Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1984 (Anul 17, nr. 4614-4693)

1984-10-01 / nr. 4614

Anul XVII., nr. 4614-pag. a 2-a SPORT Disputarea celei de-a V-a ediţii a „Raliului Harghita", contînd pentru etapa a Vl-a a Campionatului Naţional de Raliuri auto s-a amînat pentru săptămîna 8-14 octombrie. Acum pregătirile au intrat în faza finala. Au început înscrierile şi sîntem în măsură să vă informăm că de la start CLASAMENTUL GENERAL 1. Vasile - Scobai 125 2. Balint - Zărnescu 60 3. Mateescu - Panaite 53 ■4. Milu - Bădilă 52 5.Cojocaru - Ene 47 nu vor lipsi nici unul dintre fruntașii clasamentelor pe grupe, pe echipe și ai clasamentului general. De aceea vă vom prezenta aceste clasamente, iar în paranteză vă comunicăm echipa de care aparţin şi numărul de concurs care va fi înscris pe maşini. CLASAMENTUL PE ECHIPE 1 Oltcit 117 2. I.A.P. „Dacia“ 95 3. Auto-Electromureş 69 4. Şoimii I.T.A. Cluj-N. 52 5. I A. Aro 36 »»») „Raliul Harghita“ — ediţia a V-a GRUPA II (MAŞINI DE MARE SERIE) 1. Echipajul Földes - Seceleanu (Auto Tîmpa Brașov - 24) 110 p. 2. Botezan - Popa (I.P.A. Sibiu - 51) 95 p 3. Duval - Stăiculescu (Oltcit - 118) 74 p 4. Buzoianu - Dumitrescu (Calculatorul București - 22) 62 p. 5. Savu - Costache (Oltcit - 119) 50 p. GRUPA A (MAȘINI DE SERIE) 1. Milu - Bădilă (I.P.A. Sibiu - 36) 105 p 2. Cojocaru - Ene (Oltcit - 30) 84 p. 3. Aldea - Nemeş (Auto Electromureş Tg. Mureş - 10) 76 p. 4. Andrei - Mojilian (I.A.P. „Dacia" Piteşti - 161) 74 p 5. Gheorgheiu - Dănilă („Şoimii" I.T.A. Cluj-Napoca -15). 61 p. GRUPA C (MAŞINI SPORT DE COMPETIŢIE) 1. Vasile - Scobai (I.A.P. „Dacia" Pitești - 4) 125 p. 2. Ionescu Cristea - Mihai (U.T. București - 5) 76 p. 3. Moldovan - Marga (I.P.A. Sibiu - 12) 70 p. 4. Milu - Bădilă (I.P.A. Sibiu - 36) 52 p. 5. Cojocaru - Ene (Oltcit - 30) 47 p Organizatorii au şi efectuat probele de traseu, acţiune de la care vă prezentăm o imagine surprinsă după trecerea punctului de control Nr. 2, Siculeni, de către fotoreprterul nostru, Al. V. Takăcs. Horea MOLDOVAN FEMININ Voinţa Odorheiu Secuiesc - Hidromecanica Braşov 2.358-2.407 Deşi au jucat pe teren propriu, odorheiencele au trebuit să se recunoască învinse, echipa braşoveană avînd unn lot mult mai omogen. Din formaţia odorheiană cele mai multe popice doborîte ,le-au realizat Ferenczi Maria - 430 p.d., Benczédi Klára - 400 p.d. şi László Anna - 398 p.d. (Adam Zoltán) Handbal feminin VOINŢA ODORHEIU SECUIESC - CONSTRUCTORUL HUNEDOARA 16-21 (9-10) Intîlnind fruntaşa clasamentului, odorheiencele au avut o prestaţie handbalistică bună, mai ales pe parcursul primei reprize cînd au jucat de la egal la egal cu adversarele lor. In repriza secundă, beneficiind de o condiţie fizică mai bună, hunedorencele se detaşează şi cîştigă întîlnirea. Pentru odorheience au înscris Kajtár Etelka (?), Bojor Magdolna (3), Kovács Etelka şi Kovács Judith (ette 2). (Adám Zoltán). Popice MASCULIN Constructorul Tîrgu Mureș - Tehnoutilaj Odorheiu Secuiesc 5.171-5.006 p.d. Infrîngere a