Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1978 (Anul 11, nr. 2524-2599)

1978-01-03 / nr. 2524

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNITI-VA I UI HARGHITEI Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XI, nr. 2524 4 pagini 30 bani Marţi, 3 ianuarie 1978 MESAJUL adresat de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Încheiem un an deosebit de bogat în realizări economice şi sociale, precum şi in evenimente politice interne de profundă semnificaţie pentru prezentul şi viitorul ţării. Prevederile planului pe 1977 au fost îndeplinite şi depăşite ; producţia industrială a crescut într-un ritm de peste 11,5 la sută, iar cea agricolă, deşi condiţiile naturale nu au fost din cele mai favorabile, poate fi considerată satisfăcătoare. Ca urmare a dezvoltării impetuoase a producţiei de bunuri materiale, a sporirii avuţiei naţionale a fost posibilă creşterea suplimentară a veniturilor oamenilor muncii, în special ale celor provenite din retribuţie, ridicarea peste prevederile iniţiale a nivelului de trai al poporului. Toate acestea evidenţiază, încă o dată, forţa economiei noastre, superioritatea oinduirii noi pe care o clădim, capacitatea poporului nostru de a asigura progresul şi prosperitatea patriei. în acest an au fost adoptate noi măsuri de perfecţionare a planificării şi conducerii unitare a economiei, a întregii societăţi. Am amplificat cadrul organizatoric de participare a maselor la conducerea vieţii economice şi sociale, a statului, am întărit şi mai puternic democraţia socialistă. Sărbătorirea, în acest an, a Centenarului Independenţei de stat şi a trei decenii de la instaurarea Republicii a prilejuit omagierea înaltelor virtuţi ale poporului român, a luptei sale eroice pentru libertate, neatîrnare şi dreptate socială, a marilor victorii obţinute în transformarea revoluţionară a societăţii româneşti şi, totodată, reafirmarea hotăririi noastre ferme de a nu precupeţi nimic pentru măreţia patriei. (Continuare in pag. a 4-a) sueceselor prin istbi succese Saripator prea. închini o cupă pentru familie, una pentru cei din jurul tău, una pentru fericirea de miine. închini o cupă, gindindu-te că anul trecut, tot in noaptea de revelion, jurnaliștii Vlăhiței lansau o primă șarjă de tontă, temelie a celor 1400 tone de metal furnizate in 1977 economiei naţionale, peste prevederile planului . .. Dar aceasta este de acum de domeniul trecutului. Deja, in noaptea dintre 1977 şi 1978 jurnaliştii Vlăhiţei au deschis calea scinteietoare a primelor şarje consemnate în 1978. Echipele de jurnalişti, conduse de maistrul Sitteli Zoltán, din care fac parte muncitorii Sándor Elemér, Mailáth Domokos, Deák Iosif şi Both Ágoston, lucrind in primul schimb al noului an, şi-au depăşit planul de producţie cu 11,2 la sută. Aceasta ca urmare a elaborării unei şarje peste prevederile celor 8 ore de muncă. A fost o replică dată veseliei cu care au petrecut ceilalţi 330 de participanţi, muncitori ai întreprinderii şi familiile lor, la revelionul metalurgiştilor, organizat in sala Casei orăşeneşti de cultură. ... A trecut noaptea. La Vlăhiţa dintre cei care au petrecut revelionul la casa de cultură, sau acasă, in sinul familiei, unii s-au ridicat mai repede de la masă. Erau cei care urmau să intre in primul schimb al noului an, adică in dimineata zilei de 1 ianuarie 1978. Discutind cu ei despre noaptea dintre ani, tinărul cauperist Ferenc Sándor, fruntaş in întrecerea socialistă, ne-a spus : „1977 a fost un an deosebit. In acest an am trăit satisfacţia .(Continuare in papa "-ul Horea MOLDOVAN n noaptea confluenţei dintre anii 1911 -1918 Cu puţin timp înainte ca Anul Nou să-şi anunţe solemn sosirea, în atmosfera optimistă generată de marile noastre împliniri, de certitudinile ce ne călăuzesc paşii spre viitor, mii de oameni ai muncii din Capitală au trăit momente de neuitat. Secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au aflat, în această noapte a confluenţei dintre ani, împreună cu alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat în mijlocul puternicului detaşament al întreprinderii ,,23 August" şi al tinerilor care au sărbătorit revelionul la Pavilionul central expoziţional din Piaţa Scînteii. Cel ce în fruntea partidului şi statului desfăşoară o neabătută activitate spre binele şi fericirea poporului, intiul cetăţean al ţării, omul a cărui masă de lucru sînt uzinele şi şantierele, ogoarele şi lăcaşurile ştiinţei, fiul cel mai iubit al naţiunii noastre, s-a aflat şi în această noapte a bucuriei în mijlocul oamenilor, adresîndu-le cuvîntul său înflăcărat, cutezător, îndemnurile ce înnobilează conştiinţele şi fac munca mai rodnică, ce deschid noi orizonturi creaţiei, făcînd ca cele aproape douăzeci şi două de milioane de inimi ale ţării să vibreze în ritmurile timpului eroic pe care îl trăim. Secretarul general al partidului a fost însoţit de tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Ion Dincă, János Fazekas, Ion Ioniţă, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Mie Verdeţ, Miu Dobrescu, Constantin Dăscălescu, Ion Stănescu. ...