Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1982 (Anul 15, nr. 3764-3838)

1982-01-04 / nr. 3764

MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Peste cîteva momente încheiem anul 1981, primul an al celui de-al VI-lea plan cincinal, cu rezultate importante în dezvoltarea economico-socială, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a naţiunii noastre socialiste. Plenara Comitetului Central al partidului a apreciat realizările de seamă obţinute în dezvoltarea industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare economice, în progresul ştiinţei, învăţămîntului şi culturii, subliniind, totodată, cu putere lipsurile şi greutăţile manifestate in această perioadă, stabilind măsurile ce trebuie luate pentru lichidarea lor, pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea spre comunism, a hotărîrilor Congresului al Xll-lea. Trebuie să menţionez că toate aceste realizări au fost obţinute în condiţiunile grele create în economia mondială şi care s-au manifestat, după cum am menţionat nu o dată, şi în ţara noastră. Rezultatele dobîndite demonstrează justeţea politicii Partidului Comunist Român care aplică în mod creator adevărurile generale, principiile socialismului ştiinţific, la condiţiunile României. Ele vădesc forţa creatoare a poporului român, liber şi stăpîn pe destinele sale, superioritatea orînduirii noastre socialiste, afirmarea cu putere a rolului conducător al partidului, unitatea întregului popor în munca şi lupta revoluţionară pentru ridicarea României pe noi culmi de progres şi civilizaţie. In aceste momente solemne, gîndurile noastre se îndreaptă către clasa muncitoare, ţărănime şi intelectualitate, către toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, către organele şi organizaţiile de partid, organizaţiile de masă şi obşteşti, către întregul popor. (Continuare in pag. a 4-a) Soarele a răsărit: 7,52 • Soarele apune : 16,49 Zile trecute : 4 Zile râmase : 361 4 pagini - 30 bani , ■ ■.................................■■■■■...... .......— Ediţie de dimineaţă! LUNI, 4 IANUARIE 1982 Anul XV., nr. 3764 Debut promiţător în noul an la furnalele Vlăhiţei Faptul că în noaptea în care se fac urări şi se ridică pahare peste 40 de furnalişti supravegheaui, la Vlăhiţa, incandescenţa fontei nu mai constituie un lucru ieşit din comun. Dimpotrivă, pentru ei, este un lucru banal. „Aşa cum nu se odihnesc niciodată furnalele, aşa nu-şi pot permite pauze nici jurnaliştii" — spunea unul din ei Fireşte, nu este primul Revelion pe care-l petrec într-un asemenea cadru. " Ne-am aflat şi noi, în cea de-a treia zi a noului an, printre metalurgiştii vlăhiţeni, printre cei care, alături de ceilalţi oameni ai muncii din cetăţile cu foc continuu ale ţării, au sărbătorit sosirea noului an 1982 prin noi fapte de muncă. Fapte, ce au însemnat debutul celui de-al doilea an al cincinalului calităţii şi eficienţei. Pe maistrul Gheorghe Daniel l-am găsit, ca aproape în fiecare duminică, la datorie. Ce-i drept, în momentul sosirii noastre era într-un moment de „respiro“, aşa că am putut discuta pe marginea debutului noului an productiv. Aveam să consemnăm că planul fizic a fost îndeplinit în fiecare din aceste zile, că metalurgiştii au fost prezenţi sută la sută, inclusiv cei din schimbul condus de el — 35 la număr —, că probleme deosebite nu s-au ivit, procesul de producţia decurgînd normal. L-am întrebat pe maistrul Daniel cu ce gînduri a început noul an. Am reţinut, printre altele, angajamentul său, ca şi al întregii echipe, de a de(Continuare în pag. a 2-a) C. RAHLIȚCHI REVEIM ’82: Pentru succesele obţinute, pentru succesele viitoare... Locuitorii municipiului Miercurea-Ciuc, au trăit momente sărbătoreşti la cumpăna dintre ani. Ei au închinat paharul pentru succesele obţinute, pentru anul ce vine, pe care-l doresc şi mai bogat în realizări. In sinul familiei, ori in frumos Împodobitele săli de mese ale cantinelor şi in restaurantele primitoare, peste tot, bucuria a fost deplină, voia bună s-a găsit la ea