popicarilor de la Tehnoutilaj, partenera de întrecere fiind o echipă de frunte în seria noua a diviziei A de Popice. Cele mai multe puncte ale odorheienilor au fost realizate de Máthé Domokos - 881 p.d. şi Marosi István - 342 p.d. Lupte libere La Odorheiu Secuiesc s-a disputat, duminică, triunghiularul de lupte libere dintre echipele C.S S. „Mureşul" Tîrgu Mureş, C.S.S. Timişoara şi C.S S. Odorheiu Secuiesc, contînd pentru campionatul naţional al cadeţilor. Odorheienii, au cîştigat ambele întîlniri, cu scorul de 6-5 cu C.S.S. „Mureşul" Ttrgu Mureş şi 9-2 cu C.S.S. Timişoara. In cealaltă partidă : C.S.S. „Mureşul" - C.S.S. Timişoara 11 -0. PRONOSPORT I. F.C. Baia Mare - Rapid Bucureşti 1 II. F.C. Olt - F.C. Argeş 1 III. Sport Club Bacău F.C. Bihor x IV. Prahova Ploieşti - Petrolul 2 V. Chimica Tîrnăveni - C.S. Tîrgovişt x VI. Gloria Reşiţa - C.S.M. Reşiţa 2 VII. Atalanta - Roma x VIII. Avelino - Juventus x IX. Como - Fiorentina x X. Lazio - Infernazionale x XI. Torino - Napoli I XII. Verona - Udinese I Volei In cadrul unei noi ediţii a Campionatului naţional de volei al juniorilor şi şcolarilor, echipele topliţene au debutat cu victorii. Astfel, în competiţia feminină, C.S.S. „Mureşul" Topliţa a dispus de C.S.S. Zalău cu scorul de 3-0 (4, 8, 1), iar în competiţia masculină, după un meci mult mai echilibrat, C.S.S. „Mureşul" ' Triplib C.S.S. Zalău 3-1 (-14, 13, 8, 3). S-au remarcat Fodor Ildikó, Cecilia Szabó şi Sorina Savu, Benedek Florin, Sorin Braic şi Lucian Buculeu. (Vasile Coşarcă) „Făgetul“-Borsec a revenit în campionatul judeţean După o absenţă de trei ani, echipa de fotbal „Făgetul“ din Borsec a revenit în campionatul judeţean, animată de dorinţa de afirmare a tinerilor săi jucători, puşi sub conducerea unui la fel de tînăr antrenor, pasionat de munca sa, Puskás Francisc. De altfel, tocmai cu el am purtat, zilele trecute, o discuţie legată de echipa pe care o conduce, de obiectivele pe care şi le-a propus în acest prim campionat judeţean la care participă, după o absenţă destul de îndelungată. Dumnealui ne-a informat că lotul echipei pe care o antrenează, din luna iulie a.c., cuprinde pe următorii jucători : Cseke Ladislau, Molnár Béla, Andrei Virginaș, Kecsok Josi, Szőcs Gábor, Alexandru Dudu, Nicolae Costea, Bro Ladislau, Benedek Andrei, Bernard Ladislau, Ruszka Francisc, Szőcs Francisc, Kolbert Zoltán, Boldijan István, Kovács Ernő şi Schiller Mihai. Demn de remarcat este faptul că cei din conducerea asociaţiei, împreună cu antrenorul Puskás, la care s-a mai adăugat şi antrenorul echipei de juniori, Csiszár László, au promovat, cu curaj mulţi tineri dornici de afirmare, astfel că media de vîrsă este doar de 22 ani . Aceasta înseamnă că scopurile propuse pot fi socotite cu bătaie lungă, de perspectivă, ceea ce vrea să însemne că „Făgetul" nu va fi o simplă pasageră in campionatul judeţean. Acest lucru se poate deja constata din scopul imediat : clasarea echipei, în această ediţie a campionatului, pe unul din primele cinci locuri !... Cum s-ar