întreprinderea ,,23 August", in vreme ce oţelarii din schimbul de noapte elaborau şarjă după şarjă, în moderna cantină-restaurant, împodobită feeric cu lumini multicolore, cu ramuri de brad, s-au adunat aproape şapte sute de constructori de maşini şi familiile lor pentru a sărbători un an de rodnice împliniri. Pe feţele lor citeşti bucuria şi mindria de a fi îndeplinit, încă de la 25 octombrie, planul de producţie pe primii doi ani ai cincinalului. Sosirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, în mijlocul muncitorilor de la Întreprinderea ,,23 August" a prilejuit clipe emoţionante, de mare bucurie. Se aplaudă cu însufleţire, se scandează „Ceauşescu-P.C.R.!", ,,Ceauşescu şi poporul!". Exprimind bucuria de a-l avea din nou in mijlocul forjorilor, oţelarilor, constructorilor de locomotive, al inginerilor şi tehnicienilor marii întreprinderi bucureştene, ing. Mircea Drăgulin, directorul general al întreprinderii, a asigurat pe secretarul general al partidului că harnicul detaşament al clasei muncitoare de la „23 August", în frunte cu comuniştii, va munci cu şi mai mult elan muncitoresc pentru înfăptuirea neabătută a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, pentru a îndeplini cu cinste sarcinile de mare răspundere ce-i revin în actualul plan cincinal. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat ciocnesc o cupă de şampanie cu reprezentanţii întreprinderii, ai Comitetului de partid, ai Consiliului oamenilor muncii, ai organizaţiilor de sindicat, de femei şi tineret. în acest moment îşi face apariţia un grup de colindători , artişti amatori ai întreprinderii, care dau glas tradiţionalului Pluguşor. Colindătorii şi împreună cu ei toţi cei prezenţi la revelionul muncitoresc intonează în cor tradiţionalul „Mulţi ani trăiască", scandează cu însufleţire „Ceauşescu - La mulţi ani". Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat răspund cu dragoste urărilor adresate de cei prezenţi. Ia apoi cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, care se adresează muncitorilor, tehnicienilor şi inginerilor de la „23 August", întregii noastre clase muncitoare. Cuvîntul tovarăşului Nicolae Ceauşescu II la revelionul de la întreprinderea „23 August“ Dragi tovarăşi şi prieteni, Suntem deosebit de bucuroşi că în încheierea anului 1977, la începutul noului an, ne aflăm in mijlocul minunatului colectiv de oameni ai muncii de la întreprinderea „23 August", împreună cu familiile lor pentru a sărbători acest nou an. Intr-adevăr, aţi realizat lucruri bune în anul pe care îl încheiem şi aş dori ca să vă adresez şi cu acest prilej cele mai calde felicitări pentru tot ceea ce aţi realizat şi urarea de noi succese în viitor. (Aplauze puternice, urale.) De aici, de la „23 August1*, acest centru important al industriei noastre socialiste cu un minunat colectiv de oameni ai muncii, doresc să adresez, încă o dată, eroicei noastre clase muncitoare, tuturor oamenilor muncii, cele mai calde felicitări pentru rezultatele obţinute in 1977, şi urarea de noi şi noi succese ! (Aplauze puternice, urale. Se scandează „Ceauşescu - P.C.R. I"). Am deplina încredere că dumneavoastră, la fel ca întreaga clasă muncitoare, ca întregul nostru popor veţi îndeplini cu cinste şi în anul viitor sarcinile ce vă revin din Programul elaborat de Congresul al XI-lea, din hotâririle Conferinţei Naţionale a Partidului şi veţi aduce o contribuţie tot mai însemnată la dezvoltarea industriei, la înaintarea ţării noastre pe calea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, pe calea bunăstării şi fericirii. (Se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R. I“. Aplauze puternice.) Doresc să închin primul pahar la acest revelion pentru minunata noastră clasă muncitoare, pentru ţărănime, pentru intelectualitate, pentru toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, pentru gloriosul popor român care înfăptuieşte neabătut politica partidului nostru comunist, politică ce corespunde intereselor vitale de bunăstare şi fericire ale naţiunii noastre. (Se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !", „Ceauşescu şi poporul !". Aplauze puternice, îndelungate.) Vă urăm, dragi tovarăşi şi prieteni, tuturor oamenilor muncii din acest minunat colectiv, familiilor dumneavoastră, multă sănătate, multă fericire ! „La mulţi ani I" (Se scandează, cu putere, îndelung, „Ceauşescu — la mulţi ani I“. Se cvntă cu însufleţire „Mulţi ani trăiască !“) (Continuare in pag. .»1-a)