Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1979 (Anul 12, nr. 2910-2986)

1979-04-01 / nr. 2910

Există toate condiţiile pentru predarea la termen a construcţiilor agro-zootehnice Şi în domeniul construcţiilor agro-zootehnice lucrătorii Grupului de şantiere de construcţii industriale Harghita sînt hotărîţî să-şi îndeplinească la timp angajamentele asumate, urmărind devansarea termenelor de punere în funcţiune a obiectivelor planificate pentru acest an. Această hotărîre este justificată de faptul că, atît la Complexul de sere Cristuru Secuiesc, ca şi la unităţile întreprinderii „Avicola" şi Complexul de porcine din aceeaşi localitate, lucrările sunt cu mult în avans faţă de prevederile graficelor de execuţie. Astfel, pe şantierul celor 10 hectare de sere pentru legume, scheletele metalice sunt instalate, lucrare ce a permis şi începerea montării tîmplăriei şi confecţiilor de aluminiu, ca şi pregătirea montajului geamului pe schelet. în paralel, au fost finalizate fundaţiile centralei termice, la hala de sortare vor începe tencuielile interioare, s-a finalizat şi structura de rezistenţă a gospodăriei de apă, urmînd ca în zilele imediat următoare să înceapă montarea acoperişului. De asemenea, un volum masiv de lucrări îl reprezintă şi canalizările, instalaţiile de lumină şi încălzire din interior, aflate şi ele în plină execuţie, asemenea canalizărilor pluviale şi drumului de acces în incinta complexului de sere. lată doar cîteva din realizările constructorilor maistrului Ilie Vlad, ai şefului de echipă Csiky Moise Dat fiind însă faptul că lucrătorii Lotului de izolaţii Miercurea-Ciuc (şef lot .Dorel Neamţu) întîrzie efectuarea lucrărilor la staţia de transformare, constructorul nu poate realiza finisajele interioare în scopul predării postului în vederea montajului instalaţiilor. In cadrul întreprinderii „Avicola", la fermele de îngrăşătorie Bodogaia, la complexul 2, din cele şapte hale, două sunt de pe acum acoperite cu plăci de azbociment, celelalte doar cu pane, se lucrează la zidăriile exterioare la toate halele, un număr de cinci aflîndu-se închise, executîndu-se aici finisaje interioare ca şi exterioare. în cadrul primului complex, patru din opt hale au scheletul ridicat, schelele fiind în curs de montaj şi la celelalte patru. De asemenea, trebuie menţionat că şi la filtru sanitar structura de rezistenţă este gata ca zidărie, iar postul trafi e în curs de predare specialiştilor pentru realizarea instalaţiilor. La aceste lucrări, o problemă se pune în ceea ce priveşte realizarea incubatorului, obiectiv deosebit de important în cadrul acestei întreprinderi, necesitînd ca beneficiarul să rezolve de urgenţă unele modificări de execuţie, modificări care au făcut ca lucrările să fie oprite. Un alt obiectiv agro-zootehnic din zona Cristurului Secuiesc la care lucrătorii Şantierului Cristuru Secuiesc, condus de inginerul Pelian Andrei, s-au angajat la devansarea termenului de predare este şi cum(Continuare in pag. a 3-a) Anton BORŞ Vajda Sándor şi Kovács László sunt cunoscuţi de colegii lor de muncă de la I.M.P.F. Odorheiu Secuiesc pentru calitatea şi promptitudinea lucrărilor executate. Foto : AI. V. SZAKÁCS Martie — lună record a constructorilor de tractoare Luna martie, pentru constructorii de tractoare pe şenile din Miercurea-Ciuc, a fost o perioadă fără precedent în scurta dar bogata, istorie a întreprinderii. în această lună au fost depăşite cîteva recorduri în activitatea de producţie. Astfel, recordul de 302 tractoare produse într-o lună, a fost corectat la 350 tractoare, din care 220 destinate exportului. Ca urmare, planul producţii-marfă a fost depăşit cu circa 1 milion lei, recuperîndu-se prin aceasta restanțele consemnate în primele două luni ale anului. La rîndul său, planul producţiei globale industriale a fost depăşit cu circa 5 milioane lei. Aceste recorduri în activitatea economică a întreprinderii au facilitat îndeplinirea planului trimestrial la ndicatorul producţie netă. Toate aceste frumoase realizări sunt o rezultantă directă a creşterii continue a productivităţii