spune, ţeluri ambiţioase chiar de la început !... Iar după cum au început şi s-au desfăşurat... „ostilităţile" pe teren s-ar părea că „Făgetul" este conştientă de valoarea pe care o are, după cum se poate spune că şi-a cunoscut bine viitorii adversari. Numai aşa se explică debutul bun, cînd a învins pe teren propriu pe una dintre cele mari bune formaţii ale campionatului, echipa „Unirea" din Hodoşa, iar apoi in două meciuri disputate in deplasare pe terenurile celor mai puternice competitoare a jucat bine : 3-3 cu Harghita Miercurea-Ciuc, 2-2 cu I.T.A. Cirta, pentru ca apoi să piardă pe teren propriu, la mare luptă, cu lidera clasamentului, Tractorul Miercurea-Ciuc, 2- 3 ... după ce a condus cu 2-0 !... Noua promovată are, din cîte ne-am dat seama, toate condiţiile ca să obţină şi în continuare rezultate bune , o mină de oameni inimoşi care o sprijină, şi-a format şi o largă bază de susţinători, care sunt alături de echipă şi la bine şi la rău, are o bază materială bună, care este în curs de modernizare, prin construirea de vestiare şi prin introducerea apei potabile la terenul de fotbal. Dar pentru ca toate acestea să fie duse la bun sfîrşit, conducerea asociaţiei solicită sprijin, în primul rînd, din podea consiliului popular orăşenesc, ca şi din partea conducerilor întreprinderilor din oraşul Borsec. Ilie ŞANDRU Din viaţa asociaţiilor sportive SPORT BOX în sala Sporturilor din Brăila s-au încheiat duminică în trecerile celei de-a 22-a ediţii a Balcaniadei de box, în cadrul căreia pugitiştii români au obţinut 6 din cele 12 titluri, prin Virgil Iordache (categoria semimuscă), Rudel Obreja (categoria semimijlocie), Doru Maricescu (categoria mijlocie), Mercel Marcu (categoria semigrea), Gheorghe Preda (categoria grea) şi Teodor Pîrjol (categoria supergrea). PENTATLON Pe stadionul „Olimpia" din Capitală au început duminică dimineaţa Campionatele mondiale de pentatlon modern pentru juniori, competiţie la care participă sportivi din 63 de ţări. După primele două serii în proba de călărie, pe primul loc în clasament se află iugoslavul Morek Jakut cu 1.093 puncte, urmat de Lauwrence Keyte (Canada) - 1.098 puncte, László Fábián (Ungaria) - 1.098 puncte, Igor Borovikov (U.R.S.S.) - 1.092 puncte, Mike Gostighian (S.U.A) - 1.088 puncte şi Lucan Ţintea (România) - 1.070 _pur*cte. Astăzi, pe aceeaşi arenă, de la ora 9:00, se dispută întrecerile de călărie pentru concurenţii repartizaţi în seriile a lll-a şi a IV-a BASCHET Turneul internaţional feminin de baschet de la Varşovia a fost cîştigat de echipa Sparta Praga, care a învins în finală cu scorul de 88-55 ( 8-23) pe Wisla Kracowia, în meciul pentru locul trei echipa Universitatea Cluj-Napoca a întrecut cu scorul de 76-60 (42-35) formaţia poloneză Roy Rubik. Alte rezumate din ultima zi a competiției : Tungsram Budapesta Spanna Gdansk 83-60; Polona — TELEX Varşovia - Voinţa Bucureşti 73-66 ; Znicz Proszkow - Maltas Suedia 82- 59. Cea mai bună jucătoare a turneului a fost resemnată Magdalena Pal (Universitatea