Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1985 (Anul 18, nr. 4694-4768)

1985-01-03 / nr. 4694

INFORMAŢIA HARGHITEI REVELION 1985 Gazde ospitaliere, petrecere din belşug Unităţile de alimentaţie publica din Gheorgheni au fost şi de această dată, gazde primitoare pregătindu-se în mod excelent pentru seara de Revelion. Aşa se face că, la Restaurantul „Mureş" din centrul vechi al oraşului s-au putut întruni nu mai puţin de 130 de persoane, pentru ca, împreună cu prietenii, cu colegii de muncă să petreacă tradiţionala sărbătoare şi săşi ureze un an nou bogat şi fericit. Şefii de unitate György Sándor şi Lukácsli Pál s-au străduit, ca oaspeţii să se simtă intr-adevăr „ca la ei acasă“ să se poată distra. Invitind în acest scop şi trei actori tirgumureşeni care, împreună cu orchestra, s-au constituit in „promotori" ai bunei dispoziţii generale. La restaurantul învecinat „Laleaua", alături de orchestră, la atmosfera sărbătorească, de vaselie, şiau dat concursul soliştii Danaliszi István şi Molnár Eva. In ca priveşte primirea oaspeţilor nu s-au lăsat mai prejos nici lucrătorii hotelului şi restaurantului „Mureşul“, incepind de la bucătari şi pină la ospătari, toată lumea luîndu-şi examenul intr-ale meseriei cu calificativul „excelent". Locul de petrecere al tineretului oraşului a fost cantina-restaurant, unde Comitetul orășenesc U.T.C. a asigurat program disco, muzică de orchestră, avind loc aici o petrecere cu adevarat tinerească. KRISTÓ Tibor La o asemena sărbătoare bucătăresele au mult de lucru. Atmosferă de bună dispoziţie şi la Cristuru Secuiesc Oameniimuncii din oraşul Cristuru Secuiesc au sărbătorit Anul Nou cu satisfacţia indeplinirii sarcinilor de plan ale anului '84 şi cu îndreptăţite speranţe de a realiza noi succese în muncă in 1985, ultimul an al actualului cincinal. Pretutindeni a domnit o adevărată atmosferă de sărbătoare. Lucrătorii din reţeaua alimentaţiei publice nu au cunoscut odihna în noaptea de la cumpăna dintre ani asigurind buna petrecere a oamenilor muncii. In pitoreasca microstaţiune Băile Sărate, la restaurantul „Harghita", la casa de cultură, la clubul tineretului I.O.S.F., au fost săli pline, cristurenii avind la dispoziţie belşug de bucate şi muzică adecvată. La casa de cultură, spre exemplu, au petrecut 200 de cetăţeni printre aceştia numărindu-se şi Sándor Ferenc, inginer mecanic la S.M.A. ciştigător la tombola organizată la acest revelion a „marelui premiu", constind intr-un purcel. Tot un purcel a cîştigat şi Orbán László, economist la ferma Filiaşi a I.A.S. Miercurea-Ciuc. Mulţi dintre cristureni au intimpinat anul nou in casă nouă, fiindcă numai in acest an s-au dat in folosinţă peste 250 de apartamente in zona centrală a oraşului. Printre aceştia s-a numărat şi Szőcs Aron, strungar la S.M.A. Cristuru Secuiesc. Traian TOROK Lucrătorii stafiei de salvare s-au aliat la posturi. Anul XVIII., nr. 4694 - pag. a 3-a Noul an — primele realizări în producţie (Urmare din pag. I)drei, Fodor Ladislau, in timp ce alţii sărbătoreau Anul Nou ei porneau trenurile 51120, 51118, 400591 etc., intr-o nouă cursă.. In ce-l priveşte pe şeful de tură Silvestru Amza, de la revizia de vagoane, dinsul nu mai ţine minte numărul revelioanelor petrecute printre vagoane, printre oamenii din tura sa. Şi in această noapte a efectuat revizuirea la sosire a vagoanelor din compunerea a 22 trenuri de marfă, expedierea altor 20 trenuri de marfă, aceeaşi operaţiune fiind executată şi la un număr de 12 trenuri de călători. S-au mai reparat, fără detaşarea din trenuri, 16 vagoane de marfă. Printre „vagonarii" prezenţi in această noapte la datorie îi amintim şi pe lăcătuşii de revizie Pavel Bucur, Gabor Vintilă, dispecerul Antal Iosif, montatorii Biró Denes şi Szabó Anton. ŞARJELE DE LA CUMPĂNA ANILOR La nici 18 minute de la debutul anului 1985, oamenii muncii de la I.O.S.F. Cristuru Secuiesc au elaborat prima şarjă la cuptorul electric nr. 2.Erau prezenţi lucrătorii schimbului C, alături de inginerul Vasile Tomşa, contribuind la elaborarea acestei şarje oţelarii Albert Árpád, Birtalan Benedek, Pálfi Sándor, aceasta find cea de-a 2.075-a şarjă de la intrarea in activitate a acestei unităţi economice cristurene. O „şarjă" de 28.600 de pui a fost livrată in ziua de 1 ianuarie de la staţia de incubaţie a întreprinderii de stat „Avicola", către ferma nr. 2 de pui pentru carne de la Bodogaia. De asemenea, au vegheat in noaptea de An Nou, la bunul mers al activităţii in staţia de incubaţie, operatorii Boszelan Piroska, Gheorghe Jivinschi, ei asigurind asistenţă tehnică incubatoarelor în care se găseai peste 500.000 ouă puse la eclozionare. Şefa stafiei, Carolina Vaszi, ne spunea că anul acesta a început cu bine, colectivul de muncă fiind hotărit să depăşească numărul de pui