Inainte, aprilie 1984 (Anul 41, nr. 12135-12159)

1984-04-01 / nr. 12135

ANUL XL NR 12135 DUMINICA 1 APRILIE 1984 4 PAGINI 50 BANI Plenara extraordinară a Comitetului județean Dolj al P.C.R. comună cu sesiunea Consiliului popular județean Ieri, la Craiova a avut plenara extraordinară aomitetului județean Dolj al P.C.R. comună cu sesiunea Consiliului popular județean — convocate din indicația conducerii de partid și pe baza hotărârii biroului Comitetului județean de partid. Au fost prezenți membrii și membrii supleanți ai organului județean de partid, precum și deputații în Consiliul popular județean. La plenară a participat tovarășul Iosif Banc, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretar al Comitetului Central al partidului. Ordinea de zi a cuprins un singur punct, unele măsuri organizatorice. Luînd cuvîntul, tovarășul Iosif Ránc a precizat că, la recenta Plenară a C.C. al P.C.R., în cadrul măsurilor organizatorice luate, tovarășul Ion Radu, prim-secre Dolj al P.C.R., președintele Consiliului popular județean Dolj, a fost ales in funcția de secretar al Comitetului Central al partidului nostru. Pe baza acestei hotărîri a C.C. al P.C.R., s-a propus ca plenara extraordinară a Comitetului județean de partid comună cu sesiunea Consiliului popular județean să-l elibereze pe tovarășul Ion Radu din funcțiile îndeplinite pina in prezent la nivelul județului Dolj, dîndu-i-se posibilitatea să-și preia noile atribuții. In unanimitate de voturi a fost aprobată eliberarea tovarășului Ion Radu din funcțiile deținute pe linie de partid și de stat în județul nostru. In cadrul aceleiași ședințe, membrii Comitetului județean de partid au aprobat propunerea privind cooptarea tovarășului Constantin Tudor in organul județean de partid, precum membru al Biroului și de prim-secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R De asemenea, deputații prezenți au aprobat prin vot deschis alegerea tovarășului Constantin Tudor ca membru al comitetului executiv al Consiliului popular județean și — în conformitate cu Decretul prezidențial — în funcția de președinte al Consiliului popular județean Dolj. In continuare, au luat cuvîntul tovarășii Costică Chițimia, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, Gheorghe Găvruș, membru al C.C. al P.C.R.. Prim-vicepreședinte al Consiliului popular județean, Victoria Bistriceanu, secretar al Comitetului județean de partid, Vasile Popescu, secretar al Comitetului județean de partid, Florea Bădeancă, președintele C.U.A.S.C. Bîrca, Augustin Angheleanu, directorul Retar al Comitetului județean și alegerea sa în funcțiile degionalei de căi ferate Craiova, Constantin Bulugiu, directorul Direcției județene pentru agricultură și industrie alimentară. Vorbitorii au dat glas deplinului acord și aprobării față de măsurile luate de conducerea superioară de partid îin spiritul îmbunătățirii permanente a muncii și întăririi necontenite a capacitații politico-organizatorice a partidului nostru, al soluționării cu spirit revoluționar, înaltă responsabilitate, fermitate și dăruire comunistă a complexelor sarcini și mărețelor obiective revenite organizației județene de partid, în ansamblu, întregului nostru partid și popor. Au luat, apoi, cuvîntul tovarășii Ion Radu și Constantin Tudor, care au adresat călduroase mulțumiri conducerii superioare de partid, secretarului general al P.C.R., Nicolae Ceaușescu, tovarășul pentru încrederea deosebită acordată de partidul și statul nostru, angajându-se, totodată, să desfășoare și pe viitor o neobosită, fructuoasă și revoluționară activitate, pentru îndeplinirea întocmai a mobilizatoarelor (Continuare în pag. a IV-a) La pregătirea terenului, sa semănat Nicăieri să nu se aștepte condiții ideale de muncă: peste tot să se folosească din plin fiecare oră bună de lucru in timp! 0 In consiliile unice agroindustriale CALAFAT și POIANA MARE, mazărea a fost însămînțată pe întreaga suprafață planificată ; aseară, în consiliile unice agroindustriale CATANE și PLENIȚA lucrarea amintită intrase în stadiu final. Odată cu imprimarea unui ritm alert însămînțării sfeclei de zahăr, de două zile a început să fie pusă în brazdă și sămînța de floarea-soarelui, acțiune care a demarat promițător în consiliile unice agroindustriale BRATOVOEȘTI, POIANA MARE, AMARASTII DE JOS. g| Scurtarea termenelor stabilite inițial pentru însămînțarea fiecărei culturi impune măsuri tehnice și organizatorice hotărîte pentru folosirea la întreaga capacitate a agregatelor complexe, a fiecărei ore bune de lucru în timp ! 