Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1984 (Anul 17, nr. 4383-4459)

1984-01-03 / nr. 4383

Anul XVI., nr. 4383 - pag. a 2-a REVELION ’84 La Miercurea-Ciuc formare din pagedru foarte plăcut, au petrecut o noapte minunată. Fireşte, dansul a fost punctul de atracţie „Numărul unu" şi orchestra Clubului tineretului s-a străduit, cu succes, să le asigure ritmuri pe măsura vitalităţii lor tinereşti. Ora 2:45. A văzut lumina vieţii primul născut al noului an. La secţia maternitate a Spitalului judeţean, sub îngrijirea medicului de gardă, Dr. Szatmári Sebestyén şi a asistentelor Páva Teréz şi Erdély Margit, s-a născut Kánya Zoltán-István, cel de-al doilea fiu al soţilor Kánya Albert şi Mária, din Armăşeni. Micuţul Zoltán-István este un flăcău zdravăn, de trei kilograme şi... înalt de 49 centimentri. Mama şi copilul se simt bine, iar părinţii sunt fericiţi, fiind siguri că familia lor va avea un an bun, fiindcă primul care i-a călcat pragul in noul an este un bărbat ! La mulţi ani întregii familii, şi numai fericire ! Dansul şi voia bună au făcut ca noaptea Revelionului Tineretului din Miercurea-Ciuc să rămînă de neuitat. La Odorheiu Secuiesc ,gcf /hc de sărbătoare şi bună dispoziţie La Odorheiu Secuiesc, după tradiţie, revelionul se petrece fie la restaurant, fie la Băile Seiche, iar tinerii la Casa Tineretului. Intru intimpinarea musafirilor in unităţile de alimentaţie s-au întins adevărate salbe de podoabe, iar pe mese s-au pus tacimuri de sărbătoare. In restaurantul „Parc" îi găsim pe sportivii municipiului, restaurantele „Harghita" şi „Homorod" primindu-şi şi ele musafirii frumos împodobite, ca de altfel şi cel din Simbăteni. Ne-am interesat de la comercianţi şi despre meniul asigurat celor veniţi să petreacă aici, şi ni s-a prezentat o lungă listă incepînd cu aperitivul şi băutura de rigoare şi terminind cu creivurşti sau sarmale, ori tradiţionala ciorbă, cu care se incheie noaptea de petrecere plină de veselie. Casa Tineretului, a îmbrăcat, de asemenea haine sărbătoreşti. Muzicanţii îşi acordă intrumentele şi-şi dau drumul... Sosesc apoi şi membrii Teatrului Popular, oferind un program de răvaşe şi monologuri. Publicul e vesel, gata să mai solicite, dar artiştii pleacă în mare grabă, fiind aşteptaţi şi în alte locuri. Apar şi biletele de tombolă, cumpărătorii punind speranţe intr-o ultimă şansă de noroc al acestui an, ca şi in prima, pe anul 1984. Obiectul tombolei este, acel purcel de citeva saptămini. Dar, a sosit miezul nopţii. Toţi cei prezenţi, cu emoţie şi seriozitate, intîmpină noul an. Seriozitatea, răspunderea lor din acest moment vizează Anul Nou, vizează viitorul: ce ne va aduce ?, cum să facem pentru a face ca viaţa să ne fie cit mai frumoasă, mai omenească ?. Urmează apoi bunele urări, veselia, dansul care fine , pină dimineaţa ... Oláh ISTVÁN La Topliţa, împreună şi la sărbătoarea dintre ani Succesele obţinute in 1983 de către harnicul detaşament al forestierilor topliţeni care şi-au realizat şi depăşit sarcinile de plan la producţia industrială, sortimentală, producţia industrială marfă, producţia pentru export, productivitatea muncii şi beneficiul planificat a cons- tituit un motiv ca mulţi dintre cei care au contribuit direct la aceste succese să-şi petreacă Revelionul 1984 Împreună, in frumoasa sală a cantinei combinatului forestier, pavoazată şi pregătită sărbătoreşte pentru un asemenea eveniment. Aici şi-au dat intilnire aproape 200 oameni ai muncii din toate centrele, împreună cu familiile lor, pentru a petrece şi a se bucura atit de realizările frumoase obţinute in muncă, cit şi de împlinirile personale şi familiale trăite în cursul anului ce s-a încheiat, un an rodnic pe toate planurile vieţii social-economice. Am recunoscut printre aceştia pe mulţi dintre cei care in timpul anului i-am intilnit la gurile de exploatare din Călimani, Curghiu şi Giurgeu, la fabrica de mobilă, la