de o zi, prevăzuţi a fi livraţi de la incubatoare. VEGHIND LA ASIGURAREA CONDIŢIILOR Se cuvine a se menţiona că, timp ce majoritatea locuitorilor Gheorghenilor petreceau Revelionul în unităţile de alimentaţie publică, ori la casele lor, în anturajul de familie sau al prietenilor, alţii şi-au petrecut noaptea de anul nou prezenţi la datorie. Ne referim in primul rind la oamenii muncii de la Întreprinderea mecanică, mecanicii Gál Dénes şi Molnár Tibor, electricianul Cza DE MUNCĂ la Mihály, dispecerul de serviciu Bajna György, precum şi la cei de la staţia de apă, staţia de înaltă tensiune, furnale care au asigurat că după sărbători producţia să poată fi reluată in condiţii bune. Mulţi dintre gospodarii comunei Sîncrăieni au trecut pragul noului an împreună cu familiile, cu prietenii şi tovarăşii lor de muncă. Şi-au împărtăşit bucuriile anului pe care l-au încheiat şi gindurile de bine pentru anul care a început. Către orele dimineţii, cei mai mulţi au părăsit pentru o clipă locuinţele, pentru că, intr-o gospodărie de la sat sunt treburi care nu suportă aminare. Au hrănit animalele, le-au muls şi s-au îndreptat apoi către centrele de colectare a laptelui spre a trimite către oraş primele cantităţi de lapte din noul an. Familia lui Gábor Imre, a sărbătorit un revelion mai deosebit. Împreună cu trei dintre colegii lui de muncă şi familiile lor, s-au intilnit la „casa ciobanilor". Nu aveau altfel linişte. Primii miei işi anunţau sosirea. Astfel, in dimineaţa zilei de 1 ianuarie, la sediul fermei sunt întocmite „actele de naştere" pentru patru miei. Primii din producţia anului '85! La ferma de bovine a cooperativei agricole de producţie din localitate, activitatea noului an a debutat cu bine. Aici i-am intilnit pe îngrijitorii de animale Varza Antal, Gerculy Gergely, Gerculy András, Pop Borbála şi colegii lor. Tot aici se afla medicul veterinar Oros Kálmán şi Urszuly András, preşedintele cooperativei. Activitatea decurgea normal, toată lumea fiind prezentă ca in oricare altă zi de lucru. Pe feţele lor puteai desluşi optimismul şi încrederea în propriile forţe, dorinţa şi hotărîrea ca noul an să adauge succeselor de pină acum, noi izbinzi. Cu toţii au ascultat mesajul conducătorului iubit al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, rostit la cumpăna dintre ani. S-au simţit datori să muncească exemplar încă din primele ore ale anului, să se înscrie de la început, prin faptele lor, pe coordonatele noii revoluţii agrare. CU SPERANŢE IN NOI ÎMPLINIRI ALO, 09 Numeroase apeluri telefonice au avut de operat lucrătoarele oficiului P.T.T.R. din Miercurea- Ciuc. Pină la ziuă „fetele de la telefoane" au obţinut peste 150 de convorbiri interne şi internaţionale. Aceste lucrătoare, prezente la datorie in noaptea de An Nou se numesc Veres Hona, Pál Borbála, Erőss Ileana şi Szopós Klara. Lor şi colegilor lor li s-a adresat un „La mulţi ani !", rostit din inimă de toţi acei care în acea noapte au reuşit să felicite pe rude şi prieteni ! Anton BORŞ, Traian TOROK, SZILVESZTER Ladislau, SZÉKEDI Ferenc, KRISTÓ Tibor şi RaduTOP Fotografii : NAGY P. Zoltán PRIMELE VAGOANE CU DOLOMITĂ EXPEDIATE CĂTRE BENEFICIARI La Secţia de exploatare a do lomitei din Voşlobeni, aparţinind de I.M. Harghita, erau de serviciu, la cumpăna dintre ani, Vaier Voaideş, maistru de schimb, Aurel Suciu, lăcătuş mecanic, Zsorzsi Rudolf, electrician, Va-Ier Pop şi Szász Imre, expeditori. Ei au lucrat la moara de măcinare, unde primul care le-a urat „La mulţi ani" a fost Aurel Viţă, şeful secţiei, prezent şi el la datorie. A fost o noapte de muncă spornică, înscrisă sub antetul obişnuitului fiindcă obţinerea de succese frumoase in muncă este un fapt cotidian in această unitate economică. In zorii zilei, 120 de tone de dolomită fuseseră încărcate in vagoane şi expediate beneficiarilor din Galaţi, Scăieni, Azuga, Buzău, Tîrnăveni. „Cadouri“ şi... cadouri de Anul Nou De cumpăna dintre ani, cadouri au sosit în fiecare casă. Dar cele mai preţioase au fost acelea sosite in familiile lui Urzică Dănuţ, muncitor la C.E.P.L. Topliţa, Benedek György, muncitor la T.L.H. Zetea, sau Beres Vilmos, muncitor la I.M. Gheorgheni ca şi in alte citeva familii, cărora începutul de an 1985 le-a adus vestea că au devenit taţi. Copiii sunt cele mai de seamă cadouri intr-o căsnicie. « Fiecare copil ştie că acela care le aduce daruri de Anul Nou este Moş Gerilă. Pentru micuţii de la Leagănul de copii din Sinmartin, in postura „moşului" s-au situat, de această dată, ciţiva reprezentanţi ai lucrătorilor Staţiei C.F.R. din Miercurea- Ciuc, care, din partea colectivului au oferit copiilor dulciuri şi obiecte de îmbrăcăminte, gestul lor constituindu-se inr-un nobil act de omenie, aducind fericire și căldură părintească in inimile acestor copii.