Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1984 (Anul 17, nr. 4537-4613)

1984-07-02 / nr. 4537

Anul XVII Nr. 4537 4 pagini 50 bani PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNIJI VAl Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Coiwîmnwri Grandioasa manifestare prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizaţiei Pionierilor şi sărbătorirea „Zilei pionierilor“ In prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovaraşei Elena Ceauşescu, simbătă dimineaţa a avut loc, la Palatul Sporturilor şi Culturii din Capitală, o grandioasă manifestare jubiliară prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizaţiei Pionierilor şi sărbătorirea „Zilei pionierilor". Această sărbătoare, la care au participat mii şi mii de pionieri, şcolari şi şoimi ai patriei, tineri şi oameni ai muncii din Capitală, s-a constituit într-un vibren, omagiu adus patriei şi partidului, secretarului său general, într-o mărturie emoţionantă a dragostei şi recunoşinţei tinerei generaţii faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Eena Ceauşescu, pentru grija deosebită pe care le-o poartă, pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură ce le-au fost create. Acum, la aniversarea creării organizaţiei revoluţionare de masă a copiilor, în preajma marii noastre sărbători naţionale şi a Congresului al X!!!!ea al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este înconjurat de tînăra generaţia, de întregul nostru popor cu nemărginită dragoste şi aleasă stimă, cu încrederea neftrămutată în triumful idsălvjfiîcr socîalismului şi comunismului, cu hotărîrea fermă de a urma neabătut exemplu luminos de patriot înflăcărat şi revoluţionar consecvent al secretarului general al partid.bi, de a asigura înflorirea continuă a României socialiste. Ora 11,03. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu soseşte, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la Palatul Sporturilor şi Culturii. Miile de participanţi la manifestările prilejuite de aniversarea Organizaţiei Pionierilor din ţara noastră fiic secretarului general al partidului o primire însufleţită, emoţionantă, plină de bucurie. Pe esplanada din faţa sălii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi cu deosebit respect şi nuna căldură de tovarăşii Nicu Ceauşescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., Poliana Cristescu, preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, şi Tudor Mohora, preşedintele Consiliului U.A.S.C.R. Pionieri şi şoimi ai patriei oferă frumoase buchete de flori. In continuare, are loc ceremonia înmînării tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu a Diplomei de onoare, a imignei jubiliare şi plachetei omagiale institute cu prilejul aniversării a trei decenii şi jumătate de la constituirea primelor detaşamente de pionieri. Preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor invit, apoi, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Eena Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, să viziteze expoziţia „35 de ani de la crearea Organizaţiei Pionierilor". Prin imagini, cărţi, documente de epocă, sunt puse în evidenţă tradiţiile mişcării de copii din România, momentul constituirii prin grija partidului, a Organizaţiei Pionierilor. Sunt ilustrate sugestiv principalele momente din activitatea şi lupta tineretului român, a copiilor, în anii imediat următori creării Organizaţiei Pionierilor, în procesul de înnoire şi înflorire a societăţii româneşti. Este marcată, de asemenea, distinct, constituirea în 1976, din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a Organizaţiei Şoimii Patriei, ca expresie a unităţii şi continuităţii procesului de educaţie comunistă pariiiocă, revoluţionară a copiilor de la cea mai fragedă vîrstă. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le sînt prezentate de către pionieri exponate ce ilustrează grăitor preocuparea şcolii noastre pentru formarea aptitudinilor practice, dezvoltarea pasiunii pentru tehnică şi pentru ce activităţi productive. In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să ia parte la spectacolul omagial „Copiii României trăiesc un vis de aur". Spectacolul, de o înaltă ţinută artistică, de o puternică forţă emoţională, răsplătit în numeroase rânduri cu vii şi susţinute aplauze, a ilustrat cu pregnanţă semnificaţia acestui eveniment din viaţa pionierilor, a întregii ţări. Acest amplu poem literar-muzical coregrafic a evocat momente de seamă din activitatea organizaţiei revoluţionare de masă a copiilor care de-a lungul celor 35 de ani ai existenţei sale, a format cadre de nădejde ale partidului şi statului, muncitori şi specialişti de înaltă competenţă, oameni de ştiinţă şi cultură de înalt prestigiu şi care se afirmă astăzi ca un puternic factor de educaţie comunistă a copiilor, integrindu-se activ în viaţa social-politică a ţării. După încheierea spectacolului un mare grup de pionieri şi şoimi ai patriei s-au apropiat cu dragoste şi emoţie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, dâruindu-se frumoase buchete de flori. Toţi cei prezenţi la această scumpă sărbătoare acopiilor aclamă îndelung pentru patrie şi partid, pentru secretarul său general. Din partea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei , Elena Ceauşescu, copiilor, tuturor realizatorilor acestui reuşit spectacol omagial le-a fost oferit cu căldură, în semn de apreciere, un frumos coş cu flori. In această atmosferă de vibrant entuziasm, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Eieria Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului părăsesc sala, parcurgînd apoi, pe jos, aleea principală a Parcului Tinereti Ii. Pe întregul traseu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sînt întîmpinaţi cu aceleaşi sentimente de aleasă stimă şi preţuire. Pionieri, şcolari, şoimi ai patriei, tineri şi oameni ai muncii din Capitală au transformat aleile principale ale parcului întrun adevărat culoar viu. Prin vers, melodii şi dans se dă expresie bucuriei de a creşte şi a se forma ca demni cetăţeni ai patriei, de a deveni constructori de nădejde ai socialismului şi comunismului. Ca o încununare a acestei atmosfere vibrante, de aleasă sărbătoare, pe platoul de la ieşirea din parc pionieri şi tineri îmbrăcaţi în costume naţionale alcătuiesc o imensă horă, în care sînt invitaţi să se prindă tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu şi-au luat un călduros rămas bun de la miile de copii, de la toţi cei prezenţi la emoţionanta manifestare. m In pag. a 4-a : SFÎRŞITUL DE SÄPTÄMlNÄ ÎN SECVENŢE REPORTERICEŞTI LUNI 2 iulie 1984 Soarele răsare : 5,35 Soarele apune : 21,03 Zile trecute : 184 Zile rămase : 182 Chezăşie sigură a viitorului fericit In viaţa politică a ţării noastre au avut loc în săptămîna trecută evenimente de însemnătate deosebită, hotăririle adoptate în acest cadru avînd menirea de a asigura înaintarea fermă a patriei noastre spre cele mai înalte culmi ale progresului şi civilizaţiei. In consens cu semnificaţiile majore ale acestor evenimente - ce se înscriu în acţiunile complexe de pregătire a celui de al Xlll-lea Congres al partidului - întregul nostru popor a receptat cu o deosebită satisfacţie hotărîrea ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales în funcţia supremă de secretar general al P.C.R. Au fost exprimate, astfel, sentimentele de fierbinte dragoste şi aleasă stimă pe care le nutresc comuniştii, toţi oamenii muncii faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, înflăcăratul revoluţionar şi patriot, militant de seamă al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, personalitate proeminentă a lumii contemporane, care şi-a făcut din slujirea devotată a partidului, patriei şi poporului, a cauzei socialismului şi păcii ţelul suprem al pilduitoarei sale vieţi şi activităţi revoluţionare. Aprobarea în unanimitate de către Plenara C.C. al P.C.R. a propunerii Comitetului Politic Executiv, satisfacţia pe care a determinat-o în conştiinţa naţiunii noastre hotărîrea luată de plenară, relevă cu pregnanţă convingerea tuturor fiilor patriei că prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu în fruntea partidului şi statului reprezintă cea mai sigură chezăşie în împlinirea viitorului fericit al patriei, al independenţei suveranităţii, al edificării cu succes în România a celei mai drepte şi umane orînduiri cunoscute în istorie orînduirea socialistă şi comunistă. O etapă hotăritoare în înaintarea spre acest viitor fericit este prefigurată de documentele care au fost dezbătute în cadrul plenarei C.C. al P.C.R., Sesiunii Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, plenarelor