Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1985 (Anul 18, nr. 4769-4845)

1985-04-02 / nr. 4770

Anul XVIII Nr. 4770 4 pagini 50 bani plui WWJOTECA JUDEȚEAN* ! PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNIJI-VA ! Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Notabile fapte de muncă Importante depăşiri de plan Şi colectivul întreprinderii mecanice din Gheorgheni,acţionînd in spiritul orientărilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, şi-a intensificat, în cursul lunii martie, preocupările in vederea recuperării ,restanţelor şi onorării exemplare a sarcinilor de plati aferente acestui trimestru. Astfel, s-a reușit devansarea prevederilor de plan la trei dintre sortimentele nominalizate prin planul de stat : cu 2,3 milioane lei la produse ale industriei electrotehnice, cu peste un milion lei la produse ale industriei de mecanică fină — în special la aparatura destinată bunei funcţionări a centralelor termoelectrice —, iar la maşini-unelte de prelucrat metale, prin aşchiere s-a reuşit recuperarea integrală a restanţelor, luna martie încheindu-se cu un spor de 1,4 milioane lei. Colectivul de oameni ai muncii de la Combinatul de prelucrare şi exploatare a lemnului din Topliţa, puternic mobilizaţi de chemările secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au depus s- depun eforturi susţinute pentru recuperarea rămînerilor în urmă înregistrate în prima parte a anului, pentru depăşirea sarcinilor de plan acolo unde există posibilităţi. Astfel, la buşteni răşinoase, prevederile de plan au fost depăşite cu 42 la sută, cu un plus de 7.000 mc, la maşini şi utilaje proprii - cu 90 la sută, la cherestea - cu 8,2 la sută, iar la lăzi de fag - cu 18 la sută. In realizarea acestor importante depăşiri s-au remarcat, îndeosebi, colectivele de muncă de la secţiile gatere, lăzi, de la sectorul exploatare şi S.C Hodoşa. Rezultate remarcabile la I.S.C.I.P. Cristuru Secuiesc Colectivul de oameni ai muncii din cadrul întreprinderii de stat pentru creşterea şi îngrăşarea porcinelor Cristuru Secuiesc a reuşit, în perioada care a trecut din acest an, printr-o bună organizare a muncii, o mobilizare plenară a energiilor şi resurselor, obţinerea unor rezultate deosebite în producţie, fapte care prefigurează un an dintre cei mai faşti pentru această tînără unitate. lată cîteva cifre care vin să sprijine afirmaţiile de mai sus : numărul de purcei nou-născuţi este cu 166 mai mare decit prevederile din planul perioadei, cel al purceilor înţărcaţi — cu 294 mai mare, iar al montelor— cu 55 ; sporul suplimentar în greutate, la tineret, a fost de 12 tone, iar la livrările de carne către fondul de stat s-a realizat un plus de 22 tone ; a fost depăşit şi planul de industrializare la carne, ca de altfel şi numărul mediu de purcei prevăzuţi la o fătare. Printre cei care şiau adus o contribuţie deosebită la aceste succese se numără loan Boldizsár, loan Gábor, Hajnal Bács, loan Gáli, Francisc Deák şi alţii. INVESTIŢII ‘85 Şantiere mici, dar nuară probleme In zona centrală a staţiunii Lacu Roşu se află in construcţie citeva obiective de larg interes cetăţenesc, unele dintre ele trebuind să fi fost de mult terminate ... Din diferite cauze, în anul trecut şi în primele luni din acest an constructorii au rămas în urmă cu lucrările. Ceea ce presupune, din partea lor, eforturi sporite pentru punerea în funcţiune a tuturor obiectivelor în următoarele citeva luni. Fapt cu totul posibil, constructorii dispunînd în acest scop de toate condiţiile, fiind necesară doar o bună organizare a muncii, o aprovizionare corespunzătoare a tuturor locurilor de muncă, ca şi folosirea integrală a timpului de lucru. Este vorba, în primul rînd, de un bloc cu 20 apartamente şi spaţii comerciale la parter, început cu multă întîrziere în anul trecut. Motiv pentru