Inainte, octombrie 1982 (Anul 39, nr. 11669-11695)

1982-10-01 / nr. 11669

frolstai din toate tarile, uru'tl-vä! amte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN " ANUL XXXIX NR 11 669 VINERI 1 OCTOMBRIE 1982 4 PAGINI 50 BANI Pentru ca întreaga recoltă să se afle cît mai repede în hambare, iar sâmînța de grîu în brazdă, se impun: O mai largă mobilizare de forțe și mijloace, eforturi mult mai susținute, folosirea din plin a fiecărei ore bune de lucru fn cîmp JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Stadiul principalelor lucrări (in procente) Recoltat porumb -i- sorg Recoltat sfeclă de zahăr Recoltat soia Arături pentru însămînțări Pregătit teren 16 43 82 Însămînțat total înfuorat total 62 48 37 48 Tractoarele mici — la transportul din lan al recoltei Indicația expresă a Comandamentului județean pentru coordonarea lucrărilor agricole de a se folosi la transportul recoltei din lan, la marginea tarlalelor, tractoarele mici pe pneuri, în agregat cu remorci, se materializează în tot mai multe unități. Așa se procedează, de exemplu, în consiliile unice agroindustriale Poiana Mare, Băilești, Plenița, Cantal și altele. Sfecla de zahăr scoasă de pe tarla cu tractoarele mici și adusă la drumurile de acces este operativ încărcată mecanizat în autocamioane de mare capacitate și transportată la fabrica de la Podari. Este, insă, cazul să subliniem că, deși s-au stabilit un șir de măsuri menite să ducă la respectarea graficelor de recoltare a sfeclei de zahăr, în unele locuri între cantitățile recoltate, și cele prevăzute, a se livra zilnic continuă încă să existe o mare diferență. La semănatul griului Exigență maximă pentru calitate, măsuri energice din partea specialiștilor Revenim din nou asupra unui deziderat major, hotărîtor pentru soarta recoltei viitoare: răspunderea specialistului pentru aplicarea riguroasă a tehnologiilor, fără nici cel mai mic rabat la calitate. Din controalele efectuate în ultimele zile rezultă că în tot mai multe unități din județ au fost înțelese exigențele subliniate de Comandamentul județean pentru coordonarea lucrărilor agricole la consfătuirile cu specialiștii de la Segarcea și Băilești consacrate cunoașterii temeinice și adoptării tehnologiilor ce trebuie aplicate la culturile de toamnă. Numeroși specialiști, din rîndul cărora se detașează inginerii șefi Ion Tudor de la Calopăr, Eufrosina Leoveanu de la Țuglui, Iulian Vatau de la Bîrza, Ionel Hoit de la Horezu- Poenari, Marin Cartianu de la Lăcrița dau dovadă de maximă răspundere față de respectarea indicilor de calitate la pregătirea terenului și la semănat. Pe mari suprafețe destinate griului, arăturile au fost efectuate din timp, cu 10—13 zile înainte de semănat. Adîncimea arăturii a fost condiționată de umiditatea din stratul arabil, de prezența resturilor vegetale și starea culturală a solului. Pe terenurile îmburuienate și cu resturi vegetale multe, înaintea executării arăturii au fost executate una-două discuiri. Prin această lucrare s-a urmărit mărunțirea perfectă a resturilor vegetale. Toți specialiștii amintiți au înțeles obligația fermă stipulată în tehnologii de a executa arăturile cu plugul în agregat cu grapa stelată, uniform și fără bulgări. In cazuri extreme, unde terenul a fost uscat și nu a permis executarea arăturii, s-au efectuat discuiri repetate la adîncimea de 12—16 cm. S-a avut in vedere ca pregătirea solului numai cu discul să se execute pe terenurile curate de buruieni și fără resturi vegetale. Lucrarea amintită a fost, în general, efectuată cu discul GDG-42 in agregat cu tractorul de mare putere A-181. O atenție cu totul deosebită s-a acordat și se acordă AUREL IRIGIOIU (Continuare în pag. a III-a) Gărzile patriotice într-un act de înalt patriotism , zi în livezile toamnei... Alături de alte sute și mii de craioveni de pe mari platforme industriale ca :,Electroputere“, I.T.M.A., Combinatul chimic, în orele „fierbinți”” ale acestei campanii agricole i-am regăsit, distribuiți în livezile de pomi ale I.A.S. Brabova, și pe lucrătorii din cadrul Direcției județene sanitare — medici, asistente și infirmiere care, răspunzînd chemării cîmpiei doljene, au înțeles să-și aducă și ei contribuția la strîngerea recoltei. In cadrul fermei nr. 2 Pietroasa a unității amintite, la un ceas de amiază, i-am urmărit pe cei 125 de reprezentanți ai Direcției județene sanitare, marea majoritate aparținînd Spitalului clinic, recoltînd prune pentru export. „Conducătorul“ formației, dr. Ionescu Constantin, ne spunea că, în ziua respectivă, sosiseră mai mulți decît fuseseră programați, câțiva dintre ei fiind la a treia prezență consecutivă în perimetrul fermei amintite. „Suntem foarte mulțumiți de ajutorul oferit de Direcția sanitară, ne spunea ing. Silvia Geană , este a cincia zi de GEORGE POPESCU (Continuare în pag. a IlI-a) „Livrăm produsele care se cer pe piața mondială“ Ne declară tovarășul Vasile Ciupitu, directorul