Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1984 (Anul 17, nr. 4537-4613)

1984-07-02 / nr. 4537

INFORMAŢIA HARGHITEI l-4fl+ISPORTjrtn l ! Sub semnul competiţiei naţionaleDACIADA" BOX Timp de două zile, s-a desfăşurat, la Miercurea- Ciuc, în organizarea A.S. Voinţa, o reuniune pugilistică, in care au evoluat 42 de boxeri reprezentînd asociaţiile sportive Voinţa Miercurea-Ciuc, Electro Tîrgu Mureş şi Mobila Odorheiu Secuiesc. S-a concurat la 3 categorii de vîrstă : copii, juniori mici şi juniori mari, cîştigători fiind, următorii pugilişti : Copii: Andrei Mâţei, Banga Zsolt, Tankó Csaba (toţi de la Voinţa), Ovidiu Şerbănuţ - cel mai tînăr combatant - (Electro) ; Benene Mâţei, Gertuly Imre (ambii Voinţa); Alexandru Nicolae(Electro); Vasile Zăbavă, Vasile Mâţei (ambii Voinţa); Incze Csaba (Mobila); Gergely Attila (Voinţa) ; Juniori mici : Gyărgyicze Attila (Voinţa) ; Florin Moceanu (Electro) ; Feze Róbert - cel mai tehnic boxer - (Voinţa) ; János László (Mobila); Portik János (Voinţa); Emil Purcaru (Electro); Magyarossi Mihály, Gábor Csaba (ambii Mobila); Gheorghe Răutu , László Răutu (ambii Voinţa) ; Juniori mari : Petre Istrate, Gergely Demeter (ambii Voinţa) ; Iosif Bébi, Vékony Csaba (ambii Mobila) ; Nagy Miklós, Liviu Sărac (ambii Electro), Dumitru Mihăilă (Voinţa). „Cupa puncherilor" - trofeu cu care a fost dotată competiţia - a revenit AS. Voinţa Miercurea- Ciuc, urmată în clasament de Electro şi de Mobila. TIR în organizarea secţiei sport a Comitetului Judeţean Harghita a U.T.C., la Miercurea-Ciuc s-a disputat faza judeţeană a „Cupei U.T.C" la tir, competiţie la care au participat tineri din Miercurea- Ciuc, Odorheiu Secuiesc şi Topliţa, Iată primii trei clasaţi, la categoria de vîrstă 14-19 ani . Fete : 1. Maria Bálint (Lie. Ind. Nr. 3 Miercurea-Ciuc), 2. Gergely Zsófia (Lie. Ind. Nr. 2 Miercurea-Ciuc), 3. Rodica Bendriş (Lie. Ind. Nr. 1 Topliţa). Băieţi: 1. Eugen German (Lie. Ind. Nr. 1 Topliţa), 2. Dorin Male, 3. Mircea Munteanu (ambii Lie. Ind. Nr. 3 Miercurea-Ciuc). MICII GIMNAŞTI Instantaneul fotografic a fost surprins la antrenamentele celor mai mici gimnaşti de la C.S.S. Gheorgheni. Astfel, micii gimnaşti, Marius şi Paul Urzică, precum şi colegii lor din grupele de începători învaţă elementele de bază ale exerciţiilor de la cal cu minere. Cind vor avea destul de multă forţă in braţe, ne spunea antrenorul lor Marassi Sándor, nu va mai fi nevoie să „calce-n străchini" spre a executa rotaţiile. Şi, probabil, cei doi sportivi se vor număra printre performerii de mîine in această disciplină sportivă. A căzut cortina şi peste ediţia 1983-1984 a campionatului judeţean de fotbal. Această ediţie a avut ceva „special" în raport cu multe dintre precedentele ediţii. Înregistrînd un recul valoric, fotbalul harghitean şi-a reluat în propria-i grădină două dintre formaţiile divizionare, şi această prezenţă a fostelor echipe de C - Progresul Odorheiu Secuiesc şi Tractorul Miercurea-Ciuc - în competiţia judeţului a creat o anume atmosferă specifică unei curse „în doi". Principalele