muncii, a bunei organizări a producţiei şi a muncii. PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE UNIŢI-VA! HARGHITEI Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean 4 pagini, 30 bani | Duminica, 1 aprilie 1979 Anul XII., nr. 2910* Chezăşia viitorului fericit la care aspirăm Eveniment de referinţa in viaţa politică a ţârii, Plenara C.C. ori P.C.R. din 29 martie a.c., dezbătînd o problematică de importanţă majoră şi adoptînd hotărîri menite a da un nou impuls muncii noastre creatoare, a prilejuit, între altele, constatarea revelatoare că, acţionînd în spiritul hotârîrilor Congresului al Xl-iea, Conferinţei Naţionale, plenarelor C.C. al P.C.R., a indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, organele şi organizaţiile de partid desfăşoară o intensă muncă politico-organizatorică pentru întărirea rîndurilor membrilor de partid, creşterea calităţii acestora, fapt probat prin faptele de muncă, spiritul revoluţionar şi hotărîrea cu care aceştia militează, punîndu-şi în valoare calităţile moral-politice şi profesionale, în procesul de producţie a bunurilor materiale, în sporirea avuţiei naţionale. în acest sens s-a apreciat că hotărîrea preschimbării documentelor de partid, care va avea loc între 1 ianuarie - 31 decembrie 1980, va reprezenta un eveniment politic deosebit dînd noi valenţe muncii comuniştilor, întărind şi mai mult coeziunea şi unitatea partidului nostru. Lucrările plenarei au constituit un cadru adecvat pentru a se sublinia că înalta pildă pe care o dă secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe plan intern pentru a asigura continua înflorire a României socialiste cît şi pe plan extern, acţionînd neobosit în spiritul principialităţii pentru soluţionarea problemelor majore cu care se confruntă omenirea, pentru făurirea unei lumi mai drepte pe planeta noastră, acest înalt exemplu de dăruire însufleţeşte sutele de mii de cadre de partid şi de stat, le inspiră încredere în forţele şi capacitatea lor creatoare dăruite progresului patriei. De asemenea, plenara a indicat măsuri menite să asigure desfăşurarea în condiţiile cele mai bune a activităţii privind rezolvarea scrisorilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii, activitate prin care se reflectă întărirea tot mai puternică a legăturilor dintre partid şi popor, creşterea răspunderii cetăţenilor faţă de tot ceea ce priveşte construcţia socialistă în ţara noastră. Aprobînd întrutotul activitatea internaţională a partidului şi statului nostru, Plenara a adoptat o Hotărîre, publicată şi în ziarul nostru dealtfel, care pune în evidenţă coordonatele acestei politici şi mai ales faptul că este corespunzătoare hotărîrilor Congresului al Xl-lea, intereselor vitale ale poporului nostru dornic de pace şi colaborare cu toate statele lumii. _ în acest spirit s-a exprimat hotărîrea unanimă de a se promova şi pe mai departe o politică constructivă care să contribuie la dezvoltarea pozitivă a climatului internaţional. Hotărîrea, ca dealtfel lucrările plenarei în întregul lor, au avut un ecou deosebit în conştiinţa comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii harghiteni care se simt şi mai mobilizaţi în activitatea rodnică pe care o desfăşoară pentru a se înscrie cu o contribuţie tot mai substanţială la înfăptuirea în viaţă a politicii partidului nostru - adevărata chezășie a viitorului fericit la care aspirăm. Actualitatea ■ Filiala A.C.R. Harghita asigură pentru membrii săi locuri nelimitate în excursii individuale şi colective organizate în ţările socialiste, R.P. Bulgaria, R.S. Cehoslovacia, R.P. Polonă, R.P. Ungară. De asemenea, pentru grupuri de automobilişti se organizează excursii în U.R.S.S. în perioada aprilie, mai şi în ultima decadă a lunii august se asigură locuri pe litoral, în baza de agrement a A.C.R.