care nici acum lucrările nu au atins stadii fizice corespunzătoare, constructorii din cadrul Brigăzii complexe Gheorgheni a I.A.C.M.J. Harghita ajungînd abia la turnarea structurii primului etaj. S-a efectuat un volum mare de lucrări la terasarea amplasamentului, la fundaţii, dar de acum nu mai sunt probleme dificile, respectarea noului grafic depinzînd exclusiv de constructori. Pe lingă aprovizionarea ritmică cu betoane — nu într-o zi un singur transport cu Citarom-ul de la Gheorgheni, în vreme ce în ziua precedentă se făcuseră patru ! - se impune şi creşterea efectivelor de zidari şi dulgheri-betonişti. Meseriaşi calificaţi sunt, conducerea brigăzii trebuind să-i trimită aici, mai ales că la Gheorgheni nu au de efectuat lucrări similare. Alţi meseriaşi din cadrul brigăzii amintite au început, nu de multă vreme, lucrările de construire a unei centrale termice cu combustibil solid, situată în zona restaurantului, la acest obiectiv zilnic turnîndu-se cîţiva metri cubi de betoane la fundaţii. Lucrările de construcţii nu ridică probleme, clădirea puţind fi repede terminată, pentru ca instalatorii să înceapă montajul cazanelor şi instalaţiilor de automatizare. In aceeaşi zonă, se află în construcţie şi o nouă vilă, dispunînd de 70 locuri de confort superior, obiectivul fiind în „custodia" meşterilor de (Continuare în pag. a 2-a) Radu VECSLER IN NUMĂRUL DE AZI AL ZIARULUI NOSTRU : • Actualitatea • Club T • Sport • Memento • Publicitate • Prognoza vremii în luna aprilie LA ORDINEA ZILEI La CAP. Feliceni: Se acţionează cu toate forţele » * pentru realizarea unui ritm bun la însămînţări La Cooperativa Agricolă de Producţie din Feliceni campania agricolă de primăvară se află în plină desfăşurare. Cu 12 tractoare s-a început pregătirea patului germinativ pentru cultura inului. Azi, au intrat în brazdă două semănători, dotate cu echipamente de erbicidare, la însămînțarea inului, suprafaţa planificată pentru această cultură totalizînd 80 de hectare. In citeva zile urmează a se începe şi semănatul trifoiului. Cu forţele mecanice existente, ne spunea tovarăşul Gál Odún, inginerul şef al unităţi putem asigura front de lucru suficient astfel ca întreaga cantitate de sămînţă ajungă sub brazdă în epoca optimă de însămînţări. Pe suprafeţele destinate culturii cartofului, porumbului boabe şi sfeclei furajere, continuă lucrările de fertilizare cu îngrăşăminte naturale, scop în care sunt folosite atelajele unităţii şi cele particulare. Un număr mare de cooperatori se află repartizat la fertilizarea manuală cu îngrăşăminte chimice a culturilor de toamnă, în paralel efectuînduse şi grăpatul. Către sfîrşitul acestei săptămîni se preconizează a se începe şi plantatul cartofilor. In acest scop s-a dresut la sortarea şi ambalarea lor, astfel ca, odată începută lucrarea, întreaga cantitate de sămînţă să fie asigurată. Şi în legumicultura, sector cu tradiţie în unitate, lucrările sunt în toi. Sub folie, pe o suprafaţă de 10 ari, au fost puse seminţele pentru obţinerea de răsaduri la legumele timpurii, iar în cîmp se pregăteşte patul germinativ pentru cele 15 hectare ce se vor planta cu morcovi şi 12 hectare cu ceapă pentru bulbi. In următoarele două săptămîni, primele cantităţi de spanac, salată şi ceapă verde, vor lua drumul beneficiarului. (Continuare in pag. a 2-a) St. DRAGHICI Convorbirile recapitulative - moment de însemnătate deosebită în perfecţionarea pregătirii politice a lucrătorilor ogoarelor Moment de însemnătate deosebită în activitatea organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti, de perfecţionare a pregătirii politice a lucrătorilor ogoarelor, în aceste zile se află în plină desfăşurare, în cadrul cursurilor de partid, U.T.C., sindicat şi O.D.U.S. din unităţile agricole, convorbirile recapitulative ce marchează încheierea anului de studiu