Inainte, octombrie 1985 (Anul 42, nr. 12598-12624)

1985-10-01 / nr. 12598

ANUL XLII NE 12 598 MARȚI 1 OCTOMBRIE 1985 « PAGINI LO BANI Tăbăcăria Bucovăț. Formația condusă de Ilinca Păsărică realizează produse de marochinărie și echipament de protecție. La depășirea lunară a producției cu 10 la sută, o importantă contribuție își aduc lucrătoarele : Ștefania Pîrvan, Iuliana Truică, Adriana Lădaru și Titina Covaci. Foto : S. Dan Zile decisive, de maxim efort și de totală concentrare la însămînțatul griului, la finalizarea grabnică a stringeri recoltei JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Condiția esențială pentru încadrarea insămințării păioaselor în epoca optimă, astfel încît întreaga sămînță să fie ireproșabil pusă în brazdă pînă la 10 octombrie, constă în realizarea și depășirea, pretutindeni, a vitezelor prevăzute. ă Locul specialiștilor — permanent în cîmp, veghind cu exigență și răspundere asupra respectării riguroase a normelor tehnice de calitate fj La pregătirea terenului să se lucreze în două schimburi sau în schimburi prelungite, iar la semănat — din revărsatul zorilor și pînă la lăsarea întunericului, în vederea folosirii fiecărei ore bune de lucru în cîmp, a întregii capacități a utilajelor, mecanizatorilor să li se asigure hrană caldă acolo unde își desfășoară activitatea în aceste zile. IH întreaga forță aptă de muncă de la sate și cea trimisă în ajutor să acționeze mult mai organizat, în climatul unei desăvîrșite ordini și discipline, urmărindu-se imprimarea unui ritm alert strângerii recoltei, spre a se evita cu desăvârșire risipa și pagubele pe care le-ar putea produce eventualele brume ! . O cerință stringentă, majoră, de covîrșitoare însemnătate economică și politică : livrarea fără întîrziere în bazele de recepție a tuturor produselor destinate fondului central al statului! Stadiul însămînțării griului și recoltării porumbului, în procente, pe consilii unice agroindustriale, la data de 30 septembrie a.c. Cifrele înscrise în tabel pun în evidență faptul că nu mai puțin de 12 consilii unice agroindustriale — Bechet, Plenița, Cîrcea, Calafat, Poiana Mare, Bîrca, Moțațoi, Amărăștii de Jos, Catane, Băilești, Măceșu de Jos, Segarcea — se află la semănatul griului cu mult sub procentul mediei pe județ,la recoltatul porumbului, consiliile unice agroindustriale Poiana Mare, Bîrca, Moțăței, Amărăștii de Jos, Catane, Băilești, Măceșu de Jos și Segarcea sunt rămase în urmă față de unitățile vecine, nereușind să-și realizeze, în fiecare zi, vitezele programate. Acum am intrat într-o perioadă decisivă pentru semănatul griului, lucrare care, după cum bine se știe, va trebui încheiată necondiționat PINA LA 10 OCTOMBRIE. Deși condițiile de lucru sunt bune, consilii unice agroindustriale vecine se află în mod cu totul nejustificat in stadii diferite cu minutul griului. Orei, Pro- Pro» realis. Consiliul cont cent (după semă- re- ing. șef Director semănat eu ît. C.U.A.S.C. S.M.A. naturia pogiîu) rumb I Predești 85 97 M. Graure M. Volvoreanu 2. Seaca de Pădure 59 ® S Gb. Sîrbulescu C. Hîțulescu 3. Murgași 58 68 C. Cuca K. Săcărin 4. Perișor 48 64 M. Popescu L Dobre 5. Robănești 47 99 I. Nastășel V. Păunescu 8. Filiași 46 188 M. Olaru M. Bărboiu 7. Melinești 45 90 M. Sîrbu N. Buzata - Bratovoești 45 85 M. Olteanu I. Albu I. Plopșor 45 75 — I. Barbu 10. Vîrtop 45 75 I. Patru M. Gorgan îl. Dăbuleni 42 80 Gh. Tonică M. Danciu 12.