aspecte ale acestei lupte ar fi : 1. Valoric, campionatul a cuprins două plutoane distincte - cele două „foste", cărora li s-au adăugat Harghita Miercurea-Ciuc şi, parţial, Harghita Odorheiu Secuiesc pe de o parte şi restul plutonului, cu departajările respective, pe de alta ; 2. O angajare acerbă pentru puncte şi golaveraj, căreia i s-au alăturat şi alte echipe voluntar sau involuntar, angajare ce a generat multe discuţii pe marginea eticii „luptei sportive". Aceste două aspecte generale au fost la originea şi a unor plusuri ale competiţiei, ce trebuiesc perpetuate, dar şi a unor situaţii cu tendinţă de perpetuare ce trebuiesc evitate prin crearea în viitor a unui cadru neprielnic dezvoltării lor. Cîştigul ar fi, după opinia noastră, creşterea valorică a fotbalului practicat de o serie de echipe, stimulate de valoarea prestaţiilor fostelor divizionare C. Echipe ca Harghita Miercurea-Ciuc, Harghita Odorheiu Secuiesc, Unirea Hodoşa, Mobila Ditrău, Şoimii Băile Tuşnad şi mai spre finalul competiţiei Complexul Gălăuţaş şi Constructorul Miercurea-Ciuc şi-au întinerit loturile, şi-au reconsiderat atitudinea faţă de actul sportiv şi practicînd un fotbal bazat pe o bună pregătire fizica, tehnică şi tactică au reuşit salturi valorice frumoase, unele dintre ele concretizînd această creştere valorică prin rezultate neaşteptate, dar binemeritate cum ar fi acelea ale Harghitei Miercurea-Ciuc, echipă pe care o vedem în viitoarea ediţie capabilă să lupte cu şanse pentru şefia clasamentului. Ar mai fi de remarcat apariţia în fotbalul judeţean a unor tineri jucători talentaţi, de viitor. Tot la capitolul cîştig trebuie trecut fenomenul de reînnoire a echipelor fruntaşe, în special întinerirea lotului formaţiei cîştigătoare a competiţiei. Progresul Odorheiu Secuiesc, fenomen care a avut ca efect tocmai victoria finală în faţa Tractorului Miercurea-Ciuc, pe care a învins-o net în meci direct, după ce, preluînd opinia arbitrului divizionar Mircea Dinescu „a fost un meci de nivel de diviza B". Sperăm ca acest proces de creştere a forma-ţiei din Odorheiu Secuiesc să continue, şi revirimentul să asigure echipei o comportare bună în „eşalonul III" naţional. Luînd în faţă cele rele, trebuie spus din capul locului că nesportivitatea şi indisciplina au izbucnit mai puternic ca oricînd, tocmai în această ediţie oarecum revoluţionară. Faptul că, prevalîndu-se de scuze acceptate de regulament o serie de echipe nu s-au prezentat la unele meciuri, încercînd prin aceasta să influenţeze poziţiile înalte ale clasamentului, or acela că altele nu şi-au apărat corect şansele, tot în acelaşi scop au ^aruncat o umbra osSjEfr competiţiei. Apoi, durităţile excesive notate în unele meciuri, actele huliganice îngrijorător de multe, petrecute în teren sau în jurul lui au condus, pînă la urmă la o serie de excluderi din viaţa sportivă a unor jucători şi a culminat cu excluderea din campionat a echipei Flamura Roşie Sînsimion, în trecutul apropiat cîştigătoare a competiţiei şi cu penalizări adresate unei alte foste fruntaşe, Metalul