Cluj-Napoca). LUPTE Tinerii luptători români au participat cu succes la Balcaniada pentru juniori II (cădeţi) desfăşurată la Haskovo (Bulgaria). In concursul de lupte libere Radu Ana (48 kg), Alin Păcuraru (51 kg), Danujl Profit (55 kg) şi Daniel Ioniță (63 kg) s-au clasat la primele locuri la categoriile respective, în compedfia de lupte greco romane Cătălin Tudose s-a situat pe locul întîi la categoria 55 kg. RUGBY Cu prilejul aniversării a 75 de ani de la construirea celebrului stadion londonez Twickenham a fost organizat un meci de rugby între reprezentativa Angliei şi o selecţionată internaţională, încheiat cu victoria selecţionatei cu scorul de 27-10 (16-0). TENIS : „CUPA DAVIS« Finala competiţiei internaţionale de tenis „Cupa Davis" se va disputa in acest an în de formaţiile S.U.A., deţinătoarea trofeului, şi Suediei, cele două echipe întîlnindu-se pentru prima oară in meciul decisiv al prestigiosului campionat, de la crearea acestuia, în 1900. La Baasfad, Suedia, a dispus cu 5-0 de Cehoslovacia, iar la Portland S.U.A conducea după două zile cu 3-0 în fața Australiei Alte rezultate : R. F. Germania - România 5-0 (în ultima zi : Michael Westphal - Adrian Maxu 6-0, 8-6; Hans-Jörg Schwaier - Andrei Dîrzu 9-7, 7-5 ; Danemarca India 1-3 ; Pakistan - Japonia 1-4. INFORMAŢIA HARGHITEI Fotbal internaţional din prezenţa a 10.000 de spectatori la Belgrad s-a disputat meciul dintre reprezentativele Iugoslaviei şi Bulgariei, contînd pentru preliminariile camionatului mondial de foraj. Partida s-a încheiat la egalitate : 0-0. 0 O mare surpriză a fost înregistrată în etapa de sîmbătă a campionatului englez de fotbal , echipa F.C. Liverpool fiind învinsă pe teren propriu cu 2-0 de către noua promovată, formaţia Sheffield Wednesday. Un scor fluviu s-a înregistrat în meciul Watford - Everon, cîştigat de oaspeţi cu 5-4. Alte rezul ate : Coventry - Arsenal 1-2 ; Chelsea - Leicester 3-0 ; loswich - Aslon Villa 3-0 ; W.B. Albion - Manchester United 1-2 ; Newcastle - West Ham United 1-1. 9 Meciurile din etapa a 6-a a campionatului vest-german de fotbal s-au soldat cu următoarele rezultate : Bochum - Bayer Leverkusen 0-0; Borussia Moenchenglad- bach - Karlsruhe 3-3 , F.C. Köln - Borussia Dortmund 6-1 ; Fortuna Düsseldorf - Werder Bremen 3-2 ; S.V. Hamburg - F.C. Kaiserslautern 3-2 ; Mannheim - Bayer Uerdingen 2- 1; Eintracht Frankfurt pe Main - Arminia Bielefeld 3- 0; Schalke 04 - Eintracht Braunchwig 3-2. în clasament conduce Bayern München - 12 puncte, urmată de Borussia Moenchengladbach şi S.V. Hamburg cu cite 8 puncte. După zece etape, in campionatul francez de fotbal continuă să conducă echipa Bordeaux, cu 18 puncte, urmată de formaţiile Nantes - 15 puncte şi Auxerre - 13 puncta. Rezulta'e înreqistrate in etapa a 10-a : Nantes - Lens 2-0 ; Brest - Metz 0 -1 ; St, Germain Paris - Auxerre 0-0 ; Bordeaux - Tours 2-1 ; Bastia - Marsilia 1-0; Monaco - Laval 0-0; Toulouse Strassbourg 2-1 ; Nancy - Racing Club Paris 4-0 ; Lille - Rouen 0-0; Toulon - Sochoux 1-0.