Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1986 (Anul 19, nr. 5003-5077)

1986-01-03 / nr. 5003

INFORMAŢIA HARGHITEI .. . în noul complex turistic „Harghita“ tinereţe, vitalitate. (Urmare din pag. 1) general al partidului, preşedintele Republicii, pătrunzîndu-se de îndemnurile şi urările adresate, formulîndu-şi hotărîrea de a munci cu mai mult spor, mai intens pentru continua înflorire a scumpei noastre patrii. Printre cei 180 de participanţi la Revelionul de la „Harghita" s-au aflat, de la Şantierul de construcţii, inginerul şef Antal Ioan, care s-a ocupat direct de construcţia complexului, subinginerul Antal Mihai, şef de obiectiv, inginera Orbán Rozália, conducător de formaţie la hotel, de asemenea, maiştrii Tóth Ignác şi Constantin Costroşel, de la I.P.L., maiştrii Salló Vilmos, Juhász Mihai, muncitorii Miklós Gábor, Imecs Károly şi Gidó Bálint, care au participat direct la fabricarea mobilierului la restaurant şi hotel, constructori de la A.C.M.H. — Kádár István, Sándor Lajos, Kovács László, Füzi Gábor şi mulţi alţii, care la cumpăna dintre ani au ciocnit cupele cu şampanie, şi-au urat tradiţionalul „La mulţi ani!“ Atmosfera sărbătorească, accentuată de saloanele festiv împodobite , n-a lipsit desigur nici tradiţionalul pom de iarnă —, a fost complinită de nesecata veselie, de cântecul, dansul şi voia bună, intreţinute şi de orchestră şi solişti de muzică populară şi uşoară şi, desigur, şi de meniul bogat şi asortat, de numeroasele şi plăcutele surprize oferite din partea organizatorilor. Şi aici, ca peste tot, noaptea trecerii dintre ani s-a încheiat cu noi urări de bucurii şi fericire, într-un nou an al păcii, al muncii creatoare pentru prosperitatea şi progresul patriei. Unica noapte a cumpenei dintre ani, inimitabilă in farmecul ei, a fost petrecută de numeroşi tineri din judeţ aşa cum le stă întotdeauna bine tinerilor , împreună. Peste 2800 de utecişti au participat — în ambianţa specifică a programelor culturalartistice, a formaţiilor de muzică uşoară, a programelor de discotecă— la revelioane desfăşurate sub egida organizaţiilor de tineret. Braseria „Corso" , din municipiul reşedinţă de judeţ, gazdă ospitalieră pentru numeroşi tineri de la IM. Harghita, întreprinderea de prelucrare a lemnului, I.P.I.C.C.F., întreprinderile de tricotaje şi de confecţii, Casa ştiinţei şi tehnicii din Odorheiu Secuiesc, restaurantul „Cerbul“ din Topliţa, braseria „Bălan" din oraşul minerilor, cluburile tineretului din Praid şi Lunca de Sus, căminele culturale din Cîrţa, Tomeşti, Văcăreşti, Bonţid, Vărşag şi Lunca de Sus, Liceele industriale din Cristuru Secuiesc, Ditrău, Bălan au cunoscut, pe parcursul multor ore, entuziasmul şi vitalitatea specifice vîrstei, debordanta manifestare a optimismului tineresc, a încrederii în viaţă, în viitor, împreună, in modernele citadele ale industriei harghitene, pe ogoare ori în băncile liceelor, trasînd hotărît contururile viitorului, împreună şi-n feerica noapte a păşirii intr-un nou an, tinerii s-au simţit minunat, datele vîrstei lor fiind sinonime cu datele tinerei vîrste a ţării. La Izvoru Mureşului -— loc destinat prin tradiţie tinerelor vacanţe, sute de tineri, acoperind aproape toată geografia patriei, au petrecut superb în ritmurile celor optimism două discoteci, ale programelor pline de inventivitate şi farmec, intrînd în noul an sub faldurile unei melodii emblematice pentru aspiraţiile tuturor tinerilor lumii: „Daţi păcii o şansă". Ajunşi aici, nu putem să nu amintim extrem de bogata activitate a României, pe tot parcursul Anului Internaţional al Tineretului, pusă în slujba celor mai profunde crezuri ale tinerei generaţii de pe toate meridianele globului. In fine, fie că noaptea Anului Nou a fost petrecută de tineri în cadre mai largi, în cercuri mai restrînse de prieteni și rude, în familii, trecerea în anul 1986 are o caracteristică comună: încrederea în viitor, în destinul fericit al poporului nostru, al fiecăruia dintre noi. G. MIHAIL Şi la sărbătoarea dintre ani (Urmare din pag. I) tot, preşedintele comitelui sindical, pe cei de la fabrica de mobilă — Dumitru Vulcan, Aurelia Morăreanu, Mihai Ilchim, pe Bartha Emeric, maistru la atelierul de binale, pe Vasile Cotruş, de la centrala termică, pe Miron Moraru, secretarul comitetului de partid pe combinat, pe mulţi alţii. Voia bună, buna dispoziţie, satisfacţia muncii împlinite au fost caracteristicile dominante din primele momente ale Revelionului fruntaşilor. La miezul nopţii, în acele momente emoţionante ale bilanţului dintre ani, după ce au ascultat cu toţii emoţionantele cuvinte rostite