38 Cuvînt de ordine : în cîteva zile să se încheie peste tot însămințarea culturilor furajere, sfeclei de zahăr și inului, să se treacă pe un front larg la Semănatul florii-soarciii, porumbului, soiei, fasolei, astfel ca pina la 13 aprilie sămânța culturilor amintite să fie pusă în brazdă pe toate suprafețele planificate. ■ Pregătirea terenului să se facă printr-o singură trecere a tractorului, folosindu-se agregatele formate din grapă cu discuri și grapă reglabilă ; discuirea se va face obligatoriu perpendicular pe direcția arăturii. Un ritm deosebit de alert să se imprime fertilizării cerealelor păroase și a rapiței, folosindu-se cu randament maxim cupluri din două-trei semănători universale casate, precum și întreaga forță de muncă a satelor ! In C.U.A.S.C. Calafat Prin hărnicie și perseverență, întreaga zi-lumină folosită din plin la însămînțări Inițial, ne-am propus să ajungem mai întîi în punctul „Capră“ din perimetrul fermei nr. 3 a C.A.P. Calafat, unde mecanizatorii Gheorghe Crăciun, Ioniță Dragomir și Pamfil Petcu, sub directa îndrumare a tovarășului Gheorghe Săracu, președintele cooperativei, acționau la însămînțatul mazărei pentru boabe pe sala de IDO hectare. Dar, în drum spre punctul amintit, îl întîlnim pe tovarășul Iancu Rada, organizatorul de partid, care ne aduce vestea că semănatul mazării pe sala respectivă fusese între timp finalizat, iar cei trei mecanizatori, împreună cu mașinile pe care le conduc, au fost dirijați, fără întîrziere, spre punctul „I.P.T.F.“ din perimetrul fermei nr. 2 unde colegii lor, Constantin Bîrzoi, Petre Nițoiu și Ilie Vîlcea declanșaseră de cîteva ore însămînțatul sfeclei de zahăr. Cînd am ajuns aici, se aflau deja in brazdă șase semănători, întreaga activitate în timp fiind coordonată de președintele unității. „Pentru a grăbi ritmul lucrării — ne spune inginerul Marian Durnea, șeful de fermă — noi am luat din timp toate măsurile ce se impun. După cum se vede, avem în timp tot ce ne trebuie, adică întreg necesarul de sămînță, combustibil și asistență tehnică, iar începînd de miine, așa cum am stabilit, vom asigura și hrană caldă mecanizatorilor". In asemenea condiții, firește, ritmul și EMIL LAZARESCU (Continuare In pag. a III-a) Sub semnul acțiunii ferme pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor de partid și de stat, a indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu Consfătuire Interjudețeană Timp de două zile, Dolj s-a desfășurat o acțițiune complexă organizată de Secția propagandă, presă și radioteleviziune a C.C. al P.C.R. și Comitetul județean de partid. Este vorba de consfătuirea interjudețeană avînd genericul „Rolul muncii politiceeducative de masă în mobilizarea și participarea comuniștilor, a celorlalți oameni ai muncii la creșterea productivității muncii, calității și tehnicității produselor, reducerea consumurilor de materii prime, materiale, energie și combustibil, la aplicarea și generalizarea inițiativelor politice și muncitorești cu eficiență economică și educativă sporită“. La consfătuire au participat secretari și șefi de secție ai comitetelor județene de partid, secretari cu problemele muncii de propagandă ai comitetelor municipale, secretari adjuncți de la comitetele orășenești, președinți sau vicepreședinți ai comitetelor județene de cultură și educație socialistă, activiști ai comitetelor județene ale U.T.C., ai consiliilor județene ale sindicatelor, secretari sau secretari adjuncți de comitete de partid de la mari unități economice din 12 județe ale țării. Programul primei zile a cuprins schimburi de experiență și dezbateri la întreprinderile „Electroputere“, de confecții și „OLTCIT“ — prilejuri cu care secretari ai comitetelor de partid, directori, alte cadre cu munci de răspundere din aceste unități economice au prezentat formele și metodele folosite de organele de partid, consiliile oamenilor muncii, de organizațiile de sindicat și U.T.C. pentru generalizarea Inițiativelor politice și muncitorești cu eficiență economică sporită. In după-amiaza aceleiași zile, schimbul de experiență și dezbaterile au continuat în cadrul Consiliului unic agroindustrial Dăbuleni, unde a avut loc și vizionarea unui spectacol susținut de formații culturalartistice de amatori de pe raza de activitate a acestui C.U.A.S.C. In deschiderea programului