Inainte, decembrie 1988 (Anul 45, nr. 13581-13607)

1988-12-01 / nr. 13581

c I AL üOMITETULÜl JOIffiaHESM Proletari din toata țările, unif l-off i AL CONSILULUI FOPULAfi JUDEȚEAN ANUL XLV NR 135*1 I SOI 1 DECEMBRIE 19« « PAGINI 50 BANI Încheierea lucrărilor ședinței comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice și organizațiilor de masă și obștești Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, au continuat, miercuri, 30 noiembrie, lucrările ședinței comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice și organizațiilor de masă și obștești. In cursul dimineții au avut loc dezbateri în plen, în prima parte a ședinței, condusă de tovarășul Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, au luat cuvîntul tovarășii Manea lui Sub președinția tovarășiiNicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, miercuri dimineața, a avut loc Plenara Comitetului Central al partidului. Plenara a avut la ordinea de zi probleme organizatorice. Plenara a hotărît eliberarea tovarășului Ion Radu Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Alexandru Roșu, președintele Consiliului de conducere Ministerului Industriei Contrucțiilor de Mașini, Alexandrina Găinușe, primsecretar al Comitetului județean Ialomița al P.C.R., Cornel Pacoste, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Dan Dulamă, președintele Consiliului de conducere al Centralei Industriale siderurgice Galați, Ana Mureșan, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., premembru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din funcția de secretar al Comitetului Central al partidului, in legătură cu trecerea sa în altă muncă. de Plenara a ales în funcția secretar al C.C. al P.C.R. pe tovarășul Ion Sîrbu, ședința Consiliului Național al Femeilor, Ludovic Fazekas, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Ion Neamu, prim-vicepreședinte al Consiliului de conducere al S.M.A. Miroși, județul Argeș, Ștefan Nan, Comitetului președintele sindicatului și al adunării generale a oamenilor mamei de la întreprinderea de Utilaj Chimic Ploiești, județul Prahova, Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Ultima parte a ședinței comune a fost condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu. In unanimitate, participanții la ședința comună au adoptat proiectul Planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România în anul 1989 ; proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor în anul 1989 ; proiectul Planului financiar centralizat al activității economicosociale și proiectul Bugetu(Continuare în pag. a IV-a) Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român Hotărîrea cu privire la aprobarea Expunerii tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România și adoptarea ei ca Program de muncă și acțiune revoluționară al partidului, al întregului popor Participanții la ședința comună a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice și organizațiilor de masă și obștești, din 28— 30 noiembrie 1988, într-o atmosferă de profundă vibrație patriotică, aprobă în deplină unanimitate Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, societarul general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, cu privire la Stadiul actual al societății socialiste românești și perspectivele dezvoltării sale viitoare, perfecționarea conducerii economico-sociale, dezvoltarea democrației muncitorești-revoluționare, rolul statului și al organismelor democratice. Creșterea rolului Partidului Comunist Român și activitatea ideologică, politico-educativă, ridicarea nivelului de cunoaștere științifică și de cultură, a conștiinței revoluționare. Raportul de forțe și caracteristicile fundamentale ale situației internaționale. Plenara dă cea mai înaltă apreciere activității revoluționare desfășurată cu abnegație, spirit creator și înflăcărat patriotism de tovarășul Nicolae Ceaușescu — cel mai iubit fiu al națiunii, eminent conducător al partidului și statului, genial ctitor și strateg al României socialiste moderne, al înaintării ei pe drumul victorios al socialismului și comunismului, strălucit gînditor, personalitate proeminentă a lumii contemporane, militant consecvent pentru aplicarea fermă și afirmarea principiilor socialismului și comunismului. Erou al păcii, prieteniei și colaborării între toate popoarele. Avînd convingerea că, prin aplicarea exemplară in viață a noilor teze și orientări elaborate de secretarul general al partidului, țara noastră se va înscrie pe o nouă treaptă de progres și civilizație socialistă și comunistă, participanții Plenară hotărăsc ca Expulanerea prezentată de tovarășul Nicolae Ceaușescu — document de excepțională valoare teoretică și practică, ce jalonează coordonatele • (Continuare In pag. a IV-a) I Pag. 3 — 70 de ani de la făurirea statului național unitar român. VNIRE-N CUGET ȘI-N SIMȚIRI. Unitatea — aspirație istorică, împlinire măreață, temei de îndrăznețe năzuințe . La Alba Iulia — un plebiscit pentru istoria Țării , Craiova și Marea Unire. VIBRANTĂ MANIFESTARE OMAGIALĂ Peste 120 000 de cetățeni s-au adunat, miercuri dimineața, In Piața Republicii din Capitală, pentru a cinsti, printr-o mare și impresionantă manifestare, făurirea în urmă cu 70 de ani, a statului național unitar român. In marea piață din centrul Capitalei, se aflau reprezentanți ai tuturor județelor țării și municipiului București — muncitori, țărani, intelectuali, elevi și studenți. Prezența lor făcea să vibreze aici inima întregii țări. Intr-o unitate de cuget și simțire cu întreaga națiune, ei au venit pentru a exprima, în acest moment de profundă semnificație patriotică, omagiul lor patriei iubite, care, liberă și stăpînă pe destinele sale, trăiește anii de glorie ai împlinirilor socialiste. Animați de înălțătoare gînduri și simțăminte, toți cei prezenți în marea piață au făcut tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, la ieșirea din Sala Palatului, o entuziastă primire. Prin toate aceste grăitoare și vibrante manifestări, cei veniți la marea adunare au ținut să exprime secretarului general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, sentimentele