Inainte, ianuarie 1984 (Anul 41, nr. 12058-12082)

1984-01-03 / nr. 12058

Wk c .. Proletari din toate țările, uniti-vă! nainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P GR. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XL NR 12058 MARTI 3 IANUARIE 1981 1 PAGINI 50 SÎANI ?u APEL Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și primul ministru al Republicii Elene, Andreas Papandrea, s-au adresat împreună președintelui Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., Iuri Andropov, și, respectiv, președintelui S.U.A., Ronald Reagan, cu un apel în spiritul Declarației româno-elene, adoptate la București la 18 decembrie 1983. Aceste mesaje au fost transmise Uniunii Sovietice și Statelor Unite ale Americii. Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1983 cu satisfacția de a fi realizat noi progrese în dezvoltarea economico-socială a patriei, în mersul său înainte pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. Prin munca întregului popor a sporit avuția socialistă a țării, România urcat noi trepte de civiliazație materială și spirituală, în industrie, planul a fost îndeplinit în bune condiții, cu un ritm de creștere de circa 5 la sută, iar în agricultură, deși am avut un an greu datorită secetei prelungite am obținut o recoltă care asigură buna aprovizionare a populației. S-au dezvoltat, de asemenea, și celelalte sectoare, învățămîntul, știința, cultura — factori fundamentali ai edificării noii orînduiri. Aplicînd ferm hotărîrile Conferinței Naționale, am reușit să depășim unele greutăți care s-au manifestat în primii doi ani ai cincinalului și să obținem, pe ansamblu, realizări importante, care asigura îndeplinirea în bune condițiuni a întregului cincinal 1981— 1985. Pe baza realizărilor obținute, am putut trece la majorarea cu circa 5 la sută a retribuției reale, precum și la alte măsuri de perfecționare a mecanismului economico-financiar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuție după munca depusă, după contribuția adusă la sporirea avuției naționale. Toate vceste realizări demonstrează cu putere justețea politicii partidului, realismul și caracterul mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forță creatoare a poporului, care, liber și stăpîn pe destinele sale, acționează, în strînsă unitate pentru progresul și înflorirea României socialiste, pentru întărirea independenței și suveranității sale. Acum, cînd încheiem încă un an de muncă și înfăptuiri, doresc ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, să adresez eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări și urări de noi succese in viitor. Dragi tovarăși și, prieteni, cetățeni ai României socialiste. Intrăm in Anul Nou, 1984 — cel de-al patrulea an al actualului cincinal —, cu un program de activitate temeinic fundamentat, elaborat cu participarea activă a tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a celor largi populare — adoptat recent de Marea a ti și a Adunare Națională. Prevedem o creștere importantă a producției industriale, agricole, a tuturor celorlalte sectoare ale vieții economice și sociale, în mod deosebit, în 1984 — odată cu creșterea, în ritmurile stabilite, a producției in toate ramurile economiei naționale — va trebui să acordăm o atenție prioritară realizării programului energetic și de dezvoltare a bazei proprii de materii prime, în vederea asigurării, într-un timp cit mai scurt, a independenței energetice a țării, a satisfacerii intr-o măsură tot mai mare din producția internă a cerințelor de materii prime și materiale. să Va trebui, de asemenea, asigurăm îndeplinirea exemplară a programelor speciale, pe care le-am adoptat, privind ridicarea nivelului tehnic și a calității produselor, creșterea mai accentuată a productivității muncii, reducerea consumului de energie materiale, sporirea eficieni ței în toate ramurile economiei naționale. Am acu(Continuare in pag. a IV-a) RE V E L I O N 19 8 4 BimMmiiiiniiiniiiiiuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiM • ! Anul Nou, 1984 ! O vîrstă nouă patriei și lumii. Doljenii au sărbătorit, alături de toți fiii României, rodnica trecere a timpului, după datinile străbune, în petrecere și bucurie, așa cum o fac locuitorii țărilor libere și stăpîne pe destinele lor. Muncitori, țărani și intelectuali, tineri și vîrstnici s-au reunit sub semnul năzuințelor de pace și fericire, înnobîlînd prinosul de putere adus țării de anul recent intrat în istorie, cu gîndul la noi fapte de muncă, cu sentimentul că dispun de mari resurse de creație materială și spirituală. I-am văzut pe oamenii din cetatea Băniei în fața meselor îmbelșugate, ciocnind paharele cu vin rubiniu sau cupele cu șampanie. I-am văzut dansînd în decoruri fascinante, petrecînd clipe de neuitat alături de oblegii de muncă și de prieteni. I-am văzut și i-am auzit rostind cu emoție, din toată inima „La mulți ani !