Consiliului Naţional al F.D.U.S. şi Comitetului Central al O.D.U.S., conţinutul acestor documente ilustrind cu putere justeţea şi realismul politicii partidului nostru, rolul esenţial ori gîndirii creatoare, novatoare, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în elaborarea şi înfăptuirea acestei politici al cărei scop fundamental îl constituie înflorirea necontenită a patriei, bunăstarea întregii societăţi, dezvoltarea şi împlinirea personalităţii umane. Aşa cum rezultă din conţinutul documentelor dezbătute, obiectivul fundamental al viitorului plan cincinal îl constituie asigurarea condiţiilor pentru realizarea în linii mari a sarcinilor de bază ale făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate, intrarea societăţii româneşti într-o etapă hotărîtoare pentru împlinirea măreţelor prevederi ale Programului partidului. Acestui scop îi sunt subordonate creşterea pe mai departe, în ritm susţinut, a forţelor de producţie, prin aplicarea celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, valorificarea într-un înalt grad a tuturor resurselor materiale şi umane, participarea activă şi eficientă a ţării noastre la circuitul economic mondial, sporirea avuţiei naţionale şi, pe această bază, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului nostru popor, asigurarea unei noi calităţi a muncii şi a vieţii. Cunoaşterea acestor direcţii de acţiune, care prefigurează chipul măreţ al României viitoare, dau un puternic impuls activităţii creatoare pe care o desfăşoară colectivele de oameni ai muncii din judeţul nostru, a căror hotărîre animată de sfaturile, îndemnurile şi indicaţiile cuprinse în cuvîntările secretarului general al partidului cu prilejul acestor evenimente este de a demonstra prin bilanţul faptelor semnificative cu care vor sărbători aniversarea revoluţiei de eliberare socială şi naţională şi Congresul al Xlll-lea al partidului, că angajamentele pe care şi le-au asumat au devenit realitate şi astfel a sporit participarea lor la procesul înnoitor pe care îl cunoaşte România socialistă. Expresii ale bucuriei şi acordului unanim al oamenilor muncii harghiteni Expresie a neţărmuritei bucurii şi satisfacţii cu care comuniştii, toţi cei ce muncesc, fără deosebire de naţionalitate, au primit hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. privind realegerea, de către cel de-al Xlll-lea Congres, a celui mai iubit fiu al naţiunii noastre socialiste, a înflăcăratului patriot şi cutezătorului revoluţionar, tovarăşei Nicolae Ceauşescu, în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, organizaţiile de partid locale, organizaţiile de masă şi obşteşti, colectivele de muncă ale unităţilor socialiste harghitone continuă să adreseze Comitetului Central al P.C.R., personal tovarăşului Nicolae Ceauşescu, vibrante telegrame, mesaje ale unanimităţii de voinţă a tuturor celor ce muncesc pe aceste meleaguri, cu care susţin hotărîrea Combéit IIi Central. Dînd glas acordului unanim al comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii români şi maghiari care trăiesc şi muncesc în deplină unitate frăţească în oraşul Gheorgheni, ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al naţiunii noastre, conducătorul încercat al partidului şi poporului, personalitatea proeminentă a lumii contemporane, să fie reinvestit în suprema funcţie de secretar general al partidului, in telegrama adresată. Comitetul Orăşenesc de partid Gheorgheni accentuează că : „Această hotărîre corespunde dorinţei arzătoare şi voinţei neclintite ale tuturor comuniştilor, ale întregului partid , dînd glas dragostei cu care Dumneavoastră, iubite tovarăşe NicolasisCeauşescu, sînteţi înconjurat de întregul nostru popor, această propunere constituie un puternic factor de întărire a unităţii şi coeziunii partidului, a încrederii şi adeziunii întregului nostru popor la politica internă şi internaţională a partidului şi statului nostru“. „Prin activitatea ce o desfăşuraţi de aproape două decenii în înalta funcţie ce o deţineţi, se spune în telegrama adresată de Comitetul de Partid şi Consiliul Oamenilor Muncii de la întreprinderea de Confecţii Odorheiu Secuiesc, ne-aţi dat exemplu de abnegaţie, de exigenţă şi de adînc umanism. Exemplul Dumneavoastră ne călăuzeşte în activitatea noastră, în munca prin care (Continuare în pag. a 4-a)