acasă. Şi pentru ca nimic să nu ştirbească aceste momente, unii n-au uitat nici o clipă chemarea datoriei. Astfel, pentru impiegatul de mişcare Kínák József, ziua de la cumpăna dintre ani este a două sute ciir cea din '81 pe care o face de serviciu la Gara C.F.R. din reşedinţa judeţului. Şi exemplul său nu este singular. Altele poartă nume precum dr. Ráduly Árpád, care a vegheat la maternitate, meteorolog Kormos Eugenia sau Floarea Oltean, Bartalis Maria, Veress Ilona, Péterfi Maria, telefoniste. Fireşte, doar cîteva exemple, dintre cele multe, dovedind, deopotrivă, altruism şi, mai ales, o frumoasă conştiinţă civică. Oamenii muncii din municipiul Odorheiu Secuiesc au avut, la rindu-ie, (Continuare in pag . 4-a) N. HARGHITEANU RAID DUMINICAL PRIN LOCALITĂŢI HARGHITENE SECUIENI . Semne bune anulare .. Prima zi de duminică a anului 1982 a însemnat pentru locuitorii comunei Secuieni o preocupare pentru punerea unei baze solide producţiei agricole a acestui an, pentru realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan privind livrările la fondul de stat a primelor cantităţi de produse animaliere. în primele ore ale dimineţii, mulţi cooperatori s-au grăbit spre centrul de colectare a laptelui, pentru a preda la fondul de stat primele cantităţi din laptele de vacă contractat pentru acest an. Printre ei am remarcat pe Morvay József, Palló Albert, Bokor Sándor, Demeter Albert şi mulţi alţii. Ca şi în anul precedent, şi în acest an ei sunt fruntaşi în această acţiune. In cele trei ferme zootehnice vizitate, aparţinînd cooperativei agricole de producţie din localitate, îngrijitorii erau la datorie şi, sub îndrumarea personalului de specialitate, executau conştiincios sarcinile stabilite prin programele de grajduri. La sediul consiliului popular comunal, tovarăşul Csézár Ferenc, secretarul consiliului, era preocupat cu pregătirea materialului pe care îl va prezenta sesiunii în aceste zile şi în care se vor dezbate măsurile pentru realizarea sarcinilor de autoaprovizionare cu produse vegetale şi animaliere. „Cifrele de plan - ne spunea tovarăşul Csézár — au caracter mobilizator şi sîntem convinşi că le vom putea realiza şi depăşi." Dude două zile de sărbătoare, cu manifestări specifice, uliţele Corbului ne-au intîmpinat însorite, dar pustii. Maşina colectoare de lapte n-a prea avut ce aduna de la cele trei puncte de colectare. Zilele de început de an au însemnat o activitate permanentă în cele trei cămine culturale ale comunei , de la Bodogaia, Eliseni şi Secuieni, publicul numeros răsplătind cu aplauze formaţiile de artişti amatori care au evoluat pe scenă. (Traian Török) Lupuly Mihai, şeful punctului Corbu-Barasău, a expediat abia 103 litri, dar ne-a asigurat că „de mîine“ cantitatea va ajunge din nou la normal, adică la peste 300 litri. Cu toate acestea, la respectivul punct de colectare, gospodarii Gavril Surdu şi Gheorghe Cazan, au predat cite 20 de litri, iar Gavril Bondor, 15 litri. La centrul Barasău, şefa unităţii, Virginia Rugină, ne-a informat că şi aici cantitatea de lapte a fost sub „cotele“ normale. Nici la „Corbu centru“ lucrurile n-au stat prea bine. Ne-am abătut atunci pe la căminul cultural, cu gândul că fiind duminică, poate... Aici, în cursul dimineţii însă, n-aveau loc activităţi. Directoarea Eugenia Ţepeş-Focşa ne-a asigurat însă că în cursul după-amiezii la cămin vor avea loc activităţi de club, în special tenis de masă şi şah. Cu această ocazie am aflat că elevii sunt aceia care beneficiază de programul de club şi că la şcoală sunt şi înainte de masă activităţi. Şcoala generală nr. 1 Uşa deschisă, şcoala curată. De la etaj se aud glasuri de copii. L-am indiait în sala de sport pe profesorul Dumitru Răucescu, „nespecialist“ în sport, dar antrenor pasionat al echipei de handbal a fetelor de la acea şcoală, deşi el este directorul școlii nr. 2. Un grup de eleve ale claselor V—IX se antrenau cu sîrg. In laboratorul foto, profesorul Eugen Rugină se pre(Continuare în pag. a 2-a) LA CORBU : O duminică a elevilor