Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1971 (Anul 4, nr. 1119-1197)

1971-10-26 / nr. 1140

Pag 2 rY mi DIVIZIA A Dobrin Idexamen ! ! Etapa a VIII-a a avut menirea de a ne clarifica asupra unor probleme de viitor ale fotbalului nostru. Înainte însă de a aduce vorba despre acestea, citeva cuvinte privind, desfăşurarea meciurilor. De la început o primă concluzie: şi de această dată desfăşurarea „ostilităţilor“ s-a soldat cu rezultate ce au contravenit calculelor făcute de perspicacii avancronicari. La Bucureşti — meci văzut de altfel şi pe micul ecran —, cele două partenere, Steaua şi Rapid, pe lingă faptul că au fost prezentate drept principale combatante pentru titlul de campioană a României, au incorporat în rindurile lor şi 6 internaţionali, vizaţi pentru meciurile viitoare (tot ca dublură: olimpici, iar cind e nevoie,, componenţi ai primei reprezentative — idem cu cit a fost mai criticată, cu atit se vede că a prins mai bine). Speram să vedem, aşadar, pe teren, un meci mare ! Nu am văzut pentru că — scuzele erau gata pregătite, pentru orice eventualitate — echipele s-au resimţit după efortul pe care l-au făcut pentru a învinge, pe Legia şi F.C. Barcelona. Aşa că ne-am mulţumit cu un joc mediocru, în care balanţa după două înclinaţii, una in favoarea Rapidului şi una in favoarea Stelei, părea că va încremeni pe orizontala perfectă. Nu a putut rămine aşa pentru că antrenorii Stelei au fost mai inspiraţi, introducînd, în teren două piese care au ţinut să scoată jocul din anonimatul In care se desfăşura: Aelenei şi Marcu. In final, militarii au acumulat şi punctul pe care rapidiştii credeau că nu le mai scapă şi s-au văzut propulsaţi pe locul II cu ginduri şi speranţe mari pentru meciurile viitoare. Dinamo, deşi a ţinut cu dinţii şi cu crampoanele lui Nelu Nunweiller de rezultatul egal, până in ultimele secunde ale minutului 90, cinda trebuit să se resemneze. Farul, prin Ologu, i-a depăşit la „potou“ şi i-a obligat să predea punctul pe care - şi „împachetaseră“. Venită la Braşov, U.T.A., deşi înfrunta o echipă care nu prea s-a îndurat să piardă pe teren propriu, făcindu-şi jocul său precis ca un cronometru, in locul celor două puncte le-a lăsat stegarilor bucuria pe care ţi-o dă confruntarea cu un adversar de talie mare. (Cum au împăcat stegarii amărăciunea înfringerii cu bucuria aceasta îi priveşte !) De pe terenurile din Moldova, două veşti: una caldă, prima victorie realizată în acest campiliat de Politehnica, deşi promitea la început că luptă pentru titlu, cea de-a doua, surprinzătoare pentru S.C. Bacău, văzuţi in unanimitate favoriţi în disputa lor cu Crişul, meci egal, la realizarea căruia sa spune că şi-a adus o mare contribuţie Neşu, anihilindu-l in mod sportiv, bineînţeles, pe Emeric Dembrovschi. Tabăra studenţilor a avut o zi fericită duminică. După victoria ieşenilor, cei din Bănie au „scos“ un punct pe terenul din Tg. Mureş, iar clujenii, în compania feroviarilor localnici au luat cele două puncte printr-o lovitură de mare maestru: Dorin Munteanu executind un corner, a trimis mingea direct în plasă ! Am ajuns la meciul de la Piteşti, lăsat intenţionat la urmă. Dobrin, gratulat de public, a avut de susţinut un examen în vederea unei scontate selecţionări. S-a auzit că ar şti ceva fotbal şi cei în drept au hotărit, să-l aprecieze prin jocul pe care îl va desfăşura împotriva petroliştilor. Rezultatul: 5-0 pentru F.C. Argeş, joc mare făcut nu numai de Dobrin ci şi de Radu şi Prepurgel! I. NETE Divizia naţională — seria a Xll-a • VIITORUL GHEORGHENI ÎNVINSĂ PE TEREN PROPRIU ! • TEXTILA ODORHEIU SECUIESC A CIŞTIGAT LA MIERCUREA-CIUC • MINERUL BĂLAN A REMIZAT CU METROM, PE TEREN PROPRIU • UNIREA CRISTURU SECUIESC A CEDAT LA BRAȘOV • ÎN CLASAMENTUL SERIEI CONTINUĂ SĂ CONDUCĂ TRACTORUL BRAŞOV. Etapa de duminică a seriei a XII-a a diviziei C, a fost destul de disputată, în ciuda timpului friguros, resimţit însă mai mult de spectatorii prezenţi pe stadioane. In această etapă a IX-a , echipele din judeţul nostru au avut comportări oscilatorii. Iată de pildă la Gheorgheni, Viitorul — după mai bine de un an de zile — reuşeşte surpriza etapei(!) cedînd pe teren propriu în faţa unei echipe care, dacă ar fi reuşit un joc egal, ar fi fost mai mult decît mulţumită. Evoluînd la Miercurea-Ciuc, textiliştii din Odorheiu Secuiesc au cucerit ambele puncte, după un joc în care nu superioritatea lor a ieşit în evidenţă, ci slaba comportare a localnicilor cu care noul antrenor, L. Băcuţ, are mult de furcă. Victoria de la Miercurea-Ciuc, menţine formaţia odorheiană in plutonul fruntaş şi dă speranţe de viitor inimoşilor lor susţinători. Întîlnirea de la Bălan a fost foarte disputată şi interesantă, iar rezultatul de egalitate reflectă în bună măsură raportul de forţe. Cele două echipe — Minera şi fosta divizionară B. Metroni — şi-au disputat cu ardoare punctele, împărţindu-le pînă la urmă. Jucînd la Braşov, în compania studenţilor din localitate, Unirea Cristuru Secuiesc — pe care proprii lor susţinători, mult prea înfocaţi şi lipsiţi de raţionament, nu-i vor mai vedea evoluînd pe teren propriu pînă la reluarea campionatului în primăvara anului viitor — au făcut o figură destul de onorabilă, deşi au cedat la două goluri diferenţă. Cu mai mult curaj poate, uniriştii ar fi putut obţine un alt rezultat, pe care l-ar fi meritat după felul cum au evoluat în primele 20 de minute ale partidei. Dintre celelalte rezultate ale etapei menţionăm în primul rînd victoria categorică a Tractorului în dauna purtătoarei „lanterne roşii“, după un joc în care au dovedit pe lîrigă orientarea tactică foarte bună şi eficacitate suficientă pentru asigurarea unei victorii la scor, continuînd să conducă in clasamentul seriei. Nu este lipsită de importanţă nici victoria în deplasare realizată de Carpaţi Braşov la Miercurea-Ciuc, în faţa formaţiei Oltul Sfîntu Gheorghe, urmare căreia s-a depărtat de zona periculoasă. Dar să vedem rezultatele etapei trecute, clasamentul în forma sa după 9 etape şi programul complet de duminică 31 octombrie 1971. C. GRUIA Minerul Miercurea-Ciuc - Textila Odorheiu Secuiesc 0-1 (0-1) După „derbi-ul“ judeţean din urmă cu o săptămână, dintre Minerul şi Viitorul, am asistat duminică la încă un „derbi“, minerii evoluînd de această dată în compania colegilor lor din Odorheiu Secuiesc. Dar, dacă în urmă cu o săptămână, partida a plăcut celor prezenţi pe stadion, meciul de duminică nu a satisfăcut de loc. Spunea cineva, în timpul partidei, că antrenorul echipei Minerul — L. Băcuţ — ar fi trebuit „să arunce prosopul" în teren. Timp de 81 de minute (exceptînd primele şi ultimele minute), minerii nu au tras măcar un şut pe spaţiul porţii, jucînd mai slab chiar decit o echipă din campionatul judeţean. Nu am văzut o singură acţiune gîndită, o combinaţie cît de cît reuşită. Doar pase la îmtîmplare, greşeli „cît roata carului" în apărare, greşeli care, dacă ar fi fost speculate de oaspeţi, s-ar fi putut solda cu încă 4—5 goluri. în primele minute ale partidei, gazdele atacă, iar Keresztes are chiar o ocazie de a marca, însă şutează în braţele portarului Lukács. Oaspeţii combină apoi frumos, iar jocul începe să se desfăşoare aproape în exclusivitate în jumătatea de teren a gazdelor. In min. 7, Textila