Șimnic 39 100 D. Toader M. Niță 13. Scaeșli 37 90 Gh. Drăculeț I. Anghel 11 Zănoaga 38 8? C. Ionnescu M. Pîrvu 15.. Bechet 35 90 I. Oprișor N. Stan li> Plenița 35 70 I. Burcă C. Ciru 17. Cîrcea 34 100 P. Bogdan I. Ungureanu 18. Calafat 39 71 M. Brînzan C. Bucă I. Poiana Mare 30 GS M. Puchiu V. Popescu 20. Bîrca 39 39 V. Marcel M. Firan 21 Moțăței 28 49 P. Catană C. Ninulescu 22 Amărășlii de Jos 26 62 Gh. Țucă P. Diaconeasa 23. Catace 25 54 S. Duilă S. Șarpe 24 Băilești 25 38 Al. Suceanu P. Țoca 25. Măceșu de Jos 17 54 A. Chisăr Al. Dăbuleanu 38, Sega rata 10 64 T. Uaicea F. Toma 93EEI3IS H-aitti im limkl in plus? Documente dintre cele mai vechi atestă că dintotdeauna craiovenii au știut să făcu bun comerț. Lipscăniarii considerau orașul de lingă fii un vad ca renume, iar la tîrgurile vestite din Bănie veneau oameni din îndepărtate colțuri de țară. ■ Tradiția s-a păstrat, s-a dezvoltat intr-o formă nouă Și avem astăzi lucrători in comerțul de stat care găsesc un zimbet in plus pentru cei ce cumpără, știa să întrețină dialoguri agreabile cu cei de dincolo de tejghele. atelierele Avem meseriași în meșteșugărești care dau dovadă de inalbă probitate profesională si au reușit să se bucure de pre- LIiCIAN /ATTI (Continuare in pag. a II-a) Calitatea lucrărilor agricoleîn atenția specialiștilor, a tuturor factorilor de răspundere Ziua de duminică a fost și pentru lucrătorii ogoarelor din unitățile agricole ale consiliului unic agroindustrial Zănoaga, o zi în care ei au probat mobilizare, încadrare în indicii de calitate la semănat, la strinsul recoltei, la celelalte acțiuni de sezon. In acest consiliu, pînă zilele trecute, porumbul a fost recoltat de pe 87 la sută din suprafața totală (unitățile din Preajba, Radomir și Teslui Încheind lucrarea amintită), soia a fost strînsă de pe 750 ha din 870 ha, iar sfecla de zahăr de pe 260 din cele 400 ha. In același timp, griul a fost semănat pe 2 550 ha din cele 7 225 ha, terenul fiind pregătit pe încă 1509 ha, pe sala de 66 ha se semăna grîu din soiul „Lovrin-32". Aici, cele patru semănători (două S.U.P.-29 și două — S.U.P.-48) erau acționate de tractoarele conduse de  MARIN DUMITRU (Continuare în pag. a III-a) Controlul exigent — garanția recoltei de mîine In raidul nostru de duminică am urmărit îndeosebi modul cum se execută semănatul griului, dacă se respectă riguros normele tehnice legale, întrucît se constataseră abateri de la calitatea însămînțărilor, s-a trecut la un exigent control al specialiștilor în toate punctele de lucru. Descindemi, mai întâi, pe terenurile cooperativei agricole din Zănoaga. In punctul „Livadia", Remarcabile realizări în marea întrecere socialistă Depășiri de plan Colectivul de muncă al întreprinderii de textile „Independența“ Craiova a încheiat cele nouă luni expirate din acest an cu noi și remarcabile realizări în activitatea productivă. Printr-o mobilizare exemplară, avînd ca obiective folosirea integrală a capacităților de producție, buna organizare a producției și a muncii, creșterea gradului de disciplină și răspundere profesională, ridicarea nivelului calitativ al fabricației, textilistele craiovene au reușit să înscrie în bogatul lor bilanț depășirea producției marfă cu 500 000 lei, iar a producției fizice, concretizată în țesături tip bumbac, cu 14 009 mp. De remarcat este faptul că produsele realizate la întreprinderea amintită sunt o dovadă elocventă a preocupării pentru valorificarea superioară materialelor recuperabile, cu o eficiență economică ridicată. Echipament electrotehnic pe adresa beneficiarilor externi Onorarea contractelor încheiate cu partenerii comerciali de peste hotare cu produse cu parametri tehnico-funcționali competitivi a stat și în luna recent încheiată în atenția constructorilor de echipament electrotehnic din cadrul întreprinderii „Electroputere“ Craiova. Ca urmare a eforturilor depuse de colectivele fabricilor cu producție de export, în perioada amintită au fost livrate beneficiarilor externi noi loturi de produse. Este vorba de piese de schimb, Întrerupătoare, precum și de cinci locomotive reparate pentru Polonia și piese de schimb pentru material rulant cu destinația R.P. Bulgaria. Merită evidențiat faptu că au fost expediate, în avans față de prevederile contractelor, 33 separatoare pantograf R.D.G. și 300 transformatoarare cu puteri între 40 kVA .