de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cuvinte care s-au constituit şi acum, ca de fiecare dată, intr-un vibrant omagiu adus muzicii şi celor ce muncesc, într-un fierbinte îndemn la o rodnicie mai bună a muncii şi a vieţii, în noul an şi noul cincinal, pentru triumful păcii şi înţelegerii între popoarele lumii, forestierii din Topliţa au ridicat paharele în sănătatea conducătorului nostru iubit, pentru înflorirea patriei, pentru sănătatea lor şi a tuturor oamenilor muncii. Muzica şi dansul au continuat apoi fără întrerupere, de-a lungul întregii nopţi. Sîrbele, interpretate cu măiestrie de formaţia condusă de Magheran Horvat, s-au împletit cu horele, cu ştraierele, cu învîrtitele de pe Mureş, cu tangourile şi valsurile. Pe mesele împodobite s-au perindat bucate gustoase, pregătite cu pricepere de bucătarul şef Leon Ştef şi ajutoarele sale, Kristály Julianna, Ana Vodă, Rodica Coşarcă, în timp ce, ca un adevărat maestru de ceremonii, Vaier Botezatu, şeful cantinei, a fost mereu atent pentru ca totul să fie în regulă, pentru ca toată lumea să petreacă și să se simtă bine.  Un nou an — primele La vetrele cu foc continuu realizări în producţie îngrijitorii • • • Feroviarii • •. (Urmore din pag. 1| zută a sosit din cursă şi mecanicul Gavrilă'Mînform graficului de clrdru şi ajutorul său curaţie. La ora preva- Both Sándor, alţii şi alţi.Urmore din pag. 1) * I Imei şarje de la furnalele Vlăhiţei ni s-a părut 1 ' demnă de a fi consemnat drept debut de bun * augur în noul an 1966, I în noul cincinal. Ve*gheau această şarjă, cupriceperea acumulată în experienţa elaborării a I* * mii şi mii de şarje de metal incandescent, oamenii din formaţia de I lucru condusă le mais* trul Csender Béla — IJurnaliştii Sándor Imre, Tankó Jenő, Deák Mó * zes. Prima șarjă a noului an a însemnat par sul cu dreptul în acti- I vitatea pe care vlăhitenii o doresc asemeneaanilor ce s-au petrecut în scurgerea vremii. AI dică ani în care între- I prinderea de fier din Vlăhiţa s-a numărat I printre unităţile fruntaşe pe ramură. Limbajul laconic al cifrelor prezentate de directorul întreprinderii, tovarăşul Bató Vilmos, anume că planul prinei zile a anului a fost realizat în proporţie de 111,5 la sută, permite să afirmăm că munca se anunţă a fi şi în acest an la fel de spornică. Predind ştafeta şi celorlalte schimburi de muncă, la furnalele Vlăhiţei s-au predat, totodată, şi însemnele hărniciei. Fiindcă succesul obţinut în prima zi a fost urmat , de un alt succes la fel de consistent. Anume, bilanţul celei de-a doua zi a anului s-a :• materializat in realizarea peste sarcinile de plan a unei cantităţi de 25 de tone de fontă.Urmate din pag. 1 litri faţă de ultima „filă“ a lui 1985. Cu puţin timp după fascinanta trecere dintre ani, efectivul fermei a crescut cu o unitate, reprezentată de un viţeluş de toată frumuseţea care, oarecum firesc, a primit numele de ... Silvestru ! Cel care a avut sarcina de a veghea liniştea fermei în noaptea de Revelion a fost îngrijitorul Tompos Ladislau, care la ivirea zorilor a putut preda, în condiţii optime, cu sentimentul datoriei împlinite, îngrijitorilor prezenţi, in corpore, la program tot ceea ce i s-a încredinţat de cu scară. Am încercat să creionăm succint atmosfera şi cîteva din rezultatele Fermei nr. 1, pentru a înţelege mai bine faptul că sărbătoarea Anului Nou s-a desfăşurat, pentru toţi cei ce muncesc în cadrul acestei subunităţi, sub semnul tonic al datoriei împlinite, aşa cum se cuvine, al încrederii depline că noul an va aduce, prin muncă şi răspundere sporită, noi succese acestor oameni harnici. Şi, după cum am văzut, chiar prima zi a anului a început să prefigureze aceste succese. ţii au plecat la drum ... In triaj, manevrarea vagoanelor a decurs obişnuit, impiegaţii de mişcare Vass loan, Részeg Sándor, Gergely Iosif şi Nagy Tibor şiau făcut din plin datoria. Sîrguincioşi s-au dovedit in această noapte şi şefii de manevră loan Voşloban, Tamás Ignác şi Hajnal Iuliu, ca şi operatorii Gáli Iosif şi Ferenc Anton. La revizia de vagoane s-a muncit la fel de bine, şeful de tură Boldizsár Mihai şi lăcătuşii Sava Bucur ,şi Sarosi Anton, ceilalţi lucrători de aici, au asigurat condiţii depline de siguranţă vagoanelor plecate in cursă. Făcînd un bilanţ al activităţii din această noapte, am aflat cu satisfacţie că nu s-a înregistrat nici un minut întîrziere în circulaţia trenurilor, că s-au triat în plus peste 125 de vagoane, că staţionarea vagoanelor în tranzit cu manevră a fost redusă cu 0,7 la sută, nu s-a înregistrat nici un eveniment. Că s-a lucrat ca în oricare altă tură de serviciu . .. Anul XIX, Nr. 5003 — pag. a 3-a