Vlăhiţa, ş.a.m.d. Ar mai fi de notat faptul că în această ediţie s-a tratat destul de superficial campionatul de juniori ,lucru care ar putea deveni grav, dacă nu se iau măsuri. Faţă de toate acestea se impune o singură concluzie, care vizează direct viitoarea ediţie a competiţiei, şi anume, instaurarea unei discipline competiţionale mai ferme, la care trebuie să-şi aducă Contribuţia atît comisia de fotbal din ,cadrul C.J.E.F.S. cit şi conducerile secţiilor de fotbal şi tehnicienii şi instructorii echipelor participante la competiţie. Horea MOLDOVAN La încheierea campionatului judeţean de fotbal , singura concluzie — trebuie făcut mai mult pentru disciplina sportiva PRONOSPORT Concursul din 1 iulie 1984 I. Metalul Rădăuți - C.S.M. Suceava 2 ; II. Minerul Gura Humorului - Chimia Fălticeni 1 ; V I. A.S.A. Cîmpulung - Minerul Vatra Dornei 1 ; I V. Electronistul - Cimentul Fieni 1 ; V. Muscelul Cîmpulung - Flacăra Moreni 1 ; VI. Electrica Titu - Dacia Pitești 1 ; V|. C.F.R. Caransebeş - Gloria Reşiţa 1; VIII. C.S.M. Reşiţa - Minerul Oraviţa 1 ; IX. I.M.A.S.A. Sfîntu Gheorghe - C.S.M. Viitorul Gheorgheni 1 ; X. Avîntul Reghin - Chimica Tîrnăveni 1 ; XI. Electromureş Tîrgu Mureş - Oţelul Reghin 1 ; XII. Steaua C.F.R. Cluj Napoca - Industria Sîrmei Câmpia Turzii 1. Cu o formaţie improvizată topliţenii au debutat cu stînga în această competiţie, primind 4 goluri, toate ca urmare a unor elementare greşeli de apărare. în min. 15, o minge trimisă de Colceriu spre portar, este interceptată de Kănyadi, care deschide scorul 0-1 ; in mint. 20, acelaşi Kányádi este lansat pecontraatac şi înscrie cu uşurinţă pe lîngă portarul Marc 0-2. Cîteva minute mai tîrziu, un nou contraatac al oaspeţilor face ca scorul să devină 0-3, de data aceasta înscriind Sárkány. După acest gol topliţenii pornesc mai hotărîţi la atac şi reuşesc să reducă din handicap în ultimul minut de joc al primei reprize prin Rakodi care transformă un penalty, acordat de arbitru în urma unui fault în careu 1-3. De notat că mai înainte Burduleanu a ratat o ocazie rarisimă. La reluare, topliţenii se instalează în terenul advers şi în min. 52 reduc din handicap prin Bicorţ, care şutează sec. de la 16 metri : 2-3. Un minut mai tîrziu, ei reuşesc chiar egalarea printr-un frumos gol care-l are ca autor pe Gafiţa : 3-3. Partida se relansează, dar în min. 75 oaspeţii speculează o greşeală a portarului Kovács (introdus în locul lui Marc) şi I înscriu golul victoriei prin Varga : 3-4. Mureşul a aliniat formaţia : Marc (min. 20 Kovács), Colcenu II, Chioreanu (min. 31 Bobric), Buruş, Rákosi, Puskas, Sorbea, Gafiţa, Burduleanu, Bogdan (min. 46 Ursta), Biiorţ. (V. Coşarcă) ■ IS A debutat o nouă ediţie a competiţiei organizate de F.R.F., în colaborare cu I.S. „Loto-Pronosport". Este vorba de „Cupa de vară", competiţie în care, în grupa a IV-a, alături de echipe din judeţul Covasna, sunt înscrise şi echipele harghitene C.S.M. Viitorul Gheorgheni, Mureşul Topliţa şi Unirea Cristuru Secuiesc, Iată rezultatele înregistrate în prima etapă : MUREȘUL TOPLIȚA - ELECTRO SFÎNTU