Inainte, ianuarie 1986 (Anul 43, nr. 12677-12701)

1986-01-03 / nr. 12677

ORGAN AI COMITETULUI JUDEȚEAN MJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLII NR 12677 VINERI 3 IANUARIE 1986 4 PAGINI 50 BANI Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul NICOLAI CEAUȘESCU lărați tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1985 și, totodată, cel de-al 7-lea animal, cu satisfacția datoriei împlinite, cu rezultate învinate în dezvoltarea economică și socială a patriei, în condițiile grele, determinate de criza economică mondială și unele lipsuri și intradicții interne, România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orînduirii sale socialiste, a progresului și civilizației, a ridicării nivelului de trai material și spiritual al întregului popor. Au continuat să se dezvolte indusii,iar agricultura, celelalte ramuri ale economiei naționale, a sporit avuția țării și mitul național. Au fost obținute, de asemenea, realizări importante in domeniul învățămîntului, științei și culturii — factori de cea mai mare însemnătate în asigurarea progresului general al societății noastre socialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei și pe baza creșterii venitului național, s-a asigurat mărirea retribuției reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor țărănimii cooperatiste cu 12 la suta, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri și a serviciilor către populație. Toate aceste realizări reprezintă o puternică ilustrare a superiorității orînduirii noastre socialiste, a caracterului profund științific, realist și mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacității creatoare și forței poporului român de a învinge orice obstacole și greutăți și de a acționa, într-o strînsă unitate, sub conducerea partidului — centrul, vital al națiunii noastre — pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere și suverane, pe culmi tot mai înalte de progres și civilizație. Pentru rezultatele bune obținute în acest an și în întreg cincinalul 1981—1985, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, cele mai calde felicitări urări de noi victorii în înși făptuirea neabătută a Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste, începem noul an 1986 primul an al celui de-al 8-lea cincinal — cu un program cutezător și de mare perspectivă, care va asigura intrarea României într-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de țară în curs de dezvoltare, la cel de țară mediu dezvoltată. Pe baza hotărîrilor Congresului al XIV-lea al partidului, în cincinalul 1986— 1990: industria, agricultura, construcțiile, știința și cultura vor cunoaște o nouă dezvoltare, un puternic avînt, în centrul atenției va sta dezvoltarea intensivă a întregii activități, realizarea unei calități noi, superioare, a muncii și vieții poporului nostru. Trebuie să trecem cu toată hotărîrea, încă din prima zi de muncă a noului an, la realizarea acestor mărețe obiective, să acționăm cu întreaga noastră pricepere energie pentru a asigura înșlăptuirea în cele mai bune condiții a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem în diferite domenii de activitate. Și în continuare, se impune să fie pus un accent deosebit pe dezvoltarea puternică a bazei energetice și de materii prime, pe întărirea simțului gospodăresc și a spiritului de răspundere în folosirea judicioasă și reducerea consumurilor energetice și materiale. Este necesar, de asemenea, să se (Continuare ici pag. a XV-a) Faptele de muncă ale lui '86 în vetrele de „foc continuu“ * p Am intrat în primul an al celui de-al 8-lea cincinal. Numeroase colective muncitorești s-au aflat in acesta zile la datorie in unitățile cu „foc continuu“, acționind cu hărnicie, pricepere și răspundere, obținind din primele ore succese de prestigiu in întrecerea socialistă pentru transpunerea în viață a hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului. Am reîntilnit la locurile de muncă — însuflețiți de vibrantul Mesaj de Anul Nou adresat întregii națiuni de tovarășul Nicolae Ceaușescu — pe mulți dintre fruntașii in producție, oameni hotăriți să-și consolideze prin fapte prestigiul cucerit, muncitori și specialiști de bază ai întreprinderilor doljene în care activitatea productivă, asemenea unei inimi uriașe, pulsează continuu, asigurind funcțiunile vitale ale organismului economico-social. aZN primele riinduri — ENERGETICIENII DOLJENI. Prezenți la datorie in noaptea de revelion, energeticienii de la C.E.T. Ișalnița și-au înscris în graficele de lucru cele dintîi succese din Noul An. La exploatare cazane și turbine, la gospodăria de cărbune, la termomecanică, automatizări, camera de comandă, în toate sectoarele unității s-a acționat susținut, asigurîndu-se producția de energie electrică pe bază de cărbune la nivelul solicitat de sistemul energetic național. ■ LA ÎNCHIDEREA EDIȚIEI ziarului nostru, joi 2 ianuarie, orele 23, surprindem o secvență deosebită de muncă: încheierea unui important program de reparații, în legătură cu care solicităm, la fața locului, detalii inginerului Ion Bărbulescu, directorul întreprinderii „Electrocentrale ; „Sîntem foarte mulțumiți că în golurile de sarcină create, firesc, prin scăderea consumului productiv în aceste zile, am reușit să ne organizăm și să acționăm astfel încît am realizat reparații prețioase la două grupuri, la cazanul nr. 3 și blocul nr. 7 de 315 MW. A fost un efort încordat, în care s-au dovedit