și 100 kVA I. U.R.S.S. Anotimpul friguros care se apropie impune Măsuri urgente pentru finalizarea investițiilor din domeniul energetic In numeroase rînduri, în anii din urmă, secretarul general al partidului, tovarășii Nicolae Ceaușescu, a insistat asupra necesității conjugării eforturilor pentru finalizarea la termenele prevăzute a investițiilor din sectorul energetic, pentru a se asigura astfel consumatorilor de orice gen energia electrică și termică necesare. De aceea, în municipiul nostru, de cîțiva ani, au început lucrările de execuție la Centrala electrică de termoficare II Craiova, lucrări care, multă vreme, au evolut cu încetinitorul, stadiile fizice realizate neconcordînd cu prevederile din grafice. Cauzele au fost numeroase, multe au fost eliminate pe parcursul timpului, dar altele s-au perpetuat, conducînd la acumularea a serioase restanțe. De la începutul acestui ultim an al cincinalului actual, constructorii, montorii, lucrătorii subantreprizelor de specialitate, alte categorii de personal au depus eforturi care au condus la impulsionarea ritmului de lucru. Cu regret trebuie să spunem, însă, că eforturile nu au fost pe măsura cerințelor, în perioada la care ne referim înregistrîndu-se o restanță de 157.8 milioane lei pe total investite, dar care 20 milioane lei la structura da consructii-monijoare au fost cauzele ce au generat această situație nemulțumitoare în primul rînd. Antrepriza Turceni, din cadrul Trustului antrepriză generală energoconstrucția București, nu a asigurat forța de muncă pentru brăzile de pe platformă, la ora actuală existînd un deficit de 154 muncitori; de asemenea, nu a pus la dispoziție materialele de construcții necesare, înregistrîndu-se minusuri de 5003 NICOLAE PETOLESCU (Continuare în pag. a II-a) Cum sunt pregătite centralele și punctele termice din municipiu pentru sezonul rece? Din cele 106 centrale puncte termice ce vor trebibui să furnizeze apa caldă și agentul de încălzire necesare celor peste 68 000 apartamente din Craiova, 24 sunt puncte termice, un număr de 10 centrale se transformă in puncte termice, iar șase sunt puncte termice noi (respectiv in zonele Calea București, Dezrobirii— Rovine, Lăpuș—Argeș, Horezu și Piața Revoluției) fii Desigur că secția de prod E.Crt.A.S. Craiova, după ce a susținut o adevărată „probă de foc“ în iarna precedentă, a trecut încă din primăvară la stabilirea reparațiilor și reviziilor ce trebuiau făcute. Drept urmare, la ora actuală, 64 centrale termice și 24 puncte termice sunt „gata de start", urmînd ca în scurt timp la celelalte să fie completate o seria de mecanisme, să se regleze unele arzătoare și supape de siguranță, să fie asigurate pernele de aer la recipienții sub presiune, să se monteze toate becurile de semnalizare la tablourile electrice etc. De asemenea, să remarcăm și faptul ca in lunile de vară s-a experimentat cu succes o instalație de curățat chimic rețelele de încălzire din blocuri, fiind deja spălate caloriferele din peste 3 000 de apartamente. Dat fiind faptul că sezonul rece se apropie cu pași repezi și mai sunt încă multe probleme de rezolvat, biroul Comitetului municipal de partid și comitetul executiv al Consiliului popular municipal au analizat zilele trecute, intr-o ședință comună, la care au participat ca invitați și factorii de conducere din unitățile economice cu atribuțiunile, acest domeniu, stadiul îndeplinirii măsurilor și programelor anterioare, stabilind totodată măsuri concrete, cu termene și responsabilități precise, astfel incit, cel mai târziu pînă la 30 octombrie a.c. toate centralele și punctele termice să fie în perfectă stare de funcționare. Atît materialele prezentate cit și rodnicele discuții purtate au evidențiat că sunt necesare eforturi conjugate, ION OLATOM (Continuare in pag a lia) ★