitetului județean de partid, a adresat — în numele biroului Comitetului județean de partid și al comitetului executiv al Consiliului popular județean — călduroase felicitări personalului didactic și urări de noi succese in misiunea nobilă încredințată de parti(Continuare In pag. a II-a) Tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a reintilnit cu fostul președinte al S.U.A., Richard Nixon România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și fostul președinte al Statelor Unite ale Americii, Richard Nixon, reprezintă o contribuție de seamă la evoluția mereu ascendentă a raporturilor de prietenie și colaborare multilaterală dintre cele două țări și popoare, servește causa păcii, colaborării și înțelegerii între națiuni. Cu prilejul vizitei de lucru în județul Botoșani, a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, astăzi va avea loc In municipiul Botoșani o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct in jurul orei 17,00. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, s-a reintilnit, miercuri, în stațiunea Neptun, cu fostul președinte al Statelor Unite ale Americii, Richard Nixon, în cadrul unei ultime runde de convorbiri. S-a apreciat cu întîlnirea și convorbirile — sincere și deschise — dintre președintele Republicii Socialiste O importantă sursă de cîștig pentru întreprindere Reducerea cheltuielilor de producție A produce mai mult și mai bine, cu cheltuieli cit mai mici — principiu care trebuie să stea la baza întregii activități economice — iată țelul pe care și l-au propus lucrătorii de la întreprinderea de utilaje și piese de schimb Filiași. După cum aveam să aflăm cu cîteva zile în urmă, oamenii unității amintite sînt preocupați atit de ceea ce realizează, dar mai ales de felul cum realizează, de nivelul cheltuielilor cu fabricația. „Cred că în prezent, gradul de pregătire profesională și angajarea patriotică se probează cel mai bine prin participarea la creșterea eficienței economice a muncii prestate — ne-a spus contabilul șef al întreprinderii, economistul Marin Rotaru. Este nevoie, însă, de investiție de inteligență tehnică și de răspundere“. — Lipsesc ele în unitatea dumneavoastră ! — Nu despre acest lucru e vorba. Poate încă nu sunt valorificate suficient. Rezultatele obținute ne îndreptățesc să afirmăm, însă, că s-au făcut pași importanți în această direcție... — Explicați-vă... — Pe primele cinci luni, pentru care avem situația încheiată, la cheltuielile totale s-a înregistrat o reducere de 1,50 lei la 1000 lei producție marfă fabricată, iar la cheltuielile materiale — de 1,43 lei. Acestea, în EMIL CALOTA (Continuare in pag a III-a) Í lPIl £ Sub semnul noii' Satul—un nou și cutezant legămînt de conștiință și dăruire La rădăcina gîndului curat.. Undeva, pe drumul comunal ce leagă Radovanul de Lipov, la numai cîteva sute de metri de traseul județean, călătorul ocazional are în dreapta priveliștea unui perimetru exact circumscris unei activități oarecum particulare, înnoitoare în îndeletnicirea oamenilor din aceste locuri. Am trecut adesea pe aici, înregistrînd cu privirea neutră, rareori întrebătoare, prezența, în peisajul amintit, a acestui spațiu despre care, aflu, iată, că este al unei ferme specializată în producția de material săditor, stoloni de căpșuni și semințe, aparținînd Stațiunii de cercetare și producție pomicolă Circea. Ferma, ea însăși tînăra ca înființare, dar și ca profil, este condusă de o familie de tineri destoinici, ing. Baciu Adrian și economista Baciu Floarea, născuți undeva pe plaiurile bistrițene, stabilindu-se aici cu peste 5 ani in GEORGE POPESCU (Continuare în pag. a III-a) UJECOOP—față în față cu noile sale sarcini și obligații mari, mobilizatoare Interviu cu tovarășul MIHAI BURCHEȘIN, președintele UJECOOP Dolj ■ . ........ —................. Complexele funcții și importantele atribuții ce revin cooperativelor de producție, achiziții și desfacere a mărfurilor în lumina Rezoluției Congresului al VII-lea al lucrătorilor din respectivul domeniu, incumbă trecerea la măsuri hotărîte pentru ca noua „firmă“ să fie justificată. Este vorba de sarcini sensibil diferite de cele anterioare, de atribuții care presupun un nou cadru în activitatea cooperativelor din fiecare localitate. Despre modul cum au demarat primele acțiuni și, mai ales, despre activitatea imediat următoare a Uniunii județene a cooperativelor de producție, achiziții și desfacere a mărfurilor (UJECOOP) în ceea ce privește implicarea cit mai directă în sporirea producției agricole, în asigurarea autoconducerii și autoaprovizionării teritoriale am notat o serie de aspecte desprinse dintr-o recentă discuție cu tovarășul Mihai Burcheșin, președintele uniunii. — V-am ruga, tovarășe președinte, să vă referiți, mai intîi, la măsurile luate pe linia achiziționării a cit mai multor legume și fructe din gospodăriile populației. — Față de cele 3 000 tone legume planificate a se achiziționa am reușit să contractăm 3 650 tone, dar sperăm că vom realiza 4 500 tone, cu o mie de tone mai mult decit ION DIACONU (Continuare in pag. a II-a)