cea de P.A.L., la hala gatere, la secţia de placaj şi cea de binale, de la F.P.P.A.U. Gălăuţaş, precum : Aurelia şi Gheorghe Morăreanu, Andronic Suciu, Vaier Truţa, Ioan Oprea, Vasile Vîlcan, Barabas Ferenc, Toader Jăranu, Király Attila, Vasile Ţifrea, Gheorghe Handaric, Alexandru Munteanu, Viorel Trif şi mulţi alţii, in mijlocul lor aflindu-se şi Virgil Boac, directorul combinatului, Vasile Almajan Vancu — secretarul comitetului de partid şi Grigore Nadiş, preşedintele comitetului sindicatului. Cu toţii Împreună au ascultat cuvintul conducătorului iubit al partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, rostit la cumpăna dintre ani. Fiecare dintre cei prezenţi s-a simţit mindru că a fost părtaş la succesele enumerate de preşedintele ţării, şi toţi s-au simţit datori ca in anul in care abia am intrat săşi facă datoria exemplar la locul de muncă. Imensul brad verde, împodobit şi el de sărbătoare, mesele încărcate cu bunătăţi culinare dintre care nu a lipsit desigur purcelul la tavă, tradiţionalele sărmăluţe cu afumături, păstrăvul rumenit la cuptor şi ciorba acră au contribuit la ambasa şi veselia generală, o contribuţie la buna dispoziţie aducinduşi-o desigur şi taraful popular condus de recunoscutul rapsod Vasile Moraru, care împreună cu soliştii vocali şi instrumentişti, şi ei tot tovarăşi de muncă ai forestierilor au oferit celor prezenţi momente de satisfacţie spirituală şi de voie bună care vor râmine multă vreme neuitate. Ilie ŞANDRU Primul sosit pe lume, la Miercurea-uie, a fost un băiat. retrecerea de revelion nu a fost nos u u, unii încercindu-și norocul la tombolă, ori la oz n! INFORMAŢIA HARGHITEI La Bălan Minerii au păşit în noul an cu un bogat buchet de realizări O depăşire a prevederilor planului la producţia marfă de peste 21 milioane lei, 32 tone de cupru in concentrat, 1620 tone de pirită, 1268 tone de sulf in concentrat, sunt doar citeva din multele succese cu care aceşti oameni minunaţi ai oraşului de la poalele Hăşmaşului Mare şiau sărbătorit trecerea in noul an - 1984. Ca în fiecare an revelionul minerilor a avut loc la cantinorestaurant, la restaurantul „Oltul" şi la braseria din localitate. Sala mare a cantinei-restaurant, împodobită sărbătoreşte, străjuită de impunători idomi de iarnă, devenise neincăpătoare. Aproape 300 de ortaci cu familiile lor sunt prezenţi aici pentru a serba clipele de la cumpăna dintre ani. Sunt prezenţi in aceste momente sărbătoreşti mineri, artificieri, preparatori, maiştri, tehnicieni şi ingineri, români şi maghiari, înfrăţiţi in muncă şi in viaţă, cu dorinţa mărturisită de a munci in noul an cu mai multă tragere de inimă şi însufleţire pentru a scoate din adincad mai mult minereu, atit de necesar economiei naţionale, l-am intilnit aici, la petrecerea nopţii de revelion, pe ortacii din brigada lui Constantin Irimia, pe Ioan Tamara, Both Ferencz, Ioan Tălmaciu, Alexandru Sandu, Gheorghe Aiacoboaie şi mulţi alţii, cei care alături de ortacii lor, au smuls adincurilor, de-a lungul unui an, noi bogăţii. Pe feţele lor puteai desluşi optimismul şi Încrederea in proprile forţe, dorinţa ca in noul an 1984, să adauge succeselor obţinute in '83, alte noi izbînzi. Dealtfel, ideile cuprinse in Mesajul de Anul Nou adresat poporului nostru de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, constituie pentru minerii Bălanului jaloane călăuzitoare in activitatea ce-o vor desfăşura in noul an, ei exprimîndu-şi, şi cu acest prilej, dorinţa de a munci în aşa fel pentru a scoate din adineuri mai multe bogăţii. Voioşia şi buna dispoziţie, clinchetele de pahare, urările „La mulţi ani !", „Noroc bun !”, au fost dominanta sărbătorii de la cumpăna dintre ani. Gheorghe CHIPER Distracţie şi voie bună la Revelionul '84 din Bălan. Fotografiile reprezentînd aspecte din noaptea de Anul Nou au fost realizate de fotoreporterul Szakács Alexandru şi de colaboratorul Romfeld Ákos.