fabricii de transformatoare de la întreprinderea „Electroputere" prioritar al industriei doljene In investigații anterioare la întreprinderea „Electroputere“ Craiova, am urmărit derularea activității de export la fabricile de mașini electrice rotative și de aparataj electric, consemnînd preocuparea susținută a colectivelor de muncă de aici pentru îndeplinirea la termenele contractuale și în condițiile de calitate prevăzute a sarcinilor stabilite în cadrul relațiilor cu parteneri comerciali de peste hotare. De data aceasta, ne-am aflat la fabrica de transformatoare unde l-am avut ca interlocutor pe directorul Vasile Ciupitu. — Exportul ocupă primul loc în atenția noastră, pentru a răspunde astfel sarcinii date de conducerea partidului de a realiza produse cu parametri tehnico-funcționali superiori, competitive pe exportul ObieCtIV piața mondială. Ca urmare, în acest an am livrat transs__________ sformatoare de 1 600 kVA și 34 MVA în Irak, am introdus în fabricație noi loturi de 40 kVA și 63 kVA, precum și prototipurile unei game largi de produse. In prezent, se pregătește fabricația unor transformatoare care fac parte dintr-un contract cu termen scadent în primul trimestru al anului următor. — Care este situația derularii contractelor, de la începutul anului și pînă in prezent ? — Pot afirma că, datorită măsurilor întreprinse, mobilizării lucrătorilor din formațiile speciale pentru activitatea de export, la ora actuală nu înregistrăm restanțe la contracte. Aș remarca cu acest prilej faptul că, deși produsele solicitate nu fac parte din profilul nostru de fabricație, având parametri funcționali diferiți (putere, tensiune), condiții EMIL CALOTA (Continuare în pag. a III-a) de funcționalitate, impuse (tropicalizarea), s-au depus eforturi care, adăugate la experiența oamenilor, la nivelul tehnic al fabricației, au condus la executarea lor conform contractelor. Noi livrăm produsele care se cer pe piața mondială, după standardele internaționale. — De cine sunt realizate proiectele după care se execută în secții produsele destinate exportului ? Poartă ele tot „marca“ „Electroputere" ? — Toate proiectele sunt de proveniență românească. Mai mult chiar, majoritatea dintre ele sunt realizate de Centrul de cercetare științifică și inginerie tehnologică „Electroputere“, de către specialiștii compartimentului de profil de aici. Am spus majoritatea, pentru că, în scopul urgentării definitivării lor, unele proiecte au fost preluate de atelierul de proiectare tehnologică uzinală al fabricii de transformatoare. Amintesc dintre acestea cele pentru transformatoarele de 400 kVA destinate exportului în U.R.S.S., Foto : D. Stănescu La semănatul griului în C.A.P. Glod. Succese prestigioase organizîndu-și mai bine activitatea și printr-o colaborare tot mai bună cu unitățile economice pe care le deservește, colectivul de muncă al Stației de cale ferată Cernele, condus cu competență de Constantin Turcitu, a reușit să obțină, de la începutul anului și pînă în prezent, realizări de seamă în îndeplinirea sarcinilor de plan. Astfel, la tone expediate, acestea se situează peste prevederi, ceea ce reprezintă în plus 34 737 tone mărfuri. Staționarea vagoanelor la încărcare-descărcare a fost îmbunătățită cu un procent, sarcina statică pe osie vagonului de marfă — cu a 2 la sută, iar procentul de descărcare a vagoanelor — cu 10 la sută. S-a asigurat, în același timp, o bună regularitate în circulația trenurilor. D. GOLOPENȚA, coresp. în cartierul Craiovița Nouă „Startul“ gospodăresc a fost impresionant. Dar... cursa e lungă 1g] După efectuarea a 20 000 de muncă patriotică, în cartier încep să se „instaleze“ ordinea și curățenia. gl S-a colectat fier vechi pentru fabricarea a... 100 de tractoare, dar tot au mai rămas pentru încă... 30. Centrala termică — sediu al bunei gospodăriri sau al dezordinii ? Cind se așteaptă de către asociațiile locatarilor ca... primăria să aducă pînă și... lopeți. £. O întrebare pe care trebuie să ne-o punem fiecare : cu ce contribuim la eforturile mai frumose municipalității pentru ca cvartalul unde locuim să zie cit Am vizitat din nou impunătorul ansamblu urbanistic al Craiovei, după mai bine de o lună de la publicarea anchetei din 27 august a.c., intitulată : „Cel mai mare cartier al municipiului, GRAIOVIȚA NOUA, poate și trebuie să fie MULT MAI BINE GOSPODĂRIT“. O constatare îmbucurătoare : după efectuarea a cel puțin 20 000 de muncă patriotică de către cetățeni, după ce constructorii ne-au demonstrat că sunt capabili să lucreze și spre „binele“ tramei stradale și echipărilor tehnicoedilitare ale zonei și, mai ales, după ce s-au amplificat considerabil eforturile municipalității, unităților de profil, deputaților, asociațiilor locatarilor, comitetelor de cetățeni etc., în cartier a început să se „instaleze“ ordinea și curățenia. •Spre exemplu, în fața cinematografului s-a betonat ION DIACONU (Continuare in pag. a II-a)