Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1975 (Anul 8, nr. 1957-1969)

1975-01-04 / nr. 1957

MAI MULT, MAI BINE, MAI EFICIENT ! Trăim primele zile ale unui an deosebit de important pentru economia noastră naţională, ultimul an al actualului plan cincinal. Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român — prin Programul şi Directivele adoptate — a pus în faţa întregului nostru popor perspectiva luminoasă a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării ţării spre comunism. Obiectivele economice stabilite de partid pentru perioada 1976—1980 şi în perspectivă pornesc de la premisa îndeplinirii integrale şi depăşirii sarcinilor planului cincinal 1971—1976. De modul cum se îndeplinesc aceste sarcini în fiecare ramură a economiei noastre naţionale, în fiecare judeţ, in fiecare întreprindere depinde înălţimea de la care vom ataca realizarea obiectivelor economice şi sociale stabite de Congres. După cum este cunoscut, anul 1974 a fost un an rodnic pentru economia judeţului Harghita, înregistrîndu-se progrese însemnate în creşterea producţiei, a productivităţii muncii, in îmbunătăţirea calităţii produselor, în perfecţionarea şi creşterea eficienţei activităţii economice. în acelaşi timp însă, ,pe fondul pozitiv al unor asemenea înfăptuiri, s-au înregistrat, pe alocuri, şi unele rămîneri în urmă, nerealizări ale unor indicatori de plan, ceea ce a diminuat rezultatele bune obţinute pe ansamblul judeţului. Cunoaşterea din timp, pe întregul judeţ şi pe fiecare unitate economică în parte, a sarcinilor din ultimul an al actualului plan cincinal a permis factorilor de conducere să ia toate măsurile ce se impuneau pentru pregătirea temeinică a producţiei, în aşa fel incit din prima zi a noului an activitatea să se dore uşoare la înălţimea cerută de ritmul rapid de dezvoltare şi de nivelul calitativ superior prevăzute pentru anul 1975. După cum se ştie, în acest an industria judeţului va trebui să realizeze un spor de producţie de peste 25 la sută în comparaţie cu anul 1974. Avem de îndeplinit un vast program de investiţii. Se preconizează progrese însemnate la producţia agricolă, în celelalte sectoare de activitate. Sarcinile mari ce ne stau în faţă sunt ridicate la cote şi mai înalte prin angajamentul pe care şi l-au asumat oamenii muncii din judeţul nostru de a îndeplini cu aproape patru luni mai devreme prevederile innţiale ale actualului plan cincinal. înfăptuirea unor asemenea obiective cere din partea fiecăruia dintre noi eforturi susţinute, de fiecare zi. Nu este vorba numai — şi nu în primul rînd — de eforturi fizice, ci de eforturi îndreptate spre o mai judicioasă organizare a activităţii, spre perfecţionarea ei continuă, spre introducerea cu mai multă operativitate şi eficienţă a noului, a ceea ce este înaintat, spre ridicarea continuă a calificării profesionale a fiecărui lucrător, spre înaintarea disciplinei în muncă şi dezvoltarea spiritului gospodăresc, în aşa fel încît să utilizăm cu cea mai mare grijă mijloacele materiale şi financiare puse la dispoziţie de stat, economisind materiile prime, materialele, energia electrică şi termică, combustibilii. In această direcţie trebuie să fie îndreptată în primul rînd atenţia factorilor de conducere, a consiliilor şi comitetelor oamenilor muncii, a organizaţiilor de partid, sindicatelor, organizaţiilor U.T.C., a fiecărui muncitor, tehnician, inginer, economist. Să pornim la înfăptuirea sarcinilor ultimului an al actualului plan cincinal stimulaţi de vibranta chemare adresată întregii noastre naţiuni în noaptea Anului Nou de către secretarul general al partidului, preşedintele republicii noastre, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU : „Datoria de onoare a fiecărui cetăţean al patriei noastre este de a face totul pentru a contribui la realizarea cu succes a planului pe anul 1975, şi deci a întregului cincinal, creînd astfel condiţii mai bune pentru trecerea la realizarea hotărîrilor celui de-al XI-lea Congres a! partidului.