GHEORGHE 3-4 (1-3) SPORT )) )) »»000ll FOTBAL: Cupa de vară UNIREA CRISTURU SECUIESC - MINERUL BARAOLT 2-0 (1-0) Scăpată de grijile retrogradării echipa locală a evoluat foarte bine. în formaţia locală şi-au găsit astfel locul o serie de tinere talente care, mai ales în prima repriză, au jucat de-a dreptul excelent, practicîndu-se le un fotbal cum spectatorii nau avut prilejul să vadă în întreg campionatul. Aceşti tineri au impus un ritm alert partidei şi, în minutul 25 se ratează o primă ocazie: Varra şutează puternic în baia. Atacul gazdelor continuă, şi în minutul 31 se deschide scorul prin Bocs care şutează din apropiere, reluînd în plasă mingea expediată în bară de către coechipierul său Fazekas II : 1-0. La reluare, atacurile gazdelor se înteţesc şi la poarta apărată de către Szász, se consumă multe faze frumoase, rezolvate însă de apărarea adversă. Una dintre acestea se soldează cu înscrierea unui gol, în min. 85, cînd Szaniszló şutează cu efect mingea depăşindu-l pe portar . 2-0. Unirea a aliniat formaţia : Nemes (min. 66 Páll), Papp II, Fazakas II, Szávuly, Simó I, Ambrus (min. 46 Buzogány), Lörinczi Farkas II, Bács, Varró, Szanniszló. (Traian Torok). I.M.A.S.A SFÎNTU GHEORGHE - C.S.M. VIITORUL GHEORGHENI 2-1 (1-0) Sub culorile formaţiei din Gheorgheni au evoluat mulţi dintre juniorii antrenaţi de Busliy Gyula, şi, cu toată înfrînaesa înregistrată, fotbaliştii harghiteni au avut o prestaţie bună, numai neşansa făcînd ca rezultatul să nu le fie favorabil. Astfel s-a ratat foarte mult, printre cei care ar fi putut concretiza, dar s-au pripit, numărîndu-se Pete şi Iliescu, ambii foarte talentaţi jucători. în formaţia gazdelor a evoluat şi experimentatul Barbu (fost component al divizionarelor A Steaua şi F.C. Olt), acesta reuşind, de altfel, să deschidă scorul în min. 30, cînd printr-o execuţie tehnică deosebită, a înscris din lovitură liberă de la le m, ,portarul Tache fiind depăşit la acea fază. în repriza a doua harghhenii reuşesc egalarea în urma unui penalty acordat la un fault comis asupra lui Murariu, scăpat decisiv în careu. Execută portarul Tache şi... 1-1, în min. 60. După cîteva acţiuni de atac ale oaspeţilor, rămase însă fără rezultat pe tabela de marcaj, gazdele profit de o ezitare a întregii apărări adverse, lovaş strecurînd mingea în poartă, de la 5 m . 2-1. Spre final oaspeţii forţează din nou egalarea, dar rezultatul rămîne neschimbat. C.S.M. Viitorul a evoluat în următoarea alcătuire : Tache, Kovács II, Kovács, Kádár, Bilibok, Szakács, Nagy, Sándor, Pető (min. 80 Kastall, Murariu, Iliescu (min. 70 Beres). Etapa viitoare , duminică, 8 iulie, programează întîlnirile : Minerul Baraolt - Mureşul Topliţa ; C.S.M. - Viitorul Gheorgheni - Unirea Cristuru Secuiesc ; Electro SfîTU Gheorghe - I.M.A.S.A. Sfîntu Gheorghe. Anul XVII., rr. 4537 -pag. a 3-a „Cupa României“ Tîrnava Mare Beteşin - Tractorul Miercurea-Ciuc 2-1; Ceramica Corund - Progresul Odorheiu Secuiesc 1-4; Făgetul Borsec- Molila Ditrău 3-1 ; Harghita Miercurea-Ciuc I.T.A. Cîrţa 2-1. Pagină realizată de Radu POP