marchează un gol, neacordat însă de arbitru pe motiv de fault asupra portarului Tănase. Două minute mai tîrziu, I. László are o frumoasă ocazie de gol, dar de la numai circa 7 metri şutează peste poartă. Minutul 24: un contraatac rapid iniţiat de I. László pe extrema stingă, portarul Tănase iese în întîmpinare, dar este depăşit de atacantul oaspete care, în luptă pentru minge cu fundaşul Töke, clştigă, şi expediază nestingherit balonul în plasă. Echipa din Miercurea- Ciuc pare ruptă în două: de o parte atacanţii care bîjbîie, de cealaltă parte apărătorii care uneori nu ştiu pur şi simplu ce să facă cu balonul. Noroc că ocaziile clare ale oaspeţilor nu sînt concretizate, aceştia trăgînd ori peste poartă, ori în braţele portarului Tănase, singurul din echipa gazdă care s-a evidenţiat în acest meci. In ultimul minut gazdele au o mare ocazie de a egala: Tankó şutează de la circa 20 metri, dar portarul Lukács respinge în corner. Se execută cornerul, mingea se plimbă pur şi simplu pe linia porţii, dar nu intervine nimeni să-i schimbe direcţia spre plasă. In concluzie, un meci slab, care a lăsat un gust amar suporterilor echipei Minerul prezenți pe stadion. T. POPESCU Fază din timpul meciului. BASCHET Campionatul divizionar şcolar Şcoala sportivă Gheorgheni - Crişul Oradea 82-64 In cadrul celei de-a patra etape a campionatului divizionar şcolar de baschet, echipa de fete a Şcolii sportive din Gheorgheni a avut ca oaspete formaţia Crişul Oradea, întărită cu jucătoare care în sezonul trecut au evoluat în divizia B. In urma unui joc de înalt nivel tehnic, spectaculos, deosebit de frumos, localnicele au cîştigat la o diferenţă de 18 puncte. Obţinînd această victorie, echipa , Şcolii sportive din Gheorgheni se situează pe locul doi în clasament. Ocupanta primului loc se va stabili duminică, când elevele din Gheorgheni vor juca cu lidera seriei, — formaţia Şcolii sportive din Cluj. T. BASILIDES Politehnica Braşov — Unirea 9 Cristuru Secuiesc 3-1 (1-1) Pentru a doua oară în acest sezon, uniriştii au evoluat în oraşul de la poalele Tîmpei. De rîndul acesta au jucat pe stadionul Tractorul dînd replică formaţiei studenţeşti Politehnica. Partida — la concurenţă cu interesantul duel divizionar A — Steagul roşu — U.T.A. — a fost urmărită doar de cîţiva spectatori (cifra lor nedepăşind suta), care au avut prilejul să vizioneze un joc destul de plăcut. în primele minute se fac tatonările obişnuite, existînd un oarecare echilibru. Deşi studenţii sînt cei care atacă mai viguros şi se află de mai multe ori în partea de teren a oaspeţilor, aceştia din urmă par a fi ceva mai periculoşi. In două rînduri, portarul Oană intervine, lămurind două şuturi care nu aveau prea mare claritate şi mai ales reuşită. Dar în min. 25, Oană nu mai poate interveni, şutul lui Sikiodi nimerind piciorul fundaşului central Rusuleţ, deviind apoi în poartă, făcînd ca scorul să devină favorabil formaţiei Unirea. După înscrierea golului, studenţii, nefiind împăcaţi cu o oarecare „surpriză“ au acţionat mai organizat, mai insistent, reglîndu-şi mai bine timil în direcţia : porţi, apărată cu succes de Papp. La numai 7 minute survine egalarea, la o fază destul de bine concepută de braşoveni, fructificată de Milu. La reluare, gazdele atăcă în trombă, şi, după două minute, iau conducerea prin Coşeriu care a şutat puternic din careul mic. După alte cinci minute, studenţii majorează scorul prin Tucunel şi se părea că vom asista la o înfrîngere grea a oaspeţilor. Ne-am înşelat însă, deoarece uniriştii nu s-au lăsat deloc impresionaţi de cele două goluri pe care le aveau avans studenţii, şi au devenit destul de