celei de-a doua zile, a luat cuvîntul tovarășul Ion Radu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretar al C.C. al P.C.R., care a relevat importanța majoră a temei supuse dezbaterii pentru îndeplinirea Programului partidului, a hotărîrilor celui de-al XII-lea Congres, a orientărilor și indicațiilor prețioase ale secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru întîmpinarea cu noi și semnificative succese în muncă a celei de-a 40-a aniversări a revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă și a Congresului al XIII-lea al P.C.R. Au prezentat referate și au făcut intervenții, în cadrul dezbaterilor, tovarășii : Elisabeta Trăistaru, secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R. ; Ecaterina Bicse, secretar al Comitetului județean Harghita al P.C.R. ; Maria Mitrofan, secretar al Comitetului județean Hunedoara DAN LUPESCU MATEI PACURARU (Continuare, în pag. a IV-a) Concursurile pe discipline de învățămînt — cadru optim de stimulare și obțînere a performanței școlare — Cunoaștem căsamblul preocupărilor în anInspectoratului școlar județean de transpunere în viață a politicii partidului în domeniul învățămîntului, pe linia ridicării necontenite a nivelului de pregătire al elevilor, organizarea și desfășurarea concursurilor pe discipline de invățămînt, stimularea și obținerea performanței școlare ocupă un loc deosebit de important. Actuala ediție a olimpiadelor, a căror etapă județeană s-a încheiat de curînd, ce a evidențiat ? — Subliniez că, încă de la începutul anului școlar, comisia județeană pentru performanță a definitivat programul de pregătire, care Convorbire cu prof. GH. CALBUREANU, inspector general al Inspectoratului școlar județean a inclus ore speciale, activitate în cercuri, tabere de profil și a prevăzut testări periodice cu subiecte formulate la nivelul superior al programelor școlare. Deși vizează performanța școlară, concursurile pe discipline de învățămînt au avut un caracter de masă. Cîteva cifre sînt concludente, ele marcînd o creștere spectaculoasă, numeric și calitativ în comparație cu anul școlar precedent. Astfel, la fazele pe clasă și pe școală au participat 28 408 elevi, dublu față de anul trecut, cînd s-au prezentat doar 13 407 elevi. La faza pe localitate au participat 2 799 elevi, cu 1 248 mai mult față de perioada la care ne raportăm, iar la faza pe județ — 2 238 elevi, creșterea fiind de 311. Suntem bucuroși că au dobîndit dreptul și responsabilitatea de a reprezenta județul nostru la etapa republicană 176 de elevi, cu 54 mai mult față de anul 1983. — Vă rugăm să menționați unitățile școlare fruntașe în această competiție a valorilor autentice, a creativității și inventivității tinerei generații. PAICA MONDOC (Continuare In pag. a III-a) Începînd de astăzi Noi categorii de oameni ai muncii beneficiază de retribuții majorate Continuîndu-se aplicarea cu fermitate a prevederilor Decretului Consiliului de Stat al R.S.R. din 1983, începînd de astăzi, 1 aprilie, noi categorii de oameni ai muncii vor beneficia de retribuții majorate. Este vorba de personalul muncitor încadrat în domeniile transporturilor, telecomunicațiilor și unitățile industriale aflate în subordinea MTTc. Dealtfel, în spiritul materializării țelului fundamental al politicii partidului și statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, după cum sublinia tovarășul Nicolae Ceaușescu în cuvîntarea la Plenara C.C. al P.C.R. din martie a.c., pînă în prezent, 61 la sută din personalul muncitor al țării a primit retribuții mărite, fiind create toate condițiile ca, pînă la 1 august, în această acțiune să fie cuprinși toți oamenii muncii. Nu trebuie să mai insistăm asupra importanței deosebite pe care o are în viața noastră, în economia națională activitatea ce se desfășoară în sfera transporturilor și telecomunicațiilor, aportul acesteia la buna derulare a proceselor de muncă din toate sectoarele, productive sau neproductive. In anii socialismului, și în județul nostru s-au creat puternice unități de transport auto și feroviar, de telecomunicații, în care își desfășoară munca mii și mii de lucrători de diferite meserii și specialități. Statul a investit fonduri financiare considerabile pentru continua dotare a unităților de transport cu mijloace moderne, de mare capacitate și viteză, a unităților de telecomunicații cu aparatură complexă, de înalt randament, NICOLAE PETOLESCU (Continuare în pag. a 111 a)