puternice, temeinic pregătite formațiile lui Gheorghe Iordache și Ion Scăunașu care au acționat la cazane, cele conduse de ing. Ion Gigeanu — la reparații turbine și Gheorghe Cocoșilă la schimbarea unor benzi de cărbune, toți oamenii mobilizați la lucru, astfel că intrăm în ziua de 3 ianuarie cu întreaga capacitate". X LA C.E.T. IC CRAIOVA au muncit în „noaptea nopților", pe 1 și 2, formațiile șefilor de tură de la cazane Adrian Catrina și Ionel Combei, operatorii Constantin Dinuț, Alexandru Floarea, Ilie Negoiasa, Alexandru Criveanu, formațiile lui Marin Neagu și Constantin Bobolinoiu de la cărbune, oamenii lui Victor Petricele de la exploatarea electrică. Sintetizînd raportul tuturor, Adrian Catrina ne-a spus : „Am funcționat, în aceste zile, la capacitatea maximă, asigurind solicitările acelor activități productive care au continuat în platformele industriale „Electroputere“ și „cltcit", precum și cerințele termoficării municipiului, fără nici un fel de dereglări“. lg PETROLIȘTII DE LABORAJ *ȘI PRODUCȚIE au avut în aceste zile activitate normală la toate punctele de lucru, in structura Vîrteju, sondorii brigăzii conduse de ing. Gheorgha Babalst, au înscris vitezele de înaintare prevăzute în grafice, asigurind prin eforturile echipelor de motoriști, podari, mecanici de pompe, Sondori și maiștri, avansarea lucrărilor la sondele 63, 23, 122, 126, 119 — unele dintre acestea aflîndu-se în stadiul trecerii în exploatare. 3. COMBINATUL CHIMIC CRAIOVA. In cetatea chimiei de la poarta Vestică a Băniei toate secțiile și instalațiile au funcționat, sute de oameni ai muncii aflîndu-se la post in noaptea de revelion, în zilele de 1 și 2 ianuarie. S-au evidențiat formațiile conduse de Virgil Moga la amoniac 111, Victor Băjenaru și Ion Plăeșu la acetilenă, Iacob Pintilie și Emil Caia, operatorii chimiști Ilie Bălan, Sabin Bălașa și alții. SERIORITATE PRODUCȚIEI PENTRU EXPORT f Sub acest imperativ, chimiștii craioveni au înscris în acest prag de 86 producții medii zilnice de 2 200 t amoniac, 140 t acetilenă, 1100 t îngrășăminte cu fosfor și potasiu, 850 t îngrășăminte lichide, 900 t uree, 450 t azotat de^asconTüT 600 t/zi nitrocalcer. Au fost deja expediate pe adresa a numeroși beneficiari primele cantități de azotat de amoniu, nitrocalcar, îngrășăminte lichide și complexe din contractele pe '80 cu partenerii externi. ■ ÎNTREPRINDEREA DE PIESE TURNATE BAILEȘTI a continuat să lucreze cu capacități ale secției de neferoase, fiind turnate bare din bronz pentru beneficiari din județele Dolj, Gorj, Olt, ADRIAN FULGA (Continuare în pag. a IV-a) Puternică manifestare luminoasă deschidere spre De două decenii, sala cantinei Combinatului chimic este locul unde, la cumpăna dintre ani, oamenii care manevrează giganticele și complexele instalații întinse pe zeci și zeci de hectare se întîlnesc într-o atmosferă sărbătorească, trecîndu-și în revistă împlinirile unui an, gîndindu-se laele pe care și le doresc în anul următor, ciocnind un pahar cu vin sau cu șampanie în sănătatea tuturor. La revelionul acestui an, cînd se trecuse deja în 1986, bucuria era în toi. „Chimiștii craioveni ” este de pă:•■ [UNK]re tovarășul Nicolae Crăciun, președintele Consiliului ,lamenilor muncii — sau a bucuriei, noi orizonturi obișnuit ca de la un an la altul să înscrie în palmares succese mereu mai mari. 1986 este un an care, sîntem convinși, va ridica activitatea noastră pe noi trepte. Iar spiritul mărețelor idei reieșite din Mesajul adresat poporului de cel mai iubit fiu al națiunii, secretarul general al partidului,, tovarășul Nicolae Ceaușescu". La ora aceea de început de an și de cincinal, mulți dintre cei aproape 400 de chimiști care sărbătoreau împreună revelionul se îndreptaseră spre telefoane, pentru a-i felicita pe colegii care, în imediata apropieri, vegheau mersul instalațiilor. Schimburi de urări, vești bune, gînduri optimiste. Bucurie în inimile chimiștilor au adus cuvintele de felicitare și urări de noi succese adresate de tovarășul Gheorghe Stoica, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P C.u., prim-secretar al Comitetului județean de partid. Cîțiva dintre participanții la revelion ne-au fost prezentați de tovarășul Ilie Șcheau, președintele comitetului sindicatului. Inginerul Alexandru Tobescu, șeful serviciului producție, se interesase despre rezultatele unor fabrici. Aflase că la acetilenă planul anual fusese depășit cu 3 000 tone. Maistrul Ion Beznă întrebase despre activitatea formației de noapte de la fabrica de metanol și aflase lucruri bune. Am mai reținut câteva nume. Al strungarului Olimpian Popescu, de la atelierul mecanic uzinal, al sudorului Florin Alstani, de la secția reparații mecanice, fruntaș în producție în fiecare din ultimii trei ani. Toți, în atmosfera sărbătorească a nopții dintre ani, se gîndeau la proiectele pentru acest an și pentru viitorii. Cu optimism și încredere, cu siguranța caracteristică vieții noastre ,din această epocă. Constructorii craioveni de mașini, aparataje și echipamente electrice s-au despărțit de 1985 cu inima deschisă și cugetul curat ale omului ce și-a făcut cu cinste datoria. Conștient de răspunderea covîrșitoare ce-i revine în trecerea patriei în rîndul țărilor cu nivel mediu și avansat al dezvoltării economice, cest colectiv muncitoresc — fanion al electrotehnicii românești — și-a asumat o contribuție de seamă la spa(Continuare in pag. a 11-a) Toast pentru noi succese, la Revelionul feroviarilor craioveni.