periculoşi. Imprecizia în şut a atacanţilor şi mai ales economia cu care trăgeau la poartă au făcut ca scorul să nu fie redus sau chiar egalat. Şi aproape 20 de minute jocul a fost foarte echilibrat, spectaculos, perioadă în care şi studenţii au avut cîteva contraatacuri periculose, stopate la timp de apărarea formaţiei oaspe. Spre finalul partidei studenţii revin din nou în atac, dar cu toate insistenţele depuse nu mai pot trece de apărarea beton a uniriştilor, care au făcut la Braşov o partidă destul de bună. Victoria studenţilor braşoveni nu poate fi pusă în discuţie, deşi în primele 20— 25 minute, uniriştii ar fi putut fructifica încă una, sau, chiar două din ocaziile pe care le-au avut, GR CAR. Campionatul sătesc de fotbal Zilele trecute s-a încheiat campionatul sătesc de fotbal (zona Odorheiu Secuiesc), campionat la care au participat un număr de 12 echipe. După 22 de etape, pe primul loc s-a clasat, echipa comunei Praid, care a acumulat un număr de 38 de puncte (din 44 posibile). Iată și clasamentul definitiv : 1.Praid 22 190 3 50—13 38 2.Avrămești 22 152 5 65—14 32 3.Dealu 22 141 7 61—27 29 4.Corund 22 123 7 62—32 27 5.Mărtiniş 22 111 10 38—33 23 6.Bisericani 22 100 12 45—41 20 7.Porumbenii Mari 228 4 10 33—46 20 8.Lueta 229 1 12 35—16 19 9.Lupeni 227 2 13 26—29 16 10.Zetea 224 1 17 19—609 11.Şimonești 222 3 17 19—597 12.Atid 221 0 21 3—902 IVIZIA ANUL IV. nr. 1140 n ' o o S 8 REZULTATELE TEHNICE DIN ETAPA A IX-A Minerul Miercurea-Ciuc — Textila Odorheiu Secuiesc : 0—1 (0—1) ; Minerul Bălan — Metrom Braşov : 0—0 ; Politehnica Braşov — Unirea Cristuru Secuiesc : 3—1 (1—1); Torpedo Zărneşti — Carpaţi Covasna : 2—1 (1—1) ; Tractorul Braşov — Colorom Codlea : 6—0 (4—0); Viitorul Gheorgheni — Forestierul Tg. Secuiesc : 0—1 (0—1); Oltul Sf. Gheorghe — Carpaţi Braşov : 0—2 (0—1); meciul s-a jucat la Miercurea-Ciuc. CLASAMENTUL DUPĂ 9 ETAPE PROGRAMUL ETAPEII A X-A DIN 31 OCTOMBRIE 1971 : Oltul Sf. Gheorghe — Forestierul Tg. Secuiesc; Carpaţi Covasna — Minerul Miercurea-Ciuc; Politehnica Braşov — Carpaţi Braşov ; Minerul Bălan — Viitorul Gheorgheni ; Colorom Codlea— Unirea Cristuru Secuiesc ; Textila Odorheiu Secuiesc — Torpedo Zărneşti ; Tractorul Braşov — Metrom Braşov. G. C. 1.TRACTORUL BRAŞOV 963027— A 15 2.Metrom Braşov 962120— 5 14 3.Politehnica Braşov 952217— 9 12 4-5.Textila Odorheiu Sec. 9 41 41 ;l 12— 7 12 Torpedo Zărneşti 944112— 7 12 6 7.Carpaţi Covasna 941413—139 Oltul Sf. Gheorghe 933313—139 8.Viitorul Gheorgheni 924310—138 9.Forestierul Tg Secuiesc 9243 5—158 10.Unirea Cristuru Sec. 931510—117 11.Carpaţi Brașov 931512—187 12.Minerul Bălan 9144 4—116 13.Minerul Miercurea-Ciuc 9126 6—174 14.Colorom Codlea 9117 4—223 ananac Minerul Bălan — Metrom Braşov 0-0 Rezultatul surprindă la prima vedere, privind evoluţiile slabe din ultima vreme ale minerilor, însă, după aspectul jocului, „remiza“ este echitabilă. In jocul echipei din Bălan s-a observat o simţitoare redresare. Apărarea a fost mai sigură, nepermiţînd braşovenilor să se apropie prea mult de poarta lui Rusu, iar linia mediană şi atacul au funcţionat bine, iniţiind atacuri periculoase şi bine gîndite. Partida începe cu atacuri ale gazdelor şi chiar în min. 3 se iveşte cea mai mare ocazie de gol, cînd Györfy, la o pasă primită în careu, fentează portarul şi singur în faţa porţii goale, trimite ... pe lingă. In continuare, sîntem martorii unei dominări teritoriale pronunţate a minerilor, însă aceasta nu se concretizează prin gol. In min. 29, la o fază confuză în careul oaspeţilor, Cristea, Györfy şi Lucaciu, au pe rînd ocazii de a înscrie, dar se pripesc, şi apărarea braşoveană lămureşte