lor de dragoste și înaltă prețuire pentru activitatea neobosită ce o consacră, cu neasemuită dăruire și abnegație revoluționară, înfloririi continue a patriei, dezvoltării tuturor județelor țării, bunăstării și fericirii poporului, creșterii rolului și prestigiului României în lume, cauzei generale a socialismului și păcii. Indreptîndu-se spre sediul Comitetului Central al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au străbătut Piața Republicii, printr-un adevărat culoar viu, format din delegați ai tuturor județelor țării și ai municipiului București. Pe întregul traseu, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost înconjurați cu nemărginită bucurie. Atmosfera de sărbătoare și entuziasm era întregită de cîntecele și dansurile populare interpretate de numeroase formații artistice. Din mulțime s-au desprins pionieri și șoimi ai patriei, tineri și tinere, în costume naționale, oameni ai muncii, care au oferit fiori tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu. In fața sediului Comitetului Central al partidului zeci de tineri și tinere, prinși într-o mare Horă a Unirii, au ținut să amintească astfel de o îndelungată tradiție — emoționant simbol al voinței de unire, de unitate a poporului român. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost invitați să se prindă în această frumoasă horă a unirii, de rezonanță istorică. In marea piață, a răsunat, apoi vibrantul cîntec „Partidul Ceaușescu-România !", lui De la balconul ComitetuCentral, tovarășul Nicolae Ceaușescu a rostit o scurtă și însuflețitoare cuvîntare, urmărită cu dragoste, cu deosebit interes, de toți participanții la marea adunare și, prin intermediul transmisiei de radio și televiziune, de întreaga țară. Prin însuflețire și îndelungi aplauze, cu puternice urale și ovații, cei prezenți în marea piață din inima Capitalei României au exprimat hotărîrea lor de a cinsti gloriosul eveniment de la 1 Decembrie 1918 prin vrednice fapte de muncă, puse în slujba progresului multilateral al țării, de a edifica cea mai dreaptă, mai umană orînduire pe pămîntul patriei socialismul și comunismul. A fost exprimată, în fapt, voința unanimă a întregului popor, strîns unit în jurul partidului, al secretarului său general, unitate ce constituie trăinicia și forța de neînvins a orînduirii noastre socialiste. 1 DECEMBRIE statului national unitar roman Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu Plenara Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste Sub președinția tovașului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, președintele Frontului Democrației și Unității Socialiste, miercuri, 30 noiembrie, a avut loc Plenara Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste. Pe ordinea de zi a plenarei au fost înscrise : 1. Proiectul Planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1989 ; 2. Proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor în anul 1989 ; 3. Proiectul Bugetului de stat pe anul 1989 ; 4. Proiectul Programului privind autoconducerea și autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populației cu produse agroalimentare și bunuri inMiercuri a avut loc în Capitală Plenara Comitetului Central al Organizației Democrației și Unității Socialiste. Desfășurarea dezbaterilor s-a aflat sub semnul orientărilor, ideilor și sarcinilor cuprinse în Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, vorbitorii dind o înaltă apreciere acestui document programatic de inestimabilă importanță teoretică și practică, care reliefează cu toată claritatea direcțiile principale ale dezvoltării României socialiste în pedustriale de consum pe anul 1989 ; 5. Raport privind creșterea rolului și atribuțiilor organismelor Frontului Democrației și Unității Socialiste în realizarea planurilor și programelor de dezvoltare economico-socială a patriei. Pe marginea problemelor aflate pe ordinea de zi, au luat cuvîntul tovarășii: Maria Ghițulică, prim-secretar al Comitetului județean Iași al P.C.R. ; Gheorghe Dona, director al Trustului de foraj și extracție Voinești, membru al Biroului executiv al Consiliului județean Bacău al F.D.U.S. ; Niculiță, președintele Mihai Consiliului județean Maramureș al F.D.U.S. ; Adrian Călin, secretar al Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist; Virginia Székely, director adjunct al întreprinderii de stofă pentru mobilă și țesături tehnice Gheorghieni, județul Harghita ; Dinu Daniliuc, rivada actuală și , în perspectivă, în concordanță cu hotărîrile Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului. Participanții la dezbateri au exprimat angajamentul membrilor organizațiilor C.D.U.S. din care fac parte de a munci cu abnegație și dăruire pentru transpunerea în viață a planurilor de dezvoltare economico-socială a patriei pe anul 1989 și pe întregul cincinal, precum și hotărîrea de a-și pune întreaga capacitate de președinte al C.A.P. Gurbănești, județul Călărași, membru al Consiliului județean al F.D.U.S. ; Rodica Vilcu, președinta Comitetului municipal al femeilor București ; Antonie Plămădeală, mitropolitul Ardealului ; Dumitru Radu Popescu, președintele Uniunii Scriitorilor ; Victoria Rusu, președintele Comitetului județean Bistrița-Năsăud al O.D.U.S. ; Voicu Tache, rector al Institutului Politehnic București ; Alexandru Toader, președinte al Comitetului Uniunii Sindicatelor din mine, petrol, geologie și energie electrică Dezbaterile s-au desfășurat în atmosfera de puternică angajare patriotică, revoluționară generată de Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu cu privire la „Stadiul actual al societății socialiste românești și perspectivele dezvoltării sale viitoare, perfecționarea con(Continuare în pag. a IV-a) muncă și creație în slujba întăririi puterii economice, a independenței și suveranității României. Plenara a aprobat documentele înscrise pe ordinea de zi. In încheiere, participanții au adresat, într-o atmosferă însuflețită, o telegramă tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, președintele Frontului Democrației și Unității Socialiste, Plenara Comitetului Central al Organizației Democrației și Unității Socialiste