în învăţămîntul politico-ideologic. După cum este ştiut, anul acesta, învăţămîntul politico-ideologic a fost axat pe studierea şi aprofundarea temeinică a Raportului prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu celui de-al Xlll-lea Congres al partidului, avînd drept s scop mobilizarea şi angajarea mai puternică a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii, la înfăptuirea exemplară a sarcinlor pe acest an, cit şi a marilor obiective prefigurate pentru cincinalul următor. In unităţile agricole sociatiste, învăţămîntul politicoideologic se încheie printr-o convorbire recapitulativă pe tema „Agricultura — ramură de bază a economiei româneşti. Orientările stabilite de Congresul al Xlll-lea al partidului privind înfăptuirea unei noi şi profunde revoluţii agrare", însemnătatea deosebită a acestor convorbiri recapitulative decurge din însuşi faptul că ele constituie un binevenit prilej de aprofundare a politicii agrare a partidului, a obiectivelor noii revoluţii agrare , realizarea unor producţii vegetale şi animale superioare, valorificarea deplină a întregii suprafeţe agricole, creşterea potenţialului productiv al pămîntului, folosirea judicioasă, cu înalt randament, a bazei tehnico-materiale, obţinerea unei înalte eficienţe economice. Convorbirile recapitulative din acest an sunt menite să evidenţieze, aşadar, cu deosebire, sarcinile, căile şi modalităţile concrete prin care acestea trebuie şi pot fi transpuse în viaţă în activitatea fiecărei unităţi agricole, a fiecărei ferme şi formaţii de lucru din judeţ, începînd chiar cu campania agricolă din această primăvară. Dezbaterile finale au, totodată, rolul de a determina o analiză exigentă a rezultatelor obţinute in fiecare unitate, de a identifica noi resurse de creştere a producţiilor acestui an, într-un înalt spirit de autoexigenţă, in dezbaterile recapitulative trebuie abordate sarcinile ce revin organelor şi organizaţiilor de partid de la sate privind mobilizarea maselor la efectuarea în condiţii optime şi de calitate a tuturor lucrărilor agricole, la găsirea căilor şi posibilităţilor de creştere a producţiei de cereale şi a celorlalte produse vegetale de bază, de sporire a efectivelor de animale şi ridicare a producţiei animaliere atît în unităţile socialiste, cit şi în gospodăriile cooperatorilor, potrivit indicaţiilor şi orientărilor date de secretarul general al partidului la consfătuirile pe probleme de agricultură de la finele anului trecut şi din martie a.c. Pretutindeni, in fiecare cerc de învăţămînt, se impune drept cerinţă ca dezbaterilor recapitulative să li se imprime un (Continuare in pag. a 2-o) Nicolae POPESCU, şeful Seriei propagandă a Comitetului judeţean de partid Invăţămîntul politico ideologic MARȚI, 2 aprilie 1985 Soarele răsare : 6,55 Soarele apune : 19,44 Ziile trecute : 92 Zile ramase : 273 Cu participarea locuitorilor Sinsimionul împreună cu Cetâţua, sat aparţinător totalizează peste 3.600 de cetăţeni. O comună, deci, cu forţe suficiente in realizarea obiectivelor propuse a fi înfăptuite in întrecerea patriotică vizînd înfrumuseţarea şi buna gospodărire a localităţii. Mi s-a părut relevantă sublinierea tovarăşului Fodor Tiberiu, vicepreşedintele OAMENI ŞI LOCURI FAPTE consiliului popular comunal . Tot ceea ce am înfăptuit pină acum in comuna noastră, s-a realizat cu sprijinul şi cu participarea electivă a locuitorilor. Şi m-aş folosi, cind fac această afirmaţie, de un argument: numai in cursul anului trecut am realiat obiective edilitar-gospodăreşti evaluate la aproape cinci milioane de lei, faţă de un angajament de patru milioane. Şi nu-i chiar aşa de simplu să realizezi, peste prevederile angajamentului, lucrări evaluate la aproape un milion de lei. Dar, acum, privirile ne sunt aţintite spre ceea (Continuare în pag. a 2-a) Gheorghe CHIPER