situaţia. Spre finalul primei reprize, echipa braşoveană iniţiază contraatacuri din ce în ce mai periculoase, dar apărarea localnicilor rezolvă pe rînd situaţiile, iar portarul Rusu, domină cu autoritate careul mic. După pauză, echipa din Bălan forţează deschiderea scorului, creînd situaţii după situaţii. In min. 50, consemnăm „un cap“ al lui Cristea, trimis spre colţul de sus al porţii lui Szalad, însă acesta din urmă salvează. După numai două minute, Zsidó şutează puternic de la aproximativ 20 de metri, dar mingea trece cu puţin peste poartă. In min. 55 Prahab iniţiază o acţiune personală, însă întîrzie să şuteze şi este deposedat. Localnicii au din nou ocazia de a marca în min. 60, cind Lucaciu şutează prin întoarcere de la aproximativ 9 metri, dar mingea trece pe lingă poartă. Abundă intrările dure ale apărătorilor braşoveni, ieşirile nesportive fiind avertizate de cîteva ori cu cartonaşul galben. Deşi au dominat evident în tot parcursul partidei, gazdele erau cît pe ce să primească un gol in ultimele minute. Evoluţia acceptabilă a echipei din Bălan ne dă speranţa că Intr-un viitor apropiat vom fi martorii mult aşteptatei victorii... acasă. T. PAMFIL Viitorul Gheorgheni — Forestierul Tîrgu Secuiesc 0-1 (0-1) Echipa din Gheorgheni a furnizat duminică suporterilor săi cea mai amară şi neplăcută surpriză din acest campionat, pierzînd pe teren propriu într-un meci pe care-l considera câştigat, înşişi oaspeţii nesperînd mai mult de un „egal“. Cauzele acestei înfrîngeri sunt multiple şi nu e cazul să ne ocupăm acum mai pe larg de ele. Totuşi, am putea aminti faptul că echipa încă nu e sudată, nu se prestează un joc colectiv. Dar cea mai mare lipsă, pe care nu o dată am semnalat-o, este ineficacitatea. înaintaşii sunt buni în jocul de câmp, dar în faţa porţii, nu sunt capabili să finalizeze. Oricît l-am stima şi admira pentru sportivitate şi longevitate sportivă pe antrenorul echipei, A. Publik, trebuie să amintim şi faptul că, neavînd întotdeauna încredere în elevii săi, vrea să suplinească el ceea ce crede că aceştia nu pot face, intenţionînd astfel să facă mai mult decît poate jucătorul Publik, joacă în mai toate posturile şi nu întotdeauna cu succes. Surprinzător, partida debutează cu atacurile oaspeţilor care, încă din primele minute expediază un şut în bara porţii apărate de Paltău. Gazdele ii lasă să-şi facă jocul, şi în min. 15, după ce Csapar trimite cu foarte mare uşurinţă în corner. Reintrînd în posesia mingii Antal (Forestierul) trage in bară, ca mingea să ajungă apoi la Kelemen, care înscrie. Golul îi trezeşte parcă la realitate pe fotbaliştii din Gheorgheni care presează insistent poarta oaspeţilor, fără a izbuti, însă, să fructifice nici una din ocaziile avute. Astfel, în min. 27, Floaşiu expediază cu capul o minge spre poartă, dar Goesman, la post, reţine. Cinci minute mai tîrziu, Kemenes II, aflat într-o situaţie clară de şut, preferă să centreze. Cea mai mare ocazie este ratată însă în ultimul minut al reprizei, cînd Floaşiu şi Kovács întîrzie să recepţioneze o centrare ideală a lui Farkas. Repriza secundă se joacă aproape în totalitate în jumătatea de teren a oaspeţilor, dar fără nici un folos. In plus, timp de 20 de minute fotbaliştii din Gheorgheni joacă in superioritate numerică, întrucât în min. 70 unul din jucătorii, de la Forestierul este eliminat de pe teren. Oaspeţii se apără însă cu dîrzenie şi nici Farkas (min. 82), Floaşiu (bară în min. 85) sau Kovács (min. 88) cu toate ocaziile avute, nu reuşesc să egaleze. Şi astfel. Viitorul a pierdut, cu uşurinţă, o partidă pe care toată lumea o considera . . uşoară. A. COMĂNESCU