“ m&rellow 17, fapte, gînduri, optimism PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA ! HARGHITEI Organ al Comitetului judeţean Harghita al P. C. R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL VIII, Nr. 1957 Sîmbătă 4 ianuarie 1975 8 PAGINI 50 bani Cuvintarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU rostită la posturile de radio şi televiziune cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1974 cu rezultate remarcabile în dezvoltarea economico-socială, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, în făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România socialistă. Oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, au întîmpinat a 30-a aniversare a eliberării patriei şi Congresul al XI-lea cu strălucite succese in realizarea planului producţiei industriale şi agricole, in toate domeniile de activitate. Rezultatele obţinute în creşterea producţiei materiale, sporirea venitului naţional au permis trecerea în acest an la majorarea retribuţiei tuturor oamenilor muncii, asigurînd pină la sfirşitul anului 1975 o creştere mai mare a veniturilor faţă de prevederile planului cincinal. Putem deci spune cu îndreptăţită mîndrie că anul 1971, cu toate greutăţile şi lipsurile care s-au mai manifestat, a dus la creşterea avuţiei naţionale, demonstrind încă o dată justeţea politicii marxistleniniste a partidului nostru. Acum, la încheierea unui an de muncă încordată, dar plină de satisfacţii, adresez, în numele conducerii de partid şi de stat, precum şi al meu personal, calde felicitări clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului nostru popor — făuritorul conştient al viitorului nou, liber, al României. Anul acesta va rămîne înscris cu litere de aur în istoria României ca anul in care Congresul al XI-lea a adoptat primul Program al Partidului Comunist Român, precum şi Directivele noului cincinal şi prognozele de dezvoltare economico-socială pină în 1990. Aceste documente prefigurează în mod minunat viitorul patriei noastre, înarmează întregul partid şi popor cu o orientare clară, teoretică şi practică, în munca şi lupta pentru edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea spre comunism a României. Planul dezvoltării economico-sociale pentru 1975, adoptat recent de Marea Adunare Naţională, prevede un ritm înalt de dezvoltare a economiei naţionale, asigură condiţiile tehnico-materiale pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Datorită situaţiei grele economice internaţionale, îndeosebi crizei energetice, se impune să luăm toate măsurile pentru ca aceste situaţii să influenţeze cit mai puţin asupra dezvoltării economiei noastre naţionale, să asigurăm înfăptuirea neabătută a sarcinilor privind dezvoltarea economico-socială a ţării, ridicarea nivelului de trai, material şi spiritual, al întregului popor. Datoria de onoare a fiecărui cetăţean al patriei noastre este de a face totul pentru a contribui la realizarea cu succes a planului pe anul 1975, şi deci a întregului cincinal, creînd astfel condiţii mai bune pentru trecerea la realizarea hotărîrilor celui de-al XI-lea Congres al partidului. Alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare, care vor avea loc în luna martie a anului viitor, vor constitui un important eveniment politic, întregul popor manifestînd, prin votul pe care il va da candidaţilor Frontului Unităţii Socialiste, adeziunea deplină la hotărîrile Congresului al XI-lea, la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, hotărirea fermă de a înfăptui neabătut Programul Partidului Comunist Român de ridicare a ţării pe noi culmi de progres şi civilizaţie. Totodată, alegerile vor constitui şi o puternică afirmare a democraţiei noastre socialiste, a participării maselor largi populare la conducerea întregii vieţi economico-sociale, la făurirea in mod conştient a propriului lor viitor. Dragi tovarăşi şi prieteni, Evenimentele internaţionale din anul 1971 au dus la accentuarea schimbării raportului de forţe pe arena mondială. Pe toate continentele se intensifică lupta forţelor progresiste şi antiimperialiste, a maselor largi populare, împotriva politicii imperialiste de dominaţie şi dictat, a colonialismului şi neocolonialismului. Se afirmă cu putere voinţa popoarelor de a fi pe deplin stăpîne pe bogăţiile naţionale şi de a le folosi în scopul dezvoltării lor economico-sociale independente, hotărîrea lor de a lupta pentru o politică de pace şi colaborare internaţională. Au fost înregistraţi noi paşi pe calea destinderii, a soluţionării problemelor complexe ale vieţii internaţionale pe calea tratativelor paşnice între state. In acelaşi timp, s-au produs evenimente grave — cum au fost cele din Cipru — care au pus în primejdie pacea. Desfăşurarea evenimentelor internaţionale din anul care a trecut demonstrează cu putere că procesul destinderii este încă fragil, că se află abia la început, că în lume mai sunt încă puternice forţe reacţionare care pot pune în pericol pacea şi colaborarea internaţională. (Continuare in pag. a 2-a.) Aspectul urbanistic al Bălanului „completat“ de mantia iernii.