“ pentru țară și pentru conducătorul ei, președintele Nicolae Ceaușescu. Anul Nou, 1984, a sosit Anul celei de-a 40-a aniversări a revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă și al Congresului al XIN-lea al Partidului Comunist Român a început. Aflați printre cei ce i-au sărbătorit sosirea cu gînrul la un viitor cutezător, evoluționar, vă redăm secvențe din noaptea-cumpâna vremii, strălucită victoria soastră asupra timpului, a artă de lumină pentru devenirea industrială Doljului, „Electroputere" ea un insemn cu puterea vechilor sigilii, un însemn al forței și cutezanței, al dăruirii și ambiției. Oricine ar fi intrat in seara de revelion în sala unde constructorii de echipament electrotehnic și-au ales locul de întîlnire, ar fi simțit imediat acest lucru. Brazii dominau prin numărul și mărimea lor orice gînd inițial despre cum poate fi creat un decor adecvat unor asemenea momente. Luminile multicolore și muzica antrenantă desăvirșeau minunat truda organizatorilor. In această atmosferă petreceau Eugenia și Vereș. Dinu, care se pregătesc să cinstească împlinirea a trei decenii de activitate la „Electroputere“, la fabrica de transformatoare, Sanda și Vasile Vănuț, de la fabrica de aparataj, Valeria și Gheorghe Nicolescu, de la locomotive. Constantin Fîntînă, frezorul fruntaș de la fabrica de mașini electrice rotative. Am recunoscut aici veterani ai întreprinderii, maiștri și ingineri, specialiști de la Centrul de cercetare și inginerie tehnologică, din marele complex industrial „Electroputere“. Anul 1983 a fost rodnic pentru colectivul citadelei electrotehnice de la Craiova. „Am încheiat anul cu o creștere de 10 la sută la producția marfă față de 1982 — ne-a spus inginerul Constantin Udrea, directorul întreprinderii Au fost realizate produse deosebite pentru economia națională, de nivel tehnic ridicat, cu reduceri însemnate de consumuri materiale. A crescut productivitatea muncii, iar producția netă a fost depășită. In anul 1984 vom avea o creștere de 26 la sută la producția marfă. Mesajul secretarului general al partidului adresat întregului popor cu ocazia sosirii Anului Nou reprezintă pentru noi un îndemn prețios de a obține realizări și mai bune“. Gazdă amabilă, directorul general al C.I.M.A.E. Craiova, Ion Licu, a amintit din bilanțul unităților doljene ale EMIL CALOTA Foto : DAN STANESCU (Continuare in pag. a II-a) în primele ore, în primele zile ale anului Faptele de muncă ale lui '84 în vetrele de „foc continuu“ Am intrat în penultimul an, decisiv, al cincinalului consacrat ridicării țării la o nouă condiție, superioară de dezvoltare, de situare demnă in rindul națiunilor lumii. Numeroase colective muncitorești s-au aflat în aceste zile la datorie în unitățile cu „foc continuu“, obținind din primele ore succese de prestigiu în întrecerea socialistă pentru transpunerea în viață a hotărîrilor Congresului al XII-lea și Conferinței Naționale, pentru întîmpinarea cu mari înfăptuiri a celui de-al XIi-lea Congres și a jubileului de la 23 August. I-ar a întîlnit, la locurile lor de muncă, însuflețiți de vibrantul Mesaj de Anul Nou adresat întregii națiuni de tovarășul Nicolae Ceaușescu — fruntași în producție, oameni hotărîți să-și consolideze prin fapte prestigiul cucerit, întreprinderea „Electrocentrale“ I.șalnița. Citadela luminii și forței de la poarta vestică a Craiovei, unitate fruntașă pe țară, care a dat suplimentar economiei naționale, în 1983, peste 460 milioane kWh energie electrică, a lucrat, zilele acestea, cu toate colectivele sale de energeticieni harnici și înzestrați la tensiunea înaltă a faptelor exemplare. Astfel, în noaptea Revelionului '84, avînd oprite in rezervă două importante grupuri energetice, C.E.T. Ișalnița a pulsat pe magistralele sistemului energetic național la puterea de 700 megawați. S-au aflat la datorie, in „noaptea nopților“, formațiunile conduse de Ion Niță, maiștrii de tură Traian Sâvoiu, Dumitru Gebăilă, Constantin Bărâitaru, Constantin Stanciu, Florea Ciurezu, iar la pupitrele camerei de comandă — dispecerul șef de tură, ing. Florea Dolana. Combinatul chimic Craiova. In vasta incintă a platformei chimiei, Anul Nou a găsit în plina activitate colectivele de pe toate instalațiile. La „Amoniac I“ lucrau oamenii de sub conducerea șefului de formație Gheorghe Predescu, la „Amoniac II“ cei conduși de ing. Nicolae Lumezeanu, șeful secției, și Alexandru Cătănoiu, șef de formație la uree I și II — oamenii lui Unchești și Munteanu— toți chimiști cu experiență, pricepuți și devotați. Greu de făcut evidențieri cînd, practic, pe 31 decembrie și, în continuare, pe 1 și 2 ianuarie au realizat și depășit planul de producție fabricile amoniac I și II, acid azotic III, uree I, îngrășăminte complexe N.P.K., nitrocalcar. O mențiune specială se cuvine tuturor chimiștilor noștri pentru faptul că au livrat în aceste zile important« ADRIAN FULGA (Continuare In pag. 4 IliaJ ♦