-ului. ■ la Casa de cultură din Cristuru Secuiesc, azi, la ora 20, formaţia de teatru a Casei de cultură din Vlăhiţa va prezenta piesa „Bocet vesel pentru un fir de praf rătăcitor" („Vidăm sirató egy bolyongó porszemért"). m Azi, la peştera Şugău are loc deschiderea taberei de explorare, la care participă grupul atom şi salvamont din Bălan. ■ Azi este ultima zi in care mai poate fi vizitată expoziţia de artă populară judeţeană de la Casa de cultură din Miercurea-Ciuc. Programul : 9-12 şi 17-20. Cu începere de la ora 19, tot aici, în cadrul serii distractive va avea loc un concursde dans. m La Borsec, la ora 10, este organizată drumeţia „Să cunoaştem izvoarele de apă minerală din staţiune”. ■ Au început lucrările de renovare a cabanei „Brodet“" în vederea apropiatului sezon estival. Cu această ocazie aici se va amenaja şi o berărie. ■ Peste 1000 de elevi şi tineri din Odorheiu Secuiesc participă în aceste zile la acţiuni de muncă patriotică, în vederea întreţinerii şi reamenajării bazelor sportive. Tinerii odorheieni efectuează asemenea lucrări atît pe bazele sportive ale instituţiilor şi întreprinderilor, cit şi în incinta stadionului municipal. ■ Cu începere de la ora 9, azi, în oraşul Bălan are loc deschiderea festivă a „Daciadei” etapa a ll-a de vară. 9 Luni, Casa de cultură din Băile Juşnad găzduieşte două interesante acţiuni: de la ora 11 - un medalion audio-vizual „In memoriam" (referindu-se la personalitatea lui N. Bălcescu) şi un concert de muzică uşoară, prezentat de Teatrul muzical din Braşov. Rubrică realizată de Aurelia ILUȚ (Continuat« in aaq o Va) Gheorghe CHIPER Pulsul hărniciei într-o localitate montană Corbii de ieri şi de azi, două ipostaze, ale acestei localităţi montane înscrisă pe drumul mereu ascendent al înnoirilor. Înfăţişarea de ieri, e de acum de domeniul cronicilor de istorie locală. Prezentul se conturează văzind cu ochii, plăsmuit prin hărnicia oamenilor locului. Întreprinzători, plini de iniţiativă atunci cind e vorba de a adăuga la înfăţişarea comunei lor ceva nou. Corbenii nu cultivă spectaculosul in ceea ce întreprind. Grăiesc despre împlinirile lor cotidiene ca despre ceva firesc. Aşa cum ele sunt şi iniţiativele, şi faptele de muncă şi viaţa lor de zi cu zi, Corbu împreună cu Capu Corbului, sat aparţinător, nu-i o comună cine ştie cit de mare. Aproape 1800 de oameni muncesc şi trăiesc pe aceste meleaguri cu care natura a fost atît de darnică. Vreo 300 dintre localnici fac naveta la Borsec sau Topliţa fiind încadraţi la diferite întreprinderi. .. Dar pentru asta, ne spunea tovarăşul Gavril Tofoleanu, vicepreşedintele consiliului popular comunal, noi in tot ceea ce facem contăm efectiv şi pe ei. Fiindcă şi ei, alături de cei care „au rămas acasă" participă ori de cite ori e nevoie. Ba, mulţi dintre consăteni vin la noi de propuneri, cu iniţiative. „Am vrea să facem cite ceva şi in circumscripţia noastră. E bine la ce ne-am gindit ?“ ... Şi aceste iniţiative, se regăsesc în înfăţişarea comunei, tot mai prosperă. De pildă anul trecut, s-au realizat lucrări edilitar-gospodăreşti a căror valoare depăşeşte 920.000 lei. Ceea ce la o comună aşa cum este Corbul înseamnă o realizare cam de 805 lei pe cap de locuitor, ceea ce reprezintă o parte din eforturile lor la prosperitatea meleagurilor natale, înseamnă noi căi de acces reamenajate, taluzuri de maluri, întreţineri de drumuri, construiri de podeţe, amenajări a noi baze sportive, de parcuri şi zone verzi etc. Dar rodnicia muncii gospodarilor din Corbu, nu poate fi limitată la un an sau doi. Există o înlănţuire, o continuitate în tot ceea ce se face aici pentru ca pulsul noului să fie prezent la fiece pas. In acest puls al noului am cuprinde şi aparatele de radio, televizoarele, frigiderele, maşinile de spălat pe care le intîlneşti in aproape fiecare casă. Nu sint oare toate acestea elemente definitorii pentru a vorbi de viaţa nouă a oamenilor din Corbu ? ! Evident nu sunt mulţumiţi cu ceea ce au înfăptuit. E firea lor să fie aşa. Şi această nemulţumire se regăseşte în „planurile lor de bătaie" pentru anul in curs : construirea unui complex comercial la Capu Corbului, a unui dispensar comunal, obiective la care cetăţenii şi-au propus să contribuie prin acţiunile ce vor fi organizate de către organul local al puterii de stat, cu lucrări evaluate din noile realităţi ale judeţului