Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1985 (Anul 18, nr. 4846-4923)

1985-07-04 / nr. 4849

Anul XVIII., nr. 4849 - pag. a 4-a Iniţiativele de pace ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, expresie profundă a voinţei unanime a poporului nostru Sa ne bucuram cu toţii de cuceririle şi binefacerile civilizaţiei umane Cu adincă îngrijorare urmărim şi noi, cei ce lucrăm in domeniul culturii, evolutia agravantă a situatiei internaţionale, evoluţie care, prin amploarea cursei înarmărilor nucleare, prin recurgerea la forţă şi ameninţarea cu forţa in numeroase zone ale lumii, a pus ordinea zilei pericolul unui nou război, spectrul funest al unei distrugeri totale planind asupra Pămintului. Este o realitate de care trebuie să ținem cont, mai ales noi, cei ce in această țară liberă și independentă ne-am croit drum - sub înțeleaptă conducere a Partidului Comunist Român - spre cote nemaiintilnite ale progresului economico-social, spre implinirea visului de aur al omenirii. Împlinire care nu va putea avea loc decit in condiţii de linişte, deplină pace şi conlucrare intre toate statele, intre toate naţiunile lumii. De aceea ni se par mai actuale ca oricînd vibrantele îndemnuri ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, adresate tuturor fiilor patriei, bărbaţilor de stat ai lumii, tuturor oamenilor de bună credinţă, forţelor progresiste de pe toate continentele, ca şi Chemarea şi Apelul lansate de Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste. A le susţine cu toată puterea, a acţiona cu fermitate in numeleumanismului — aceasta este acum una dintre fundamentalele noastre îndatoriri. De cetăţean. De oameni. Spunind NU rachetelor, spunind NU armelor nucleare, spunind NU oricărei încercări de război, de distrugere, spunem un hotărit DA vieţii paşnice, in care să ne bucurăm cu toţii de cucetirile şi binefacerile civilizaţiei umane, să ne desfătăm cu minunatele opere de literatură şi artă create peste generaţii, şi ameninţate şi ele de distrugere. CSERGŐ Colomon, bibliotecar principal, Gheorgheni • Hiroshima a fost declarată miercuri oraş al păcii, liber de arme nucleare. Chemarea în baza căreia municipalitatea a adoptat declaraţia în acest sens a fost semnată de 270.000 locuitori din Hiroshima. Cetăţenii oraşului, care în urmă cu 40 de ani a devenit ţinta primului bombardament atomic, au apreciat drept cea mai urgentă sarcină a omenirii prevenirea unui război nuclear şi eliminarea completă a armelor nucleare. În prezent, numărul oraşelor din Japonia care s-au proclamat libere de arme nucleare se apropie de 500; ele cuprind 40 la sută din populaţia ţării. • Consiliul Păcii din Golful San Francisco, Organizaţia „Muncitorii pentru pace" şi alte grupări antirăzboinice din California au iniţiat o amplă campanie de mobilizare a opiniei publice la lupta împotriva planurilor de desfăşurare a unor sisteme de armamente cosmice, relatează agenţia T.A.S.S. într-un comunicat comun, dat publicităţii la San Francisco, se subliniază necesitatea activizării eforturilor în lupta împotriva transformării Cosmosului într-o arenă a cursei înarmărilor nucleare. • într-un document dat publicităţii la Ciudad de Mexico, rectorii universităţilor din America Centrală, reuniţi în această capitală, şi-au exprimat sprijinul pentru orice acţiune sau mediere consacrate instaurării unui climat de pace în regiune - transmite agenţia China Nouă. Documentul a fost semnat de reprezentanţii centrelor universitare din Costa Rica, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama şi Salvador. • Biroul din Lusaka al Congresului Naţional African, organizaţie politică din Africa de Sud care luptă împotriva apartheidului şi a oricăror forme de discriminare rasială, a fost ţinta unui atac cu bombe. După cum relatează din capitala zambiană agenţia A.D.N., atacul, în cursul căruia a avut loc un schimb de focuri între agresori şi luptătorii, care asigurau paza clădirii, reprezintă o nouă încercare a rasiştilor de la Pretoria de a destabiliza statele independente din Africa australă şi de a intimida pe militanţii A.N.C. • In cursul confruntărilor care au avut loc în diferite regiuni ale Salvadorului în luna iunie, detaşamentele Frontului Farabundo Marti pentru Eliberare Naţională (F.M. L.N.) au scos din luptă 440 soldaţi salvadorieni, informează agenţiile Prensa Latina şi E.F.E. Potrivit postului de radio „Venceremos” al F.M.L.N., în aceeaşi perioadă, forţele insurgente au capturat o importantă cantitate de armament şi muniţie şi au distrus şase elicoptere ale armatei, de fabricaţie nord-americană. FOTBAL Ieri, la sediul C.J.E.F.S. din Miercurea-Ciuc a avut loc şedinţa de analiză a desfăşurării ediţiei 1984-1985 a campionatului judeţean de fotbal. Au participat reprezentanţii majorităţii echipelor înscrise în competiţie, care au discutat pe marginea celor petrecute în decursul întrecerii şi au luat cîteva hotărîri privind desfăşurarea ediţiei viitoare a campionatului. Vom reveni la toate acestea, mai pe larg, într-unul din numerele noastre viitoare. Pînă atunci, însă, vă prezentăm clasamentul competiţiei recent încheiate. Ieri, în cadrul ediţiei 1985-1986 a „Cupei României", la fotbal, la Miercurea-Ciuc s-a disputat partida Harghita Miercurea-Ciuc - Tractorul ŞAH Marele maestru român Mihai Şubă este lider în turneul internaţional de şah de la Bela Crîkva (Iugoslavia), totalizînd 9,5 puncte după disputarea a 10 runde, în runda a 10-a Şubă, jucînd cu piesele negre, a cîştigat la Mohr. ATLETISM Proba feminină de 800 m plat, din cadrul concursului internaţional de atletism de la Stockholm, s-a încheiat cu victoria sportivei românce Doina Melinte. Pe locul doi s au clasat Jarmila Kratochvilova (Cehoslovacia), iar pe locul 3 Ella Covaci (România). A doua victorie pentru culorile sporrtive româneşti a fost obţiMiercurea-Ciuc. Rezultatul a fost 2-4 (1-2). Pentru învingători au marcat Balázs (2), Veress şi Biró, iar pentru învinşi Xăniusz şi Lupaş. notă de Maricica Puică, situată pe locul I în cursa de 3000 m plat. în proba masculină de 800 m a cîştigat Johnny Gray (S.U.A.), urmat de Marco Mayr (Elveţia) şi Petru Drăgoescu (România). TENIS în sferturile de finală *" ale turneului internaţional masculin de tenis „Balkanturist '85" de la Varna, turneu ce reprezintă faza finală a circuitului „Carrera", jucătorul român Laurenfiu Bucur l-a întrecut cu 5-7, 6-3, 6-4 pe cehoslovacul Vogel Laurenfiu Bucur sa calificat, de asemenea, în semifinalele probei de dublu, în care face pereche cu Rigas (Grecia). CLASAMENTUL GOLGETERILOR CAMPIONATULUI» 1. Balázs Árpád - Tractorul - 23 golur. 2. Adorján Imre - Constructorul - 18 goluri. 3. Hamar Ferenc - Tractorul - 14 goluri. 4. Mîșu Mîndru - Unirea - 11 goluri. H. MOLDOVAN CLASAMENTUL 1Tractorul Miercurea-Ciuc Şi-a cîştigat dreptul de a participa la barajul de romovare în divizia C tractorul Miercurea-Ciuc. A retrogradat I.T.A. Cîrţa, care şi-a pierdut şi dreptul de a mai promova în următorii doi ani, fiindcă a absentat de la trei meciuri oficiale. Situaţia formaţiei Şoimii depinde de promovarea sau nu a Tractorului în divizia C. 14I.T.A. Cîrţa 26 231 2 83-19 47 2Harghita Miercurea-Ciuc 26 155 6 55-25 35 3Constructorul M.Giuc 26 135 8 71-61 31 4Metalul Vlăhița 26 126 8 58-35 30 5Avicola Cristuru Secuiesc 26 126 8 41-25 30 6Mobila Ditrău 26 108 8 47-32 30 7Harghita Od. Secuiesc 26 106 10 47-43 26 8Complexul Gălăuţaş 26 105 11 45-35 25 9I.P.E.G. Tomeşti 269 6 11 33-47 24 10Unirea Hodoşa 269 5 12 38-55 23 11Viaţa nouă Remetea 268 3 15 47-59 19 12Făgetul Borsec 267 5 14 46-82 19 13Şoimii Băile Tuşnad 268 1 17 40-83 17 264 3 19 30-80 11 Colegiul de redacţie » teodor VANCU (redactor şef), Nicolae BUCUR (redactor sef adjunct) Ştefan DANCIU, Mihail FILIMON Ladislau SZILVESZTER, Nicolae ŞANDRU. Redactia I Miercurea Ciuc Str 7 Noiembrie nr 45 telefoane: 13009 11861 11606/223 după orele 17 Administraţia: Str / Noiembrie nr. 45 telefon 13633 liparu' executor Io tipografie Mieicurco l'in. Str. 7 Noiembrie Nr. 43, telefon 11066 Să trăim în pace Pămînt — tu planetă de vise albastre Prometeu, cu braţul in larg Univers Deschis pentru oameni, ca vrerile noastre Să dăinuie trainic eternicu-ţi mers. Păstrează în pace ale vieţii făclii; Eternă-i chemarea şi unicul dor. Triumful nădejdii materiei vii De-a nu fi umbrită de-al corbilor noi. Ne vrem inspre tihna eternă solia Şi-n inimi inscris-am al păcii în semn. Şi noi cei ce ştiut-am să nobilăm glia Ca popor harnic şi liber şi demn. B. STELIAN % I _ I* I% I% I« I* I* I I* I« I« I% I« I« I* I« I TELEVIZIUNE Joi, 4 iulie 20,00 Telejurnal. 20,20 Actualitatea în economie 20,35 Invitaţie în studioul de concerte al radioteleviziunii. 21,00 Experienţă înaintată - iniţiative, eficienţă. Epoca Ceauşescu - permanentă angajare revoluţionară. 21,20 Serial ştiinţific : Paneta vie - episodul 3 (c). 21,50 Telejurnal. Vremea După cum ne comunică Institutul de meteorologie şi hidrologie, între 4 şi 6 iulie, vremea va deveni în general frumoasă şi se va încălzi treptat în majoritatea regiunilor, exceptînd estul ţării, unde va rămîne răcoroasă la începutul intervalului. Cerul va fi schimbător. Averse izolate de ploaie vor cădea îndeosebi în estul ţării şi în zonele de deal şi de munte. Vîntul va sufla slab pînă la moderat. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 6 şi 16 * grade, izolat mai cobo- | rîte în depresiuni, iar cele maxime - între 23 I şi 30 de grade, în ves- * tul ţării, şi între 17 şi 23 de grade în rest. * . Pentru azi, în judeţul nostru se anunţă o ame- « liorare treptată a vremii. I Cerul va fi variabil, mai * mult senin noaptea şi di- • mineaţa. Izolat sunt posi- I bile căderi de averse de * ploaie. Vîntul va sufla de I la slab la moderat din « sectorul nord-vestic. Tem- I peraturile minime vor fi * cuprinse între 6 și 9 gra- ■ de, iar cele maxime vor I oscila între 19 și 22 gra- * de. Local sunt condiţii pentru producerea cefii. « Pronoexpres Rezultatele tragerii din 3 iulie 1985 : Extragerea I : 2, 22, 16, 17, 44. 8; i Extraqerea a ll-a s 38, 19, 41, 42, 43, 30 | Fond de cîştiguri : 858.824 lei. j INFORMAŢIA HARGHITEI O vizită la magazinul „MHIIRHH“ economie de timp şi prilej de satisfacţii! — Pentru că MATERNA are articole pentru nou-născuţi : trusou complet pentru sugari, jachete, bonete, costumaşe, „ştrampăt" din bumbac şi frotir, jachete, rochiţe, costumaşe din P.N.A., botoşei, bavete. — Pentru că MATERNA oferă ultimele modele de confecţii, tricotaje şi încălţăminte pentru fetiţe şi băieţi. — Pentru că MATERNA oferă tinerelor mame îmbrăcăminte şi încălţăminte adecvate perioadei prenatale, în exclusivitate pentru mame şi copii — magazinele MATERNA ! •